logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال

علت پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گیرنده دیجیتال یکی از دستگاه‌های کارآمد با امکان دریافت شبکه‌های بیشتر با کیفیت تصویر و صدای بهتر است. گیرنده‌های دیجیتال برندهای مختلفی دارند که کارایی تمام آن‌ها، تقویت کیفیت تصویر در کانال‌های تلویزیونی است. این دستگاه نیز مثل هر دستگاه دیجیتالی گاهی با مشکلاتی روبه رو می‌شود که یکی از  رایج‌ترین آن‌ها، عدم کانال‌یابی صحیح است. در این مقاله از مرکز تعمیرات لوازم دیجیتال آی پی امداد درباره علت پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال صحبت و دلایل پیش آمدن این مشکل را بررسی می‌کنیم. در صورتیکه پس از مطالعه‌ی این مطلب همچنان پرسشی در رابطه‌ با پیدا نکردن کانال در ستاپ باکس برایتان پیش آمد، سوال خود را در بخش ثبت دیدگاه همین مقاله یا قسمت پرسش‌ و‌ پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید.

5 علت پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال

گیرنده دیجیتال با وجود اینکه تصاویر را با بهترین وضوح نشان می‌دهد و امکان تماشای شبکه‌های متعدد و بیشتری به افراد می‌دهد، گاهی ممکن است با مشکلاتی مانند پیدا نکردن کانال روبه‌رو شود که این مشکل کاربران را کلافه و اذیت می‌کند.  شاید اصلی‌ترین علت پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال، عدم تنظیمات درست آنتن باشد، اما دلایل زیر نیز از رایج‌ترین علل پیدا نکردن کانال در گیرنده‌ی دیجیتال محسوب می‌شوند:

  1. استفاده از آنتن نامناسب
  2. عدم دریافت سیگنال از آنتن
  3. عدم اتصال کابل آنتن به ستاپ باکس
  4. ذخیره نشدن کانال‌ها
  5. مشکل در دریافت سیگنال توسط تلویزیون و دستگاه دیجیتال

چرا گیرنده دیجیتال کانال پیدا نمی کند؟

در ادامه به بررسی‌ هر دلیل و ارائه راه‌حل مناسب برای هریک از موارد ذکر شده در بخش بالا می‌پردازیم تا بتوانید مشکل دستگاه خود را به راحتی برطرف نمایید.

چرا گیرنده دیجیتال کانال پیدا نمی کند؟

  1. استفاده از آنتن نامناسب

لازم است بدانید هر آنتن کیفیت مخصوص به‌ خود را دارد و فرکانس مشخصی را دریافت می‌کند. بنابراین اگر آنتنی که به دستگاه ستاپ باکس شما وصل است، کیفیت مناسبی نداشته نباشد، می‌تواند علتی برای پیدا نکردن کانال در آن باشد.

  • راه‌حل: با‌توجه به کانال‌هایی که قصد دریافت آن‌ها را دارید، یک آنتن مناسب انتخاب کنید و پس از نصب آنتن مناسب مجدد کانال‌یابی کنید.
  1. عدم دریافت سیگنال از آنتن

گاهی آنتن با دستگاه و تلویزیون هم‌خوانی دارد، اما ممکن است درست نصب نشده باشد یا در مکانی نامناسب قرار گرفته باشد. در واقع اگر آنتن را در نقطه کور منزل گذاشته باشید یا روی پشت‌بام در قسمت نا‌مناسبی قرار داده باشید، نمی‌توانید در ستاپ باکس کانال‌یابی کنید.

  • راه‌حل: هنگام بروز این مشکل خیلی راحت با جابه‌جایی آنتن می‌توانید مشکل پیدا نکردن کانال در دستگاه دیجیتال را رفع کنید.
  1. عدم اتصال کابل آنتن به ستاپ باکس

یکی از علت‌های پیدا نکردن کانال در گیرنده دیجیتال می‌تواند مربوط به عدم اتصال کابل به دستگاه باشد. حتی ممکن است بخش ورودی کابل آنتن در ستاپ باکس دچار شکستگی یا مشکل شده و عدم دریافت کانال به‌ خاطر این دلیل باشد.

  • راه‌حل: ابتدا از اتصال دقیق و درست کابل آنتن به دستگاه دیجیتال مطمئن شوید.
  • سپس بخش پورت ورودی کابل به دستگاه را چک کنید تا دچار شکستگی یا ایراد دیگری نشده باشد، در صورت بروز شکستگی یا ایراد فنی در این بخش، ستاپ باکس نیاز به تعمیر تخصصی دارد.
  1. ذخیره نشدن کانال‌ها

گاهی فرمت دستگاه گیرنده شما با فرمت کانال‌های جدید هم‌خوانی ندارد یا تنظیمات دستگاه به‌ درستی ایجاد نشده است. بنابراین کانال‌یابی اتفاق می‌افتد، اما کانال‌ها ذخیره نمی‌شوند.

  • راه‌حل: اگر مشکل از فرمت ستاپ باکس باشد، لازم است دستگاهی با فرمت به‌روزتری تهیه کنید. در غیر این صورت تنظیمات دستگاه را به‌درستی بررسی و آن را ریست کنید‌ تا مشکل پیدا نکردن کانال در دستگاه دیجیتال رفع شود.
  1. مشکل در دریافت سیگنال توسط تلویزیون و دستگاه دیجیتال

گاهی تغییر فرکانس در منطقه محل زندگی یا مشکلات آب‌ و‌ هوایی ممکن است باعث عدم دریافت سیگنال توسط تلویزیون و دستگاه دیجیتال شود. بنابراین یک علت پیدا نکردن کانال در دستگاه دیجیتال این موضوع است.

  • راه‌حل: ابتدا اطمینان حاصل کنید که آیا فرکانس‌ در منطقه شما تغییر کرده است.
  • سپس مجددا کانال‌یابی کنید یا از طریق کانال‌یابی دستی، کانال‌های مورد نظر را پیدا کنید.

مشکل در دریافت سیگنال توسط تلویزیون و دستگاه دیجیتال

برای رفع مشکل پیدا نکردن کانال در دستگاه دیجیتال با کجا تماس بگیریم؟

به‌طور کلی پیدا نکردن کانال در ستاپ باکس، مشکلی شایع بین افرادی است که از گیرنده دیجیتال استفاده می‌کنند. با مطالعه مطالب فوق می‌توانید تا حد زیادی متوجه ایراد دستگاه خود شوید، اما برای بهبود کیفیت پیدا کردن کانال در دستگاه دیجیتال چند نکته را درنظر بگیرید. مثلاً از آنتن باکیفیت‌ استفاده کنید و آن را در مکانی مناسب نصب کنید و یا اگر دستگاه شما قدیمی است، آن را با دستگاهی جدید و سالم تعویض کنید. در آخر اگر نیاز به کمک یک متخصص در این زمینه دارید، پیشنهاد ما به شما دریافت مشاوره از کارشناسان آی پی امداد است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه‌ ثبت‌ درخواست کمک و دریافت راهنمایی لازم برای مشکل پیدا نکردن کانال در دستگاه دیجیتال، پیشنهاد می‌کنیم از طریق شاره 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد در تماس باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مشکل شما را رفع کنند.

3.3/5 - (14 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نادر 04 شهریور 1403

    سلام وقت بخیر من یک دستگاه دیجیتال ایکس ویژن مخصوص کامپیوتر خریدم وقتی میزنم جست و جو فقط تعداد مشخصی کانال تلویزیونی و رادیویی بالا میاره و بقیه شبکه هارو بالا نمیاره مثلا شبکه ۱ و ۲ و ۳ اینا مشکل از چی می تونه باشه

    پاسخ دادن
  • عباس 31 مرداد 1403

    سلام. چرا شبکه های استانی و برون مرزی و آی فیلم عربی را و آی فیلم انگلیسی و آی فیلم ۲ را وارد گیرنده های دیجیتال اضافه کنید تا مردم دست از ماهواره بردارند

    پاسخ دادن
  • فاطمه 31 مرداد 1403

    سلام خسته نباشید مارک تلویزیون ما های سنس است و پنج ساله خریدم هیچ گونه مشکلی نداشت همه شبکه ها رو هم داشت دو سه هفته پیش یهو برفکی شد منم جستجو خودکار و زدم چند بار الان فقط نمایش آی فیلم رضوی و سلامت رو داره همه شبکه ها پریده حتی آنتن شو رو هم عوض کردیم ولی مشکل حل نشد چند بار تنظیمات کارخونه کردم ولی بازم همچنان همین طوره لطفاً کمک کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1403

      درود، مشکل می تواند در گیرنده دیجیتال داخلی تلویزیون، آنتن یا کابل‌های اتصال یا تداخل امواج دستگاه باشد. لازم است پس از بررسی این موارد، مجدد کانال‌ ها به صورت دستی تنظیم شود.

      پاسخ دادن
  • شهبازی 28 مرداد 1403

    سلام،انتن گلکسی برای تی وی خریدم راه اندازیش کردم و یکهفته خیلی واضح نشون میداد دیروز یهو قطع شد جستجوی خودکار و دستی کانالها رو میزنم کانالی نمیاد و مینویسه سیگنال ورودی بررسی شود، بدون سیگنال مشکل از کجاس؟ تلویزیونم دوو و آنتنم گلکسی با تشکر

    پاسخ دادن
  • حسن قزل سفلی 24 مرداد 1403

    سلام وقتتون بخیر من یک دستگاه دیجیتال دنای خریدم برای تلویزیون ولی وقتی وصل میکنم علامت خارج از محدوده روی مانیتور نشون میده علت چیه من باید چیکار کنم قبلاً دستگاه دیجیتال داشتم بالا میاورد اون خراب شد اینم که علامت خارج از محدود میزنه لطف میکنید راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 مرداد 1403

      درود، این مسئله می تواند مربوط به ضعف سیگنال آنتن، مشکل در اتصالات یا تنظیمات گیرنده باشد.

      پاسخ دادن
  • یعقوب منفرد 17 مرداد 1403

    سلام آنتن جدید گلکسی به ال ای دی وصل کردم فقط ۵ شبکه تی وی و رادیو رو میگیره چکار کنم؟

    پاسخ دادن
  • Kerman 12 مرداد 1403

    صداوسیمای کرمان هم ایستگاه دیجیتالو عوض کرده، تمام کانالهای تلویزیون کیفیتشون خرابه، ولی نمیدونیم باید روی چه فرکانسهایی مجددا دیجیتالو تنظیم کنیم اطلاع رسانی هم نمیکنن

    پاسخ دادن
    • میثم 25 مرداد 1403

      منم مثل شما در کرمان مشکل دارم و فقط رو کانال۳۵ از شبکه نمایش به بعد دارم..شبکه‌های ۱ ۲ ۳ ۴ ۵،و پویا ندارم.

      پاسخ دادن
  • سورنا 05 تیر 1403

    چرا تلویزیون ما از دیجیتال خودش استفاده نمیکندوشبکه هارو نمیاره ولی با دیجیتال یدک سرچ میکنیم همه شبکه هارو میاره به جز استانها خواهشن اگه کسی میدونه راهنمایی بکنه ولی قبلا درتهران همه شبکه هارو بادیجیتال خودش میاورد

    پاسخ دادن
  • زهرا 14 خرداد 1403

    سلام صح بخیر تلفزیونم سامسونگ دیجیتالی هست ولی شبکه های شهرستانها رو نشون نمیده لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

    پاسخ دادن
    • یوسف پلنگ 14 خرداد 1403

      هیچ گیرنده دیجیتالی، شبکه‌های استانی -بجز مرکز استان- رو دریافت نمیکنه؛

      پاسخ دادن
    • احمد 20 خرداد 1403

      سلام بیش از یک ماهه کانال های تلویزیونی ما هرچی سرچ می‌زنیم از شبکه نمایش تا آخر سیگنال ندارد .در ضمن آنتن و سیم ها بازرسی شده است.و از لحاظ سخت افزاری مشکلی نداشته است . راهنمایی بفرمایید ؟

      پاسخ دادن