logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی پنکه رطوبت ساز

بررسی پنکه رطوبت ساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی پنکه رطوبت ساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

فصل تابستان با وجود گرمای زیادی که دارد، فصل تفریح کردن و گشت و گذار است و بسیاری از افراد از جمله کودکان دوست دارند اوقات خود را محیط بیرون بگذرانند، اما قطعا گرما و خشکی بیش از حد هوا اجازه نمی دهد که از فضای باز لذت ببرید. خوشبختانه در سال های اخیر تنوع وسایل سرمایشی بالاتر رفته و امکان برطرف کردن نیازهای متفاوت فراهم شده است. یکی از انواع نیازها، این است که بتوان مدتی را دور از گرمای طاقت فرسای تابستان در فضای باز مثل مزرعه، باغ و باغچه سپری کرد و خوش گذراند. در این مطلب قصد داریم به بررسی پنکه رطوبت ساز بپردازیم. شما مخاطبین عزیز پس از خواندن این مطلب به طور کامل با پنکه مه پاش و ویژگی های آن آشنا خواهید شد. لطفا تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

پنکه مه پاش چیست و چگونه عمل می کند؟

پنکه مه پاش یا رطوبت ساز یکی از جدیدترین ابزارهای ایجاد سرمایش و رطوبت در محیط باز است که میتوان گفت نسخه به روزتر و کاربردی تر پنکه های ساده است. همانطور که میدانید، پنکه های معمولی هیچ تاثیری در کاهش دمای محیط ندارند. تنها قابلیت آنها این است که هوا را از محیط میگیرند و با سرعت بیشتری مجددا پرتاب می کنند.

  • پنکه رطوبت ساز با قابلیت تبدیل آب درون مخزن به قطرات بسیار ریز شبیه به مه، تهویه بهینه تری دارد و میتوانند دمای محیط را به میزان قابل توجه کاهش دهد.
  • این نوع پنکه ها دارای منبع آب هستند و میتوانند با ایجاد رطوبت علاوه بر اینکه از میزان خشکی هوا می کاهند، باعث خنک تر شدن آن نیز میشود.
  • مخزن آب که در قسمت پایین این نوع پنکه تعبیه شده است، آب مه پاش را تامین می کند.
  • برای تامین آب پنکه هم میتوانید مخزن را پر و مجددا نصب کنید و یا اینکه میتوانید آن را به آب شهری متصل کنید.
  • در این نوع برای ایجاد مه، پمپ فشاری کوچکی قرار گرفته است. همچنین در نزدیکی پروانه ها نازل های بسیار کوچکی تعبیه شده است که رطوبت از طریق آنها به شکل مه و بخار خارج و به محیط منتقل میشود.
  • قطرات تولید شده توسط این پنکه به قدری ریز است که به هیچ وجه شما را خیس نمی کنند. بلکه بسیار لطیف و شبیه بخار هستند که پس از برخورد با سطح، به خوبی گرما را به خود جذب می کند.

پنکه رطوبت ساز کجا مورد استفاده قرار میگیرند؟

قطعا قرار دادن پنکه مه پاش درون محیط بسته هیچ اشکالی ندارند؛ زیرا همانطور که گفتیم، اصلا محیط را خیس نمی کنند. مه بلافاصله پس از برخورد با هوا به سرعت تبخیر میشود. بنابراین رطوبت آن به فضا آسیب نمی زند. اگرچه قرار دادن این نوع پنکه ها در محیط داخلی مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما حقیقت این است  این پنکه ها بهتر است در فضای باز قرار بگیرند. برای مثال مناسب ترین مکان برای قرار دادن آن ها در باغ، باغچه، کافه ها، تراس، حیاط، سالن های ورزشی، زمین بازی، ایستگاه، هتل ها رستوران هایی است که در فضای باز قرار دارند. پنکه های رطوبت ساز بسیار کاربردی هستند؛ زیرا اندازه مناسبی دارند و به راحتی میتوان آن ها را جابجا کرد.

آشنایی با انواع پنکه مه پاش

پنکه های رطوبت ساز در مدل های مختلف تولید و روانه بازار می شوند که در ادامه قصد داریم هریک از مدل های آنها را به شما معرفی کنیم:

دیواری

  • این نوع پنکه ها برای مکان هایی مورد استفاده قرار میگیرند که نیاز است جریان دائمی هوا در آن وجود داشته باشد، برای مثال سالن های ورزشی یا کافی شاپ ها.
  • مزیت این نوع پنکه مه پاش این است که مناسب فضاهای کوچک هستند و فضای زیادی اشغال نمی کنند.
  • برای تامین آب پنکه رطوبت ساز دیواری باید آن را به شیر آب متصل کرد، زیرا این نوع از پنکه بدون مخزن ساخته شده اند.

پنکه مه پاش دیواری

ایستاده

  • این نوع پنکه ها که بسیار پرطرفدار نیز هست، پایه بلند با قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و میتوان در محیط خانگی یا صنعتی از آن استفاده کرد.

پنکه مه پاش ایستاده

صنعتی

  • این نوع پنکه مه پاش هم در نوع دیواری و هم در نوع ایستاده تولید و عرضه شده است.
  • همانطور که از اسم آن پیداست، مناسب سالن های بزرگ، رستوران ها و کافی شاپ های بزرگ و… می باشد؛ زیرا دارای ابعاد بزرگتر و قدرت پرتاب باد بیشتری دارد.

پنکه مه پاش صنعتی

مزایای استفاده از پنکه مه پاش

در این بخش قصد داریم به نقاط قوت استفاده از پنکه رطوبت ساز برای شما بپردازیم:

مزایای استفاده از پنکه مه پاش

کنترل دما و رطوبت فضای باز  

  • در گذشته خنک کردن فضاهای باز بسیار سخت و هزینه بر بود؛ زیرا استفاده از پنکه و کولر منطقی به نظر نمی رسید، اما حالا میتوانید از این نوع پنکه استفاده کنید.

عدم انتقال باکتری  

  • با توجه به اینکه آبی که وارد مخزن پنکه رطوبت ساز میشود، کاملا تمیز و تازه است، قرار گرفتن در معرض باد این نوع پنکه باعث ایجاد بیماری، انتقال باکتری و … نمیشود.

از بین بردن رد و خاک

  • یکی از بزرگترین مزیت های این نوع پنکه ها رفع گرد و غبار است. این قابلیت برای مکان هایی که همواره در معرض وزش باد و خیزش گرد و غبار است، بسیار مفید میباشد.

جابجایی آسان

  • این پنکه نیز مانند همه پنکه ها به راحتی جابجا میشود و با چرخ هایی که زیر آن تعبیه شده است، میتوان به هر جایی آن را جابجا کرد و یا حتی میتوان با قفل کردن چرخ های آن، ثابت نگه داشت.

بدون ایجاد صدا

  • این پنکه ها در آرام ترین شکل ممکن کار می کنند و هیچ صدای آزاردهنده ای تولید نمی کنند.

ایجاد رطوبت

  • همانطور که توضیح دادیم، وجود یک پنکه رطوبت ساز با ایجاد مه و پاشش قطرات آب میتواند رطوبت هوا را برای مناطق با آب و هوای خشک تامین کند.

مناسب برای مصارف کشاورزی

  • همانطور که میدانید سالن های تولید مواد غذایی مثل قارچ یا گلخانه ها نیاز به رطوبت کنترل شده دارند.
  • همچنین وجود یک پنکه مه پاش در محل نگهداری پرندگان، باشگاه های سوارکاری، صنایع دامداری میتواند علاوه بر کاهش میزان مصرف آب و برق، بوی ناخوشایند محیط را نیز از بین می برد.

معایب استفاده از پنکه رطوبت ساز

اگرچه پنکه های مه پاش دارای مزایای زیادی می باشد، اما از معایبی نیز برخوردار هستند. معایب استفاده از پنکه های رطوب ساز شامل موارد زیر می باشد:

  • برای مناطق با آب هوای گرم و مرطوب و شرجی اصلا مناسب نیستند.
  • قیمت آنها نسبت به پنکه معمولی بالاتر است.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد