logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت شکستن قوری چای ‌ساز

علت شکستن قوری چای ‌ساز
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت شکستن قوری چای ‌ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چای ‌ساز یک وسیله فوق‌العاده کاربردی و مهم است، اما گاهی شکستن قوری چای ‌ساز موجب می‌شود که نتوانید چای خوش‌رنگ خود را به‌راحتی با این دستگاه دم کنید. شاید بسیاری از افراد فقط به دلیل اینکه نمی‌دانند چه اقداماتی و یا چه چیزهایی موجب شکستن این قوری می‌شوند، در کوتاه‌ترین زمان یا حتی پس از گذشت یک بازه زمانی با شکستن آن مواجه می‌شوند. مواردی مانند ضربه و نوسانات دما می‌تواند موجب بروز این مشکل در نهایت نیاز به تعمیر چای ‌ساز شود. در این مقاله از آی پی امداد علت شکستن قوری چای ساز و راهکارهای رفع آن را بررسی می‌کنیم. چنانچه سوال خاصی دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

چرا قوری چای ‌ساز می‌شکند؟ 2 علت + راه‌حل

گاهی اوقات خود شما ناخواسته اقداماتی که موجب شکستن قوری این دستگاه می‌شوند را انجام می‌دهید. از جمله مواردی که ممکن است موجب شکستن قوری چای ‌ساز شود، عبارتند از:

  1. وارد شدن ضربه به قوری
  2. سرد و گرم شدن قوری

چرا قوری چای ساز میشکند

در ادامه این بخش دلایل سرد و گرم شدن قوری را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم و راهکارهایی برای رفع آنها در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1. وارد شدن ضربه به قوری

قوری چای‌ساز بدنه شیشه‌ای و شکننده دارد و اگر ضربه‌ای به آن وارد شود، امکان شکستن آن وجود دارد. در بسیاری از مواقع ممکن است به‌صورت ندانسته به قوری چای ‌ساز ضربه‌ای وارد کنید که باعث شکستن آن شود.

وارد شدن ضربه به قوری

  • قبل از استفاده حتما به‌ آرامی قوری را بردارید و استفاده کنید.
  • یعنی اگر می‌خواهید داخل آن آب جوش بریزید، به‌ آرامی آن را از روی المنت بردارید و پس از ریختن آب جوش داخل آن درب آن را آرام ببندید و مجددا روی المنت بگذارید.
  • بهتر است برای جلوگیری از وارد شدن ضربه به قوری چای ‌ساز آن را در مکانی بگذارید که زیاد در دسترس افراد یا کودکان قرار نمی‌گیرد.

2. سرد و گرم شدن قوری

گرم و سرد شدن بدنه شیشه‌ای قوری، می‌تواند در آن شوک حرارتی به وجود آورد. پس هنگام دم کردن چای حتما به این موضوع توجه داشته باشید. گاهی سرد و گرم شدن قوری باعث شکستن آن می‌شود. در واقع شستن قوری با آب سرد و بلافاصله ریختن آب گرم داخل آن باعث ترک برداشتن یا شکسته شدن قوری می‌شود.

سرد و گرم شدن قوری

  • برای رفع این مشکل اجازه دهید قوری شما به دمای تعادل یا دمای محیط برسد و سپس برای ریختن آب جوش در داخل آن اقدام کنید.

روش نگهداری و و پیشگیری از شکستن قوری چای ساز

خرید هر دستگاه برقی با یک سری نکات مهم نگهداری همراه است و باید از لوازم جانبی آن به بهترین نحو ممکن رعایت شود. شما می‌توانید زمان خرید چای ‌ساز دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا با نحوه استفاده از آن و نکات مراقبت و نگهداری از چای ساز آشنا شوید. این کار در نهایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید هم از دستگاه و هم از قوری موجود روی آن به بهترین شکل استفاده کنید و مراقب باشید تا مشکل شکستن قوری چای ‌ساز ایجاد نشود. علاوه بر این مورد باعث افزایش عمر مفید دستگاه خود خواهید شد. معمولاً اکثر آسیب‌ها و خرابی‌هایی که برای دستگاه چای ‌ساز رخ می‌دهد، مربوط به عدم آگاهی و نگهداری درست از آن است. صرفاً با رعایت چندین نکته ساده و معمولی می‌توانید هم از دستگاه چای ‌ساز به طور صحیح نگهداری کنید و هم مانع شکستن قوری روی آن شوید.

نکات مراقبت و نگهداری از چای ساز

نکات مهم نگهداری از چای ساز و قوری آن

  • به‌هیچ‌عنوان زمانی که چای ‌ساز را روشن می‌کنید، سیم آن را دور دستگاه نپیچید؛ چرا که در نهایت متوجه آب شدن سیم و برق‌گرفتگی خواهید شد.
  • برای محافظت از قوری موجود روی چای ‌ساز و خود دستگاه حتماً آن را در محلی قرار دهید که نزدیک به فر، مایکروویو، اجاق‌گاز و دیگر لوازم برقی موجود در آشپزخانه نباشد تا از این طریق مانع بروز هرگونه خطر احتمالی شوید.
  • داخل کتری فقط می‌توانید از آب استفاده کنید و از ریختن مایعاتی مانند شیر و … برای جوشاندن خودداری شود.
  • زمانی که قصد تمیز کردن چای ‌ساز را دارید، حتماً آن را از برق بکشید. چنانچه متوجه شدید دستگاه هنوز داغ است، صبر کنید تا خنک شود و در نهایت نیز آن را تمیز کنید تا با دردسر شکستن قوری چای ‌ساز مواجه نشوید.
  • به هیچ عنوان دستگاه نباید در معرض دسترسی کودکان قرار بگیرد؛ چرا که ممکن است تنها با یک ضربه کوچک باعث شکستن قوری و آسیب رسیدن به دیگر قسمت‌های چای ‌ساز شوند.
  • زمانی که آب به جوش آمد، حتماً دستگاه را خاموش کنید یا از برق بکشید. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید آب گرم بماند، بهتر است آن را از پریز برق جدا نکنید. اما پس از استفاده کامل به هیچ عنوان نباید دستگاه بی‌جهت به برق متصل باشد.
  • زمانی که قصد دارید از خانه بیرون بروید یا برای یک کار طولانی‌مدت منزل را ترک می‌کنید، به هیچ عنوان دستگاه را روشن نگذارید. این کار باعث بخار شدن آب دستگاه و حتی آسیب رسیدن به المنت و قوری آن خواهد شد.
  • در نهایت نیز به هیچ عنوان دستگاه چای ‌ساز و قوری آن را در محیط مرطوب قرار ندهید. چرا که در برخی مواقع باعث ایجاد خطر آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی می‌شود.

جهت رفع مشکل شکستن قوری چای ساز با کجا تماس بگیریم؟

علت شکستن قوری چای ‌ساز مواردی بودند که ما در مطالب فوق به آن پرداختیم. پس اگر می‌خواهید از به وجود آمدن مشکل برای دستگاه یا حتی قوری موجود روی آن جلوگیری کنید، حتماً دستگاه را در یک جای مناسب قرار دهید. به هیچ عنوان زمان داغ بودن قوری آن را زیر آب سرد نگیرید و حتی این کار را به‌ صورت برعکس انجام ندهید. در نهایت نیز وجود یک قوری اضافه از موارد مهم به‌حساب می‌آید که می‌توانید در زمان به وجود آمدن مشکل از آن استفاده کنید. در شرایط مشابه می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس برقرار کنید و برای تعمیر چای ساز خود از متخصصین آی پی امداد کمک بخواهید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • خدیجه رستمی 03 شهریور 1403

    سلام اگه دهانه استیل کتری جدا شده باشه کاری میشه کرد ؟ از چسب استیل استفاده کردم ولی بعد از چند بار استفاده کنده میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 شهریور 1403

      درود، راهکاری برای رفع این مشکل وجود ندارد و کتری باید تعویض شود.

      پاسخ دادن