logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

برنامه های شستشو در ظرفشویی

برنامه های شستشو در ظرفشویی
برنامه های شستشو در ظرفشویی
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله برنامه های شستشو در ظرفشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماشین ظرفشویی یکی از دستگاه های پیشرفته و پرکاربرد در آشپزخانه است که به دلیل امکانات و فناوری های جدید مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. قرار دادن آپشن های جدید در ماشین ظرفشویی باعث شده است که فروش این محصول چند برابر شود. متاسفانه بسیاری از مصرف کنندگان با برنامه های این دستگاه آشنایی ندارند و نمی توانند از امکانات این دستگاه استفاده کنند. بر این اساس در این مقاله به معرفی چند برنامه شستشو در ظرفشویی و همچنین نحوه استفاده از برنامه های ماشین طرفشویی می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر ما را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره برنامه های شستشو در ظرفشویی خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از برنامه های شستشو ماشین ظرفشویی

با هدف صرفه جویی در وقت کاربران عزیز سایت آی پی امداد، مهمترین نکات مقاله برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی به شرح زیر است:

برنامه شستشو در ماشین ظرفشویی کارکرد

Half load

  • در بسیاری از موارد ممکن است مقدار ظروف نیاز به شستشو نسبت به ظرفیت ماشین ظرفشویی کم باشد.
  • در چنین وضعیتی تمام ظروف در یک طبقه چیده می شوند و ماشین ظرفشویی تنها به شستشوی ظروف همان بخش می پردازد.
  • از این رو برای صرفه جویی در هزینه ها به جای قرص های کامل از ژل های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

Vario speed plus

  • بیشتر برای مواقعی که زمان کمی برای شستشو دارید، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • با استفاده از این برنامه می توانید شستشوی ظروف را طی زمانی کوتاهی انجام دهید.

Quick wash

  • با کمک این برنامه می توانید هر مقدار از ظروف خود را در زمان بسیار کوتاهی حدود نیم ساعت بشویید.
  • اما باید به این نکته توجه کنید که شستشوی سریع ممکن است نسبت به حالت عادی از کیفیت کمتری برخوردار باشد.

Higiene plus

  • در این برنامه تمام ظروف به مدت 10 دقیقه با آب در دمای بالا شستشو داده می شوند تا تمام میکروب های موجود از ظروف پاک شوند.

Glass40

  • با استفاده از این برنامه ظروف شیشه ای بدون هیچ خط و خش در دمای مناسب شسته می شوند.

Intensive zone

  • طبق این برنامه تمام ظروف کوچک و بزرگ شسته می شوند اما ظروف بزرگ توسط  آب با دمای بالا شسته می شود تا تمام چربی و کثیفی ها به طور کامل از روی ظروف برداشته شود.

Eco

  • این برنامه بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف کننده نیازی به ظروف ندارد و می تواند شست و شوی آن را در اولویت قرار ندهد.
  • مطابق با این برنامه ظروف همانند حالت عادی با کیفیت بالایی اما طی زمان طولانی تر و با مصرف کمتر انرژی شسته می شود.

Auto

  • برنامه شستشوی اتوماتیک دارای عملکردی است که به راحتی و با استفاده سنسورهای موجود در ظرفشویی، به تشخیص میزان و نوع کثیفی پرداخته و با توجه به اطلاعات به دست آمده دمای آب، میزان آب، مدت زمان شستشو و تمام تنظیمات برای شستشوی ظروف را تعیین می کند.

Night Program

  • از این برنامه هنگامی استفاده می‌شود که قصد داشته باشید صدای زیادی از دستگاه تولید نشود.

Pre Rinse

  • زمانی استفاده می‌شود که میزان کثیف بودن ظروف بالاست و نیاز به آبکشی پیش از شستشو دارد.

Perfect Dry

  • با این برنامه میتوانید عملیات خشک کردن ظروف را به راحتی انجام دهید. با این برنامه میتوانید تمامی ظروف را خشک کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

Turbo Speed 20min

  • این دکمه با شستشوی فوق سریع 20 دقیقه ای در سریعترین زمان ممکن ظرف ها را شسته و آماده می‌کند.

self-clean or maintenance

  • برخی از ماشین های ظرفشویی دارای یک برنامه خود تمیز شوندگی هستند.
  • این برنامه باید در زمانی که ماشین ظرفشویی خالی است اجرا شود.

Delicate/glassware

  • این برنامه از دمای پایین تری برای تمیز کردن آرام اقلام ظریف مانند ظروف شیشه ای و چینی استفاده می کند.

چه برنامه هایی برای شست و شو در ماشین ظرفشویی تعبیه شده است؟

امروزه شرکت های تولید کننده لوازم خانگی برای جلب رضایت مصرف کنندگان و افزایش راندمان ماشین ظرفشویی برنامه های بسیار مفیدی را در دستگاه تعبیه کرده اند که این امکان را برای مصرف کنندگان فراهم می کند تا بهترین بهره را از ماشین ظرفشویی ببرند. شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چه برنامه هایی برای شستشو در ماشین ظرفشویی وجود دارد؟ اکثر برنامه هایی که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده اند معمولاً در بیشتر برنده هایی مانند ال جی، سامسونگ، بوش، بکو، دوو و غیره  مشابه هستند. انواع برنامه های شستشو در ظرفشویی عبارتند از:

  • Half load (نیمه شستشو)
  • Vario speed plus (شستشوی ظروف در زمان کوتاه)
  • Quick wash (شستشوی سریع)
  • Higiene plus (استریل ظروف)
  • Glass40 (شستن ظرف شیشه ای)
  • Intensive zone (شستن ظرف های بزرگ)
  • Eco (شستشوی اقتصادی)
  • Auto (شستشوی اتوماتیک)
  • Night Program (شستشو شبانه)
  • Pre Rinse (پیش شستشو)
  • Perfect Dry (خشک کن)
  • Turbo Speed 20min (شستشو 20 دقیقه ای)
  • self-clean or maintenance (خود تمیز کنندگی یا نگهداری)
  • Delicate/glassware (ظروف شیشه ای و ظریف)

در ادامه این مطلب با آی پی امداد همراه باشید تا به توضیح بیشتر  هرکدام از دکمه های شستشو ظرفشویی بپردازیم.

معنی دکمه ها و اصطلاحات روی پنل ماشین ظرفشویی چیست

برنامه Half load یا نیمه شستشو در ماشین ظرفشویی

یکی از برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی half load است. این برنامه در فارسی به معنای نیمه شور است. در بسیاری از موارد ممکن است مقدار ظروفی که باید شسته شوند کمتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی باشد. در چنین شرایطی همه ظروف در یک طبقه چیده می شوند و ماشین ظرفشویی فقط ظروف همان قسمت را شستشو می دهد. بنابراین برای صرفه جویی در هزینه به جای قرص کامل از ژل ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

دکمه Vario speed plus برای شستشوی ظروف در زمان کوتاه ظرفشویی

برنامه vario speed plus یک دکمه شستشو در ظرفشویی است که بیشتر مواقعی استفاده می شود که زمان کمی برای شستشو دارید. با استفاده از این برنامه می توانید ظرف ها را در مدت زمان کوتاهی بشویید. شستشوی ظروف توسط این برنامه در زمان کوتاه اما با مصرف انرژی بالا انجام می شود. بنابراین توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه ممکن است هزینه برق و آب را افزایش دهد.

چنانچه سوال درباره نحوه استفاده از برنامه های ظرفشویی دارید با متخصصین آی پی امداد تماس گرفته و یا دیدگا خود را در انتهای همین مقاله به ثبت برسانید.

دکمه Vario speed plus برای شستشوی ظروف در زمان کوتاه ظرفشویی

برنامه Quick wash جهت شستشوی سریع در ظرفشویی مناسب است

یکی از کاربردی ترین تنظیم های شستشو در ماشین ظرفشویی، شستشوی سریع است که در برخی از ماشین های ظرفشویی پیشرفته وجود دارد. با کمک این برنامه می توانید هر مقدار از ظروف خود را در مدت زمان بسیار کوتاه و حدود نیم ساعت بشویید. اما باید به این نکته توجه کنید که شستشوی سریع ممکن است کیفیت پایین تری نسبت به حالت عادی داشته باشد. بنابراین از این برنامه برای شستن ظروف بسیار کثیف و ظروف بزرگ مانند قابلمه استفاده نکنید.

تنظیم Higiene plus به منظور شستشوی استریل ظروف در ظرفشویی

امروزه به دلیل وجود بیماری های میکروبی و مسری، بیشتر افراد به دنبال راه حلی برای استریل کردن لوازم خانگی خود هستند. یکی از برنامه های شستشو در ظرفشویی، استریل کردن ظروف از طریق برنامه مذکور است. در این برنامه تمامی ظروف به مدت 10 دقیقه با آب با دمای بالا شسته می شوند تا تمامی میکروب ها از ظروف پاک شوند. این برنامه شستشو ممکن است در ماشین ظرفشویی های پیشرفته بوش، سامسونگ و غیره وجود داشته باشد.

جهت شستن ظروف شیشه ای در ظرفشویی از دکمه Glass40 استفاده میگردد

امروزه بیشتر ظروف مورد استفاده در منزل از جنس شیشه و کریستال هستند. بر همین اساس امروزه برخی از شرکت ها با توجه به میزان استفاده مصرف کنندگان از این ظروف، برنامه glass40 را در ماشین ظرفشویی قرار داده اند. با استفاده از این برنامه ظروف شیشه ای با دمای مناسب و بدون هیچ خط و خش شسته می شوند. وجود این برنامه در ماشین ظرفشویی باعث می شود ظروف با کیفیت بالا بدون کدر شدن شسته شوند.

برنامه Intensive zone برای شستن ظرف های بزرگ در ظرفشویی

یکی از دکمه های شستشو در ظرفشویی این است که قادر به شستشوی ظروف بزرگ با کیفیت بالا هستند. طبق این برنامه تمام ظروف کوچک و بزرگ شسته می شوند اما ظروف بزرگ با آب با دمای بالا شسته می شوند تا تمامی چربی ها و کثیفی ها به طور کامل از روی ظروف پاک شود.

دکمه Intensive zone جهت شستن ظرف های بزرگ در ظرفشویی

از برنامه ECO برای شستشوی اقتصادی ظروف در ظرفشویی استفاده کنید

یکی از مفیدترین برنامه هایی که امروزه در ظرفشویی ها تعبیه شده است، شستشوی اقتصادی ظروف است. این برنامه بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که مصرف کننده نیازی به ظروف ندارد و می تواند شست و شوی آن را در اولویت قرار ندهد. مطابق با این برنامه ظروف همانند حالت عادی با کیفیت بالایی اما طی زمان طولانی تر و با مصرف کمتر انرژی شسته می شود.

تنظیم Auto جهت شستشوی اتوماتیک ظروف در ظرفشویی

برنامه شستشوی Auto چیست؟ یکی از جدیدترین برنامه های شستشو که امروزه در برندهای معتبر و با کیفیتی چون بوش تعبیه شده است. برنامه Auto یا شستشوی اتوماتیک است. برنامه شستشوی اتوماتیک دارای عملکردی است که به راحتی و با استفاده سنسورهای موجود در ظرفشویی، به تشخیص میزان و نوع کثیفی پرداخته و با توجه به اطلاعات به دست آمده دمای آب، میزان آب، مدت زمان شستشو و تمام تنظیمات برای شستشوی ظروف را تعیین می کند.

استفاده از دکمه Night Program به منظور شستشوی شبانه

از این برنامه هنگامی استفاده می‌شود که قصد داشته باشید صدای زیادی از دستگاه تولید نشود. دلیل انتخاب نام شستشوی شبانه نیز همین امر است و زمانی که همه خواب هستند میتوانید از این برنامه استفاده کنید. این برنامه برای زمانی مناسب است که قصد ندارید در ساعات اوج مصرف، ماشین ظرفشویی خود را روشن کرده و آن را به آخر شب موکول میکنید.

در صورتی که سوالی در ارتباط با برنامه شستشو در ظرفشویی دارید با کارشناسان آی پی امداد در تماس باشید.

برنامه Pre Rinse برای آبکشی اولیه لباسشویی استفاده می‌شود

از دکمه Pre Rinse یا پیش شستشو زمانی استفاده می‌شود که میزان کثیف بودن ظروف بالاست و نیاز به آبکشی پیش از شستشو دارد. این برنامه را در ابتدای شستشو قرار دهید و در این حالت ماشین ظرفشویی هر 15 دقیقه یکبار فرآیند آبکشی را انجام می‌دهد.

دکمه Perfect Dry برای خشک کردن ظروف است

با این برنامه میتوانید عملیات خشک کردن ظروف را به راحتی انجام دهید. با این برنامه میتوانید تمامی ظروف را خشک کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید.

تنظیم Turbo Speed 20 min جهت شستشوی سریع 20 دقیقه ای

این دکمه شستشو در ماشین ظرفشویی با شستشوی فوق سریع 20 دقیقه ای در سریعترین زمان ممکن ظرف ها را شسته و آماده می‌کند. باید دقت داشت که برای شستن ظروف خیلی کثیف بهتر است از این برنامه استفاده نکنید. علاوه بر آن، در این برنامه شستشو بهتر است از پودر و مایع ظرفشویی استفاده کنید تا قرص. چراکه قرص در این زمان کوتاه در آب حل نمی‌شود.

از برنامه Self Clean/maintenance برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی بهره ببرید

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای یک برنامه خود تمیز شوندگی هستند. این برنامه باید در زمانی که ماشین ظرفشویی خالی است اجرا شود. این میتواند به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی شما کمک کرده، آن را در بهرتین حالت نگه میدارد و مشکلاتی مانند تخلیه نکردن را به حداقل میرساند. جهت استفاده از مواد شویند ظرفشویی در برنامه Self Clean/maintenance ظرفشویی به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

از دکمه Delicate/glassware برای ظرف های شیشه ای و ظریف استفاده کنید

از دیگر برنامه های شستشو در ماشین ظرفشویی Delicate یا glassware است. این برنامه از دمای پایین تری برای تمیز کردن آرام اقلام ظریف مانند ظروف شیشه ای و چینی استفاده می کند. دمای پایین موجب میشود که این ظروف تحت فشار کمتری قرار گرفته و خطر شکستگی آن ها کاهش یابد. دقت داشته باشید که برای جلوگیری از خط و خش افتادن روی این ظروف، مطمئن شوید که ظروف چینی و شیشه ای هنگام بارگیری ماشین ظرفشویی روی هم قرار نگرفته باشند.

نتیجه گیری و جمع بندی درباره نحوه کارکرد دکمه های ظرفشویی

در این مطلب شما با انواع دکمه های ماشین ظرفشویی و کارکرد هرکدام آشنا شدید. هر برنامه در ظرفشویی عملکرد خاصی را انجام می‌دهد که بسته به نیاز خود میتوانید مورد دلخواه را انتخاب کنید. آی پی امداد به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تعمیرات و عیب یابی انواع ماشین های ظرفشویی، برترین متخصصین و کارشناسان را در اختیار داشته که در سریع ترین زمان پاسخگوی نیاز کاربران عزیز هستند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد