توسط رضا مطرح شده

عدم راه افتادن موتور ساید جنرال الکتریک

سلام ، یخچال جنرال الکتریک ساید قدیمی 110 ولت که موتور دانفوس 220 ولت نصب شده، بعد از حدود 10 ساعت کارکرد و داغ بودن موتور و سرمای مناسب داخل یخچال و فریزر وقتی موتور در حالت کارکردن است و قبل از رسیدن به تایم دیفراست موتور قطع و وصل مرتب میشه انگار میخواد روشن شه ولی نمیشه و رله 110 به 220 که به موتور وصله مرتب موقع قطع و وصل جرقه میزنه ، این رله رو تازه عوض کردم و نو هست ، تایمر هم نو هست ، آیا این ایراد عدم راه افتادن موتور ساید جنرال الکتریک از 1 – ترموستات یا 2- رله اورلود و خازن و یا 3- خود موتور میتواند باشد که موتور داغ است موقع استارد آمپر میکشد ؟چون وقتی سرد است و چند ساعت خاموش است و بعد به برق میزنیم دوباره بدون مشکل حدود 10 ساعت کار میکنه .ممنون از راهنمایی شما

3 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 11 مهر 1400

    درود کاربر گرامی، علت عدم راه افتادن موتور ساید جنرال الکتریک شما مربوط به موارد زیر است: 1: تایمر دیفراست تعویض شود، چون به خوبی فرمان نمیدهد. 2: رله اورلود موتور هم احتمالا اتصالی دارد. 3: خازن کمپرسور هم بررسی شود که ضعیف نشده باشد و نیازی به تعویض نداشته باشد.

  • رضا 12 مهر 1400

    ممنون از پاسخ شما ،تایمر تازه تعویض شده ، خازن موتور رو چطوری امتحان کنم که ضعیف شده یا نه ، منظوراز اتصالی رله اورلود خرابی رله است یا سیم کشی اتصالی دارد؟

      آی پی امداد 14 مهر 1400

      رله اورلود و خازن باید بررسی کنید و در صورت خرابی تعویض شود. بقیه موارد هم همینطور

پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد