logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

طرز استفاده از اپیلاتور یا اپیلیدی

طرز استفاده از اپیلاتور یا اپیلیدی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله طرز استفاده از اپیلاتور یا اپیلیدی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اپیلیدی یا اپلاتور یکی از لوازم پرکاربرد برای رفع موهای زائد بدن می باشد. ممکن است شما نیز به تازگی یک دستگاه اپیلیدی خریداری کرده باشید، اما با نحوه استفاده و کار با آن آشنایی نداشته باشید. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی طرز استفاده از اپیلاتور یا اپیلیدی در مدل های مختلف آن برای شما بپردازیم. همچنین به بررسی اینکه کدام نواحی برای شیو با اپلیدی مناسب هستند و نحوه تمیز کردن این دستگاه پس از هر بار استفاده نیز خواهیم پرداخت.

اپیلاتور یا اپیلیدی چیست و چگونه کار می کند؟

دستگاه اپیلیدی نوعی ماشین اصلاح بدن است که با کندن موها از ریشه، آنها را از بین برده و رشدشان را کم می کند. اپیلیدی با کندن موها از فولیکول، برای مدت طولانی از رشد آنها جلوگیری کرده و پوست را بسیار نرم و لطیف می کند. استفاده از این دستگاه قطعا بدون درد نیست، اما بدون شک نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود. این دستگاه برقی دارای یک سری از جنس استیل ضد زنگ یا سرامیک است که سطح آن دارای چندین ردیف موچین قوی است که پس از روشن کردن دستگاه، سری می چرخد و با غلتیدن موچین روی پوست، موها را از سطح پوست بیرون می کشند. قطعا هرچقدر تعداد موچین ها بیشتر باشد، دستگاه با سرعت بالاتری موهای زائد را از بین می برد.

آشنایی با انواع دستگاه اپیلاتور

دستگاه اپیلیدی نوعی ماشین برقی اصلاح بدن است که در انواع مختلفی ساخته شده است. به طور کلی اپیلیدی ها یا از نوع برق مستقیم و یا از نوع شارژی هستند. اما اگر بخواهیم بر اساس نوع کار آنها را تقسیم بندی کنیم، به این سه نوع میرسیم:

اپیلاتورهای موچینی

  • یکی از بهترین ماشین های اصلاح بدن، این نوع دستگاه است که با داشتن موچین هایی که روی یک سری قرار گرفته اند، موهای ضخیم و بلند را از ریشه می کند.
  • چرخیدن و باز و بسته شدن موچین ها باعث میشود که مو بین آنها گیر کند و با حرکت آنها از ریشه کنده میشود.
  • اگرچه استفاده از این دستگاه نسبت به سایر اپیلاتورها درد بیشتری دارد، اما برای مدت طولانی تری موهای زائد رشد نخواهند کرد.

اپیلاتور دیسکی

  • در اپیلاتور دیسکی تراکم موچین ها کمتر است، اما بازدهی آن بسیار بالاست و موهای نازک و کوتاه را به خوبی از ریشه می کند.
  • لازم به ذکر است که درد کمتری نسبت به نوع موچینی دارد.

اپیلاتور فنری

  • همانطور که از اسم این دستگاه نیز مشخص است، برای کندن موها از فنری که در سری آن به کار رفته استفاده میشود.
  • این فنر بسیار قوی است و باز و بسته شدن آن باعث گیر افتادن موها شده و حرکت قسمت سر دستگاه، مو را به خوبی از بین می برد.

انواع دستگاه اپیلاتور

راهنمای استفاده از اپیلیدی؛ نکات قبل و بعد از استفاده

در ادامه مهم ترین نکات برای استفاده از اپیلیدی را به شما خواهیم گفت. لطفا تا انتها آن را مطالعه کنید.

  1. برای استفاده از دستگاه اپیلیدی بهتر است پوستتان کاملا تمیز باشد. یعنی حتما قبل از استفاده از آن به حمام رفته و به خوبی با صابون و لیف همه چربی ها و آلودگی ها و باقی مانده لوسیون و کرم ها را از روی پوستتان تمیز کنید.
  2. لیف را برخلاف جهت مو روی پوست بکشید تا موها از حالت خوابیده درآیند.
  3. آب گرم حمام علاوه بر اینکه کمک می کند دستگاه به خوبی روی پوست حرکت کند، منافذ را نیز باز می کند تا موها به راحتی از ریشه کنده شوند.
  4. اگر به تازگی اپیلاتور خریده اید و هنوز آن را امتحان نکرده اید، بهتر است برای بار اول روی قسمتی از پوستتان که ضخیم تر است، مثل ساق پا یا ساق دست امتحان کنید.
  5. برای استفاده از اپیلاتور باید آن را در زاویه 85 تا 90 درجه در تماس با پوست قرار دهید. سپس به صورت آرام و دورانی بچرخانید تا با چرخش سری موها نیز به دام موچین ها بیفتند.

راهنمای استفاده از اپیلاتور

نکته: توجه کنید که سفت نگهداشتن و فشار دادن اپیلیدی روی پوست تنها حرکت موچین ها را محدود کرده و ممکن است باعث شود که موها بریده شده و از ریشه کنده نشوند.

  1. هنگام کار با اپیلاتور، قسمتی از پوست که دستگاه را روی آن حرکت می دهید، با دست بکشید و نگهدارید.
  2. هنگام استفاده از دستگاه اپیلیدی عجله نکنید و این کار را با آرامش و حوصله انجام دهید.
  3. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای استفاده از اپیلاتور عصر یا شب است.
  4. بعد از انجام اپیلاسیون با دستگاه اپیلیدی، برای کاهش درد و التهاب از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کدام نواحی را میتوان با اپیلیدی شیو کرد؟

یکی از پرتکرارترین سوالات در مورد استفاده از اپیلاتور این است که آیا برای شیو کردن همه قسمت های بدن میتوان از اپیلاتور استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با استفاده از دستگاه اپیلیدی میتوانید همه موهای زائد بدن مثل دست ها، پاها، خط بیکینی، زیر بغل و حتی صورت را با سری مخصوص آن بزنید.

نحوه تمیز کردن دستگاه اپیلاتور

تمیز کردن دستگاه اپیلیدی باعث افزایش طول عمر دستگاه و قطعات آن میشود. قطعا عدم توجه به نظافت به موقع دستگاه، باعث خرابی آن میشود؛ زیرا موها و کرک ها به قسمت های داخلی نفوذ کرده و باعث اختلال در عملکرد آن خواهند شد. در ادامه روش صحیح تمیز کردن اپیلاتور را خواهیم گفت:

  • سری های دستگاه در تماس مستقیم با پوست هستند و باید به درستی آنها را تمیز و ضدعفونی کنید.
  • روی سری دستگاه علاوه بر مو، ممکن است سلول های مرده و باکتری ها نیز وجود داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که پس از هربار استفاده آن را باز کرده و با کمک یک مسواک تمیز یا برس نرم موهای زائد را بردارید. همه درز و شکاف های سری را با برس نرم تمیز کنید.
  • روش دیگری که میتوانید از آن برای خارج کردن موها و پرزهای ریز در قسمت های داخلی و موچین ها استفاده کنید، هوای فشرده است.
  • سر اپیلاتور قابلیت شستشو دارد و بهتر است با کمک آب همه قسمت های آن را بشویید. سپس به خوبی خشک کنید تا قسمت های فلزی آن دچار زنگ زدگی نشود.
  • بهترین روش برای محافظت بهتر از سرپوش اپیلاتور، این است که پس از شستشو آن را ضد عفونی کنید.
  • برای ضد عفونی کردن سرپوش میتوانید محلول آب و صابون را آماده کرده و سرپوش را به مدت 2 تا 3 دقیقه درون آن قرار دهید.
  • همچنین استفاده از الکل نیز بهترین روش ضدعفونی این سری فلزی است.
  • خشک کردن سر اپیلاتور مهم ترین قسمت شستشو و ضدعفونی کردن آن است؛ زیرا رطوبت باعث زنگ زدگی و ایجاد شرایط رشد باکتری و قارچ خواهد شد.
  • همچنین باید بدنه دستگاه را تمیز کرده و آن را درون جعبه یا کیسه مخصوص قرار دهید تا برای استفاده بعدی تمیز و ضدعفونی شده باشد.

نحوه تمیز کردن اپیلاتور

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد