logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

شوفاژ برقی چقدر برق مصرف میکند؟

شوفاژ برقی چقدر برق مصرف میکند؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله شوفاژ برقی چقدر برق مصرف میکند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از رایج ترین روش های گرمایش محیط با استفاده از برق، شوفاژ برقی می باشد. بسیاری از کسانی که در منزل خود از این دستگاه استفاده می کنند، همواره نگران مصرف برق شوفاژ برقی خود هستند. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی میزان مصرف برق شوفاژ برقی پرداخته و راهکارهایی را نیز جهت کاهش مصرف انرژی این دستگاه به شما معرفی نمایید. در صورتی که برای شما نیز این پرسش ایجاد شده است که شوفاژ برقی چقدر برق مصرف میکند، می توانید این مقاله از آی پی امداد را مطالعه نمایید.

خلاصه ای از میزان برق مصرفی شوفاژ برقی و کاهش آن

در ابتدای این مقاله، برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، قصد داریم به بررسی نکات مهم در زمینه میزان مصرف انرژی شوفاژ برقی بپردازیم:

پرسش پاسخ
میزان مصرف برق شوفاژ برقی
  • شوفاژ برقی با توان 1000 وات، هر ساعت 1 کیلووات برق مصرف می کند.
عوامل موثر در تعیین مصرف برق
  • متراژ و ابعاد محیط
  • مدت زمان استفاده از دستگاه
  • میزان بازدهی شوفاژ برقی
  • تنظیمات دمای دستگاه
  • دمای محیط بیرون
روش کاهش مصرف برق شوفاژ
  1. استفاده از شوفاژ با توان کمتر
  2. استفاده از تایمر
  3. عایق کردن درب‌ ها و پنجره‌ ها
  4. استفاده از شوفاژ متناسب با متراژ محیط

میزان مصرف انرژی در شوفاژ برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

تشخیص مقدار برق مصرفی در شوفاژ برقی می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  1. متراژ محیط: اندازه و متراژ محیط مورد نظر می تواند بر میزان مصرف برق دستگاه تاثیرگذار باشد. در فضاهای وسیع تر، دستگاه برای گرم کردن محیط برق بیشتری نیاز دارد.
  2. مدت زمان استفاده: به هر اندازه که از وشفاژ برقی استفاده بیشتری داشته باشید، مصرف برق دستگاه نیز بالاتر خواهد رفت.
  3. تنظیم دما: در صورتی که دمای بالاتری برای دستگاه تنظیم شود، نسبت به دمای پایین تر برق بیشتری مصرف خواهد شد.
  4. دمای بیرون: اگر دمای بیرون از محیط مورد نظر بیشتر از حد سرد باشد، دستگاه برای گرم کردن محیط انرژی و برق بیشتری مصرف خواهد کرد.
  5. بازدهی دستگاه: شوفاژهای کارآمدتر نسبت به شوفاژهای کم بازده برق کمتری مصرف می کنند.

میزان مصرف انرژی در شوفاژ برقی به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی در نظر گرفتن این عوامل هنگام انتخاب و استفاده از شوفاژ برقی برای به حداقل رساندن مصرف انرژی و هزینه‌ برق مهم است.

مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟

حال ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که مصرف انرژی شوفاژ برقی چقدر است. در بخش قبل گفتیم که تعیین این میزان مصرف به فاکتورهای مختلفی نظیر ابعاد محیط، تنظیمات دمای دستگاه، راندمان شوفاژ، مدت زمان استفاده و … بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت یک شوفاژ برقی با توان 1000 وات (1 کیلووات) که به مدت یک ساعت کار می کند، 1 کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق مصرف می کند. بنابراین اگر از شوفاژ برقی 1000 وات خود به مدت هشت ساعت استفاده کنید، 8 کیلووات ساعت برق مصرف می کند.

مصرف برق شوفاژ برقی چقدر است؟

به طور کلی لازم است عوامل موثر را به هنگام تخمین مصرف برق شوفاژ برقی خود در نظر بگیرید و در صورت امکان اقداماتی را برای کاهش مصرف آن انجام دهید.

چطور مصرف برق شوفاژ برقی را کاهش دهیم؟

چندین کار وجود دارد که شما می توانید برای کاهش مصرف برق شوفاژ برقی انجام دهید:

  1. عایق بندی مناسب محیط می تواند مصرف برق دستگاه شما را به میزان زیادی کاهش دهد؛ زیرا عایق بندی مناسب به حفظ هوای گرم درون محیط کمک کرده و میزان اتلاف گرما را نیز کاهش می دهد.
  2. می توانید از یک تایمر یا ترموستات قابل برنامه ریزی برای شوفاژ برقی خود استفاده نمایید و درجه حرارت دستگاه را زمانی که در خانه حضور ندارید یا در شب هنگام خواب پایین تر تنظیم کنید و میزان انرژی مصرفی را کاهش دهید.
  3. به جای گرم کردن کل فضای خانه خود، بهتر است تنها اتاق هایی که از آنها استفاده کرده و مناطقی را که بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنید، با استفاده از شوفاژ گرم نگه دارید تا مصرف آن کاهش پیدا کند.
  4. همواره به دنبال تهیه و استفاده از شوفاژهایی باشید که دارای عملکرد بهینه تر و کارآمدتری بوده و اگر دستگاه شما قدیمی است، آن را به شوفاژ جدیدتر و کارآمدتر تعویض کنید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد