logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ

تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ
تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بروز هرگونه خرابی در برد الکترونیکی لباسشویی بلومبرگ باعث ایجاد اختلال در ماشین لباسشویی شما خواهد شد و تمام بخش ها را درگیر می کند، از این رو باید هرچه سریع تر اقدام به تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ نمود. در این مقاله از آی پی امداد می خواهیم در مورد تعمیرات برد ماشین لباسشویی بلومبرگ صحبت کنیم. توجه داشته باشید که تعمیر برد بهتر است که توسط متخصص مرکز تعمیرات برد لباسشویی بلومبرگ انجام شود. اما اگر تصمیم دارید که برد لباسشویی خود را در منزل تعمیر کنید، حتما در این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله از آی پی امداد، مراحل تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی بلومبرگ را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

کاربران گرامی؛ چنانچه با تعمیرات برد لباسشویی بلومبرگ مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

برای تعمیر برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بلومبرگ به کجا مراجعه کنیم؟

تعمیر برد الکترونیکی باید توسط تکنسین مرکز تعمیرات برد لباسشویی بلومبرگ انجام شود. آی پی امداد نمایندگی تعمیر برد ماشین لباسشویی بلومبرگ است که شما می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت درخواست اعزام کارشناس را داشته باشید.

توجه داشته باشید که مراجعه به تعمیرگاه های غیرمجاز برای تعمیر برد یک کار اشتباه است؛ زیرا برد یک قطعه بسیار حساس است و در صورت نیاز برای تعویض خود برد یا قطعات برد باید از قطعات اورجینال استفاده شود. متاسفانه در بیشتر تعمیرگاه های غیرمجاز از قطعات تقلبی استفاده می شود.

آیا  تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ در محل انجام می شود؟

اغلب افراد بعد از اینکه متوجه علائم خرابی برد ماشین لباسشویی خود می شوند، در پی انجام تعمیرات سریع هستند. اما انتقال دستگاه به تعمیرگاه بسیار سخت و وقت گیر است. اگر برای تعمیر برد به مرکز تعمیربرد لباسشویی بلومبرگ مراجعه کرده باشید نیازی به انتقال ماشین لباسشویی به تعمیرگاه نیست. زیرا تکنسین برای تعمیر برد به محل شما اعزام می شود و برد معیوب را به بخش تعمیرات الکترونیکی ارجاع می دهد و  بعد از 1 الی 3 روز کاری برد الکترونیکی تعمیر می شود و مجدد در محل روی دستگاه نصب می شود.

مراحل تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ

برای تعمیرات برد لباسشویی باید ابتدا بررسی شود که کدام قطعه معیوب است و پس از آن اقدام به انجام تعمیرات یا تعویض قطعات کرد. توجه داشته باشید که تعمیر برد یک کار تخصصی است و بهتر است اگر مهارت کافی در تعمیرات لباسشویی ندارید، از مرکز تعمیر برد لباسشویی در خواست اعزام کارشناس داشته باشید. مراحل تعمیر برد ماشین لباسشویی بلومبرگ به شرح زیر است:

پنل ماشین لباسشویی را باز کنید

برای حفظ اصول ایمنی و پیش از هر اقدام دیگری لازم است برای تعمیر برد، دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

  • برای دسترسی به برد باید پنل را باز کنید.
  • بعد از آن که تمام پیچ ها را باز کردید، پنل را به آرامی از دستگاه جدا کنید.
  • اگر هنوز از دستگاه جدا نمی شود، مجدد اتصالات را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است باز کردن یک چند پیچ را فراموش کرده باشید.

برد لباسشویی را بررسی کنید

بعد از باز کردن پنل شما به برد دسترسی خواهید داشت که باید اقدام به عیب یابی و بررسی آن نمایید.

  • برای عیب یابی برد الکترونیکی به دقت به اجزای برد نگاه کنید.
  • در صورتی که دید کافی ندارید، می توانید از ذره بین استفاده کنید.
  • هرگونه تغییر شکل و سیاه شدن و ترکیدگی و باد کردن قطعات از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود.
  • اگر موفق به عیب یابی نشدید، از یک برد سالم و مشابه با برد معیوب کمک بگیرید.
  • مولتی متر را در وضعیت‌های دیود و مقاومت و اندازه گیری بین نقاط مشابه در دو برد قرار دهید.
  • در صورت مشاهده هرگونه تفاوت به دنبال قطعه معیوب باشید.

بررسی برد لباسشویی بلومبرگ

خازن و فیوز برد لباسشویی را بررسی کنید

خازن ها در اثر عوامل مختلفی مانند نوسان برق ممکن است دچار سوختگی شوند. در این صورت برای تعمیر برد باید این قطعات را تعویض کنید و خازن جدید را در محل خود نصب کنید.

پین‌های قطعات مشکوک برد لباسشویی را دوباره لحیم کنید

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث شود برد عملکرد صحیح نداشته باشد، این است که احتمالا مدت زیادی از ساخت برد گذشته و احتمال پوک شدن قلع در آن وجود دارد. به همین دلیل بهتر است پین‌های قطعات مشکوک را دوباره لحیم کنید.

از کجا بفهمیم برد لباسشویی بلومبرگ سوخته است؟

در صورتی که برد ماشین لباسشویی نیم سوز شود یا بسوزد، در عملکرد ماشین لباسشویی برخی اختلالات به وجود خواهد آمد. برخی از نشانه های سوختگی برد لباسشویی بلومبرگ عبارتند از:

نشانه های سوختگی برد لباسشویی بلومبرگ

آیا آی سی برد لباسشویی بلومبرگ قابل تعمیر است؟

یکی از علت های خرابی برد الکترونیکی لباسشویی بلومبرگ می تواند از کار افتادن آی سی باشد. یکی از سوالات رایج مشتریان از کارشناسان آی پی امداد این است که آیا آی سی قابل تعمیر است یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که متاسفانه در صورتی که آی سی خراب شده باشد امکان تعمیر آن وجود ندارد زیرا راه اندازی مجدد آی سی نیاز به برنامه ریزی مجدد دارد و فقط سازنده اصلی می تواند آی سی مشکل دار را پروگرم کند.

نقشه برد ماشین لباسشویی بلومبرگ

تعمیرکاران از نقشه برد برای تعمیر برد استفاده می کنند. نقشه برد لباسشویی بلومبرگ دارای علائم اختصاری است که استفاده از آن برای افراد عادی ممکن است پیچیده باشد. در صورتی که می خواهید از نقشه برد برای تعمیرات یا تعویض قطعات کمک بگیرید می توانید با جستجو در اینترنت، مفهوم هر نماد را استخراج کنید.

نکات مهم برای تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، تعمیر برد ماشین لباسشویی بلومبرگ یک کار تخصصی است، اما اگر قصد دارید خودتان آن را تعمیر کنید، چند نکته کاربردی در تعمیر برد‌های الکترونیک که می تواند به شما کمک کند عبارت اند از:

  • نکات ایمنی را در تمام مراحل تعمیر رعایت کنید.
  • قبل از هر تغییری در قطعات دستگاه سعی کنید با عکس گرفتن وضعیت اولیه برد و اتصالات آن را ثبت کنید. در غیر این صورت بعد از بازکردن قطعات و تعمیر آن ها، هنگام تعویض دچار مشکل خواهید شد.
  • هنگام کار برای محافظت از دستان خود، از دستکش کار استفاده کنید.
  • از وارد کردن هرگونه فشار بیش از اندازه به دستگاه حین تعمیرات برد لباسشویی بلومبرگ اجتناب کنید؛ زیرا می توانید به دستگاه آسیب جدی وارد کنید.
  • در دو سر خازن‌های با ظرفیت زیاد ممکن است با وجود قطع بودن تغذیه، ولتاژ‌های بزرگی وجود داشته باشد. به همین دلیل هنگام تعمیرات برد الکترونیکی مراقب برق گرفتگی احتمالی یا خراب شدن ابزار‌های اندازه گیری توسط این نوع خازن‌ها باشید.
  • در هر مرحله از کار که احساس کردید قادر به تعمیر یا تعویض قطعات نیستید و مهارت کافی را ندارید؛ حتما با مرکز تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی بلومبرگ تماس بگیرید و درخواست اعزام تکنسین کنید.

هزینه تعمیر برد لباسشویی بلومبرگ چقدر است؟

برای استعلام هزینه تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی بلومبرگ می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آی پی امداد در ارتباط باشید. هزینه تعمیر برد به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن در نظر گرفت.

مهم ترین عامل تاثیرگذار در قیمت تعمیر برد بستگی به علت خرابی برد دارد. در صورتی که علت از کار افتادن برد، خرابی یکی از قطعات برد باشد، هزینه تعمیر کمتر از زمانی خواهد بود که برد سوخته باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. علاوه بر این قیمت قطعات لوازم برقی هر روز در حال تغییر است و برای اطلاع از آن باید به صورت روزانه استعلام کرد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد