logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با لاندری روم

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با لاندری روم به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در مرحله اول آشنایی با لاندری روم باید با سبک و یژگی‌های آن آشنا شویم در واقع لاندری روم یک کلمه انگلیسی و به معنای اتاق لباسشویی و یا رختشویی خانه است. در لاندری روم کارهای مربوط به شستشو، خشک کردن و اتو انجام می‌شود. هنگام طراحی یک خانه، وظیفه معمار اساسا پیکربندی، اتصال و ادغام عملکردهای مختلف به کارآمد ترین شکل ممکن است. این طراحی باید به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی، فضای مفید بیشتری برای کاربر ایجاد کند؛ در ادامه با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

لاندری روم چیست؟

در اولین گام از آشنایی با لاندری روم باید متوجه این موضوع شویم که اصلا لاندری روم چیست؟ لاندری روم نیز یکی از این نوع طراحی‌ها است که علاوه به زیبایی خانه، با حذف برخی از فضاهای به ظاهر قابل مصرف می‌تواند فضای بیشتری برای نیازهای مهم‌تر خانه جهت شستشو لباس و رخت فراهم کند که به آن رختشور خانه هم می گویند. در ادامه اتاق رختشویی لاندری روم را بیشتر  تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

ابعاد استاندارد لاندری روم

قبل از پیشرفت صنعت مردم مجبور بودند لباس‌های خود را با دست بشویند اما امروزه کمتر کسی لباس‌ها را با دست می‌شوید و همه سعی در استفاده بهتر و مفید از زمان داشته باشند. در دنیای پرجمعیت با شهرهای متراکم، فضای خانه بسیارمهم است که چگونه با فضایی کم طراحی شود و در عین حال فضا برای تمام کارهای ضروری داشته باشد. سرو صدای دستگاه‌ها در هنگام کار و تاثیر بر زیبایی عمومی خانه از دیگر ملاحظات ضروری است، به ویژه در فضای کوچک که هر شیء دارای اهمیت است به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد.

ابعاد استاندارد لاندری روم

ایده‌هایی برای کف اتاق خشکشویی

اگر آشنایی با لاندری روم داشته باشید قطعا می‌دانید که کف اتاق خشکشویی باید بخش مهمی از هر بازسازی در نظر گرفته شود. برخی از مصالح کف برای اتاق های شستشو بسیار بهتر از بقیه هستند.  شما می‌خواهید سطحی با دوام و قابل تمیز کردن و نصب آسان داشته باشید. همچنین مهم است که در نظر بگیرید که کف چقدر در برابر نشتی آب مقاوم می‌باشد.  همانطور که میدانید رختشویی نسبت به اکثر اتاقهای خانه بیشتر در معرض نشت است.

ایده‌هایی برای کف اتاق خشکشویی

کفپوش مناسب برای لاندری روم

طبیعی است فضاهایی در خانه مانند آشپزخانه و یا حمام که میزان رطوبت در آنها زیاد می‌باشد، از زهکشی مناسب و سطوح ضد آب استفاده شده باشد. تا هنگام کار کردن با این دستگاه‌ها آسیبی به سایر قسمت‌ها خانه نرسد. موردهای مناسب و پیشنهادی برای کفپوش اتاق خشکشویی عبارتند از کاشی و سرامیک ، کاشی وینیل و سنگ. کاشی وینیل به راحتی قابل نصب و بادوام است. سنگ نیز بسیار محکم است اما این مورد سنگین می‌باشد و نسبت به موارد دیگر کمی گران‌تر است.

کفپوش مناسب برای لاندری روم

*اگر خانه‌ای بزرگ و دو طبقه دارید بهتر است اتاق خشک شویی را در طبقه پایین(یا زیر زمین) نگه دارید تا لباسشویی شما دچار نشتی احتمالی شد آب به داخل خانه نفوذ نکند.

جای گذاری ماشین لباسشویی در لاندری روم

در حمام‌ها یا آشپزخانه‌ها ماشین لباسشویی می‌تواند توسط یک پوشش شفاف و یا یک پرده پوشانده و یا حتی مخفی شود. اما در بسیاری از موارد دیگر معماران ترجیح می‌دهند لباسشویی را در یک قفسه با ارتفاع از سطح قرار دهند تا فضا در سطح کف ازاد شود. البته راه حل‌های این مسئله که محل لباسشویی در کجا باشد متفاوت است و همه اینها بستگی به فضای موجود،ابعاد و ویژگی‌های دستگاه و همچنین نظر شخصی کاربران دارد.

جای گذاری ماشین لباسشویی در لاندری روم

چگونه یک فضای لاندری روم داشته باشیم؟

برای طراحی داشتن فضای لاندری روم در خانه با ترسیم نقشه شروع کنید. ابتدا اتاق و فضاهایی را که ممکن است در آنجا کابینت و یا قفسه نصب کنید، اندازه بگیرید. تصمیم بگیرید که قصد دارید از چه نوع رنگ‌ها و الگوهایی برای مدرن و شیک کردن خانه خود استفاده کنید. با همین کار شما می‌توانید به راحتی ترکیب ماشین لباسشویی، خشک کن، قفسه‌ها و یا هرگونه تجهیزات دیگری که نیاز دارید خریداری و نصب نمایید.

بهترین محل برای داشتن لاندری روم

اگر خانه شما بزرگ است و برای محل لاندری روم خود به دنبال جای مناسب در خانه هستید، باید بگوییم که یکی از بهترین مکان‌ها در نزدیکی اتاق خواب خانه است، زیرا کوتاه بودن فاصله لباسشویی تا اتاق خواب افراد را تشویق می‌کند لباس‌های کثیف خود را به اتاق لباسشویی منتقل کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد