logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

طرز استفاده از اتو مو

طرز استفاده از اتو مو
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله طرز استفاده از اتو مو به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بسیاری از افراد ممکن است با نحوه کارکرد اتو مو آشنایی نداشته باشند و ندانند که چگونه از اتو موهای مختلف برای صاف یا فر کردن موهای خود استفاده نمایند. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به مهمترین نکات پیش از اقدام برای اتو کشیدن موها و همچنین نکاتی که باید به هنگام استفاده از اتو مو در نظر داشته باشید، بپردازیم. در صورتی که شما نیز با طرز استفاده از اتو مو آشنایی ندارید، در این مقاله از آی پی امداد همراه ما باشید.

اتو مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قطعا همه اتو مو را میشناسند و میدانند این دستگاه کوچک چگونه میتواند موها را در زمان کوتاه حالت دهد. بیشتر افراد برای صاف کردن موهایشان از اتو مو استفاده می کنند، اما اتو با 3 مدل مختلف میتواند موها را حالت ببخشد و آنها را براق و درخشان کند. اتو موهای قدیمی تنها قابلیت صاف و براق کردن مو را داشتند، اما امروزه برخی از اتو موها را به صورت چند منظوره میسازند که میتوان با کمک آنها مو را فر، مجعد و یا چین دار (موج دار) کرد.

اتو مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

البته یک منظوره و یا چند منظوره بودن اتو مو را شکل لبه صفحات آن تعیین می کند. اتوموهایی که لبه صفحات آنها تیز و صاف است، مناسب صاف کردن و موج انداختن روی موها هستند. اتو موهای با لبه گرد نیز به صورت چند منظوره قابل استفاده می باشند و میتوان به کمک آنها موها را فر و حالت دار استایل کرد. اتو مو ها از نظر جنس صفحاتشان نیز به چند دسته تقسیم میشوند. جنس صفحات اتو مو ممکن است از نوع سرامیکی، تیتانیوم و تورمالین باشد و هر کدام از آنها ویژگی های متفاوتی دارند و تاثیرات مختلفی روی مو میگذارند.

قبل از استفاده از اتو مو بخوانید

قبل از اینکه در مورد آموزش کار با اتو مو توضیح دهیم، بهتر است بدانیم قبل از اتو کشیدن موها چه باید کرد تا اتو کشی بدون آسیب به موها و به راحتی انجام شود:

  • بهتر است اتوکشی را روی موی کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی، چربی، تعریق، تافت و ژل مو و … باشد. اگر نیاز است موهایتان را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس اتوکشی را انجام دهید.
  • استفاده از شامپوهای نرم کننده و براق کننده میتواند به اتوکشی بهتر و درخشش بیشتر موها پس از اتو کمک کند.
  • اگر موهایتان خیس است، قبل از اتو کشی آنها را تا 80 درصد خشک کنید و با اسپری های محافظت کننده و ضد حرارت از موها محافظت کنید تا در اثر حرارت بالای اتو آسیب نبینند.
  • پس از جذب مواد محافظت کننده از مو، حالا باید موها را کاملا خشک کنید و با کمک یک شانه دندانه درشت گره مو را باز کنید. اگر موهایتان هنوز خشک نیست، از سشوار استفاده کرده و سپس موها را اتو کنید.

مراحل استفاده از اتو مو

  1. اولین مرحله استفاده از اتو مو این است که دستگاه را روشن کنید و درجه حرارت آن را با توجه جنس و نوع موهایتان تنظیم نمایید. اگر موهای پرپشت و ضخیم دارید، باید اتو را روی دمای بالا تنظیم کنید. بدیهی است است برای اتوکشی موهای نازک باید از حرارت کم استفاده کنید.
  2. موهایتان را تقسیم بندی کنید و آنها را با کلیپس های کوچک روی سرتان محکم نمایید. برای انجام اتو کشی منظم بهتر است یک سمت موها را اتو کنید و پس از تمام شدن آن قسمت از سر، به سراغ بخش دیگر بروید.
  3. حال دسته 2 تا 5 سانتی متر را از زیر موهایتان را جدا کنید و از نزدیک به ریشه با اتو موهایتان را اتوکشی کنید.
  4. برای اتو کشیدن موهای بلند باید همه موها را بالای سرتان جمع کنید و دسته های کوچکی از آن را بیرون بیاورید و جداگانه جلوی شانه هایتان باز کنید. بهتر است از لایه های زیرین مو شروع به اتو کشیدن کنید.
  5. برای اتوکشی موهای کوتاه نیز بهتر است ابتدا با تقسیم بندی جلو موها را بالای سر ببندید. بخش میانی مو را بالاتر از گوش با کلیپس محکم کنید. بخش پایینی را نیز به پشت گردن ببندید و دسته دسته آنها را باز و اتو کنید.
  6. برای شروع اتوکشی موها باید دسته کوچک مو را بین دو صفحه قرار دهید و آن را یک سانتی متر از ریشه فاصله دهید. (صفحات اتو مو را خیلی محکم فشار ندهید.)
  7. اتو کشیدن موها باید آرام، با حوصله و بدون کشیدن موها باشد. باید این کار را از بالا به پایین انجام دهید تا موها صاف و خوش حالت باشند.
  8. موهای اتو شده را کنار گذاشته و دسته دیگر را ابتدا شانه کرده سپس اتو کنید.

مراحل استفاده از اتو مو

مهمترین نکات بعد از اتو کشیدن موها

  • بعد از پایان کار، با اتو مو درجه آن را روی کمترین حالت بگذارید، دکمه خاموش کردن دستگاه را بزنید و آن را از برق خارج کنید.
  • دستگاه را روی هر سطحی رها نکنید. آن را در جایی امن قرار داده تا به خوبی خنک شود.
  • برای حفظ حالت موها و جلوگیری از وز شدن آنها بهتر است از اسپری تثبیت کننده مانند تافت استفاده کنید.

نکات مهم به هنگام کار با اتو مو

  • استفاده از اتو مو در محیط های مرطوب مثل حمام میتواند به سلامت دستگاه آسیب بزند.
  • محکم بستن موها حین تقسیم بندی آنها باعث شلختگی و آسیب به موها خواهد شد. تنها کافی است با یک گیره و یا کلیپس کوچک موها را جمع کنید.
  • برای اتو کشی آسان باید از دسته های زیرین مو شروع به صاف کردن آنها کنید.
  • برای جلوگیری از خط افتادن روی موها، نباید صفحات را محکم فشار دهید.
  • یک دسته مو را برای مدت طولانی بین صفحه ها قرار ندهید.
  • اگر موی صاف دارید و میخواهید از اتو مو استفاده کنید، صفحات را در فاصله 2 سانتی متری از ریشه موهایتان قرار دهید. اما افراد دارای موی مجعد و فر باید از نزدیکی ریشه اتوکشی را انجام دهید.
  • برای بالا بردن تاثیر اتو مو و صاف شدن موهای مجعد، بهتر است یک شانه دندانه ریز داشته باشید. پس از شانه کردن یک دسته مو، اتو را روی همان دسته بکشید و همزمان پایین بیاورید.
  • اگر با یک بار اتو کشی موهایتان صاف نمی شود، بهتر است دمای اتو مو را بالاتر ببرید. هرگز یک قسمت از مو را چندین بار اتو نکنید زیرا باعث آسیب به آن خواهد شد.
  • نگران بلند شدن دود یا بخار از موهایتان حین اتو کشی نباشید؛ زیرا حرارت بالای صفحات باعث تبخیر آب روی موها شده و این کاملا طبیعی است.
  • در صورت استشمام بوی دود بالافاصله درجه حرارت اتو را کمتر کنید.
  • به هیچ عنوان حین انجام اتو کشی موهایتان را لمس نکنید؛ زیرا الکتریسیته ساکن روی آنها ایجاد خواهد شد و باعث وز شدن موها میشود.

نکات مهم به هنگام کار با اتو مو

برای فر کردن مو با اتو مو چه باید کرد؟

اگر دارای اتو مو چندکاره هستید و یا اتو موی شما دارای صفحات با لبه گرد است، میتوانید با کمک آن موهایتان را فر و خوش حالت کنید. کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا در مورد نوع فر تصمیم گیری کنید. با توجه به اینکه فر مو میتواند ریز، درشت، موج ساحلی حالت مجعد و ملایم باشد، باید بدانید چه نوع فری میخواهید روی موهایتان انجام دهید.
  2. اتو مو متناسب با موهایتان را انتخاب کنید.
  3. به صفحات اتو مو توجه کنید. هرچه لبه های صفحات گردتر باشند، فرها ریزتر میشوند.
  4. توضیحات تمیز بودن مو و تقسیم بندی موها در اتو موهای معمولی و اتو مو چند کار برای فر کردن یا موج دار کردن آنهاست.
  5. موها را به چند دسته بزرگ تقسیم کرده و سپس هر دسته را به دسته های کوچک تقسیم کنید تا بتوانید حجم مناسبی از مو را بین صفحات دستگاه قرار دهید.
  6. ابتدا بخش نازکی از مو را به اندازه 1 تا 3 سانتی متر به دست بگیرید.
  7. اتو مو را در نزدیک ریشه بگیرید و آن را صاف به سمت پایین بکشید تا جایی که میخواهید موهایتان از آن قسمت فر و حالت دار باشد.
  8. سپس اتو را 180 درجه بچرخانید تا موها یک دور به دور آن بپیچند.
  9. به آرامی اتو را به سمت پایین بکشید و آن را از روی مو جدا کنید و از استایل جدید موهایتان لذت ببرید.
  10. اگر علاقمند به ایجاد فر ریزتر روی موهایتان هستید، باید ابتدا بخش بسیار کوچکی از مو را به دست بگیرید و به دور اتو مو بپیچانید.
  11. حال باید زاویه دستتان را افقی تر بگیرید و 360 درجه اتو مو را بپچرخانید.
  12. برای حالت دار کردن موها (نه فر کردن) تنها کافی است بدون ایجاد فشار اضافه موها را نرم و شل از بین صفحات عبور دهید.
  13. پس از پایان کار فر کردن مو با اتو مو، بهتر است اسپری تثبیت بزنید تا موها به همان حالت باقی بمانند. هنگام اسپری آن را در فاصله 30 سانتی متری از موهایتان بگیرید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد