logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال برفاب با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال برفاب

راهنمای استفاده از یخچال برفاب
راهنمای استفاده از یخچال برفاب
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال برفاب به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برفاب یکی از شرکت های قدیمی تولید لوازم خانگی است که چندین سال است به تولید این محصولات پرداخته است یکی از این محصوات که مصرف کنندگان آن نیز به میزان زیادی از آن رضایت دارند یخچال های این شرکت میباسد که در ادامه به بررسی راهنمای استفاده از یخچال برفاب برای شما پرداخته ایم.

کاربران گرامی؛ چنانچه به دفترچه راهنمای یخچال برقاب دسترسی ندارید به شما توصیه می کنیم تا با همراهی متخصصین آی پی امداد در این مقاله از راهنمای استفاده از یخچال برفاب بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال برفاب

بعد از ثابت کردن یخچال خود در محل مناسبش بهتر است برای راه اندازی آن اقدام نمایید به این منظور میتوانید از قسمت را اندازی در راهنمای استفاده از یخچال برفاب استفاده نمایید:

  • ابتدا اقدام به قرار دادن طبقات خود در یخچال برفاب خود نمایید.
  • پس از آن باید طبقات و کشوهای فریز خود را نیر در محل خودشان قرار دهید.
  • میتوانید از تصاویر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال برفاب استفاده نمایید.
  • بعد از تنظیم دمای مناسب یخچال خود میتوانید به کمک یک محافظ اقدام به اتصال یخچال خود به برق نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال برفاب

یکی از اولین سوالاتی که خریداران یخچال های برفاب از فروشندگان میپرسند محل قرار گیری یخچال است البته این موضوع تا حد زیادی به نقشه آشپزخانه محل شما بستگی دارد اما موارد کلی در این انتخاب نیز وجود دارند که در ادامه به بررسی آموزش نصب یخچال و انتخاب محل مناسب برای آن برای شما میپردازیم:

  • برای قرار دادن یخچال خود در محل به موضوع فاصله آن از دیوار و سایر اجسام دقت نمایید این فاصله باید در حدود 30 سانتی متر باشد.
  • یکی دیگر از مواردی که در راهنمای استفاده از یخچال برفاب به آن اشاره شده است قرار نگرفتن یخچال ها در نزدیکی وسایل گرمازا مانند اجاق گاز و سماور است.
  • همچنین در انتخاب این محل به موضوع قرار نگرفتن یخچال در معرض تابش نور خورشید نیز دقت نمایید.

نحوه تراز نمودن یخچال برفاب در راهنمای آن

برای کارکرد بی صدا و بدون لرزش یخچال خود شما باید اقدام به تراز کردن آن نمایید به این منظور میتوانید از ادامه این مقاله با موضوع نحوه تراز نمودن یخچال برفاب در راهنمای آن استفاده نمایید:

  • در ابتدا سعی کنید سطحی که انتخاب میکنید صاف و یکدست باشد و در صورت ناصاف بودن آن به کمک یک جسم کمک این سطح را یکدست نمایید.
  • پس از آن اقدام به تنظیم پایه یخچال و چرخاندن پیچ های تراز یخچال خود نمایید که در قسمت جلویی یخچال شما قرار دارند.
  • برای تراز کردن آنها این پیچ ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • اگر این پیچ ها را مطابق تصویر دفترچه راهنمای استفاده از یخچال برفاب خود مشاهده نکردید باید از پایه های تراز به این منظور استفاده نمایید و با قرار دادن آنها در زیر یخچال خود یخچال را تراز نمایید.

معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال برفاب

کلید و دکمه های قرار داده شده در یخچال برفاب به منظور استفاده و توانایی اعمال تنظیمات برای کاربران آن تعبیه شده است به این منظور در ادامه به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال برفاب میپردازیم:

دکمه های یخچال برفاب معنای دکمه های یخچال
power روشن و خاموش کردن دستگاه
دکمه گردان افزایش/کاهش دما
SUPER انجماد سریع
ICE ON/OFF سیستم یخساز
Child Lock قفل کودک
ECO‌ صرفه جویی در مصرف انرژی
Alarm هشدار یخچال

نحوه تنظیمات درجه دمای یخچال برفاب به چه صورت است؟

به طور کلی تنظیم دمای یخچال ها معمولا با استفاده از دکمه گردان در یخچال های برفاب انجام میشود. از این رو می توانید از دکمه های گردان و چرخشی که بر روی بدنه این یخچال تعبیه شده است، برای تغییر در میزان درجه دمای کابیین داخلی یخچال و فریزر خود استفاده کنید. در این یخچال ها میتوانید با چرخش دمه به سمت راست و چپ میزان دما را بر روی صفحه نمایش تغییر دهید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال برفاب در زمستان و تابستان

توانایی تغییر دما توسط کاربر از این جهت در یخچال ها قرار داده شد که در فصول مختلف از یخ زدگی و فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری گردد به این منظور به بررسی انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال برفاب در زمستان و تابستان میپردازیم:

  • دمای انتخابی شما در فصل تابستان برای یخچال برفاب بهتر است دمای 5+ و در فصل زمستان 2 باشد.
  • طبق اطلاعات راهنمای استفاده از یخچال برفاب بهتر است دمای فریزر شما در تابستان 16_ و در زمستان 19_ باشد.

هنگام سفر یخچال برفاب را چه باید کرد؟

یکی از موضوعات بسیار مهمی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، این است که در هنگام رفتن به مسافرت جهت حفظ و نگهداری یخچال چه اقداماتی باید انجام شود. در صورتی که قصد دارید برای مدت طولانی به سفر بروید و نمی دانید باید از یخچال خود چگونه در این مدت نگهداری کنید، بهتر است یخچال خود را به طور کامل از برق بکشید. پیش از آنکه یخچال خود را از برق بکشید، ابتدا اقدام به خالی نمودن تمامی مواد غذایی از داخل یخچال نمایید. همینطور فریزر یخچال را نیز کاملاً خالی نمایید. سپس آب قسمت آب سردکن را خالی کنید.

نحوه جابه جایی یخچال برفاب در هنگام اثاث کشی

حمل و نقل یخچال یکی از مواردی است که در صورت انجام اشتباه آن ممکن است موجب وارد شدن آسیب به یخچال شما گردد به دلیل جلوگیری از این آسیب نحوه جا به جایی یخچال برفاب در هنگام اثاث کشی را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • برای جا به جا کردن یخچال خود ابتدا آن را خالی نموده و پس از آن یخچال را از برق بکشید.
  • در مرحله بعدی اقدام به بیرون آوردن طبقات یخچال و کشوهای فریزر خود نمایید.
  • همیتوانید تصاویر آن را در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال برفاب مشاهده نمایید.
  • پس از آن یخچال خود را دورن کارتن اش قرار دهید و در صورت موجود نبودن کارتن آن میتوانید دور آن را توسط یک پتو بپوشانید.
  • در انتها دقت داشته باشید در تمام مراحل حمل یخچال این کار را به صورت عمودی انجام دهید و از افقی کردن یخچال خود بپرهیزید.

نحوه تمیز کردن یخچال برفاب

تمیز کردن به موقع و اصولی یخچال شما باعث بهبود کارایی و افزایش طول عمر آن میگردد از این رو باید با توجه به اطلاعات راهنمای استفاده از یخچال برفاب اقدام به انجام اینکار نمایید که در ادامه مراحل اینکار را برای شما آورده ایم:

  • در ابتدا اقدام به بیرون آوردن مواد غذایی از یخچال خود نمایید.
  • پس از آن یخچال خود را از برق کشیده و در صورت وجود برفک و یخ زدگی درب فریزر خود را باز کرده کشو ها را بیرون بیاورید تا برفک ها به آرامی آب گردند.
  • در مرحله بعد برای تمیز کردن یخچال برفاب خود میتوانید طبقات را درون یخچال پاک کنید و یا آنها را بیرون آورده و بشویید.
  • اگر یخچال شما مجهز به آبسرد کن است برای تمیز کردن آن میتوانید آن را چند مرتبه از آب پر و خالی نمایید.
  • برای تمیز کردن بدنه یخچال خود میتوانید از یک دستمال نرم و یک شوینده رقیق شده استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال برفاب

شبکه های مشکی رنگی که در قسمت پشتی یخچال خود مشاهده میکنید در واقع کندانسور یخچال شما هستند که در صورت تمیز نشدن و وجود گرد و خاک بر روی آنها ممکن است سرمای یخچال شما را کاهش دهند به این دلیل در ادامه به بررسی نحوه تمیز کردن پشت یخچال برفاب میپردازیم:

  • برای انجام اینکار بهتر است کمی یخچال خود را جلو بکشید و مطابق با راهنمای استفاده از یخچال برفاب محل دقیق این لوله ها را پیدا نمایید.
  • پس از آن به کمک یک دستمال نمدار گرد و خاک این لوله ها را تمیز کرده و یخچال را در محل خود قرار دهید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال برفاب

درین یه محفظه ای در قسمت پشتی فضای داخلی یخچال و فریزر گفته میشود که آب ناشی از عمل دیفراست (سرمازدایی) یخچال از طریق آن خارج میشود میتوانید محل دقیق قرار گیری آن را در تصویر دفتچه راهنمای استفاده از یخچال برفاب مشاهده نمایید در صورت تمیز نکردن این قسمت ممکن است در کشوهای یخچال خود آب را مشاهده نمایید همچنین لوله پشت یخچال یخ میزند. به این منظور در ادامه به بررسی نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال میپردازیم:

  • به کمک یک میل بافتنی چندین مرتبه این مسیر در به صورت رفت و برگشتی طی کنید.
  • پس از آن یک قیف کوچک در سر این محفظه قرار داده و مقداری آب جوش در این محل بریزید تا بقایای مواد چسبیده به دیواره آن جدا گردند.

نحوه خوشبو کردن یخچال برفاب به چه صورت است؟

در ادامه ترفندهای ساده برای خوشبو کردن یخچال برفاب را ارائه می نماییم. بهترین روش برای رفع بوی بد یخچال، پیدا کردن منشا بو و تمیز کردن یخچال می باشد. اما چنانچه بعد از تمیز کردن آن نیز، بوی بد آن به طور کامل از بین نرفت، با استفاده از نوشابه گازدار، جوش شیرین، سرکه سفید، میخک، زغال فعال، لیمو و عصاره وانیل می توان بوی بد یخچال را از بین برد و عطر مطبوعی در یخچال ایجاد نمود.

مواد غذایی تا چه مدت باید در یخچال برفاب نگهداری شوند؟

در ادامه به بررسی زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال مختلف در یخچال برفاب خواهیم پرداخت:

مواد غذایی روز
شکلات 1 سال
گندم و جو 2 سال
تخم مرغ 3 تا 4 هفته
روغن جامد 2 سال
روغن مایع 1 سال
سبزی خرده شده 1 سال
ماهی کم چرب 4 تا 5 ماه
ماهی پرچرب 3 ماه
رب گوجه فرنگی 2 سال
ترشیجات و شورجات 5/1 تا 2 سال

چگونه می توان از یخساز یخچال ساید برفاب استفاده نمود؟

چنانچه پس از روشن شدن یخچال متوجه شدید که سیستم یخساز دستگاهتان همچنان غیرفعال است، می توانید اهرم فلزی را به سمت پایین فشار دهید تا یخساز یخچال فعال گردد. همچنین در صورتی که قصد دارید به دلایل مختلفی اقدام به غیرفعال سازی یا خاموش کردن یخساز دستگاه خود نمایید، می توانید اهرم را به حالت قبل خود برگردانید.

برای تعویض فیلتر یخچال برفاب چگونه عمل کنیم؟

برای تعویض فیلتر یخچال برفاب باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • قسمت جلوی درب فیلتر آب را کمی فشار دهید.
  • این قسمت در گوشه سمت چپ بالای یخچال قرار دارد.
  • در صورت برخورداری از محفظه، ابتدا باید محفظه آن را باز نمایید.
  • سپس فیلتر را در یک موقعیت زاویه دار نگه دارید.
  • پس از تعویض فیلتر، آن را در جای خود قرار داده و بر روی حالت افقی بگیرید و سپس روی درب آن را فشار دهید تا بسته شود.

نحوه ریست فیلتر آب یخچال برفاب

یکی از کارهایی که  باید برای نگه داری از یخچال برفاب خود انجام دهید، نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال برفاب است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم:

  • در نظر داشته باشید که بهتر است فیلتر آب یخچال برفاب خود را هر 6 ماه تعوبض نمایید.
  • همانطور که گفته شد در انواع یخچال های برفاب ما شاهد دکمه های ice/water و reset هستیم به این منظور ابتدا به مدت 3 ثانیه دکمه های ice/water را نگه میدارید پس از آن برای مدت 5 ثانیه دکمه ریست را فشار میدهید.

نحوه تعویض لامپ یخچال برفاب

لامپ های قرار داده شده در یخچال ها به منظور روشن کردن این فضای داخلی در هنگام باز کردن درب یخچال قرار داده شده است به این منظور در ادامه به نحوه تعویض لامپ یخچال برفاب برای مواقعی که لامپ یخچال شما دچار مشکل میشود میپردازیم:

  • برای تعویض لامپ جدبد با لامپ معیوب شده بهتر است در ابتدا محفظ ای که به منظور محافظت روی آن قرار گرفته را باز نمایید.
  • همچنین سعی کتید مسیر دست خود را باز نمایید تا در صورت برخورد با جسمی موجب سقوط آن به بیرون از یخچال نگردد.
  • در نهایت میتوانید نوع لامپ یخچال برفاب خود را از روی راهنمای استفاده از یخچال برفاب بیابید و پس از آن با کمک یک وسیله مثل پیچ گوشتی اقدام به بیرون آوردن لامپ خود نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال برفاب به طور کلی

قطعا زمانی که شما هزینه ای را برای خرید یک یخچال پرداخت میکنید توقع این موضوع را دارید که بتوانید چندین سال با خیال راحت از دستگاه خود استفاده نمایید برای دستیابی به این موضوع باید راهنمای استفاده از یک محصول را در اختیار داشته باشید برای استفاده اصولی از یخچال برفاب ما در مقاله بالا برای شما راهنمای استفاده از یخچال برفاب را آورده ایم.

با توجه به قیمت این روز های یخچال برفاب بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال برفاب چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال برفاب را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال برفاب خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال برفاب با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال برفاب به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال برفاب توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مرضیه صفا 03 مهر 1402

    سلام یه یخچال فریزر برفاب دارم مدل ۴۰۶۰ میخوام بدونم درجه مناسبش چنده؟ درجه بندیشم از صفر تا شیشه رو چند بزارم که هم مناسب یخچال باشه هم فریزر خنک کنه هم زود به زود یخ نبنده؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 مهر 1402

      درود، درجه یخچال را روی 2/5 قرار دهید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد