این سوال توسط سلیمی پرسیده شده است

پیلوت اجاق گاز چیست؟

سلام. چرا در اجاق گاز من یه شعله کوچیک دائما روشنه؟ منظورم شعله کوچک یا پیلوت هست که کنار شعله‌های بزرگتر اجاق گاز قرار داره و همیشه روشنه، حتی زمانی که از اجاق گاز استفاده نمیکنم. پیلوت اجاق گاز چه کاربردی داره و آیا روشن بودن دائمی آن مشکلی نداره؟

3 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 29 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، این شعله کوچک که به آن پیلوت می‌ گویند، در اجاق گازهای قدیمی‌ تر برای روشن کردن شعله اصلی استفاده میشد. در این مدل اجاق گازها زمانی که ولوم شعله را روشن می‌ کنید، ابتدا پیلوت روشن شده و سپس با استفاده از شعله پیلوت، شعله اصلی روشن می گردد. اما در اجاق گازهای جدیدتر، از سیستم جرقه‌ زن برقی برای روشن کردن شعله اصلی استفاده می‌ شود و دیگر نیازی به پیلوت نیست. اما همچنان در برخی از اجاق گازهای جدیدتر، پیلوت به عنوان یک سیستم ایمنی قرار دارد. اگر شعله اصلی اجاق گاز به طور ناگهان خاموش شود، پیلوت روشن مانده و از نشت گاز به داخل فر یا محیط جلوگیری می‌ کند. همچنین پیلوت می‌ تواند به عنوان نشانگر روشن بودن اجاق گاز نیز عمل کند. به طور کلی روشن بودن دائمی پیلوت اجاق گاز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در صورتی که پیلوت اجاق گاز شما روشن نشده و یا دچار مشکل شده است، می توانید برای تعمیر اجاق گاز خود با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید.

  • Fatemeh 27 شهریور 1403

    سلام چرا وقتی فر روروشن میکنم تو دمای پایین تر ثابت روشن میمونه ولی وقتی دمارو زیاد میکنم نیمی از شعله ها خاموش میشه

      آی پی امداد 28 شهریور 1403

      درود، ممکن است ترموکوپل دستگاه تنظیم نبوده و یا ترموستات آن مشکل داشته باشد.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست