logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بهترین مکان برای قرار دادن پنکه

بهترین مکان برای قرار دادن پنکه
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بهترین مکان برای قرار دادن پنکه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از بهترین لوازم برقی برای به گردش در آوردن هوا درون منزل و محل کار، پنکه می باشد. از این رو یکی از مهمترین نکات به هنگام استفاده از این دستگاه، انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن پنکه می باشد. در صورتی که پنکه در محل مناسب قرار داده نشود، قابلیت خنک کردن مناسب هوا را نخواهد داشد. از این رو در این مطلب از آی پی امداد قصد داریم به بررسی مهمترین نکات جهت نصب پنکه در محل مناسب و افزایش بازدهی این دستگاه بپردازیم. با ما همراه باشید.

خلاصه ای از نکات مهم محل مناسب نصب پنکه

کاربران گرامی، برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در جدول زیر به صورت خلاصه محل مناسب قرار دادن انواع پنکه را مورد بررسی قرار داده ایم:

انواع پنکه بهترین محل قرار دادن
رومیزی
  • روی میز و در نزدیکی محل کار که بیشتر زمان خود را در آنجا سپری می کنید.
  • نزدیک به پنجره
ایستاده
  • در مقابل دریچه کولر، برای به گردش در آوردن باد کولر
  • در کنار دیوار، پنجره (با فاصله 20 سانتی) برای گردش بهتر هوا
دیواری
  • فاصله 2 متری از زمین
  • در مسیر دریچه کولر
  • ترجیحا در حالت گردش
سقفی
  • در مرکز سقف برای گردش بهتر هوا

انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن پنکه رومیزی و ایستاده

از آنجایی که پنکه به تنهایی از قابلیت خنک کردن محیط برخوردار نمی باشد، لازم است آن را در مکانی قرار دهید که بتوان جریان هوا را به خوبی برقرار کند. این کار علاوه بر بهبود کارایی پنکه، به خنک تر شده هوا نیز کمک می کند. به طور کلی مکان قرار دادن پنکه به عوامل مختلف و شرایط محیطی بستگی دارد که باید با توجه به نوع نیاز و محیط خود، بهترین محل را برای قرار دادن این دستگاه انتخاب نمایید.

بهترین مکان برای قرار دادن پنکه رومیزی کجاست؟

از آنجایی که پنکه رومیزی از قابلیت خنک سازی بالایی برخوردار نمی باشد، بهتر است جهت استفاده بهینه تر، آن را در مسیر باد کولر، در کنار پنجره باز و یا هواکش قرار دهید. در این حالت می توانید به راحتی از باد خنک پنکه استفاده کنید. به طور کلی مکان های مناسب برای قرار دادن پنکه رومیزی شامل موارد زیر می باشند:

  • نزدیک به پنجره: در صورتی که درون اتاق شما پنجره وجود دارد، بهترین کار این است که پنکه را در نزدیکی آن قرار دهید. با این کار، پنکه به عنوان یک تهویه طبیعی کار کرده و هوای بیرون را به اتاق شما منتقل می کند.
  • نزدیک به در: اگر اتاق شما نزدیک به در یا به سمت راهرو می باشد، می توانید پنکه را در نزدیکی آن قرار دهید تا به عبور بهتر جریان هوا کمک کند.
  • روی میز کار: در اتاق کار، می توانید پنکه را روی میز خود قرار دهید تا باد خنک به سمت شما جریان داشته باشد.
  • نزدیک به تخت: اگر می خواهید به هنگام خواب از پنکه رومیزی خود استفاده کنید، بهترین کار این است که پنکه را در نزدیکی تخت خود قرار دهید.

بهترین مکان برای قرار دادن پنکه رومیزی کجاست؟

شما می توانید برای ایجاد باد خنک توسط پنکه، یک ظرف حاوی یخ را جلوی دستگاه قرار دهید و زاویه پنکه را رو به ظرف تنظیم کنید تا باد خنکی به شما شما جریان پیدا کند.

بهترین محل برای قرار دادن پنکه ایستاده کجاست؟

بسیاری از مصرف کنندگان برای خنک کردن منزل یا محل کار خود از پنکه ایستاده استفاده می کنند. به طور کلی می توان گفت محل مناسب قرار دادن پنکه ایستاده در مرکز اتاق یا نزدیک به در و مکانی است که جریان هوا در اتاق به گردش درمی آید. بهتر است پنکه ایستاده خود را در فاصله مناسبی از مبلمان، پرده ها و سایر اشیاء قرار دهید تا به هنگام کار، به سایر اجسام برخوردی نداشته باشد.

بهترین محل برای قرار دادن پنکه ایستاده کجاست؟

همچنین یکی از مواردی که می تواند در بهبود جریان هوای پنکه ایستاده موثر باشد، ارتفاع آن است. به طور کلی ارتفاع پنکه از سطح زمین را باید به گونه ای قرار دهید که هوا به درستی در سراسر اتاق جریان پیدا کند.

محل مناسب نصب پنکه دیواری و سقفی

نصب پنکه دیواری و سقفی از جمله کارهایی که است حتما باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. با این کار از خرابی پنکه جلوگیری شده و بهترین محل برای نصب آن نیز مشخص می گردد.

بهترین مکان برای نصب پنکه سقفی

  • بطور کلی می توان گفت محل مناسب نصب پنکه سقفی در مرکز سقف و اتاق می باشد. در این حالت پنجره و در به پنکه نزدیک نبوده و فاصله کافی میان آنها وجود دارد. بنابراین هوا به صورت مساوی در اطراف پنکه به گردش درآمده و محیط را خنک می کند.
  • لازم به ذکر است که پنکه سقفی باید ارتفاع مناسبی نیز از سطح زمین داشته باشد تا جریان هوا به صورت بهینه در محیط به گردش درآید.
  • از آنجایی که نصب پنکه سقفی نیازمند تخصص است، بهتر است این کار را به تعمیرکاران مجرب آی پی امداد بسپارید.

بهترین مکان برای نصب پنکه سقفی

بهترین مکان برای نصب پنکه دیواری

  • افرادی که قصد نصب و استفاده از پنکه دیواری را دارند، باید آن را در نزدیکی مرکز اتاق نصب کنند تا جریان هوا به صورت بهینه در محیط گردش داشته باشد.
  • همچنین ارتفاع پنکه دیواری از زمین نیز باید مناسب باشد تا هوای گرم به صورت بهینه از سطح اتاق به بالا حرکت کرده و به نقاط مختلف برسد.
  • البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نصب پنکه دیواری در محلی که دریچه کولر، پنجره یا هواکش وجود دارد، می تواند بازدهی بیشتری را ایجاد کند.

بهترین مکان برای نصب پنکه دیواری

3.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد