logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک

راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک
راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

از جمله مهم ترین و اساسی ترین لوازم منزل، جاروبرقی ها به شمار می آیند. مسلما امروزه هر خانواده ای بدون جاروبرقی، دچار مشکل خواهد شد. از این رو، برند‌ گوسونیک، با تولید جاروبرقی گوسونیک، زدودن گرد و غبار و آلودگی ها را برای ما آسان نموده است. اما باید بدانیم که هر وسیله ای نیاز به راهنما و نحوه استفاده دارد. به همین خاطر آی پی امداد در این مطلب شما را با راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک آشنا خواهد کرد.

کاربران گرامی چنانچه نطر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از جاروبرقی های گوسونیک دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین آی پی امداد بپردازید.

راهنمای فارسی شیوه استفاده از جاروبرقی گوسونیک

راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک در واقع دفترچه ای است که برای شما به زبان فارسی نوشته شده است تا بتوانید راحت تر با جاروبرقی گوسونیک کار کنید. هم چنین در صورتی که لوله تلسکوپی و یا خرطومی و یا هر قسمت دیگر از جاروبرقی گوسونیک آسیب دید، نحوه تعمیر و یا تعویض آن را بدانید. اما اگر دفترچه راهنمای جاروبرقی گوسونیک برای شما درک سختی دارد، آی پی امداد در ادامه راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک به راحتی و با جزییات و همین طور مرحله به مرحله شرح داده است.

درباره برند تولید کننده جاروبرقی گوسونیک

برند تولید کننده جاروبرقی گوسونیک، در سال 1979 در ترکیه ‌آغاز به کار کرد. از همان ابتدا جزو برند های تولید کننده لوازم خانگی بوده و پس از مدتی در بین کشور های ترکیه و عراق و هم چنین ایران، مورد استقبال قرار گرفت. برند تولید کننده جاروبرقی گوسونیک، تا به امروز توانسته است تا محصولات تولیدی خود را بر دو اساس کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه، به بازار مصرف کنندگان عرضه کند.

معرفی اجزای مختلف جاروبرقی گوسونیک

جاروبرقی گوسونیک، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا در کنار هم می توانند عمل تمیز نمودن سطوح مختلف از گرد و غبار را برای شما آسان تر کنند. به همین خاطر بروز ایراد و اشکال در عملکرد هر کدام، می تواند در این کار اختلال ایجاد کند.

  • جاروبرقی گوسونیک، از موتور، سیم جمع کن، درب و بدنه و… تشکیل شده است. که در صورت بروز هر گونه مشکل برای هر یک از این اجزا، باید در اسرع وقت جهت تعمیر آن را به دست یک تکنسین مجرب بسپارید.
  • اما برای تعمیر اجزایی مانند لوله خرطومی، می توانید با کمک راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک، به تنهایی و در منزل آن را تعمیر کنید. ما در ادامه توضیحات راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک، بیش تر به این مطلب خواهیم پرداخت.

معرفی موتور در راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک

موتور جارو برقی گوسونیک، در واقع قسمتی از آن است که به ما کمک می کند تا از جاروبرقی گوسونیک استفاده کنیم. در واقع اگر موتور جاروبرقی گوسونیک، دچار ایراد و اشکال شود، استفاده از جاروبرقی را برای ما دشوار کرده و شاید در بعضی از موارد برای ما بلااستفاده شود.

  • این بخش از جاروبرقی گوسونیک، می توانید با ایجاد مکش، گرد و غبار و آلودگی ها را به سمت کیسه جاروبرقی گوسونیک، هدایت کرده و باعث تمیزی سطوح مختلف شود.
  • رایج ترین ایجاد موجود در موتور جاروبرقی تمام شدن ذغال موتور است که با سادگی و با تعویض ذغال ها قابل حل است.

توجه داشته باشید که تعمیر موتور جاروبرقی گوسونیک امری بسیار دشوار می باشد و در همین راستا به شما توصیه می کنیم تا تعمیر جاروبرقی گوسونیک در محل را از تعمیرگاه مجاز آی پی امداد و همراه با ضمانتنامه مطالبه کنید.

معرفی لوله تلسکوپی در جاروبرقی گوسونیک

لوله تلسکوپی، یکی از اجزای خارجی از بدنه جاروبرقی گوسونیک در راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک می باشد. این بخش از جاروبرقی گوسونیک، دارای قابلیت تنظیم ارتفاق بوده و به شما این امکان را می دهد تا بسته به قد و هم چنین ارتفاع سطح مورد نظرتان، ارتفاع آن را تنظیم نمایید.

مشخصات و معرفی بدنه جاروبرقی گوسونیک

در راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک، بدنه جاروبرقی گوسونیک، به عنوان بخشی معرفی شده است که وظیفه نگهداری از موتور و سایر اجزای داخلی جاروبرقی گوسونیک مانند کیسه زباله، فیلتر، سیم جمع کن، کلید ها و… را به عهده دارد.

  • به طور کلی بدنه جاروبرقی گوسونیک توسط برند گوسونیک، به نحوه ای طراحی و تولید شده است که از مقاومت و استحکام کافی در برابر ضربه، برخوردار باشد.

معرفی سیم جمع کن در جاروبرقی گوسونیک

سیم جمع کن، در راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک، در قسمت انتهایی بدنه جاروبرقی گوسونیک، در نظر گرفته شده است. این بخش از جاروبرقی گوسونیک، شامل یک کلید می شود که برای عدم خرابی آن، به شما توصیه می کنیم که حتما در زمان استفاده آن را با دست فشار دهید.

معرفی فیلتر جاروبرقی گوسونیک

فیلتر جاروبرقی گوسونیک، یکی از بخش های اصلی در نظر گرفته شده در داخل بدنه جاروبرقی گوسونیک می باشد. این بخش از جاروبرقی، مانع از ورود گرد و غبار و آلودگی ها به داخل موتور می شود. به همین خاطر باید مکرر، از تمیز بودن آن اطمینان خاطر کسب کنید.

دستورالعمل های نگهداری صحیح جاروبرقی گوسونیک

جاروبرقی مانند سایر وسایل خانگی نیاز به رعایت اصول نگهداری و استفاده صحیح دارد. شما باید بتوانید آن را به درستی در خانه نگهداری کنید تا حتی سال ها پس از خرید نیز بتوانید بدون بروز هیچگونه مشکل از دستگاه خود نگهداری نمایید.

  • اولین قدم برای استفاده بهتر از جاروبرقی خود، خواندن دفترچه راهنمای نگهداری جاروبرقی گوسونیک است.
  • قبل از جارو کردن چیزهای از قبیل جوراب بچه‌ها یا سکه که ممکن تصادفی وارد لوله جاروبرقی شوند را از روی سطح جمع‌آوری کنید.
  • در هنگام گره خوردن یا انسداد سیم، از آزاد کردن سیم از پریز با کشیدن خود آن یا سیستم سیم جمع‌کن به شدن خودداری کنید.
  • به طور منظم سری دستگاه را بررسی نمایید.
  • هر چند وقت یک بار مطمئن شوید که غلتک‌ های جاروبرقی شما بدون آلودگی و آشغال هستند.
  •  برای مراقبت و نگهداری از دستگاه خود حتما باید دستورالعمل های سازنده را قبل از اقدام برای خارج کردن قطعات جاروبرقی برای تمیز کردن آنها، بررسی نمایید.

مراحل تمیز کردن جاروبرقی گوسونیک

برای اینکه به طول عمر جاروبرقی و عملکرد مناسب این وسیله پرکاربرد کمک کنید، بهتر است که تمام فوت و فن‌ های تمیز کردن جاروبرقی گوسونیک و نگهداری از آن را بدانید.

  • جاروبرقی را باز کرده و تمامی قطعات آن را به آرامی در بیاورید.
  • پرز و مو را از قسمت های مختلف جاروبرقی جدا کنید.
  • مایع ظرفشویی را در مقداری آب حل کنید و لوازم جانبی را به مدت نیم ساعت خیس کنید.
  • بعد از این مدت زمان لوازم را آب کشی و خشک کنید.
  • کیسه جاروبرقی و فیلتر را خارج کنید و با مایع دستشویی و آب بشویید و کنار بگذارید تا خشک شود.
  • درون جاروبرقی را با پارچه ای مرطوب پاک کنید و اگر جاروبرقی بوی بدی می دهد، می توانید از بوگیر برای رفع بو استفاده کنید.
  • در انتها تمامی قطعات جاروبرقی شامل لوله، شلنگ، کیسه و … را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید.

طریقه تمیز کردن فیلتر جاروبرقی گوسونیک

نگهداری مطلوب از فیلتر جاروبرقی می تواند به مقدار بسیار زیاد کارایی و راندمان آن را افزایش دهد. اغلب افراد اصول لازم برای نگهداری از فیلتر جاروبرقی را جدی نمی گیرند و این امر سبب ایجاد مشکلات بسیاری در کارکرد دستگاه می شود. از این رو باید نظافت و تمیز کردن فیلتر جاروبرقی گوسونیک را جدی بگیرید.

  • ابتدا با توجه به دفترچه راهنمای استفاده از جاروبرقی گوسونیک اقدام به باز کردن فیلتر جاروبرقی خود نمایید.
  • بعد از جدا کردن فیلتر از جاروبرقی آن را با آب ملایم و صابون بشویید.
  • سپس آن را در فضای باز در زیر نور آفتاب نگه دارید تا ضد عفونی و خشک شود.

برای تخلیه پاکت جاروبرقی گوسونیک چه باید کرد؟

اگر پاکت جاروبرقی گوسونیک شما بیش از حد پر شده است، بهتر است آن را هرچه سریع تر تخلیه نمایید. شما باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • در صورتی که پاکت جاروبرقی گوسونیک شما از نوع دائمی است، آن را به طور کامل تخلیه کنید و کاملا آن را شستشو دهید.
  • سپس منتظر بمانید تا به طور کامل خشک شود.
  • حالا مجدد آن را سر جای خود قرار دهید.

نحوه تعویض و نصب کیسه جاروبرقی گوسونیک

یکی از دلایلی که می تواند مکش جاروبرقی گوسونیک را دچار مشکل کند، کیسه پر می باشد. توجه کنید اگر در زمان جارو زدن و استفاده از جاروبرقی، متوجه شدید که جاروبرقی شما مانند سابق توانایی جمع آوری گرد و غبار و آلودگی ها را ندارد، باید فورا کیسه آن را چک کنید.

  1. لوله خرطومی را جدا کنید.
  2. درب جارو برقی را با کمک هلدری که بر روی بدنه تعبیه شده است باز کنید.
  3. کیسه را از محل خود خارج کنید.
  4. در صورتی که کیسه جاروبرقی گوسونیک شما یک بار مصرف است آن را با یک کیسه نو تعویض کنید.
  5. حال درب جاروبرقی گوسونیک را بسته و خرطومی را مجدد به بدنه متصل کنید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی گوسونیک

شما می توانید علاوه بر این که کیسه جاروبرقی گوسونیک را تعویض کنید، فیلتر آن را نیز در صورت نیاز تعویض نمایید. توجه کنید که باید هر بار فیلتر را چک کنید تا از آلودگی ها تمیز باشد. در غیر این صورت امکان دارد که گرد و غبار به موتور نشت کرده و باعث اختلال در عملکرد آن شوند.

  1. لوله خرطومی را از بدنه جدا کنید.
  2. کیسه جاروبرقی گوسونیک را از جایگاه خود خارج کنید.
  3. فیلتر را به آرامی خارج نمایید.
  4. در صورتی که منافذ آن بسته بود، حتما بدون استفاده از مواد شوینده، آن را تمیز کنید.
  5. پس از آن که فیلتر به طور کامل خشک شد، آن را سر جای خود قرار داده و مراحل گفته را مجدد طی کنید.

نحوه تعویض شیلنگ جاروبرقی گوسونیک

شلنگ جاروبرقی گوسونیک، امکان دارد دچار آسیب شود. اما از آن جایی که در راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک، نحوه تعویض آن به راحتی شرح داده شده است، شما می توانید خودتان آن را تعویض کنید.

  • توجه کنید که برای جدا سازی لوله خرطومی از بدنه و همین طور لوله تلسکوپی، باید آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. سپس لوله خرطومی جدید را سر جای خود جا بزنید و موافق با جهت عقربه های ساعت آن را حرکت دهید.

نکاتی جهت افزایش طول عمر مفید جاروبرقی گوسونیک

هر یک لوازم منزل، دارای طول عمری مشخص هستند. از این رو برای استفاده بیش تر و صرفه جویی در هزینه ها، می توانید با مراقبت و نگهداری صحیح، این طول عمر مشخص شده را بیش تر کنید. به طور مثال برای نگهداری بهتر از جاروبرقی گوسونیک، توصیه می کنیم پس از هر بار استفاده از آن، حتما برس آن را تمیز کنید. گرد و غبار و پرز های چسبیده به برس جاروبرقی گوسونیک، می تواند علاوه بر عدم حرکت راحت بر روی سطوح مختلف، طول عمر مو های برس را نیز کم کند.

  • همین طور توجه کنید که حدالمقدور در ساعات اوج مصرف از جاروبرقی گوسونیک، استفاده نکنید. چرا که در صورت وجود نوسانات برق، موتور جاروبرقی گوسونیک، دچار مشکل خواهد شد.
  • اگر در زمان استفاده و جارو زدن از جاروبرقی گوسونیک، صدای نا هنجاری شنیده شد، حتما آن را خاموش و اتصال دو شاخه آن را از برق قطع کنید. سپس باید در اولین فرصت با یک متخصص و تکنسین تعمیر و سرویس جاروبرقی گوسونیک، تماس گیرید.
  • برای عدم وارد شدن آسیب به سیم برق جاروبرقی گوسونیک، حتما از پریز هایی که نزدیک به محل جارو زدن شما هستند استفاده کنید.
  • جاروبرقی گوسونیک، برای جمع آوری مایعات مانند آب، ساخته نشده است. پس از جمع نمودن آب و سایر مایعات با جاروبرقی گوسونیک به شدت خودداری کنید. در غیر این صورت آسیب جدی و شاید غیر قابل جبرانی به موتور جاروبرقی گوسونیک وارد شود.
  • جهت جلوگیری از نشت گرد و غبار به موتور جاروبرقی گوسونیک، حتما کیسه و فیلتر جاروبرقی گوسونیک، هر دو هفته و یا ماهی یک بار بررسی کنید.

بررسی کلی راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک

در راهنمای فارسی جاروبرقی گوسونیک، کلیه موارد ضروری و لازم الاجرا، آورده شده است. در صورتی که می خواهید جاروبرقی گوسونیک شما کارایی بهتر و همین طور طول عمر بیشتری داشته باشد، از سوی تکنسین های آی پی امداد به شما توصیه می کنیم که حتما موارد گفته شده را رعایت کنید.

  • همچنین توجه داشته باشید که تعمیرات جاروبرقی امری بسیار تخصصی است و بدون داشتن تخصص انجام آن مقدور نمی باشد؛ در همین راستا به شما توصیه می کنیم تا برای تعمیر جاروبرقی خود از خدمات تعمیرگاه مجاز آی پی امداد بهره مند شوید.
3.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد