logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

عیب یابی مشکلات اپیلیدی

عیب یابی مشکلات اپیلیدی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله عیب یابی مشکلات اپیلیدی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی و عیب یابی مشکلات اپیلیدی بپردازیم و روش های حل این مشکلات را بشناسیم. این مطلب با استفاده از راهنمایی تکنسین های مجموعه آی پی امداد به صورت کاملا تخصصی نوشته شده است و امیدواریم خواندن آن بتواند در رفع مشکلات دستگاه اپیلاتور به شما کمک کند. شما می توانید با مراجعه به بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد و یا بخش نظرات این مطلب، سوالات خود را مطرح نمایید و در صورت نیاز، به صورت کاملا رایگان و قدم به قدم راهنمایی های لازم را دریافت کنید. اگر ترجیح می دهید یک تکنسین حرفه ای به عیب یابی و رفع مشکل اپیلیدی شما بپردازد، می توانید از خدمات تعمیر اپیلیدی در آی پی امداد استفاده کنید.

6 مشکل رایج دستگاه اپیلیدی

اگر بخواهیم به طور خلاصه مشکلاتی که ممکن است برای هر دستگاه اپیلیدی به وجود می آید را بشناسیم، باید به این موارد اشاره کنیم:

6 مشکل رایج دستگاه اپیلیدی

  1. دستگاه اپیلیدی شارژ نمی شود.
  2. دستگاه اپیلاتور ناگهان خاموش می شود.
  3. اپیلیدی روشن نمی شود.
  4. اپیلیدی روشن است اما هیچ کاری انجام نمی دهد.
  5. اپیلاتور بسیار پر سر و صداست.
  6. موچین های اپیلاتور باز و بسته نمی شوند.

عیب یابی مشکلات اپیلیدی و برطرف کردن آنها

اگر شما برای حذف موهای زائد صورت و بدنتان از دستگاه اپیلیدی استفاده می کنید، میدانید که این دستگاه بسیار کاربردی است و استفاده از آن آسان است؛ اما گاهی پیش می آید که دستگاه اپیلیدی به خوبی قبل کار نمی کند. اگر میخواهید مشکلات این دستگاه کوچک را بشناسید، لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

  1. دستگاه اپیلیدی شارژ نمی شود

به عنوان اولین مشکل رایج دستگاه اپیلیدی میتوانیم دلایل شارژ نشدن این دستگاه را بررسی کنیم. در صورتی که متوجه وجود مشکل هنگام شارژ شدن اپیلاتور شدید، بهتر است این موارد را بررسی کنید:

  • در اولین اقدام پریز برق را بررسی کنید و مطمئن شوید برق در پریز جریان دارد و سیم های آن قطع نشده است.
  • دو شاخه دستگاه را نیز امتحان و ببینید سیم ها و کابل های آن سالم هستند یا خیر.
  • برای یافتن دلیل شارژ نشدن اپیلیدی باید سیم و کابل های دستگاه و سوکت آن را نیز چک کنید که کابل به درستی درون سوکت قرار گرفته باشند.

دستگاه اپلیدی شارژ نمی شود

  1. دستگاه اپیلاتور ناگهان خاموش میشود

گاهی پیش می آید که خاموش شدن دستگاه اپیلیدی حین کار به دلیل تمام شدن شارژ آن است. در برخی مواقع نیز ممکن است دستگاه به صورت ناگهانی خاموش شود که در این شرایط می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • برای حل این مشکل باید همه قسمت های داخلی و خارجی را به خوبی تمیز کنید.
  • سری آن را باز کنید و اطمینان حاصل کنید که جسم ریزی درون آن گیر نکرده باشد.
  • در صورتی که هنگام استفاده از دستگاه، آن را به پوستتان بفشارید، ممکن است سری آن قفل شده و دستگاه خاموش شود. پس توصیه میکنیم حین استفاده آن را به آرامی روی پوستتان بکشید.
  • خراب بودن سیم رابط دستگاه نیز میتواند دلیل دیگری برای خاموش شدن آن باشد.
  1. موکن برقی روشن نمی شود

اگر پس از فشردن دکمه روشن/خاموش دستگاه متوجه شدید که اپیلیدی روشن نمی شود، باید با مشاهده چراغ های روی آن، وضعیت آن را بررسی کنید.

  • چراغ چشمک زن به رنگ قرمز یا نارنجی نشان دهنده مدت زمان طولانی کار با دستگاه و گرم شدن آن است. برای استفاده مجدد بهتر است اجازه دهید دستگاه به خوبی خنک شود.
  • اگر چراغ چشمک زن برای مدت چند دقیقه روشن شود، ممکن است به این دلیل باشد که باید مدت بیشتری به دستگاه استراحت دهید و آن را روشن نکنید.
  • البته خرابی قطعات داخلی دستگاه مانند آسیب دیدگی موتور آن نیز می تواند علت روشن نشدن اپیلیدی باشد.
  1. اپیلیدی روشن است اما هیچ کاری انجام نمی دهد

اگر پس از روشن کردن دستگاه و پس از کشیدن آن روی پوست متوجه شدید که هیچ مویی را نمی کند، به احتمال زیاد تجمع آلودگی روی سری باعث این اتفاق شده است. کثیف بودن سری اپیلیدی باعث میشود که قدرت آن برای کندن مو بسیار کمتر شود.

  • برای حل این مشکل کافی است سری دستگاه را جدا کنید و با کمک یک فرچه نرم موها را از روی آن بردارید.
  • البته دلیل دیگر این مشکل میتواند مربوط به خراب شدن گیره ها و موچین و یا ساییده شدن چرخ دنده های زیر گیره ها باشد.
  • به احتمال زیاد بررسی و حل این مشکل به تنهایی برای شما سخت خواهد بود. بنابراین توصه میکنیم برای حل این مشکل از تکنسین های حرفه ای مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

اپیلیدی روشن است اما هیچ کاری انجام نمی دهد

  1. اپیلاتور بسیار پر سر و صداست

یکی دیگر از عواقب کثیف بودن سری و وجود مو در دستگاه اپیلیدی، سر و صدای زیاد و آزاردهنده دستگاه است. اگر برای مدت طولانی نسبت به تمیز کردن سری بی توجهی کرده باشید و موی زیادی در این قسمت جمع شده باشد، دستگاه صدای زیادی تولید می کند.

  • برای رفع این مشکل کافی است سری را جدا کنید و آن را از هرگونه آلودگی و مو تمیز کنید.
  1. موچین های اپیلاتور باز و بسته نمی شوند

باز و بسته شدن موچین ها از طریق موتور و چرخ دنده های زیر آنها انجام میشود. موتور نیروی لازم برای باز و بسته کردن موچین ها را به چرخ دنده ها ارسال می کند و چرخ دنده ها نیز کمک می کنند که موچین ها حرکت کنند و باز و بسته شوند.

  • خرابی و یا ضعیف شدن موتور میتواند دلیل بروز این مشکل باشد که در این شرایط باید موتور تعمیر یا تعویض شود.

موچین های اپیلاتور باز و بسته نمی شوند

برای تعمیر مشکلات دستگاه اپیلیدی با کجا تماس بگیریم؟

اگر پس از خواندن این مقاله متوجه شدید که تعمیر مشکلات اپیلیدی به تنهایی برای شما دشوار است و نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است آن را به دست تکنسین های حرفه ای و با تجربه آی پی امداد بسپارید. سال ها تلاش و تجربه کارشناسان و تعمیرکاران مجموعه ما در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی برقی مانند انواع ریش تراش و اپیلیدی مهر تاییدی بر توانایی این عزیزان برای ارائه بهترین خدمات تعمیر اپیلیدی به هموطنانمان در استان تهران و البرز است. همانطور که گفتیم، یکی از خدمات آی پی امداد تعمیر دستگاه های کوچک و قابل حمل مانند دستگاه اپیلاتور است. شما عزیزان میتوانید به صورت حضوری دستگاه را به تعمیرگاه مجموعه آی پی امداد ببرید و یا میتوانید با مراجعه به سایت، درخواست تعمیرات اپیلیدی خود را ثبت کرده یا با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

8 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • Shahla azordeh 04 اسفند 1402

    سلام من یه دستگاه اپیلیدی دارم سالهاست دارم ازش استفاده میکنم اما الان روشن میشه سری دستگاه میچرخه کار میکنه اما رو پوست نمیشینه و مو رو نمیکنه و یه صدای عجیبی میده و این حرکت هر چند دقیقه یه بار حین کار کردن اتفاق میوفته.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اسفند 1402

      درود، احتمالا چرخ دنده های اپلیدی دچار مشکل شده است که باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • پروانه 18 بهمن 1402

    سلام دستگاه اپیلیدی براون دارم، روشن میشه ولی قسمت سری آن کار نمی کند. تمیز هم کردم، به نظر چرخ دنده ها درگیر نمی شود. میشه درست کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1402

      درود، مشکل از چرخ دنده ها بوده و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • Zahra 25 آذر 1402

    سلام من ایپلیدی خریدم قبلا خوب بود میزدم به شارژ دو ساعت هم باهاش کار میکردم و اینکه فقط تو شارژ کار میکرد ولی الان برعکس شده تو شارژ کار نمیکنه و باید دو ساعت بزنم به شارژ تا ده دقیقه کار کنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 آذر 1402

      درود، مشکل مربوط به باتری دستگاه بوده و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • مهدی عبدلی 23 مرداد 1402

    سلام. من یه اپیلیدی مدل 5376 دارم. مشکلی که داره، اینه که هر وقت ازش استفاده میکنم، داغ میکنه و خاموش میشه و باید بهش استراحت بدم تا خنک بشه. بعد روشن کنم و ادامه کارمو انجام بدم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مرداد 1402

      درود، سیم رابط، موتور و سری اپیلاتور را بررسی کنید که چیزی درون آن گیر نکرده باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد