logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آیا فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است؟

آیا فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آیا فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است؟ فیلتر یکی از مهمترین قطعات داخلی جاروبرقی است که نقش مهمی در عملکرد دستگاه و قدرت مکش آن دارد و فیلترها با داشتن ساختار فشرده ذرات کوچک جمع آوری شده از محیط را جذب می کنند و شاید برایتان سوال باشد که وظیفه فیلتر جاروبرقی چیست؟. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند آیا می توان فیلتر جاروبرقی را شست؟، بهترین زمان برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی، تمیز کردن فیلتر چه اهمیتی دارد؟، شستن فیلتر جاروبرقی و نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از آیا فیلتر جاروبرقی را می توان شست؟

کاربران گرامی مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از آیا فیلتر جاروبرقی را می توان شست؟ را مطرح کرده ایم.

کاربرد فیلتر جاروبرقی چیست؟
  • فرآیند فیلتراسیون در دستگاه را انجام می دهد.
آیا امکان شستشوی فیلتر جاروبرقی وجود دارد؟
  • در برخی مدل ها بله.
زمان مناسب برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی
  • پس از کم شدن مکش
  • هر 3 ماه یکبار
اهمیت تمیز کردن فیلتر
  • باعث مکش بهتر و سلامتی دستگاه می شود.
فیلتر جاروبرقی کجاست؟
  • معمولاً در مخزن داخلی متصل به درب داخلی
شستن فیلتر جاروبرقی
  • فیلتر را از دستگاه خارج کنید.
  • فیلتر را در در آب و مایع قرار دهید.
طریقه تعویض فیلتر جاروبرقی
  • می توانید خیلی ساده فیلتر قدیمی را جدا و با جدید جایگزین کرد.

وظیفه فیلتر جاروبرقی چیست؟

فیلتر جاروبرقی کاربردهای فراوانی دارد و با ویژگی های منحصربفرد و کیفیت بالای خود توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. این نوع محصولات با توجه به تولید کننده در اندازه ها و انواع مختلف تولید می شوند. امروزه در بازار می توان نوع خاصی از فیلتر به نام فیلتر جاروبرقی صنعتی را مشاهده کرد که بسیار کارآمد بوده و در صنایع مختلف در جاروبرقی های صنعتی کاربرد دارد.

وظیفه فیلتر جاروبرقی چیست؟

کاربرد فیلتر جاروبرقی این است که فرآیند فیلتراسیون را در جاروبرقی انجام می دهد. این قابلیت جذب تعداد زیادی ذرات ریز، جلوگیری از بازگشت آنها به محیط، ایجاد ایمنی و بهداشت بیشتر در هنگام نظافت را دارد. فیلتر جاروبرقی با توجه به برند سازنده و استانداردهای انتخابی در مدل های مختلف قابل ساخت و طراحی می باشد. یک دسته بندی کلی از فیلترها وجود دارد که این محصولات را به دو دسته فیلترهای یکبار مصرف و فیلترهای قابل شستشو تقسیم می کند.

فیلترها پس از مدت زمان مشخصی پر می شوند که در این صورت بسته به نوع محصول انتخابی می توانید آنها را دور بیندازید یا فرآیند شستشو را شروع کنید. قیمت پیشنهادی برای این نوع فیلتر بسته به کارایی آن متفاوت است. فیلترهای یکبار مصرف معمولا هزینه خرید کمتری را ارائه می دهند. زمانی که احساس کردید ورودی هوا بدتر شده و جاروبرقی دیگر مانند قبل کار نمی کند، باید فرآیند تعویض فیلتر جاروبرقی را شروع کنید.

آیا می توان فیلتر جاروبرقی را شست؟

بسته به نوع جاروبرقی و مدل و برند این موضوع کاملا متفاوت است. قبل از اینکه فیلتر را بشویید، بهتر است ابتدا بررسی کنید که فیلتر قابل شستشو است یا خیر. برای این کار می توانید از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید و یا فیلتر را چک کنید.

آیا می توان فیلتر جاروبرقی را شست؟

بهترین زمان برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

همه انواع فیلترهای جاروبرقی باید به طور مرتب تمیز یا تعویض شوند. شستشوی فیلتر جاروبرقی معمولاً هر 3 یا 4 بار استفاده از دستگاه یا هر 3 ماه یکبار توصیه می شود. اما کاهش قدرت مکش نیز یکی از نشانه های پر شدن منافذ فیلتر است. بنابراین هر زمان که متوجه کاهش قدرت دستگاه شدید، حتما فیلتر را چک کنید.

بهترین زمان برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

تمیز کردن فیلتر جاروبرقی چه اهمیتی دارد؟

آیا فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است؟ جاروبرقی ها عموما توانایی محدودی در جمع آوری زباله و گرد و غبار دارند. زمانی می رسد که می فهمید این مکش اصلا شبیه روزهای قبل نیست. اتفاقی که افتاده این است که فیلتر هوا مسدود شده و لایه ضخیمی از گرد و غبار دارد. اکنون زمان تمیز کردن فیلتر است. البته اگر دستگاه شما قدیمی است و بارها این کار را انجام داده اید، بهتر است برای کمک به عملکرد بهتر جاروبرقی، فیلتر را تعویض کنید. در واقع عملکرد فیلتر اصلی دستگاه باید بین 3 تا 5 سال تعویض شود.

فیلتر جاروبرقی کجاست؟

قبل از تعویض فیلتر جاروبرقی، ابتدا باید از محل این قطعه مهم بر روی جاروبرقی مطلع شوید:

  • به طور کلی جاروبرقی دارای دو فیلتر مخصوص می باشد که در مورد محل قرارگیری فیلتر جاروبرقی به شما خواهیم گفت.
  • فیلتر اولیه که وظیفه جلوگیری از ورود آلاینده ها به موتور جاروبرقی را بر عهده دارد، در داخل محفظه جاروبرقی و پشت کیسه آن نصب می شود.
  • برای جذب بهتر ذرات کثیفی فیلتر ثانویه تعبیه شده که معمولا فیلتر هپا می باشد و این فیلتر پشت جاروبرقی قرار دارد.
  • در برخی از مدل های جدید جاروبرقی می توان فیلتر ثانویه را روی دستگاه نصب کرد.
  • البته برخی از مدل های قدیمی جاروبرقی فیلتر ثانویه ندارند و فقط فیلتر اولیه در جلوی دستگاه قرار می گیرد.

فیلتر جاروبرقی کجاست؟

فیلتر جاروبرقی سطلی کجاست؟

فیلتر جاروبرقی مهمترین قسمت این دستگاه است و تعویض به موقع آن نقش مهمی در عملکرد صحیح دستگاه دارد. در مرحله بعد محل فیلتر جاروبرقی سطلی را مشخص می کنیم:

  • فیلترهای تعبیه شده در جاروبرقی های سطلی معمولاً فیلترهای HEPA یا فیلترهای پارچه ای با قاب نگهدارنده هستند.
  • فیلتر جاروبرقی معمولاً در مخزن داخلی متصل به درب داخلی دستگاه نصب می شود.
  • در برخی از مدل های این نوع جاروبرقی ها نیز محفظه موتور درون فیلتر جاروبرقی قرار می گیرد.

فیلتر جاروبرقی سطلی کجاست؟

شستن فیلتر جاروبرقی

برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی باید آن را بشویید، گردگیری کنید یا فیلتر جدیدی بخرید. برای شستشوی فیلتر جاروبرقی ابتدا چک کنید که آیا این فیلتر قابل شستشو است یا خیر؟ شما باید دفترچه راهنما را بخوانید یا فیلتر را بررسی کنید تا متوجه شوید. اگر فیلتر قابل شستشو باشد، در کنار عددی که روی فیلتر حک شده است، حرفی خواهید دید. در این صورت به سادگی فیلتر را از جاروبرقی خارج کرده و با آب و مواد شوینده بشویید.

شستن فیلتر جاروبرقی

سپس آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود. اگر حرف W روی فیلتر نباشد به این معنی است که فیلتر قابل شستشو نیست و باید تکان داده شود یا باد شود تا تمیز شود. توصیه می کنیم هنگام تمیز کردن فیلتر دهان و بینی خود را بپوشانید تا گرد و غبار مزاحم شما نشود. اگر از فیلتر برای مدت طولانی (حدود 5-6 ماه) استفاده می کنید، بهتر است فقط فیلتر جاروبرقی را نشویید و تعویض نکنید. فیلتر جدید را به جای فیلتر قبلی قرار دهید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی

فیلترهای شکسته، آسیب دیده یا بیش از حد فرسوده شده باید به طور کامل تعویض شوند و تمیز کردن بی فایده است. روند پیدا کردن جای فیلتر، همانند آنچه که گفته شد است و شما فقط باید فیلتر جدیدتان را در همان موقعیت قدیمی قرار دهید. هنگام خرید فیلتر جایگزین، شماره مدل خود را برای تحویل نیاز دارید. به احتمال زیاد در کناره‌ ها یا پایه جارو برروی برچسب یا صفحه ای، نوشته شده است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد