logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از دستگاه ماساژ

راهنمای استفاده از دستگاه ماساژ
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از دستگاه ماساژ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

زندگی کردن در دنیای شلوغ و ماشینی قطعا خالی از استرس و فشار روحی و جسمی نخواهد بود. بسیاری ما روزانه درگیر کار و مسائل و مشکلاتی هستیم که همگی باعث ایجاد بار روانی میشوند و در نتیجه خستگی ذهن و جسم ما را به دنبال دارند. شاید به نظر برسد راه گریزی از آن ها نیست، اما همه ما نیاز داریم هر ازگاهی به خودمان استراحت دهیم و تنش ها و استرس را در وجودمان کاهش دهیم. یکی از روش هایی که برای ریلکس کردن توصیه میشود استفاده از دستگاه های ماساژ است. خیلی از شما دستگاه های مختلف ماساژ را میشناسید و ممکن است از آنها استفاده کرده باشید. ما این مطلب را برای افرادی آماده کرده ایم قصد دارند در زمینه راهنمای استفاده از دستگاه ماساژ اطلاعات بیشتری به دست آورند. لطفا تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

یکی از بهترین ماساژورهای دستی، ماساژورهای تفنگی هستند که با وجود دکمه های مختلف روی ماساژور، قابلیت تنظیم لرزش، مقدار نیروی که وارد می کنند را دارند و سرعت آن ها را نیز میتوان تغییر داد تا بر اساس نیاز شما ، کارایی مناسب را ارائه دهند. استفاده از ماساژور دستی تفنگی هیچ پیچیدگی ندارد. تنها کافی است آن را روشن کنید و در هر قسمتی از بدنتان که دچار کوفتگی شده یا احساس درد می کنید، قرار دهید.

  1. ابتدا باید سری مناسب را با توجه به کاربردی که از آن انتظار دارید، انتخاب کنید و به آن متصل کنید.
  2. پس از روشن کردن ماساژور تفنگی میتوانید سرعت و شدت ارتعاش را تنظیم کنید.
  3. نیازی نیست ماساژور را روی عضلاتتان فشار دهید؛ زیرا خود دستگاه این کار را انجام می دهد و فشار لازم را به عضلاتتان وارد خواهد کرد. اما اگر احساس می کنید نیاز است که عضلات بیشتری درگیر شوند، تنها کافی است کمی آن را روی پوستتان فشار دهید.
  4. ماساژور را حتی برای چند دقیقه روی یک نقطه از پوست قرار ندهید و آن را در امتداد عضله تان جابجا کنید.
  5. حداکثر مدت زمانی که میتوانید برای گروهی از عضلاتتان از ماساژور دستی استفاده کنید، 1 تا 2 دقیقه است و بیش از این زمان توصیه نمی شود.
  6. احساس درد در حین استفاده از ماساژور تفنگی نوعی زنگ خطر است و بهتر است آن را خاموش کنید.
  7. بهترین زمان برای استفاده از ماساژور تفنگی قبل از تمرین ورزشی و بعد از تمرین ورزشی است.

نحوه استفاده از ماساژور تفنگی

مدت زمان استفاده از ماساژور تفنگی

اگر به تازگی یک ماساژور تفنگی را خریداری کرده اید، بهتر است در دفعات اول استفاده از آن تایم های کوتاهی را بین 10 تا 15 دقیقه از آن استفاده کنید. اما پس از گذشت مدت زمان بیشتر استفاده از آن، میتوانید حداکثر تا 30 دقیقه نیز از آن استفاده کنید. نکته ای که هنگام کار با این ماساژورها باید بدانید، این است که روی یک نقطه تمرکز نکنید و سری ماساژور را به صورت چرخشی یا رفت و برگشتی روی پوست حرکت دهید.

سری های مختلف دستگاه ماساژور تفنگی و کاربرد آنها

به همراه ماساژور تفنگی، سری های مختلفی نیز قرار داده شده که هر کدام از آنها از نظر استفاده برای نقاط مختلف بدن، متفاوت هستند.

  • سری گرد: سری کروی شکل این نوع ماساژور برای استفاده روزمره و برای ماساژ دادن عضلات بزرگ مثل ران و کتف مناسب است. انتخاب این سری برای ماساژ باعث آرامش عمومی عضلات میشود.
  • سری صاف: اگر میخواهید قسمت کوچکی از بدن و گروه های عضلانی کوچکتر را ماساژ دهید، میتوانید از این سری استفاده کنید. برای مثال نقاطی از کمر که دسترسی به آن مشکل است را با کمک این سری ماساژ دهید.
  • سری چنگالی: برای ماساژ دادن قسمت های خاصی از بدن مثل دو طرف ستون فقرات میتوانید از این سری استفاده کنید. این سری مناسب ترین گزینه برای ماساژ دادن شانه ها و گردن است. اما توصیه میکنیم با توجه به حساسیت شانه ها و گردن هنگام استفاده از این سری شدت و سرعت دستگاه را کاهش دهید.
  • سری گلوله ای: برای ماساژ دادن بافت های آسیب دیده این سری بسیار مناسب است.
  • سری مخروطی: از این سری هنگام ماساژ دادن پوست سر، صورت و گردن بسیار کاربردی خواهد بود.

سری های مختلف دستگاه ماساژور تفنگی و کاربرد آنها

آموزش استفاده از ماساژور گردن

اگر شما تجربه گردن درد را داشته باشید، میدانید که این درد چقدر آزاردهنده است و حتی ممکن است شما را از انجام کارهای روزمره تان باز دارد. برای بهبود درد گردن و شانه شما میتوانید از انواع ماساژورهای گردن استفاده کنید که علاوه بر تسکین درد گردن، سبب افزایش گردش خون و همچنین شل شدن عضلات بازو و کتف و شانه نیز میشود. روی ماساژور گردن دکمه هایی برای تنظیم حالت های مختلف و شدت لرزش تعبیه شده است که به کاربرد آنها اشاره خواهیم کرد.

دکمه روشن/خاموش

  • این دکمه برای راه اندازی یا متوقف کردن کار ماساژور است.
  • در برخی از ماساژورها با نگه داشتن طولانی مدت دکمه روشن دستگاه، ماساژور روشن می ماند.

تنظیم سرعت و حالت

روی ماساژورهای گردن چند دکمه برای انتخاب حالت های مختلف و جابجایی بین سرعت های متفاوت وجود دارد. حالت های مختلف شامل انواع:

  • ماساژ تخصصی: این نوع ماساژ با انجام تکنیک های مختلف تخصصی تنش و خستگی های ناحیه شانه و گردن را رفع می کند.
  • ماساژ سریع: این حالت شامل حرکات با سرعت بالا و ارتعاشات قوی تر است که گردش خون را افزایش داده و عملکرد عضلات را تسریع می بخشد.
  • ماساژ شل کننده عضلات: این حالت شامل حرکات نرم ماساژ است که  به بهبود درد شانه و گردن

نکات استفاده از ماساژور گردن

اولین قدم برای استفاده از ماساژور گردن ابتدا مطالعه دفترچه راهنمای آن و کسب اطلاعاتی است که در اختیارتان قرار داده است.

  1. برای استفاده از دستگاه ماساژور تنها کافی است دکمه روشن شدن آن را بزنید. دما و لرزش مد نظرتان را تنظیم کنید و آرامشی که حین ماساز به بدن شما تزریق میشود را دریافت کنید.
  2. اگر در دفعات اولی که ماساژور استفاده میکنید، چندان راحت نیستید. باید بدانید که این احساس موقتی است و هرچقدر بیشتر از آن استفاده کنید، بدن شما راحت تر و بهتر آن را می پذیرد.
  3. پس از 20 دقیقه روشن بودن ماساژور گردن به آن استراحت دهید و اگر داغ شده بود، اجازه دهید خنک شود. لازم است بدانید که دمای بالای ماساژور گردن کمکی به بهبود و تسکین درد نمی کند و ممکن است اثرات منفی نیز روی شما بگذارد.
  4. به حالت هایی که حین ماساژ تجربه می کنید، دقت کنید و در صورت احساس سرگیجه و حالت تهوع ماساژور را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید.
  5. روشن بودن بیش از حد ماساژور گردن قطعا به ضرر شما خواهد بود. توصیه میکنیم در هفته بیش از 3 تا 4 مرتبه از آن استفاده نکنید و حداکثر زمان استفاده از آن نیز 20 دقیقه است. بیش از این زمان ممکن است دچار دردهای عضلانی شوید.
  6. ماساژور گردن را روی قسمت هایی که دارای جراحت و زخم است یا پوست یکنواختی ندارد، قرار ندهید.

طرز استفاده از انواع ماساژور پا

حتما شما نیز شنیده اید که پا، قلب دوم انسان است، زیرا یکی از اعضایی در بدن است که در حین فعالیت روزانه بیشترین فشار را تحمل می کند. به دلیل اهمیت این عضو از بدن، ماساژورهای زیادی ساخته و تولید شدند که به طور اختصاصی برای از بین بردن درد، کشیدگی عضلات و کوفتگی آن ها تمرکز دارد.

ماساژورهای برقی پا

ماساژورهای برقی پا

ماساژورهای برقی پا یکی از بهترین گزینه برای رفع خستگی و دردهای این قسمت از بدن هستند. این نوع ماساژور با انجام حرکات چرخشی و غلتشی از نوک انگشتان تا ساق هردو پا را همزمان ماساژ می دهند.

  • برای استفاده از این نوع دستگاه ماساژ تنها کافی است نوک انگشتان پا را درون دستگاه قرار دهید تا دستگاه همه قسمت های پا را با حرکات غلتشی و چرخشی ماساژ دهد.

ماساژور اسپا پا

قطعا یکی از بهترین ماساژورهای پا، از نوع اسپا هستند که هنگام استفاده از آن برای شما حس انجام ماساژ اسپا را تداعی می کنند. زیرا دارای سیستم گرمایش هستند و با غلتک های به کار رفته در آنها به همراه جت آب، حس بی نظیر و آرامش بخشی برای شما ایجاد می کنند.

  • برای استفاده از این ماساژور کافی است پای خود را درون آن قرار داده و پس از آن همه چیز را به خود دستگاه بسپارید.
  • این ماساژور به محض قرار دادن پا شروع به گرم کردن آب و همچنین چرخاندن غلتک ها روی پای شما می کند.
  • استفاده از این نوع ماساژورها باعث بهبود گردش خون و شل شدن عضلات پا میشود.
  • تنها نکته ای که لازم است در مورد این نوع دستگاه یادآوری کنیم، این است که هنگام استفاده از آن به بهداشت پای خود اهمیت دهید و از تمیز بودن دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید.

ماساژور پا آبی

  • میتوان گفت این نوع ماساژورها نسخه بهبود یافته ماساژور اسپا هستند.
  • با قرار دادن غلتک های این دستگاه بر روی پا و تکان دادن آن به صورت دورانی می توانید از آن استفاده کنید.

ماساژور پا دستی

برای ایجاد حس آرامش و تسکین درد پاهای خود راه های کم هزینه تری نیز می باشد. این نوع ماساژورها قابل حمل و قابل نگهداری هستند و شما محدودیتی برای استفاده از آنها ندارید. هرچقدر بیشتر پا را به وسیله آنها ماساژ دهید، قطعا بهتر میتوانید دردهای ناشی از خستگی را در پای خود کمتر کنید.

  • این نوع ماساژور پا حالت گرد یا لوله ای دارد و شما میتوانید با غلتاندن پای خود روی آن خستگی یک روز کاری سخت را به در کنید.

نحوه استفاده از انواع ماساژور صورت

صورت نیز مانند بدن گاهی نیاز به ماساژ با ماساژورهای مخصوص صورت دارد. البته برخلاف ماساژورهای سایر نقاط بدن که برای کاهش و تسکین دردهای عضلانی، رفع خستگی و افزایش جریان خون مورد استفاده قرار میگیرند، ماساژورهای صورت با هدف جوان سازی، لیفتینگ پوست صورت، رفع چین و چروک، جذب بهتر سرم های صورت و شفاف تر شدن پوست استفاده میشوند.

غلطک  CRYO یا رولر فلزی

این نوع غلطک ها دارای دو سری فلزی هستند که با قرار دادن در فریزر طی مدت دو دقیقه به خوبی سرد میشود و تا 7 درجه سانتی گراد پوست را سرد می کند تا جریان خون در صورت افزایش یابد، تولید کلاژن و از بین رفتن سموم نیز تسریع یابد.

  • تنها کافی است این ماساژور را به آهستگی با حرکات دایره ای شکل روی نواحی مختلف پوست صورت بچرخانید تا علاوه بر افزایش گردش خون، باعث آرامش شما نیز بشود.

غلطک  CRYO یا رولر فلزی

ماساژور صورت غلطکی یخی (آیس رولر)

همانطور که از اسم این نوع ماساژورها نیز مشخص است، این ماساژور با داشتن گوی های یخی، التهاب پوست صورت را از بین می برد و همچنین تخلیه لنفاوی را بهبود می بخشد.

  • برای استفاده از ماساژور آیس رولر باید آن را برای چند دقیقه درون یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود.
  • سپس با حرکات ملایم و آرام آن را روی پوست دور چشم، گونه، لب ها، پیشانی و سایر قسمت ها قرار دهید.
  • مدت زمان توصیه شده برای استفاده از این ماساژور به صورت روزانه بین 5 تا 10 دقیقه است.

ماساژور صورت غلطکی یخی (آیس رولر)

گواشا یا سنگ ماساژ صورت

این نوع ماساژور که دارای سنگ طبیعی یشم یا کوارتز بوده، بهترین گزینه برای ایجاد حس آرامش در پوست صورت است.

  • نحوه استفاده از این ماساژور به این صورت است که بهتر است ابتدا با قرار دادن در یخچال آن را سرد کنید و یا میتوانید آن را درون آب گرم بگذارید تا گرم شود.
  • حال باید ماساژور را به آرامی با حرکات دایره ای روی قسمت های مختلف پوست پیشانی، گونه ها، بالای لب و … حرکت دهید.
  • مدت زمان استفاده از این ماساژور بهتر است بین 5 تا 10 دقیقه در روز باشد.

گواشا یا سنگ ماساژ صورت

مینی ماساژور صورت با جریان های میکرو

از ویژگی های این نوع ماساژور این است که پوست صورت را لیفت می کند و با بهره مندی از فناوری میکرو، جریان الکتریکی را به صورت کنترل شده و برای تحریک سطح پوست، از بین بردن چین و چروک، تقویت عضلات صورت و … به کار می برد. این نوع ماساژور طراحی خاصی دارد و دارای صفحه های نرم و برس های مرطوب است و با ایجاد ارتعاش پوست را تحریک می کند.

  • نحوه استفاده از این ماساژور اینگونه است که ابتدا دستگاه را روشن کنید.
  • سپس حالت ماساژ دلخواه را انتخاب کنید و به آرامی آن را روی صورتتان بچرخانید.
  • مدت زمان ماساژ با این دستگاه بهتر است بیش از 10 دقیقه نباشد.

رولر ارتعاشی صورت

این یک ماساژور رولر کوچک است که پس از روشن کردن آن، ارتعاشات خفیف و کنترل شده ای به پوست وارد می کند که علاوه بر خون رسانی بهتر و تحریک پوست صورت، جذب محصولات پوستی مثل سرم ها و کرم ها را تسهیل می بخشد.

  • برای کار با این ماساژور کافی است آن را روشن کنید و ماساژ را با سرعت دلخواه انجام دهید.

ماساژور صورت صوتی TouchBeauty

این ماساژور از بهترین گزینه ها برای ماساژ دادن پوست صورت است؛ زیرا همزمان از صدا و ارتعاشات فراصوتی استفاده میشود.

  • نحوه استفاده از آن بسیار ساده است، تنها کافی است آن را روشن کنید و سرعت و حالت ماساژ مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • حال باید بین 5 تا 10 دقیقه آن را به آرامی با فشار مناسب روی پوست بغلتانید.

ماساژور صورت صوتی TouchBeauty

ماساژور صورت گرم/سرد مافوق صوت

این ماساژور بسیار شگفت انگیز و کاربردی است که برای ماساژ پوست صورت و تقویت عضلات آن از گرما و سرما به همراه ارتعاشات فراصوتی استفاده می کند.

  • نحوه استفاده از این نوع ماساژور به این صورت است پس از روشن کردن آن باید انتخاب کنید که حالت گرم را میخواهید یا حالت سرد.
  • سپس آن را با ملایمت روی پوست صورت و گردن حرکت دهید.
  • شما می توانید بین 5 تا 10 با این ماساژور کار کنید.

ماساژور صورت گرم/سرد مافوق صوت

3.5/5 - (2 امتیاز)
3.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد