logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ارور کولرگازی هومکس

ارور کولرگازی هومکس
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور کولرگازی هومکس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور کولرگازی هومکس یکی از موضوعاتی است که اغلب افراد در صورت استفاده از این محصول با آن مواجه می شوند. ارورها نوعی نشانه هستند که با نمایش بر صفحه کولرگازی نشان می دهند چه عاملی باعث خراب شدن کولرگازی یا اختلال در عملکرد آن شده است. این سیستم موجب شده است که هر عامل تهدید کننده ای به سرعت شناسایی شود. نمایش ارورها در پنل کولرگازی موجب می شود تا مصرف کننده در زمان کوتاهی برای تعمیر و رفع آلارم کولرگازی هومکس اقدام کند. در این مطلب به بررسی دلایل کد خطای کولر گازی هومکس و روش های حل این مسئله می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، با استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات کولر گازی هومکس صرفه جویی داشته باشید.

انواع هشدار کولرگازی ایستاده هومکس

چنانچه شاهد هشدار کولرگازی ایستاده هومکس هستید، از طریق جدول زیر می توانید برای عیب یابی و تشخیص علت ارور کولرگازی هومکس استفاده کنید. انواع آلارم کولرگازی ایستاده هومکس عبارت است از:

کد خطای کولرگازی هومکس علت کد خطا
P4 حفاظت از دمای اوپراتور اسپیلت
P5 حفاظت از دمای کندانسور کولر
P9  هوای سرد در حالت گرمایش
P10.p11 کار نکردن شیر رفت و برگشتی
P12 حفاظت از جریان مایع مبرد
E1 اتصال کوتاه یا قطعی در سنسور لوله اوپراتور
E2.E4 اتصال کوتاه در سنسور اتاق
E3 قطعی سنسور روم
E5 قطع شدن ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی
E10 خراب یا کم فشار شدن شیر
E13 کم شدن فاز در دستگاه های سه فاز
E14 جا به جا شدن فاز ها و اتصال کوتاه
Ec نشتی گاز اسپیلت
Hs دیفراست یا برفک زدایی دستگاه

انواع ارور در کولرگازی اینورتر هومکس

برای برطرف کردن کد خطا اسپیلت هومکس ابتدا باید مطابق جدول زیر یا دفترچه راهنمای دستگاه به تشخیص علت کد خطا بپردازید. بعد از تشخیص علت آسیب دیدگی دستگاه می توانید برای برطرف کردن آلارم اقدام کنید.

ارور کولرگازی هومکس علت ارور
E0 . F4 اختلال در eeprom
E1 خطا میان یونیت بیرونی و داخلی
E2 خطای قطع شدن سیگنال کولر
E3 . E5 نبود بازخورد در الکتروموتور داخلی
E6 اتصال کوتاه در سنسور روم
Ec نشتی گاز کولر گازی اینورتر
F0 Overload
P0 بالا بودن جریان سیستم و محافظت از آن
P1 پایین بودن جریان سیستم و محافظت از آن
P2 محافظت از سیستم برای جلوگیری از بالا رفتن دمای کمپرسور
P4 ایراد یا اختلال در عملکرد کمپرسور اینورتر

راه های جلوگیری از آلارم کولرگازی هومکس چیست؟

راه های متعددی برای جلوگیری از هشدار کولرگازی هومکس وجود دارد که برای اکثر کولرهای برند هومکس یکسان است‌. برای اینکه بتوانید از نمایش آلارم کولرگازی هومکس جلوگیری کنید، باید بتوانید کارهای زیر را به صورت منظم انجام دهید.

  1. برای تعمیر کردن مشکلات کولرگازی هومکس به مراکز معتبر یا نمایندگی اسپیلت هومکس مراجعه کنید تا در آنجا تعمیرات کولر توسط نیروهای دوره دیده و با استفاده از قطعات اورجینال انجام شود.
  2. دومین راه برای جلوگیری از نمایش کد خطا کولر گازی هومکس، تمیز کردن کولر گازی به صورت منظم است. نشستن گرد و غبار روی قطعات کولرگازی موجب می شود تا عملکرد صحیح خود را از دست بدهند و نتوانند با کیفیت بالا موجب خنک کردن فضا شوند. همچنین پاک نکردن گرد و غبار باعث می شود تا قطعات به دلیل تحمل فشار زیاد طی زمان کوتاهی خراب شوند.
  3. راه حل دیگری که برای برطرف کردن آلارم کولرگازی هومکس یا جلوگیری از نمایش ارور وجود دارد، خاموش کردن کولر بعد از مدتی استفاده است‌. در واقع اسپیلت مانند هر دستگاه برقی دیگر در صورت روشن ماندن برای مدت طولانی ممکن است داغ شود و بسوزد. به همین جهت بهتر است بعد از هر بار استفاده برای مدتی به دستگاه استراحت داده شود.
  4. چهارمین روشی که برای حل این مسئله در کولرگازی وجود دارد، سرویس کردن دستگاه است. سرویس کردن دستگاه باعث افزایش عمر کولرگازی می شود‌. در واقع با سرویس کردن کولر می توانید از بروز خطاهایی چون بسته شدن لوله ها، تمام شدن روغن، تمام شدن گاز مبرد و … جلوگیری کنید.

نتیجه گیری از علت کدهای خطا کولرگازی هومکس

در مطلب بالا به معرفی انواع ارورهایی که در صفحه نمایش کولرگازی نمایش داده می شوند و علت هریک از آنها پرداختیم. متاسفانه عوامل متعددی چون از کار افتادن کمپرسور، خطا ارتباط میان قطعات کولرگازی، از کار افتادن سنسور دما، بهم خوردن تنظیمات سیستم و … باعث نمایش کد خطا کولرگازی هومکس در پنل دستگاه می شوند که باید در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شوند.

شرکت آی پی امداد به عنوان نمایندگی مجاز تعمیرات کولرگازی بیش از 50 سال است که در زمینه تعمیرات لوازم خانگی فعالیت می کند و از تجهیزات پیشرفته و تکنسین های دوره دیده جهت تعمیرات کمک می گیرد. بنابراین شما می توانید بدون هیچ نگرانی برای برطرف کردن هشدار کولرگازی هومکس اقدام کنید‌.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مممم 17 خرداد 1402

    سلام ما کولر ایستاده هومکسمون هربار که فن خاموش و روشن میشه پره هاش خود به خود بالا میره یا پایین میاد مشکلش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 خرداد 1402

      درود، برد پنل را چک کنید.

      پاسخ دادن