logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جرقه زدن سشوار

علت جرقه زدن سشوار
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جرقه زدن سشوار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم به بررسی علت جرقه زدن سشوار بپردازیم و همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید مشکل ایجاد جرقه در سیم و موتور سشوار خود را رفع کنید. شما می توانید برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آی پی امداد و دریافت پاسخ سوال هایتان در سریع ترین زمان ممکن، از بخش نظرات همین مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت اقدام کنید. تعمیرکاران آی پی امداد با تجربه ای که سال ها در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی به خصوص سشوار دارند، بهترین راهنمای شما برای حل مشکل جرقه زدن سشوار خواهند بود.

5 علت جرقه زدن سیم و موتور سشوار

سشوار یک دستگاه برقی است که برای خشک کردن سریع مو استفاده می شود. سشوارها معمولاً دارای یک موتور الکتریکی هستند که یک پروانه را به حرکت در می آورد. پروانه هوا را از داخل دستگاه مکش می کند و آن را از طریق یک نازل به سمت موها می دهد. در ادامه به دلایل رایج جرقه زدن سشوار خواهیم پرداخت:

  1. خرابی زغال های موتور
  2. مشکل در سیم پیچی موتور
  3. پارگی یا سایش در سیم ها یا اتصالات
  4. آلودگی یا کثیفی در موتور
  5. اتصالات شل یا معیوب علت جرقه زدن سشوار

5 علت جرقه زدن سیم و موتور سشوار

چرا سیم و موتور سشوار جرقه می زند؟

در ادامه به 4 علت رایج جرقه زدن موتور سشوار و نحوه رفع هریک خواهیم پرداخت:

1: خرابی زغال های موتور

زغال ها قطعاتی هستند که جریان الکتریکی را به موتور سشوار منتقل می کنند. اگر زغال ها فرسوده یا شکسته شوند، نمی توانند به طور موثر جریان الکتریکی را منتقل کنند و این امر می تواند باعث جرقه زدن موتور شود. برای رفع این مشکل تنها کافی است تا ذغال های سشوار را تعویض کنید.

  • برای انجام این کار ابتدا سشوار را از برق بکشید و آن را از هم جدا کنید.
  • معمولاً برای باز کردن سشوار باید چند پیچ را باز کنید.
  • پس از باز کردن سشوار، موتور را پیدا کنید. ذغال ها در دو طرف موتور قرار دارند.
  • برای تعویض ذغال ها، باید آنها را از موتور جدا کنید. معمولاً برای جدا کردن ذغال ها باید از انبردست استفاده کنید.
  • پس از جدا کردن ذغال ها، ذغال های جدید را نصب کنید.
  • ذغال های جدید باید از نظر اندازه و شکل با ذغال های قدیمی مطابقت داشته باشند. پس از نصب ذغال های جدید، سشوار را دوباره جمع کنید.

خرابی زغال های موتور سشوار

2: مشکل در سیم پیچی موتور

سیم پیچی موتور مسئول ایجاد میدان مغناطیسی است که موتور را به حرکت در می آورد. اگر سیم پیچی موتور آسیب دیده باشد، نمی تواند میدان مغناطیسی کافی را ایجاد کند و این امر می تواند باعث جرقه زدن موتور شود. برای تشخیص علت جرقه زدن موتور سشوار، باید آن را توسط یک تکنسین واجد شرایط بررسی کنید که پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تعمیرکار متخصص آی پی امداد می باشد.

مشکل در سیم پیچی موتور

3: پارگی یا سایش در سیم ها یا اتصالات

سیم ها و اتصالات موتور وظیفه انتقال جریان الکتریکی را بر عهده دارند. اگر سیم ها یا اتصالات پاره یا فرسوده شوند، می توانند باعث جرقه زدن موتور شوند. در ادامه به برخی از علائم پارگی یا سایش در سیم ها یا اتصالات اشاره خواهیم کرد:

  • جرقه زدن موتور
  • افزایش گرمای موتور
  • صدای غیرعادی از موتور
  • کاهش قدرت موتور

پارگی یا سایش در سیم ها یا اتصالات

4: آلودگی یا کثیفی در موتور

موتور سشوار دارای قطعات متحرک است که با هم در تماس هستند و اگر این قطعات کثیف یا آلوده شوند، می توانند باعث جرقه زدن موتور شوند. برای تمیز کردن موتور سشوار، می توانید از یک برس نرم یا جاروبرقی استفاده کنید. همچنین می توانید از یک تمیز کننده مخصوص موتور استفاده کنید. در هنگام تمیز کردن موتور سشوار، حتماً دستگاه را از برق بکشید. همچنین از تماس آب با موتور خودداری کنید.

5: اتصالات شل یا معیوب علت جرقه زدن سیم سشوار

اتصالات سیم سشوار وظیفه انتقال جریان الکتریکی را بر عهده دارند و اگر اتصالات شل یا معیوب باشند، می توانند باعث جرقه زدن شوند. اگر متوجه شدید که سشوار شما شروع به جرقه زدن کرده است، باید فوراً از استفاده از آن خودداری کنید. جرقه زدن سشوار می تواند باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی شود. به دلیل تخصصی بودن رفع مشکل، پیشنهاد می شود تا از تکنسین مجرب آی پی امداد کمک دریافت کنید.

روش جلوگیری از بروز مشکل جرقه زدن سشوار

جرقه زدن سشوار می تواند خطرناک باشد؛ زیرا می تواند باعث آتش سوزی یا برق گرفتگی شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • سشوار را به طور منظم تمیز کنید.
  • از سشوار در شرایط مرطوب استفاده نکنید.
  • از سشوار در نزدیکی مواد قابل اشتعال استفاده نکنید.
  • اگر سشوار شروع به جرقه زدن کرد، فوراً آن را خاموش کنید.

برای تعمیر مشکل جرقه زدن سشوار از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

همراهان عزیز آی پی امداد، امیدواریم خواندن این مطلب توانسته باشد در تشخیص علت جرقه زدن سشوار به شما کمک کرده باشد. قطعا تعمیر قطعات مختلف سشوار و رفع مشکل جرقه زدن آن توسط افراد عادی که اطلاعات و تجربه کافی در مورد قطعات و نحوه کار دستگاه ندارند، امکان پذیر نمی باشد. بنابراین حضور تکنسین در محل برای رفع مشکل سشوار یکی از اقدامات ضروری است که باید انجام دهید. توصیه ما به شما این است که از خدمات تعمیر سشوار در محل توسط تعمیرکار مجرب آی پی امداد استفاده کنید. برای برخورداری از این خدمات می توانید در سایت آی پی امداد درخواست خود را ثبت کرده و یا با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد