این سوال توسط اشرف ایزدی پرسیده شده است

چرا برنج در پلوپز پارس خزر من میچسبه؟

من یه پلوپز به تازگی خریداری کردم که مارک پارس خزرم هست و کلا دو سه بار ازش استفاده کردم. دیشب که توش برنج پختم، به کف قابلمه چسبید. به نظرتون مشکل از نحوه پخت هست یا قابلمه ایراد داره؟

2 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 07 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، چسبیدن برنج به پلوپز یکی از مشکلاتی است که عوامل مختلفی مانند نوع برنج، نسبت آب به برنج، میزان روغن، تنظیمات دما و ... می توانند منجر به بروز آن شوند. به طور کلی برخی از برنج ها مانند برنج ایرانی چسبنده تر از برنج های دیگر هستند و امکان چسبندگی آنها به کف پلوپز بیشتر است. بنابراین اگر از این مدل برنج ها استفاده می کنید، لازم است آب بیشتری به آن اضافه نمایید. همچنین برنج را به مدت 30 دقیقه در آب سرد خیس کنید. سپس آب اضافی آن را گرفته و در پلوپز بریزید. اضافه کردن کمی روغن به آب برنج نیز می تواند مانع از چسبیدن دانه های آن شود. همچنین پس از هر بار استفاده از دستگاه، لازم است بخش های داخلی آن را تمیز کنید؛ زیرا باقی ماندن هرگونه چسبندگی برنج و مواد دیگر در پلوپز می تواند باعث چسبیدن مجدد آن شود. مورد دیگر مربوط به تنظیمات دما، تایمر و برنامه پخت دستگاه می باشد که باید از برنامه و زمان مناسب استفاده نمایید.

  • آی پی امداد 07 خرداد 1403

    در صورتی که پس از بررسی پلوپز خود متوجه شدید که مشکل مربوط به تنظیمات دما یا عمل نکردن ترموستات و تایمر آن است، می توانید برای تعمیر پلوپز پارس خزر خود از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست