logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس

علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ایکس باکس (Xbox) یک کنسول بازی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و متعلق به این شرکت است. این کنسول بازی قابلیت اتصال به تلویزیون یا سایر رسانه‌های نمایشگر را دارد و گرافیک بسیار واقعی را برای بازی‌های خود ارائه می‌کند. روشن شدن سه چراغ قرمز ایکس باکس، یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که کاربران بسیاری را مشغول می‌کند. در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد به بررسی علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس و راه‌حل رفع این مشکل و همچنین پیشگیری از ایجاد این مشکل در ایکس باکس می‌پردازیم. اگر حتی با خواندن این مطلب، در رابطه  با روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس خود سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌ و‌ پاسخ سایت آی پی امداد سوالات خود را بپرسید تا کارشناسان و متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

عیب یابی علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس + راه‌حل

روشن شدن سه چراغ قرمز در ایکس باکس نشان‌ دهنده وجود یک خطا در سیستم است. این مشکل معمولاً به‌ علت گرمای بیش‌ از‌ حد در داخل کنسول رخ می‌دهد. در ادامه به توضیح مفصل علت این مشکل و راه‌حل رفع آن می‌پردازیم.

خنک نشدن مناسب قطعات داخلی

یکی از اصلی‌ترین علل روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس، عدم خنک شدن مناسب قطعات داخلی مانند CPU، GPU و RAM است. با گذشت زمان، حرارت بیش‌ از‌ حد می‌تواند به لحیم‌های موجود در این قطعات آسیب برساند و در نتیجه سه چراغ قرمز ایکس باکس روشن می‌شود. تجربه کارشناسان تعمیرات کنسول بازی نشان می‌دهد که روش‌هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. تیم تعمیرات آی پی امداد با تخصص و تجربه خود، قادر به رفع این اختلال به بهترین شکل ممکن است.

عیب یابی علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس + راه‌حل

راه‌حل رفع مشکل

برای حل مشکل روشن ماندن سه چراغ قرمز در ایکس باکس، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1.   ابتدا باید دستگاه را باز کنید و درایو را از داخل درایو دربیاورید. سپس پیچ‌های قسمت جلویی را باز کنید و قسمتی که چراغ‌ها و دکمه پاور در آن قرار دارند را خارج کنید.
  2.   در مرحله بعد، پیچ‌های پشت دستگاه را باز کنید و با کشیدن سیم فن‌ها، آن‌ها را از داخل کنسول بیرون بکشید. سپس برد اصلی را از داخل ایکس باکس خارج کنید. در این قسمت، دو بست فلزی با شکل x را خواهید دید. آن‌ها را باز کنید و سپس هیت سینک‌ها را دربیاورید.
  3.   سشوار خود را آماده کنید تا چیپ‌های GPU را حرارت دهید. قبل از انجام این‌کار، خازن‌ها را با فویل‌های آلومینیومی بپوشانید تا آسیب نبینند. سپس آن را روی سرامیک یا موزاییک قرار دهید و دمای سشوار را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه تنظیم کنید. حدود دو دقیقه روی نقاط مختلف برد بچرخانید. پس از انجام این مرحله، برد را تغییر ندهید و صبر کنید تا دمای آن کاهش پیدا کند.
  4.   پس از انجام این مراحل، تجهیزات جدا شده را به داخل کنسول برگردانید و آن‌ها را وصل کنید. پیچ‌های مشکی که برای هیت سینک‌ها استفاده می‌شوند را محکم ببندید و مطمئن شوید که هیت سینک‌ها به‌درستی وصل شده‌اند.

اگر هنوز مشکل حل نشده است، می‌توانید مراحل قبلی را یک‌بار دیگر امتحان کنید. اما این بار به‌جای استفاده از دمای ۲۰۰ تا ۳۰۰ درجه، می‌توانید از دمایی بالاتر استفاده کنید. در این مرحله باید به این نکته توجه داشته باشید که دما را نباید بیش از ۵۰۰ درجه بالا ببرید؛ زیرا می‌تواند به کنسول آسیب برساند.

روش‌های پیشگیری از مشکل روشن شدن سه چراغ قرمز xbox

برای جلوگیری از مشکل روشن ماندن سه چراغ قرمز در ایکس باکس خود، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید آنها را انجام دهید. تا جایی که ممکن است، باید سعی کنید این مشکل در کنسول شما رخ ندهد؛ زیرا در بعضی موارد ممکن است نتوانید آن را خودتان رفع کنید و نیاز به تعویض کنسول داشته باشید.

  •   یکی از روش‌های جلوگیری از این مشکل، استفاده از دور فن‌های ۱۲ سانتی‌متر به جای ۶ سانتی‌متر است، اما باید توجه داشته باشید که این کار ممکن است صدای کنسول شما را بیشتر کند. استفاده از فن در خارج از کنسول نیز می‌تواند موثر باشد.
  •   همچنین روش‌های دیگری نیز وجود دارند که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای و استفاده از فرد ماهری هستند. بنابراین بهتر است مشکل کنسول خود را با متخصصین آی پی امداد در میان بگذارید تا آن‌ها راهکارهای مناسب را به شما ارائه دهند.

روش‌های پیشگیری از مشکل روشن شدن سه چراغ قرمز

برای رفع مشکل روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس با کجا تماس بگیریم؟

علت روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس، خنک نشدن مناسب قطعات داخلی است که حرارت بیش‌ از‌ حد می‌تواند به لحیم‌های موجود در این قطعات آسیب برساند و در نتیجه سه چراغ قرمز روشن می‌شود. برای رفع این مشکل، آی پی امداد خدماتی را ارائه می‌دهد که به شما در تعمیر مشکل ایکس باکس کمک می‌کند و متخصصان و کارشناس آن با بررسی دقیقی که از وضعیت کنسول شما انجام می‌دهند، با روش‌های مناسب مشکل را تشخیص و آن را رفع می‌کنند. استفاده از خدمات آی پی امداد می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل روشن ماندن سه چراغ قرمز ایکس باکس را به‌طور حرفه‌ای و دقیق رفع کنید و از نیاز به تعویض کنسول جلوگیری کنید. همچنین با مشاوره و پشتیبانی فنی این وب‌سایت، می‌توانید نکات و روش‌های پیشگیری از این مشکل را نیز یاد بگیرید تا در آینده با مشکلات کمتری مواجه شوید. برای استفاده از خدمات این مجموعه می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید تا درخواست خود را در سایت آی پی امداد ثبت کنید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست