logo logo تعمیر اسپرسوساز آرچلیک با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک

راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک
راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک مهمترین عاملی است که باعث خوش طعم شدن آن می شود‌. آرچلیک یکی از برندهایی پرطرفدار در کشور ترکیه است که به تولید لوازم خانگی آشپزخانه می پردازد. امروزه در بیشتر خانه ها، ادارات و محیط های دیگر از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه اسپرسو استفاده می سود. بر همین اساس در این مطلب به توضیح دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز آرچلیک و تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز آرچلیک می پردازیم. تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله در وب سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به تمام پرسش های خود در مورد نحوه استفاده از اسپرسوساز آرچلیک پاسخ دهید.

 

نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز آرچلیک

قبل از استفاده از دستگاه اسپرسوساز آرچلیک ابتدا باید با قطعات این دستگاه آشنا شده و نحوه صحیح راه اندازی آن را آموزش ببینید. هر دستگاه اسپرسوساز از یک کابل برای اتصال به برق، یک مخزن آب، بدنه دستگاه، صافی قهوه، شات مخصوص اسپرسو تک و دابل و قطعات دیگر تشکیل می شود. نحوه راه اندازی اسپرسوساز آرچلیک به این صورت است که شما ابتدا باید مخزن آب دستگاه را تا نقطه max از آب تصفیه شده پر کنید.

استفاده از آب تصفیه باعث طعم خوش قهوه و جلوگیری از رسوب دستگاه می شود‌. سپس دستگاه را به پریز وصل کنید و نقطه روشن را فشار دهید. سپس منتظر باشید تا آب به جوش بیاید. بعد از جوش آمدن دستگاه چراغ ها از حالت چشمک زن خارج می شوند. سپس ظرفی را زیر خروجی اسپرسو قرار دهید تا آب جوش از دستگاه خارج شود. همزمان با خارج شدن آب، دستگاه تمیز و آماده استفاده می شود.

دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز آرچلیک

امروزه بسیاری از شرکت ها برای آموزش کار با دستگاه یا لوازم برقی، دفترچه راهنمایی را در کنار دستگاه در اختیار مشتری قرار می دهد. در دفترچه راهنمای فارسی اسپرسوساز آرچلیک توضیحاتی در رابطه با نحوه راه اندازی دستگاه اسپرسوساز، نکات ایمنی که هنگام استفاده باید رعایت شود، نحوه تهیه اسپرسو، نحوه تهیه کاپوچینو، نحوه تهیه فوم با شیر، نحوه هواگیری، تنظیم فشار، تنظیم دما و موارد دیگر آموزش داده می شود تا مصرف کننده بتواند در مدت زمان کوتاهی نحوه کار با اسپرسو ساز را آموزش ببیند و بتواند اسپرسو خوش طعم و لذیذی با دستگاه تولید کند. بنابراین بعد از خرید دستگاه حتما دفترچه راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک را مرور کنید.

نکات ایمنی در حین استفاده از اسپرسوساز آرچلیک

شرکت آرچلیک در حدود شست سال است که فعالیت خود را به عنوان تولید کننده لوازم خانگی در ترکیه آغاز کرده است. بنابراین در رده بهترین برندهای تولیدکننده لوازم خانگی قرار دارد و درصد بالایی از مصرف کنندگان از کیفیت بالای این محصول راضی هستند. با این حال سهل انگاری و عدم توجه به نکات ایمنی از جمله مواردی است که باعث خرابی دستگاه اسپرسوساز می شود‌. بر همین اساس برای جلوگیری از خرابی دستگاه و حفاظت جان خود بهتر است به نکات ایمنی استفاده از اسپرسوساز آرچلیک توجه شود.

  • بعد از استفاده از دستگاه اسپرسوساز آرچلیک حتما آن را خاموش کنید.
  • در صورت عدم استفاده از دستگاه آرچلیک ان از پریز کشیده و سیم آن را در گوشه ای جمع کنید.
  • از نزدیک شدن کودکان به دستگاه اسپرسوساز پرهیز کنید.
  • در هنگام کار با دستگاه اسپرسوساز دستان خود را خشک کرده و دستگاه را در جایی خشک و بدون رطوبت قرار دهید.
  • از دستگاه محافظ برای جلوگیری از خرابی دستگاه اسپرسوساز آرچلیک حین نوسانات برق استفاده کنید.
  • برای تهیه اسپرسو و نوشیدنی های دیگر از آب تصفیه در مخزن استفاده کنید.
  • هر چند وقت یکبار دستگاه خود را هوا گیری کنید.
  • بعد از تهیه اسپرسو شات مخصوص قهوه را بشورید تا برای استفاده در دفعات بعدی خشک شود.

نحوه تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز آرچلیک

برای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز آرچلیک ابتدا باید قهوه خود را به حالت پودر در بیاورید. به هیچ عنوان نباید از دانه های قهوه در شات اسپرسوساز استفاده کنید. بنابراین ابتدا قهوه را آسیاب کرده و برای تهیه اسپرسو آماده کنید. سپس مخزن آب دستگاه اسپرسوساز را با استفاده از آب تصفیه پر کنید و دکمه روشن رو را بزنید. تا زمان جوش آمدن آب، چراغ های دستگاه به حالت چشمک زن هستند.

در این حین شما باید شات قهوه را با استفاده از پودر پر کنید و کمی آن را فشار دهید تا قهوه هم تراز با شات شود. سپس شات قهوه به دستگاه متصل کنید و لیوان را زیر شات قرار دهید تا قهوه در هنگام خارج شدن درون لیوان بریزد. بعد از چند ثانیه قهوه از دو سوراخ موجود در زیر دستگاه خارج شده و در لیوان می ریزد. حال دستگاه را خاموش کنید و شات را از دستگاه خارج کنید و تفاله را بیرون ریخته و ظرف را بشوید. اسپرسو شما آماده است می توانید نوش جان کنید.

آموزش تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز آرچلیک

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های خوش طعم و معروف کشور ایتالیا است که امروز در سراسر دنیا از این نوشیدنی برای عصرانه، صبحانه و هر ساعتی از روز استفاده می کنند. امروز یکی از امکانات ویژه دستگاه های اسپرسوساز، تهیه کاپوچینو از آن است.

  • برای تهیه کاپوچینو علاوه بر اسپرسو به مقداری شیر نیاز است که باید به شکل فوم از آن استفاده شود.
  • نحوه تهیه کاپوچینو با اسپرسوساز آرچلیک به این شیوه است که ابتدا باید اسپرسو را آماده کرده و درونی لیوان بزرگی بریزید و آماده کنید.
  • سپس مقداری شیر را درون شیر جوش بریزید و زیر لوله بخار دستگاه اسپرسوساز قرار دهید.
  • حال دستگاه را روشن کنید و دکمه بخار را فشار دهید. فشار به درون شیر کارد شده و باعث خارج شدن چربی های از شیر می شود.
  • بعد از مدت کوتاهی شیر به حالت فوم که با حباب هایی تزیین شده است، در می آید.
  • فوم را هم بزنید تا کف بالا بیاید. حالا فوم بدست آمده را به اسپرسو اضافه کنید و از مقداری کاکائو و شکر برای طعم دار کردن کاپوچینو خود استفاده کنید.
  • کاپوچینو شما در مدت زمان کوتاهی به کمک راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک آماده می شود.

طریقه تنظیم دمای اسپرسوساز آرچلیک

تنظیم دمای اسپرسو ساز، تنظیم فشار، نوع قهوه و …. از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت یک اسپرسو هستند. بنابراین بهتره است قبل از تهیه اسپرسو، نحوه تنظیم دمای اسپرسوساز آرچلیک را یاد بگیرید و متناسب با قهوه خود، از دمای صحیحی برای تهیه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید. معمولاً بیشتر دستگاه های اسپرسوساز بین دمای 80 تا 120 درجه قابل تنظیم هستند.

بنابراین شما می توانید در هر بازه ای، دمای دستگاه اسپرسوساز را تنظیم کنید. در بیشتر مواقع توصیه می شود تا دمای دستگاه اسپرسوساز روی درجه 112 تنظیم شود. اما اگر تمایل دارید تا اسپرسو گرم تر یا سردتری را نوش جان کنید، می توانید دما را به بالا یا پایین تغییر دهید.

شیوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز آرچلیک

یکی از امکانات ویژه این دستگاه در راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک، جوش آوردن شیر است که برای تهیه کاپوچینو و خوش طعم کردن اسپرسو استفاده می شود. در ادامه مطلب با نحوه جوش آوردن شیر با اسپرسوساز آرچلیک همراه ما باشید.

  • برای جوش آوردن شیر با دستگاه اسپرسوساز ابتدا مقداری شیر را درون شیر جوش مخصوص دستگاه ریخته و دستگاه را روشن کنید.
  • سپس شیر جوش را زیر لوله بخار یا شیر بخار قرار دهید.
  • لوله بخار باید کمی پایین تر از شیر باشد تا بتواند به راحتی باعث جوش آوردن شیر شود.
  • حال شیر بخار را باز کنید تا چربی های طبیعی شیر از آن خارج شده و شیر به حالت کف با فوم در بیاید.
  • از شیری که به حالت کف در آمده است برای تهیه کاپوچینو استفاده می شود.
  • حالا می توانید شیر جوش آمده را برای طعم دار کردن اسپرسو یا قهوه استفاده کنید.

روش تنظیم فشار اسپرسوساز آرچلیک

تنظیم فشار بار دستگاه اسپرسوساز نقش موثری در کیفیت اسپرسو و عطر و طعم آن دارد. به طور کلی شما باید با توجه به قهوه مورد استفاده خود، فشار خروج اسپرسو را تنظیم کنید. نحوه تنظیم فشار اسپرسوساز آرچلیک به اینگونه است که در کنار هر دستگاهی قطعه ای برای تنظیم فشار وجود دارد. اگر درجه فشار را در درجات اول قرار دهید، اسپرسو با فشار ضعیفی از دستگاه خارج می شود و اسپرسو همگن و باکیفیت را به شما تحویل می دهد.

همچنین اگر سوزن را در اواسط درجه قرار دهید، اسپرسو با فشار استاندارد و متوسطی از دستگاه خارج می شود. در آخر می توانید سوزن را تا انتهای درجه ببرید تا اسپرسو با فشار زیادی از دستگاه خارج شود. در مواردی ممکن است خارج شدن اسپرسو با فشار زیاد باعث تولید اسپرسو ناهمگن و بدون طعم و رنگ شود.

راهنمای هواگیری اسپرسوساز آرچلیک

اگر به مدت طولانی از دستگاه اسپرسوساز برند آرچلیک استفاده نکرده باشید، ممکن است بعد از چند وقت در حین استفاده با مشکل عدم خروج اسپرسو مواجه شوید. در صورت بروز چنین مشکلی نگران نباشید. شما باید دستگاه خود را هواگیری کنید‌. بنابراین ابتدا باید نحوه هواگیری اسپرسوساز آرچلیک را بیاموزید. برای هواگیری اسپرسو ساز کافیست تا مخزن آب را با آب تصفیه پر کرده و دستگاه را روشن کنید. دستگاه باید تا زمانی روشن باشد که آب به طور کامل از مخزن خالی شود. اگر دستگاه بعد از هواگیری بازهم مانع خروج اسپرسو می شود، مجددا این کار را تکرار کنید تا هواگیری دستگاه به طور کامل انجام شود.

نتیجه گیری از راهنمای استفاده از اسپرسوساز آرچلیک

در مطلب فوق به بررسی راهنمای استفاده از دستگاه اسپرسوساز آرچلیک پرداختیم. این برند ترکیه ای با تولید دستگاه های اسپرسوساز مدرن و باکیفیت توانسته از محبوبیت خاصی در بین ایرانیان و مردم دنیا داشته باشد. به همین دلیل باید از لوازم خانگی این برند به درستی و دقت خاصی استفاده شود. مطلب بالا کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی نحوه استفاده از دستگاه اسپرسوساز آرچلیک را بیاموزید.

اگر به طور ناگهانی یا به هر دلیلی در حین تهیه اسپرسو با مشکلی مواجه شدید و دستگاه اسپرسوساز شما به درستی کار نمی کند، می توانید به شرکت آی پی امداد در استان تهران یا استان البرز مراجعه کرده و از نیروی این شرکت برای تعمیر دستگاه اسپرسوسازتان کمک بگیرید. این شرکت از کارشناسان باتجربه و قطعات اورجینال برای تعمیر دستگاه اسپرسو استفاده می کند.

با توجه به قیمت این روز های اسپرسوساز آرچلیک بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر اسپرسوساز آرچلیک چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت اسپرسوساز آرچلیک را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت اسپرسوساز آرچلیک خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از اسپرسوساز آرچلیک با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای اسپرسوساز آرچلیک به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از اسپرسوساز آرچلیک توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد