logo logo تعمیرات مخلوط کن با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن مخلوط کن

علت روشن نشدن مخلوط کن
علت روشن نشدن مخلوط کن
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن مخلوط کن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت روشن نشدن مخلوط کن چیست؟ تاکنون پیش آمده است که دستگاه مخلوط کن را به برق بزنید، دکمه های آن را فشار دهید اما کار نکند؟ در این مقاله سعی داریم به صورت گام به گام و کاملا تخصصی به دلیل کار نکردن مخلوط کن بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه آی پی امداد باشید تا بتوانبد به سادگی مشکل روشن نشدن مخلوط کن خود را عیب یابی و رفع عیب نمایید.

کابران گرامی، در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه علل روشن نشدن مخلوط کن می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد در میان بگذارید.

چرا مخلوط کن روشن نمی شود؟

دلیل روشن نشدن مخلوط کن ممکن است به خاطر وجود مشکلاتی در قسمت های مختلف دستگاه باشد. در لیست زیر چند نمونه از مهمترین مواردی که می تواند باعث مشکل کار نکردن مخلوط کن گردد، بیان شده است:

  1. نبود برق در سیم رابط یا پریز
  2. وجود مشکل در کلیدهای اصلی
  3. سوختن موتور
  4. وجود مشکل در محافظ الکتریکی
  5. و …

اشکال در محافظ الکتریکی از دلایل روشن نشدن مخلوط کن

در برخی مواقع وجود مشکل در محافظ الکتریکی دستگاه های مختلف مخصوصا مخلوط کن ها، می تواند باعث روشن نشدن مخلوط کن شود. در این حالت باید اقدام به حل مشکل کرد که در لیست زیر مراحل گام به گام تعمیر محافظ الکتریکی بیان شده است:

  • با توجه به اینکه اورلود همان محافظ الکتریکی وظیفه محافظت از دستگاه را به عهده دارد، بنابراین بروز هرگونه ایراد یا خرابی در این بخش می‌تواند باعث مختل شدن عملکرد مخلوط کن شود.
  • برای تعمیر ابتدا باید مخلوط کن را روشن کرده و بلافاصله دستگاه را خاموش نمایید و سپس اورلود را مورد بررسی قرار دهید، اگر بعد از انجام این کار بوی سوختگی احساس کردید باید اورلود را تعویض نمایید.
  • لازم به ذکر است که اتصال بین قطعات می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه به دلیل وجود بار اضافی شود که در این حالت باید برای مدتی دستگاه را خاموش نمایید.
  • باید موتور دستگاه را نیز بررسی کنید تا از سالم بودن موتور اطمینان حاصل نمایید.
  • به هیچ عنوان نگذارید به موتور فشار زیادی وارد شود، چون در برخی مواقع بخاطر رعایت نکردن برخی موارد ساده در رابطه با نحوه استفاده از دستگاه می توان باعث وارد شدن فشار زیاد به موتورشد.
  • در این حالت عدم رعایت موارد ایمنی می تواند باعث سوختگی موتور مخلوط کن شود.

مشکل در محافظ الکتریکی علت روشن نشدن مخلوط کن

نحوه عیب یابی پریز برق هنگام روشن نشدن مخلوط کن

همانگونه که گفته شد، یکی از مواردی که می تواند باعث روشن نشدن مخلوط کن گردد، نبود برق در دو شاخه یا پریزه برق می باشد. برای عیب یابی مخلوط کن می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا باید پریز برق را بررسی نمایید؛ چون ممکن است در دوشاخه یا در پریز برق وجود نداشته باشد.
  • برای اینکار به راحتی می توانید به وسیله یک ولت متر و یا ولتاژ متر از وجودبرق در پریز اطمینان حاصل کنید.
  • همچنین بررسی سیم نیز حائز اهمیت است؛ چون در برخی مواقع وجود قطعی یا پارگی در بخش‌های مختلف سیم می تواند باعث کار نکردن مخلوط کن گردد.

سوختن موتور از علت های کار نکردن مخلوط کن

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث روشن نشدن مخلوط کن شود، سوختن موتور دستگاه است.

  • برای اطمینان از این مورد ابتدا باید اورلود مورد بررسی قرار گیرد؛ چون معمولاً دستگاه هایی که دارای اورلود هستند، احتمال سوختن موتور در این دستگاه ها کم است.
  •  چون معمولاً موتور هایی که می سوزند به خاطر نبود محافظ است.
  • برای اینکه از سالم بودن یا نبودن موتور اطمینان حاصل کنید، می توانید سیم های متصل به آن را جدا کرده و با استفاده از دو سیم مستقل دیگر به موتور ولتاژی برابر ۲۲۰ ولت بدهید.
  • اگر موتور حرکت نکرد، به صورت صد در صدی سوخته است.
  • ولی اگر موتور حرکت در این حالت مشکلی در موتور وجود ندارد و دلیل روشن نشدن دستگاه موارد دیگر است.

چرا مخلوط کن روشن نمیشه

اشکال در سیم کشی از دلایل روشن نشدن مخلوط کن

از موارد مهم دیگر می‌توان به وجود مشکل در سیم بندی مخلوط کن اشاره کرد که برای رفع این مشکل نیز می‌توانید اتصالات اصلی مدار را مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز مشکل و یا قطعی در بخش های مختلف اقدام به نصب مجدد سیم در جای مورد نظر خود کنید.

خرابی اورلود از اصلی ترین علت کار نکردن مخلوط کن

خرابی اورلود از اصلی ترین علت های کار نکردن مخلوط کن است. که برای رفع این مشکل می توانید سیم های متصل به اورلود را جدا کرده و با استفاده از رابط های آوومتر اقدام به تست آن کنید.

  • یعنی باید آوومتر را به پایه های آن متصل کرده و به عقربه دقت نمایید.
  • اگر عقربه ها با اندکی انحراف، مایل به عدد صفر هستند دز اینصورت اورلود سالم می باشد
  • اگر انحراف عقربه را مشاهده نکردید در این حالت اورلود خراب است و باید تعویض گردد.

ایراد در کلیدهای اصلی و نقش آن در روشن نشدن مخلوط کن

از علت های مهم دیگر وجود خرابی در کلیدهای اصلی دستگاه می باشد، که برای رفع این مشکل نیز باید:

  • دستگاه را از برق جدا کنید و بعد از آن سیم های متصل به کلید را نیز از آن جدا نمایید.
  • به وسیله اهم متر به بررسی کلید ها بپردازید، در صورت وجود مشکل در کلیدها می توانید اقدام به خرید کلید جدید کرده و مشکل روشن نشدن مخلوط کن را رفع نمایید.

اشکال در کلیدهای اصلی مخلوط کن

نتیجه گیری علت روشن نشدن مخلوط کن

همانگونه که در مطالب فوق گفته شد، وجود مشکل در بخش های مختلف مانند، موتور، سیم، کلید، پریزو یا اورلود می تواند باعث کار نکردن مخلوط کن شود که به راحتی می توانید با توجه به مطالب گفته شده در ابتدای مقاله اقدام به رفع مشکلات بوجود آمده کنید.

همیشه مهم ترین عامل برای جلوگیری از بروز مشکل در دستگاه های برقی مختلف استفاده صحیح از دستگاه می باشد.

اما اگر مخلوط کن شما روشن نمی شود، نگران نباشد، ابتدا پریز را چک کنید. در اکثر مواقع اشکال از پریز است. اگر مشکل حل نشد می توانید از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مسعود رضایی 10 شهریور 1402

    سلام، ۷ روز پیش یک بلندر شیائومی خریدم که ماگ هم هست. برای کار کردن باید چراغش آبی بشه و دربش کامل بسته و محکم شه اما امروز با اینکه دربش محکمه و شارژش کامله، چراغش قرمزه و آبی نمیشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 شهریور 1402

      درود، میکروسوئیچ درب باید به صورت کامل در جای خود قرار گرفته و درب دستگاه به صورت صحیح بسته شده باشد تا شروع به کار نماید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد