logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آب مناسب برای دستگاه اسپرسوساز

آب مناسب برای دستگاه اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آب مناسب برای دستگاه اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

قهوه و اسپرسو معمولا حاوی آب هستند، بنابراین استفاده از آب با کیفیت بالا طعم قهوه و اسپرسوی شما را بهتر می کند و شاید برایتان سوال باشد که بهترین آب برای اسپرسوساز چیست و دارای چه ویژگی هایی می باشد. از این رو در این مقاله از آی پی امداد، به نکات بسیار مهمی مانند چرا کیفیت آب در قهوه اهمیت دارد؟، استفاده از آب جوشیده برای دستگاه اسپرسو، سختی آب مناسب برای اسپرسوساز و همچنین انتخاب بهترین آب معدنی برای دستگاه اسپرسو خواهیم پرداخت. بنابراین اگر شما نیز نمی دانید از چه آبی برای اسپرسوساز استفاده کنید، مطالعه این مقاله به همراه فیلم آموزشی می تواند به شما کمک زیادی نماید.

فیلم آموزشی آب مناسب برای دستگاه اسپرسوساز

استفاده از آب با کیفیت بالا در تهیه قهوه می‌ تواند بهبود طعم، عطر، تعادل و کیفیت نهایی قهوه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. از این رو در ابتدای مقاله قصد داریم در یک ویدیو آموزشی، راهنمای هایی لازم جهت انتخاب بهترین آب برای دستگاه اسپرسوساز را ارائه نماییم.

 

چرا کیفیت آب در تهیه قهوه اهمیت دارد؟

برخی از مردم گمان می کنند که یک قهوه خوب به غلظت آن است، در حالی که بیشتر به کیفیت آب ورودی به دستگاه شما مربوط می شود که به راحتی قابل اندازه گیری است. کیفیت آب در تهیه قهوه بسیار مهم است؛ زیرا می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر طعم و عطر قهوه داشته باشد. در ادامه به بررسی اهمیت این موضوع می پردازیم:

  1. آب، بخش قابل توجهی از محتوای قهوه تهیه شده را تشکیل می‌ دهد. خواص آب می‌ تواند باعث تغییر در طعم و عطر قهوه گردد. آب های دارای کیفیت بالا، باعث استخراج بهتر و متعادل تر ترکیبات طعمی و عطری قهوه می‌ شوند.
  2. آب های با حاوی اکسیژن زیاد می‌ توانند منجر به اکسیداسیون قهوه شوند. اکسیداسیون می‌ تواند طعم و عطر قهوه را تغییر داده و باعث تلخی و ترشی آن شود.
  3. آب های با کیفیت پایین حاوی مواد رسوبی بیشتری مانند کلسیم و منیزیم هستند. این رسوبات در قسمت‌ های داخلی دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز تجمع پیدا کرده و علاوه بر تاثیر در طعم و کیفیت قهوه، موجب کاهش بهره‌ وری و عمر دستگاه خواهد شد.

چرا کیفیت آب در قهوه اهمیت دارد؟

بهترین آب برای اسپرسوساز دارای چه ویژگی هایی است؟

حال ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که از چه آبی برای اسپرسو ساز استفاده کنیم و آب مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد. به طور کلی آبی با ویژگی‌ های زیر برای استفاده در اسپرسوساز به عنوان بهترین گزینه توصیه می شود:

  • آب با میزان کمتری از سختی و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم معمولا برای اسپرسوساز‌ها مناسب است. سختی آب برای اسپرسوساز بین 50 تا 100 میلی‌ گرم در لیتر است.
  • اسپرسوسازها برای به دست آوردن تعادل مناسب در طعم قهوه، از آب با اسیدیته نسبتا کمتر استفاده می‌ کنند. pH مناسب آب برای اسپرسوساز بین 6 تا 7 است.
  • آب باید خالص و بدون بو و طعم نامطلوب باشد. بوها و طعم‌های نامطلوب می‌ توانند طعم نهایی قهوه را تغییر دهند. آب تصفیه شده بهترین گزینه برای اسپرسوساز است.
  • آب حاوی کمترین میزان اکسیژن بهترین گزینه برای اسپرسوسازها می باشد.

به طور کلی، استفاده از آب فیلتر شده با دستگاه تصفیه آب خانگی یا آب معدنی با کیفیت مناسب که تا حد ممکن موارد فوق را رعایت کند، بهترین گزینه برای استفاده در دستگاه اسپرسو می باشد. توجه داشته باشید که شرکت‌ های تولید کننده اسپرسوسازها ممکن است راهنمایی‌ های خاصی درباره آب مناسب برای دستگاه خود داشته باشند. بنابراین، بهتر است همواره دستورالعمل‌ ها و توصیه‌ های دفترچه راهنمای دستگاه خود را مورد توجه قرار دهید.

سختی آب مناسب برای دستگاه اسپرسو

میزان کل مواد معدنی موجود در آب نسبت به دو عامل سختی آب و قلیایی بودن آب، برای طعم قهوه اهمیت کمتری دارد. به طور کلی آب مخلوطی از منیزیم و کلسیم است و وزن آب به سختی آن بستگی دارد. سختی آب نیز به میزان مواد معدنی موجود در آب، به ویژه کلسیم و منیزیم بستگی دارد. سطح سختی آب در مناطق مختلف ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بهتر است آب منطقه خود را بررسی کنید تا سختی آن را بدانید. با در نظر گرفتن این موضوع، آب لوله کشی یا آب آشامیدنی شهری بهترین گزینه برای تهیه قهوه نیست. این آب مطمئنا سالم و تمیز است، اما سطح کلسیم و بی کربنات آن بالاست. این مواد طعم خالص قهوه را از بین می برند.

  • سختی آب مناسب برای دستگاه اسپرسو می‌تواند متغیر باشد، اما به طور کلی، استفاده از آب با سختی 50 تا 100 میلی‌ گرم بر لیتر و pH خنثی (6 تا 7) توصیه می‌ شود.
  • این مقدار سختی آب در بازه متوسط محسوب می‌ شود و برای بسیاری از دستگاه‌ های اسپرسو مناسب است.

سختی آب مناسب برای دستگاه اسپرسو

آیا آب جوشیده برای دستگاه اسپرسو مناسب است؟

آب جوشیده برای دستگاه اسپرسو مناسب نیست و توصیه نمی‌ شود. دستگاه‌ های اسپرسو حساس هستند و به طور کلی برای عملکرد بهینه خود نیاز به آب با کیفیت دارند. آب جوشیده دارای مواد جامد و معدنی زیادی است که می‌ تواند در لوله‌ ها، شیرها و قطعات داخلی دستگاه اسپرسو مشکلاتی ایجاد کند. این مواد رسوبی عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و باعث افت کیفیت قهوه خواهند شد. برای دستگاه اسپرسو، بهتر است از آب فیلتر شده یا آب نرم استفاده کنید. به یاد داشته باشید که آب جوش تنها مواد جامد موجود در آن را از بین می برد، اما برخی از مواد جامد که به “بی کاتیون ها” معروف هستند، نه تنها با جوشاندن از بین می روند، بلکه درصد آنها با تبخیر آب نیز زیاد می شود. پس آب جوشیده اصلا انتخاب خوبی نیست.

آب جوشیده برای دستگاه اسپرسو

بهترین آب معدنی برای دستگاه اسپرسو کدام است؟

بهترین آب معدنی برای دستگاه اسپرسو، آبی است که کیفیت مناسبی داشته باشد و معیارهای زیر را برآورده کند:

  • آب معدنی باید دارای حداقل مقدار مواد جامد باشد تا رسوب ایجاد نکند. این مقدار معمولا بر روی بطری آب معدنی ذکر می‌ شود.
  • برخی آب‌ های معدنی ممکن است حاوی کلر یا مواد آلاینده دیگری باشند که می‌ توانند طعم و عملکرد قهوه را تحت تاثیر قرار دهند. بهتر است آبی را انتخاب کنید که حاوی کلر بسیار کم یا هیچ کلری نباشد.
  • pH آب معدنی باید در محدوده مناسبی بوده و نهایتا بین 6 تا 7 قرار بگیرد. این مورد باعث می‌ شود تا طعم قهوه به درستی استخراج شود.

به طور کلی درباره برندهای خاصی نمی‌ توان به عنوان بهترین آب معدنی برای دستگاه اسپرسو اشاره کرد؛ زیرا آب معدنی قابل دسترس در هر منطقه ممکن است متفاوت باشد. اما برخی از برندهای آب معدنی نظیر نستله، میوا و … می‌ توانند گزینه‌ های مناسبی باشند.

آب معدنی برای دستگاه اسپرسو

جمع بندی

استفاده از آب مناسب برای دستگاه اسپرسوساز بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی به هنگام تهیه آب جهت استفاده در دستگاه اسپرسوساز باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا قهوه باکیفیتی آماده کرده و از بروز مشکلات مختلف در عملکرد دستگاه خود پیشگیری نمایید. در این مقاله نکات لازم انتخاب بهترین آب برای دستگاه اسپرسو ساز را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مناسب ترین و باکیفیت ترین آب، از نوع تصفیه شده بوده و می توانید از آب معدنی با کیفیت نیز استفاده نمایید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد