logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض موتور یخچال بوش

تعویض موتور یخچال بوش
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض موتور یخچال بوش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همانطور که می دانید، یخچال از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها موتور یا کمپرسور یخچال می باشد. موتور یخچال بوش نقش قابل توجه و مهمی در کارکرد دستگاه به عهده دارد. از این رو خرابی این بخش می تواند موجب از کار افتادگی یخچال گردد. بنابراین با مشاهده هرگونه خرابی در کمپرسور باید اقدامات لازم در زمینه تعمیر یا تعویض موتور یخچال بوش انجام شود. به طور کلی تعویض موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش امری است که باید توسط تکنسین های متخصص انجام شود. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی عیب یابی کمپرسور یخچال بوش و تمامی نکات مهم در زمینه تعویض کمپرسور یخچال بوش بپردازیم.

نحوه تماس با نمایندگی تعمیر و تعویض موتور یخچال بوش در آی پی امداد

برای اینکه اقدامات لازم را در زمینه تعویض موتور یخچال بوش خود انجام دهید، ابتدا باید با نمایندگی مجاز تماس حاصل نمایید. در این بخش به بررسی نحوه برقراری تماس با نمایندگی تعمیر و تعویض موتور یخچال بوش در آی پی امداد خواهیم پرداخت:

  1. برای استفاده از این خدمات می توانید با شماره های نمایندگی مجاز آی پی امداد تماس بگیرید.
  2. همچنین می توانید از طریق سایت اقدام به ثبت درخواست تعویض کمپرسور یخچال بوش خود نمایید.
  3. پس از ثبت درخواست، مشخصات تکنسین یخچال بوش به همراه اطلاع لازم به تلفن همراه شما ارسال می گردد.
  4. تکنسین متخصص برای تعمیر یا تعویض کمپرسور یخچال بوش همراه با تجهیزات لازم به محل شما اعزام می شود.
  5. تعمیرات یخچال شما به بهترین شکل ممکن انجام شده و گارانتی و ضمانت نامه معتبر به شما تقدیم می گردد.

آیا تعویض کمپرسور  یخچال بوش در محل انجام میشود؟

یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش از جمله لوازمی هستند که امکان جابجایی آنها به محل نمایندگی جهت تعمیر و تعویض کمپرسور یخچال بوش وجود نخواهد داشت. این کار علاوه بر صرف هزینه های سنگین جابجایی، ممکن است موجب آسیب دیدگی بیشتر به یخچال نیز گردد. از این رو عملیات تعویض کمپرسور یخچال بوش باید در محل انجام شود تا از بروز مشکلات بیشتر در این دستگاه جلوگیری گردد. در صورتی که با خرابی هایی در ناحیه موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش خود مواجه شده اید، می توانید با نمایندگی مجاز آی پی امداد تماس حاصل نمایید. پس از تماس تکنسین های متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن به همراه تجهیزات پیشرفته و قطعات اورجینال در محل مورد نظرتان حضور پیدا می کنند.

آیا تعمیر موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش امکان پذیر است؟

ممکن است به هنگام بروز خرابی در کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش این سوال برایتان ایجاد شود که آیا امکان تعمیر موتور وجود دارد یا اینکه حتما باید موتور را تعویض نمایید. در پاسخ به این پرسش می توان گفت که تعمیر موتور یخچال بوش می تواند شامل مشکلاتی نظیر بروز ایراد در سیم برق ورودی، خازن یا رله اورلود کمپرسور یخچال باشد که قابل تعمیر هستند. اما لازم به ذکر است که باز کردن کمپرسور یخچال و تعمیرات داخلی این قطعه به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا در صورت تعمیر موتور ممکن است طی مدت زمانی کوتاهی مجددا خراب شود. از این رو در صورت بروز هرگونه خرابی، بهترین راه تعویض کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش می باشد. زیرا با انجام این کار مشکلات موتور به صورت کامل رفع شده و می تواند طی سال های طولانی بدون هیچگونه مشکلی کار کند.

آیا تعمیر موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش امکان پذیر است؟

تعویض موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش چقدر زمان میبرد؟

مدت زمانی که برای تعویض موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش صرف می شود، با توجه به فاکتورهای مختلفی متغیر خواهد بود. زیرا عملیات تعویض کمپرسور شامل باز و بسته کردن موتور و شارژ گاز مجدد می باشد که نمی توان مدت زمان خاصی را برای انجام این کار مشخص نمود. شما پس از اعزام کارشناس متخصص به محل و مشاهده نوع و مدل یخچال می توانید از مدت زمانی که برای انجام این کار صرف خواهد شد، اطلاع پیدا کنید.

تعویض موتور یخچال فریزر یا ساید بای ساید بوش چقدر زمان میبرد؟

نکات نگهداری و مراقبت از موتور یخچال بوش

موتور یا کمپرسور یخچال بوش یکی از مهمترین قطعاتی است که اگر کارکرد مناسبی نداشته باشد، یخچال عملا بی استفاده خواهد شد. از این رو باید نکاتی را جهت کارکرد صحیح این بخش مدنظر قرار دهید تا نیازمند تعویض موتور یخچال بوش نشوید. در ادامه به بررسی این نکات پرداخته ایم:

  • باید یخچال را در فاصله 15 سانتی متری از دیوار قرار دهید تا هوا بتواند به خوبی در پشت یخچال گردش نماید.
  • به هیچ وجه نباید یخچال را در کنار منابع گرمازا و یا در محیط خیلی گرم یا سرد نصب نمایید.
  • روغن کاری یکی از اقداماتی است که جهت کارکرد صحیح کمپرسور لازم است و از فرسوده شدن آن جلوگیری می کند.
  • لازم است به صورت دوره ای اقدام به سرویس کمپرسور یخچال نموده و آن را از هرگونه گرد و غبار تمیز نمایید.
  • در صورت بروز خرابی در موتور یخچال بوش خود حتما باید آن را به تعمیرکار متخصص بسپارید.

عیب یابی موتور یخچال بوش

کمپرسور یخچال بوش ممکن است با گذشت زمان و به دلایل مختلفی نظیر جابجایی، نوسانات برقی، مشکل در سیکل گاز و … دچار خرابی هایی شود. به طور کلی موتور یا کمپرسور یخچال از مهمترین بخش های این دستگاه است. از این رو مشکلات کمپرسور باید هرچه سریع تر عیب یابی و رفع گردد تا از خرابی کامل دستگاه جلوگیری گردد. مشکلات رایج موتور یخچال بوش شامل موارد زیر می باشد:

  • معیوب شدن فن کمپرسور
  • خرابی رله استارت موتور
  • ایجاد صدای بلند و آزار دهنده
  • کار نکردن صحیح کمپرسور
  • گرم شدن کمپرسور و بدنه آن
  • سوختگی موتور یخچال

عیب یابی موتور یخچال بوش

علت صدای موتور یخچال بوش چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که معمولا مصرف کنندگان با آن مواجه می شوند، ایجاد صداهایی آزاردهنده و ناهنجار از قسمت کمپرسور یا موتور یخچال بوش است. این صدا می تواند به دلیل پایان یافتن عمر مفید کمپرسور و یا فرسودگی آن باشد. همچنین ممکن است این صدا به دلیل محکم نبودن پیچ پایه های کمپرسور باشد که در این حالت به هنگام روشن و خاموش شدن موتور یخچال صداهایی از آن شنیده خواهد شد. از دیگر دلایل موثر در بروز این صدا می توان به تراز نبودن یخچال، معیوب شدن فن کمپرسور، اتصالات نادرست کمپرسور و … اشاره کرد.

علت صدای موتور یخچال بوش چیست؟

چرا موتور یخچال بوش سوخته است؟

سوختن کمپرسور یخچال بوش یکی از مواردی است که تنها با تعویض موتور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش برطرف خواهد شد. به طور کلی عوامل مختلفی می تواند منجر به سوختگی کمپرسور و از کار افتادن کامل آن شود. از جمله دلایل بروز این مشکل می توان به نوسانات برق، از بین رفتن لایه محافظ سیم پیچ موتور، وارد شدن بار اضافه به کمپرسور، گرفتگی مسیر لوله مویی و از کار افتادگی اورلود اشاره کرد که در این شرایط تنها راه رفع مشکل موتور سوخته یخچال، تعویض کمپرسور یخچال بوش می باشد.

چرا موتور یخچال بوش سوخته است؟

دلیل کار نکردن کمپرسور یخچال بوش چیست؟

ممکن است شما نیز با مشکل کار نکردن صحیح کمپرسور یخچال بوش مواجه شده باشید و به دنبال اطلاع پیدا کردن از علت بروز این مشکل و نحوه رفع آن باشید. عدم کارکرد موتور یخچال بوش می تواند به دلیل بروز مشکل در رله اورلود، قطع شدن سیم پیچ موتور، کمبود ولتاژ بق، قطعی سیم کشی موتور، ایراد در برد الکترونیکی و عدم ارسال فرمان به موتور و یا در نهایت سوختگی موتور باشد. در این شرایط باید تکنسین یخچال بوش کمپرسور یخچال شما را به دقت مورد بررسی قرار دهد تا در صورت نیاز اقدام به تعویض موتور یخچال بوش شما نماید.

دلیل کار نکردن کمپرسور یخچال بوش چیست؟

آیا میتوان از کمپرسورهای دیگر برای تعویض موتور یخچال بوش استفاده کرد؟

بسیاری از کاربران گمان می کنند که در صورت بروز خرابی در موتور یخچال بوش می توانند از هر نوع کمپرسوری برای تعویض آن استفاده نمایند. لازم به ذکر است که قدرت و توان کمپرسور در مدل های یخچال مختلف کاملا متفاوت است. همچنین ظرفیت های متفاوتی برای این موتورها در نظر گرفته شده است که باید با مشخصات یخچال شما همخوانی داشته باشد. از این رو در صورت نیاز به تعویض کمپرسور یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش باید کمپرسوری با همان قدرت و توان مطابق با دستگاهتان تهیه نمایید. دقت داشته باشید که اگر کمپرسور مورد نظر ضعیف تر یا قوی تر از توان یخچال شما باشد، به هیچ وجه کارایی لازم را برای دستگاه شما به همراه نخواهد داشت.

آیا میتوان از کمپرسورهای دیگر برای تعویض موتور یخچال بوش استفاده کرد؟

مشخصات و قدرت موتور یخچال بوش در کجا درج شده است؟

آگاهی پیدا کردن از مشخصات موتور یخچال بوش یکی از مهمترین مسائلی است که به شما کمک می کند تا به هنگام خرابی کمپرسور یخچال خود بتوانید قطعه ای مناسب را جایگزین آن نمایید. مشخصات فنی موتور یخچال بر روی برچسب فنی آن درج شده است. شما می توانید این مشخصات را بر روی کمپرسور یخچال بوش خود مشاهده نمایید. این مشخصات که شامل تمامی اطلاعات فنی نظیر توان و قدرت موتور، نوع موتور، حجم روغن، ظرفیت و … می باشد، از سوی شرکت تولید کننده بر روی کمپرسور درج می شود تا در زمان بروز مشکل در این قطعه بتوان نوع مناسب آن را برای تعویض کمپرسور یخچال بوش خریداری نمود.

مشخصات و قدرت موتور یخچال بوش در کجا درج شده است؟

از کجا بفهمیم که کدام کمپرسور مناسب یخچال بوش است؟

یکی از مهمترین مراحل پس از خرابی کمپرسور یخچال بوش، تهیه یک موتور اورجینال و مطابق با نیازهای دستگاه است. برای اینکه بتوانید کمپرسوری مناسب یخچال خود تهیه کنید، می توانید مشخصات فنی موجود بر روی کمپرسور را بررسی نمایید. سپس با توجه به توان، قدرت و مدل موتور می توانید کمپرسوری شبیه به آن را استفاده نمایید تا یخچال کارکردی همانند روزهای اول داشته باشد. همواره باید به این نکته دقت داشته باشید که برای اینکه بتوانید سال ها از یخچال بوش خود بدون هیچگونه مشکلی استفاده کنید، باید بهترین موتور متناسب با یخچال خود را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که قادر به تشخیص کمپرسور مناسب نیستید، می توانید از تکنسین های متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

از کجا بفهمیم که کدام کمپرسور مناسب یخچال بوش است؟

قیمت موتور یخچال بوش

پرتکرارترین پرسش به هنگام تعویض موتور یخچال بوش، مربوط به قیمت خرید این قطعه می باشد. به طور کلی انواع موتورهای یخچال فریزر و ساید بای ساید بوش در توان ها و ظرفیت های مختلف و مدل های متنوعی در بازار موجود می باشند. هریک از این موتورها نیز قیمت های متفاوتی دارند. به عنوان مثال می توان گفت که موتور یخچال فریزر در برابر موتور یخچال ساید بوش دارای توان کمتری است که این مسئله می تواند در قیمت آن تاثیرگذار واقع شود. از این رو برای اطلاع پیدا کردن از قیمت موتور یخچال بوش خود باید ابتدا از مشخصات فنی و ظرفیت کمپرسور اطلاع پیدا کرده و سپس نسبت به دریافت قیمت روز آن اقدام نمایید.

هزینه تعمیرات کمپرسور یخچال بوش

تشخیص هزینه تعمیرات کمپرسور یخچال بوش نیاز به بررسی دقیق و عیب یابی این قطعه توسط تکنسین یخچال بوش دارد. به طور کلی می تواند گفت هزینه تعمیرات کمپرسور به نوع مشکل، مدل یخچال، نوع خرابی موتور و نیاز به تعمیر یا تعویض این قطعه بستگی دارد. در صورتی که نیاز به تعویض موتور یخچال بوش باشد، علاوه بر قیمت کمپرسور، هزینه های دیگری نظیر باز و بسته کردن موتور، شستشوی لوله مویی، شارژ گاز مجدد، جوشکاری لوله های موتور رفت و برگشت گاز، وکیوم سیکل تبرید تا سایر مراحل نیز به هزینه انجام این کار اضافه می گردد. از این برای اطلاع پیدا کردن از هزینه دقیق انجام این کار می توانید با کارشناسان مرکز تعمیرات یخچال بوش در آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد