logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

رفع قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی

رفع قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله رفع قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر شما نیز از مدل های قدیمی چرخ خیاطی مارشال برای دوخت و دوز استفاده می کنید، ممکن است با مشکل قفل دستگاه دستگاه خود به هنگام کار مواجه شده و به دنبال بررسی علت بروز مشکل و رفع آن باشید. در این مطلب به بررسی علت و رفع قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی می پردازیم. امیدواریم خواندن این مطلب بتواند به شما کمک کند که دلایل بروز مشکل را بشناسید و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال در زمینه گیر کردن چرخ خیاطی مارشال قدیمی خود، تنها کافی است در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد، سوالاتتان را مطرح کنید و با کارشناس فنی مجموعه در ارتباط باشید. همچنین می توانید از متخصصین این مجموعه جهت رفع مشکل دستگاه خود کمک بگیرید.

7 علت قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی

چرخ خیاطی های برند مارشال از برندهای محبوب قدیمی هستند که در صورت مراقبت صحیح، میتوان از آن ها تا چندین سال استفاده کرد. اما گاهی پیش می آید که چرخ خیاطی مارشال قفل میشود و ادامه کار با آن ممکن نیست. بنابراین نیاز است دلایل قفل کردن این نوع چرخ خیاطی و روش حل مشکل را بدانید. در ادامه علت قفل کردن چرخ خیاطی مارشال قدیمی را عنوان خواهیم کرد:

  1. عدم توجه به روغن کاری منظم
  2. اشتباه در جای‌گذاری ماکو
  3. تجمع آلودگی و نفوذ گرد و غبار
  4. خراب شدن بلبرینگ ها
  5. نخ کشی نادرست
  6. خرابی یا شکستگی قطعات
  7. برعکس چرخاندن توپی

7 علت قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی

چرا چرخ خیاطی مارشال قدیمی گیر می کند؟

حال که علت های قفل شدن چرخ خیاطی قدیمی مارشال را شناختیم، وقت آن است اطلاعات بیشتری در مورد آن ها بدانید:

عدم توجه به روغن کاری مرتب

روغن کاری منظم قسمت های متحرک چرخ خیاطی یکی از نکات اصلی و مهم مراقبت از این دستگاه است. با توجه به اینکه عمر قطعات چرخ خیاطی قدیمی مارشال زیاد است و ممکن است به دلیل کار دائمی با چرخ خیاطی، این قطعات فرسوده شده باشند، بنابراین مهم ترین دلیل قفل شدن این نوع چرخ خیاطی عدم روغن کاری به موقع است. روغن کاری منظم قسمت های مهم چرخ خیاطی مارشال قدیمی علاوه بر روان تر شدن حرکت آن ها، از خوردگی و فرسوده شدن این قطعات نیز جلوگیری خواهد کرد.

  • توصیه میشود اگر روزانه از چرخ خیاطی استفاده می کنید، پس از 6 الی 8 ساعت کار مداوم با دستگاه آن را روغن کاری کنید.
  • همچنین مهم ترین زمان روغن کاری چرخ خیاطی قدیمی مارشال، زمانی است که میخواهید پس از چند روز خاموش بودن چرخ خیاطی، مجددا از آن استفاده کنید.
  • این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که در صورت تصمیم برای استفاده نکردن از چرخ خیاطی، از روغن کاری آن اجتناب کنید؛ زیرا در این مواقع روغن کاری اثر منفی روی عملکرد چرخ دارد.
  • در صورت عدم استفاده از چرخ خیاطی، روغن سفت شده و در استفاده بعدی از چرخ خیاطی احتمال قفل کردن آن وجود دارد.

اشتباه در جای‌گذاری ماکو

همانطور که میدانید، نخ زیرین از درون ماسوره ای که در ماکو قرار دارد، می گذرد. پس قطعه مهمی در چرخ خیاطی مارشال قدیمی محسوب میشود. اگر این قطعه به درستی سرجای خود نصب نشود، باعث گیر کردن نخ و پایین آمدن کیفیت دوخت میگردد.

  • برای نخ کردن ماسوره باید به خاطر داشته باشید که نخ را از درون شیار عبور داده و سپس آن را پشت فنر قرار دهید تا صدای تیک را بشنوید.
  • سپس نخ را بکشید و ببینید که به سمت مخالف عقربه های ساعت بچرخد. اگر چرخش خلاف جهت عقربه های ساعت بود، یعنی ماسوره به درستی نخ شده است.
  • همچنین برای اطمینان از جایگذاری صحیح ماسوره در ماکو باید نخ را بکشید تا در جهت ساعت بچرخد. در غیر اینصورت جایگذاری ماسوره و ماکو به درستی انجام نشده است.

اشتباه در جای‌گذاری ماکو

تجمع آلودگی و نفوذ گرد و غبار درون چرخ خیاطی و عدم تمیزکاری به موقع

قطعا یکی از دلایل اصلی قفل کردن چرخ خیاطی مارشال قدیمی این است که سال هاست از آن استفاده می کنید، اما قسمت های داخلی آن را به درستی تمیز نکرده اید.

  • اگر گرد و غبار، پرز و تکه نخ های پارچه به قسمت های داخلی چرخ خیاطی قدیمی نفوذ کنند، باعث جلوگیری از حرکت صحیح آن شده و در نهایت دستگاه قفل می کند.
  • نفوذ آلودگی و عدم تمیز کردن چرخ خیاطی قدیمی ممکن است باعث آسیب دیدن بلبرینگ ها و قسمت های متحرک چرخ خیاطی شود.

تمیز کردن چرخ خیاطی مارشال قدیمی

خراب شدن بلبرینگ ها

بلبرینگ ها از جمله قطعات بسیار مهم در چرخ خیاطی های قدیمی هستند که حرکت آن ها باید به طور پیوسته و صحیح انجام شود.

  • اگر بلبرینگ چرخ خیاطی قدیمی مارشال آسیب ببیند و یا به دلیل تمیز نکردن دستگاه حرکت روان نداشته باشد، چرخ خیاطی گیر می کند و دوخت انجام نمیشود.

خراب شدن بلبرینگ ها چرخ خیاطی مارشال قدیمی

نخ کشی نادرست

قبل از کار با چرخ خیاطی، نیاز است که نخ کشی را به درستی انجام دهید؛ زیرا این کار اگرچه ساده به نظر می رسد، اما اشتباه انجام دادن آن ممکن است باعث قفل کردن چرخ خیاطی مارشال قدیمی شود.

  • برای نخ کشی صحیح چرخ خیاطی باید نخ را در مسیر مشخص شده به درستی جایگذاری کنید تا بتوانید ایرادهای مسیر نخ کشی را به راحتی پیدا و آن ها را رفع کنید.
  • کشش نخ بر اساس نوع و ضخامت پارچه تنظیم می شود.
  • تنظیم کشش نخ از موارد مهمی است که باید حتما به درستی انجام شود، در غیر اینصورت باعث گیر کردن و قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی میشود.

خرابی یا شکستگی قطعات

شکستگی قطعات داخلی چرخ خیاطی مارشال قدیمی ممکن است یکی از دلایل قفل شدن دستگاه باشد.

  • اگر چرخ خیاطی شما آنقدر قدیمی شده که برخی از قطعات آن فرسوده و یا شکسته شده اند، به احتمال زیاد تا زمانی که آن ها را تعویض و یا تعمیر نکنید، مشکل قفل شدن چرخ خیاطی قدیمی مارشال شما حل نخواهد شد.

برعکس چرخاندن توپی

اگر برای تنظیم نخ چرخ خیاطی، توپی آن را می چرخانید، باید آن را در جهت درست یعنی رو به جلو بچرخانید تا نخ کشش درستی داشته باشد.

  • در صورت برعکس چرخاندن توپی چرخ خیاطی قدیمی مارشال، نخ شل شده و در خلاف جهت ماکو حرکت می کند.
  • نتیجه این چرخش اشتباه توپی این است که نخ ها درون کمپلت روی هم جمع شده و گره میخورند. بنابراین به درستی از ماکو خارج نشده و باعث قفل کردن چرخ خیاطی میشوند.

چه اقداماتی برای رفع مشکل قفل شدن چرخ خیاطی مارشال انجام دهیم؟

در بخش قبل دلایل قفل کردن توپی چرخ خیاطی مارشال قدیمی گفته شد، اما بهتر است اقدامات لازم جهت جلوگیری از قفل شدن دستگاه را نیز بدانید:

  • ماسوره و پایه (جعبه) آن را به خوبی تمیز کنید.
  • کشش نخ را بر اساس نوع و ضخامت پارچه به درستی تنظیم کنید.
  • دیسک های کششی از مهم ترین قسمت های چرخ خیاطی مارشال است که باید آن ها را به خوبی تمیز کنید.
  • با کمک جارو برقی یا برس کوچک بوبین و ماسوره را به خوبی تمیز کنید.
  • همه قطعات چرخ خیاطی را بررسی کنید، به خصوص محل قرارگیری ماسوره را چک نمایید.
  • سوزن ها را از نظر داشتن کیفیت و سلامت چک کنید. در صورت کند شدن یا ایجاد شکستگی آن ها را هرچه سریعتر تعویض کنید تا از ایجاد مشکل قفل کردن توپک چرخ خیاطی مارشال قدیمی جلوگیری شود.
  • روغن کاری قسمت های مجاز چرخ خیاطی های قدیمی را جدی بگیرید.
  • سرویس دوره ای و منظم چرخ خیاطی های قدیمی از کارهایی است که باید حتما انجام دهید.

برای تعمیر مشکل قفل شدن چرخ خیاطی مارشال قدیمی با کجا تماس بگیریم؟

اگر برای حل مشکل قفل شدن چرخ خیاطی قدیمی مارشال قصد دارید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید، لازم است بدانید که آی پی امداد یکی از برترین مراکز برای تعمیر چرخ خیاطی های قدیمی مارشال است. در این مجموعه همه تکنسین ها علاوه بر داشتن دانش و تجربه، با انواع دستگاه های قدیمی مانند چرخ خیاطی مارشال قدیمی نیز آشنا هستند. بنابراین تماس با مجموعه آی پی امداد برای حضور تکنسین در محل، بهترین روش تعمیر چرخ خیاطی مارشال شما می باشد. تنها کافی است به قسمت ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید و درخواست خود را برای حضور تکنسین در محل ثبت کنید. همچنین میتوانید از طریق تماس با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 درخواست خود را برای بازدید تکنسین متخصص آی پی امداد از دستگاهتان ثبت کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد