logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

طرز استفاده از کولر آبی پرتابل

طرز استفاده از کولر آبی پرتابل
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله طرز استفاده از کولر آبی پرتابل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا شما نیز با شروع فصل تابستان به این فکر می کنید چگونه میتوانید فضای کوچکی که در آن قرار دارید را با هزینه کم خنک کنید و به فکر یک وسیله سرمایشی کوچک اما کاربردی هستید؟ احتمالا به این فکر می کنید که پنکه هیچ تاثیری در خنک شدن هوای محیط ندارد و تنها باعث جابجایی و گردش هوا می شود و این قابلیت برای مناطق با آب و هوای گرم و خشک مناسب نیست. پس تنها گزینه ای که میتوانید به آن فکر کنید، کولرآبی پرتابل یا همان کولرهای آبی کوچک قابل حمل است که این روزها طرفداران زیادی نیز دارند. ممکن است شما یک کولرآبی پرتابل خریداری کرده باشید اما از نحوه استفاده از آن بی اطلاع باشید. نگران نباشید؛ زیرا ما در این مطلب طرز استفاده از کولر آبی پرتابل را کاملا توضیح خواهیم داد. با آی پی امداد همراه باشید.

کولر آبی پرتابل چگونه کار می کند؟

اگر کولر آبی های کوچک قابل حمل را از نزدیک دیده باشید، متوجه میشوید که این نوع دستگاه نمونه کوچک تر کولرهای آبی است و با همان سیستم یعنی تبخیر آب و ایجاد هوای خنک کار می کند. این نوع کولرها دارای پد هستند که در دیواره آن قرار گرفته و لوله های نازکی نیز برای خیس کردن پدها به کار رفته است. آب این دستگاه، توسط مخزنی که در آن تعبیه شده تامین میشود. همچنین یک نشانگر کوچک برای نمایش میزان آب درون مخزن نیز تعبیه شده است.

پس از خالی شدن مخزن آب باید به موقع آن را پر کنید تا کولر عملکرد مناسب داشته باشد. هوا به کمک یک فن از روی این پد ها عبور می کند و با تبخیر آب روی این پوشال ها و انتشار آن به محیط، کمک می کند که گرما را دریافت کنند و هوای خنک ایجاد کنند. کولرهای کوچک قابل حمل همچنین بدون آب نیز کار می کنند و با قرار دادن آن روی حالت فن، مانند یک پنکه عمل می کنند و هوا را به گردش درمی آورند.

مراحل راه اندازی و استفاده از کولر آبی پرتابل

کولرآبی های قابل حمل روی یک پایه چرخ دار قرار گرفته اند و به شما این امکان را می دهند که آنها را به راحتی جابجا کنید و برای نصب آن ها نیاز به کانال کشی ندارید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که این کولرهای کوچک را باید در محلی دارید که هوا به خوبی اطراف آن گردش کند. کنار پنجره یا درب ورودی محل مناسبی برای قرار دادن کولرآبی پرتابل است.

  • برای راه اندازی این نوع کولرها تنها کافی است مخزن آن را پر از آب کنید و آن را به برق متصل کنید.
  • سپس دکمه خاموش/ روشن را بزنید و از باد خنک و مطبوع آن لذت ببرید.
  • همچنین میتوانید سرعت و حالت فن یا کولر را انتخاب کنید.

مراحل راه اندازی و استفاده از کولر آبی پرتابل

کلیدهای کولر آبی پرتابل و کاربرد آنها

روی بدنه کولر آبی قابل حمل کوچک چندین دکمه قرار گرفته که با کمک آن ها می توان حالت های مختلف و سرعت دلخواه را تجربه کرد.

  • دکمه روشن/خاموش: با زدن این دکمه میتوانید کولر را روشن و خاموش کنید.
  • دکمه تنظیم سرعت: برای تنظیم سرعت کند / تند میتوانید این دکمه را بزنید. کولرهای آبی پرتابل معمولا دارای چند سطح سرعت مختلف هستند.
  • دکمه تغییر حالت: این دکمه برای انتخاب حالت فن یا کولر است؛ برای استفاده از حالت کولر باید مخزن آب را پر کنید.
  • دکمه تنظیم جهت پرتاب باد: با زدن این دکمه میتوانید حالت پره ها را تغییر دهید و پرتاب باد را در جهت دلخواه تنظیم کنید.

مزیت ها و محدودیت های استفاده از کولر آبی پرتابل

در ادامه هریک از مزایا و نقاط ضعف کولر آبی پرتابل را بررسی خواهیم کرد:

مزایای کولر آبی پرتابل

به راحتی جابجا میشوند

  • همانطور که از اسم این نوع کولرها نیز پیداست به راحتی قابل حمل هستند و شما به کمک پایه چرخ دار آن میتوانید آن را در همه فضاهای کوچک مثل اتاق ها، قسمتی از پذیرایی منزل، محل کار، درون اتاقک های نگهبانی و … قرار دهید.

استفاده از آن پیچیده نیست

  • طرز استفاده از کولر آبی پرتابل بسیار راحت است و هیچ پیچیدگی ندارد.
  • تنها کافی است آن را به برق وصل کنید، درون مخزن آب بریزید و سرعت و حالت آن را تنظیم کنید.

ایجاد هوای خنک و مطبوع

  • با توجه به اینکه سیستم این نوع کولر بر اساس تبخیر آب است، بنابراین هوای بسیار خنک و مطبوعی ایجاد می کنند که در کاهش گرمای هوای محیط بسیار موثر است.

مصرف انرژی کمتر

  • مصرف پایین انرژی ویژگی بسیار مهمی برای این نوع کولرآبی محسوب میشود.

محدودیت های کولر آبی پرتابل

برای محیط های با متراژ بالا مناسب نیست

  • با توجه به اینکه این دستگاه اندازه کوچکی دارد قطعا توان ایجاد باد خنک محدودی نیز دارد و شما نباید از آن انتظار داشته باشید که محیط های بزرگ را خنک کند؛ کولرهای پرتابل در فضاهای محدود کارایی بهتری دارند.

نیاز به آب دارند

  • برای استفاده از حدکثر توان خنکایی این دستگاه باید درون مخزن آن آب بریزید.
  • اگر تامین آب دستگاه برای شما مشکل است، احتمالا نمی توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا کارایی لازم را ندارد.

برای مناطق گرم و خشک مناسب نیستند

  • اگر شما در منطقه ای که دارای آب و هوای گرم و خشک است و رطوبت پایینی دارد، زندگی می کنید، استفاده از این نوع کولر ممکن است انتظار شما را برآورده نکند و اثربخشی کمی داشته باشد.

به تهویه مناسب نیاز دارد

  • همانطور که گفتیم برای استفاده از این دستگاه بهتر است آن را در محلی قرار دهید که گردش هوای مناسبی دارد.
  • بنابراین در فضاهای بسته کارایی لازم را ندارد و ممکن است باعث ایجاد هوای نامطلوب شود.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طرز استفاده از کولر آبی پرتابل انتخاب کرده اید، بسیار خوشحالیم. لازم به ذکر است که مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد و به شما عزیزان کمک کند که اطلاعات خود را درباره کولر آبی به روز نگه دارید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد