این سوال توسط فرامرزی پرسیده شده است

علت سوختن فیوز حرارتی اتو از چیست؟

سلام چند روز پیش داشتم لباس اتو میکردم که اتوم در حین کار خاموش شد و دیگه روشن نشد. تعمیرکار گفت که فیوز حرارتی اتو سوخته و باید عوض بشه. میخواستم بدونم کاربرد این قطعه چیه و به چه علت میسوزه؟

6 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 14 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، فیوز حرارتی یک قطعه مهم است که برای محافظت از اتو در برابر گرم شدن بیش از حد تعبیه شده است. اگر اتو بیش از حد گرم شود، فیوز ذوب شده و جریان برق را قطع می کند و از آسیب دیدن اتو و احتمال آتش سوزی آن جلوگیری می گردد. در صورتی که اتو را برای مدت طولانی روشن بگذارید یا آن را روی دمای بسیار بالا تنظیم کنید، ممکن است فیوز ذوب شده و بسوزد. بنابراین اگر اتو روشن نمی شود، ممکن است فیوز حرارتی آن سوخته باشد. برای بررسی این موضوع، باید اتو را از برق بکشید و سپس فیوز حرارتی را پیدا کنید. فیوز حرارتی یک قطعه کوچک شیشه ای یا سرامیکی است که در نزدیکی المنت گرم کننده دستگاه قرار دارد. اگر فیوز حرارتی سوخته باشد، تغییر رنگ داده یا ذوب شده است. چنانچه فیوز حرارتی سوخته باشد، باید آن را با یک فیوز جدید با همان آمپر و درجه حرارت تعویض کنید. در صورت نیاز برای رفع مشکل فیوز حرارتی و تعمیر اتو خود می توانید با کارشناسان مجموعه آی پی امداد تماس گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید.

  • علی 20 مرداد 1403

    سلام دلیل داغ شدن یهویی اتو چیست ؟؟ اتوی ما روشن نمیشد متوجه شدم فیوز سوخته است ک تعویض کردم. و اتو رو به برق زدم در چند ثانیه حرارت خیلی بالا رفت ک باعث سوختن دوباره فیوز شد. دلیلش چیه؟؟ ممنونم

      آی پی امداد 20 مرداد 1403

      درود، ممکن است برد الکترونیکی، سنسور یا ترموستات اتو با مشکل مواجه شده باشد.

    پرویز 03 شهریور 1403

    سلام و خسته نباشید فیوز حرارتی رو چطور میتونم تست کنم. تشکر

    امین قرنی 20 مهر 1403

    سلام اتو ما چند دقیقه اول ک روشن میکنم خوبه بعد صحفه ش روشن هست ول کار نمکنه

      آی پی امداد 21 مهر 1403

      درود، لازم است ترموستات یا سنسور و برد الکترونیکی دستگاه بررسی شده و اتو به صورت کامل رسوب زدایی شود.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست