logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مقایسه دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی

مقایسه دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مقایسه دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی، دستگاه‌هایی هستند که به منظور حذف آلودگی‌های هوا استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها عموما برای افراد مبتلا به آلرژی و آسم و همچنین برای از بین بردن دود سیگار، طراحی شده‌اند. علاوه‌بر دستگاه‌های بزرگتر تهویه مطبوع که در صنایع پزشکی، صنعتی و تجاری استفاده می‌شوند، نسخه‌های کوچکتر و مستقل این دستگاه‌ها نیز برای استفاده شخصی و خانگی قابل خریداری هستند. در این مقاله از آی پی امداد، ما قصد داریم به مقایسه دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی بپردازیم و آن‌ها را از جنبه‌های مختلف مقایسه کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری هنگام خرید این محصول بگیرید. چنانچه سوالی درباره این دستگاه‌ها داشتید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد به شما پاسخ دهند.

چه زمانی نیاز به استفاده از دستگاه تصفیه هوا است؟

گرد‌و‌غبار، گرده‌گیاهان و هاگ قارچ‌ها می‌توانند باعث بروز آلرژی در افراد حساس شوند. همچنین تحریک آلرژی در افراد حساس می‌تواند ناشی از ذرات دود و ترکیبات آلی فرار (VOCs) باشد که به سلامتی افراد آسیب می‌رساند. افرادی که در معرض ترکیبات مختلف، از جمله ترکیبات آلی فرار قرار می‌گیرند، احتمال بروز علائم بیماری‌های متعدد را تجربه می‌کنند. استفاده از دستگاه های تصفیه هوا شیائومی، در فصولی که ذرات آلودگی قابل رؤیت هستند، مانند فصل بهار که گرده گل و گیاهان گرده افشانی می‌کنند و شدت آلرژی‌ها افزایش می‌یابد، مناسب است. با‌این‌حال، دستگاه های تصفیه هوا می‌توانند در طول سال به‌ صورت دائمی استفاده شوند.

آیا تصفیه‌کننده‌های هوا واقعا هوا را تصفیه می‌کنند؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که هوای داخل خانه‌شان از هوای بیرونی ایمن‌تر است. اما به دلیل گردش محدود هوا، بیشتر اکسیژنی که در خانه تنفس می‌کنیم، با ذرات معلق، به ظاهر بی‌خطر، ترکیب شده است.

  • این مسئله صدمات خود را به‌طور قطع در طولانی مدت نشان می‌دهد. اما با‌توجه به فیلترهای HEPA که در انواع مدل‌های دستگاه های تصفیه هوا شیائومی تعبیه شده‌اند، گوگرد، نیتروژن، کربن دی‌اکسید و سایر ذرات آلاینده موجود در هوا جذب شده و هوای تازه در طول روز و شب در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  • انواع کوچک و بزرگ این محصول، آن‌ها را به نوعی همه‌کاره می‌کند تا نه تنها در صنایع تجاری بلکه در منازل شخصی، دفاتر اداری و مدارس نیز به‌ صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرند.

آیا تصفیه کننده های هوا واقعا هوا را تصفیه می کنند؟

انواع دستگاه‌های تصفیه هوا شیائومی، خاص‌تر از همه

محصولات شیائومی در مقایسه با سایر دستگاه‌های تصفیه هوا، از بهترین نوع فیلترهای سه لایه HEPA استفاده می‌کنند.

  • این فیلترها قابلیت جذب ذرات PM2.5 را به‌طور موثر دارند و به‌طور 360 درجه هوا را تصفیه می‌کنند.
  • با توانایی جذب 99% از ذرات آلاینده، دستگاه های تصفیه هوای شیائومی با سیستم دو فنه ایرودینامیک، به طور کامل هوای پاک را در محدوده 500 متر مربع در ساعت گردش می‌دهند.
  • در این محصولات، سیستم PLPS (Precise Laser Particle Sensor) به‌ صورت داخلی استفاده می‌شود که به‌راحتی دما، رطوبت و آلودگی هوا را تشخیص می‌دهد و عملکرد دستگاه را بر‌اساس این آمار تنظیم می‌کند.
  • همچنین، دستگاه های تصفیه هوای شیائومی با طراحی مدرن و مینیمال، با دیگر محصولات اکوسیستم شیائومی هماهنگی دارند و به زیبایی خانه شما می‌افزایند.
  • تقریبا دستگاه‌های تصفیه هوای شیائومی، در طراحی از یک الگوی یکسان پیروی می‌کنند و ابعاد و وزن آن‌ها به‌دلیل شباهت قابل توجهی، تقریباً یکسان است.

بنابراین در این مقاله تلاش شده است تا ویژگی‌های این محصولات به طور جز‌ءبه‌جزء و تخصصی مقایسه شوند. البته باید توجه داشت که مدل Air Purifier Pro از تفاوت قابل توجهی نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است. این مدل ابعاد بزرگتری و وزنی تقریبا دو برابر دیگر مدل‌ها دارد و مناسب استفاده در خانه‌ها و فضاهای بزرگتر است.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی 2

  • این محصول، دستگاه تصفیه هوای نسل دوم از شرکت شیائومی است که با قابلیت اتصال به وای-فای داخلی، می‌توانید از طریق گوشی و تبلت هوشمند خود، آن را کنترل کنید.
  • با استفاده از اپلیکیشن Mijia، می‌توانید هوای داخل خانه را به‌صورت نظارتی کنترل کرده و دستگاه را به یکی از سه حالت تصفیه‌سازی خودکار، دستی و شبانه تنظیم کنید.
  • همچنین، این اپلیکیشن امکان ارسال نوتیفیکیشن درباره بازه زمانی تعویض قطعات و تنظیمات را نیز دارد.
  • این دستگاه از فیلتر سه لایه HEPA استفاده می‌کند که می‌تواند 99.99% از ذرات PM2.5 را جذب کند.
  • با نرخ 330 متر مکعب در ساعت در حالت استاندارد و با نرخ 338 متر مکعب در ساعت در حالت فعال، تا 10000 لیتر هوای آلوده را پاکسازی می‌کند.
  • این محصول با سیستم فشرده سازی مجهز به فن محوری، موتور براشلس و مجرای مخروطی طراحی شده است تا به گردش هوای 360 درجه در محیط کمک کند.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی 2

تصفیه هوا شیائومی 2S

  • این دستگاه ارتقایی کوچکتری نسبت به Air Purifier 2 است و تعدادی از ویژگی های مدل Pro را بهره مند شده است، اما ارجحیتی نسبت به آن ندارد.
  • با نرخ CADR (تصفیه سازی هوای پاک) برابر با 310 متر مکعب بر ساعت، این دستگاه با قابلیت PLPS و نمایشگر OLED، لحظه‌ای نحوه کار خود و بعضی از آمارهای مربوطه را نمایش می‌دهد.
  • نمایشگر Air Purifier 2S به سنسور تشخیص نور مجهز شده است تا بسته نور محیطی را تشخیص داده و روشنایی صفحه را بهینه کند.
  • همچنین با فیلتر HEPA بهبود‌یافته و هرگونه آلاینده‌ای در هوا را از جمله دود، گرد‌و‌خاک و گاز بی‌رنگ فرمالدئید را به آسانی جذب می‌کند.

تصفیه هوا شیائومی 2S

دستگاه تصفیه هوا شیائومی 2H

  • این دستگاه، یک نسخه بهبود‌یافته از مدل 2S است.
  • در این مدل، ویژگی‌های نسخه قبلی به‌صورت محدودتر وجود دارند و قیمت آن نیز کاهش یافته است.
  • این دستگاه قادر است در یک ساعت، 260 متر مکعب هوا را تصفیه کند، اما مجهز به نمایشگر نیست.
  • به همین دلیل، اطلاعاتی مثل دما، رطوبت و آلودگی را نمی‌تواند مستقیما از روی دستگاه بخوانید و باید از اپلیکیشن Mi Home استفاده کرد.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی 2H

تصفیه هوا شیائومی 3H

  • این دستگاه از نظر ظاهری هیچ تفاوت قابل مشاهده‌ای با مدل 2S ندارد و به‌راحتی ممکن است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.
  • اما امکانات بهبود یافته در این نسخه، آن را به یک جانشین مناسب و ارزشمند تبدیل کرده است.
  • حفظ ابعاد و وزن محصول در کنار ارتقای ویژگی‌ها، این محصول را برتر از دیگر مدل‌های آن می‌کند.
  • با فیلتر HEPA سه لایه و موتور قدرتمند، این محصول قادر به تصفیه 400 متر مکعب هوا در هر ساعت است که با‌توجه به ابعاد فشرده آن، در مقایسه با برندهای دیگر، واقعا بی‌نظیر است.

تصفیه هوا شیائومی 3H

دستگاه تصفیه هوا شیائومی Pro

  • گل سرسبد دستگاه های تصفیه هوای شیائومی، با ویژگی‌های بی‌نظیر و ابعاد بسیار بزرگتر، اکنون وارد بازار شده است.
  • با تلفیق و به‌کارگیری قابلیت‌های بسیاری از نسخه‌های قدیمی‌تر و برطرف کردن نواقص آن‌ها، این دستگاه را به یکی از بهترین مدل‌های تصفیه هوای شیائومی تبدیل کرده است.
  • البته، باید توجه داشت که هم ابعاد و هم قیمت آن افزایش قابل توجهی داشته است.
  • این محصول، بالاترین میزان تصفیه هوا در ساعت را با نرخ 500 متر مکعب بر ساعت دارد. (البته قابل مقایسه با نسخه Air Purifier Max نیست.)

دستگاه تصفیه هوا شیائومی Pro

جمع‌بندی

با مقایسه دستگاه های تصفیه هوای شیائومی، مشخص است که این برند توانسته با‌توجه به نیازهای مشتریان، مجموعه‌ای از دستگاه‌های بی‌نظیر را ارائه کند. ابعاد بزرگتر، قدرت تصفیه بالاتر و امکانات پیشرفته، این دستگاه‌ها را به‌عنوان گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است. با افزایش کیفیت هوای تنفسی و حفظ سلامت، دستگاه های تصفیه هوای شیائومی به‌عنوان یک راهکار قابل اعتماد و کارآمد در این زمینه محسوب می‌شوند. باتوجه به امکانات فراوان و قدرت تصفیه بالا، این دستگاه‌ها توانسته‌اند محبوبیت بالایی در بین کاربران خود کسب کنند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نیلوفر پوراصغر 01 اسفند 1402

    سلام وقت بخیر، پسرم دوسالشه و آلرژی داره. می خوام یه دستگاه تصفیه هوا شیائومی بخرم خونم ۸۵ متره، مبلغش مهم نیست چون می خوام یه بار هزینه کنم و یه چیز خوب بخرم. اگر میشه راهنماییم کنین و اسم مدلی که بهتره رو بهم بگین ممنون میشم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 اسفند 1402

      درود، دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل Mi Air Purifier 4 Pro و Mi Air Purifier Pro گزینه های مناسبی می باشند.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد