logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی انواع پنکه و کاربرد آنها

بررسی انواع پنکه و کاربرد آنها
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی انواع پنکه و کاربرد آنها به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

پنکه از جمله محبوب ترین وسایل سرمایشی است که به ما اجازه می دهند در هر نقطه دلخواه بتوانیم از آن استفاده کنیم. قطعا انواع مختلف پنکه را در قسمت های مختلف دیده اید، اما وقتی بحث انتخاب و خرید پنکه برای خودتان به میان می آید، ممکن است نتوانید بین آنها یکی را انتخاب کنید. قبل از انتخاب و خرید پنکه، بهتر است نقاط قوت و ضعف هرکدام از آنها را بشناسید تا با دید بازتری بتوانید بهترین را از نظر خودتان انتخاب کنید. خواندن این مطلب برای افرادی که قصد خرید پنکه را دارند، اما انتخاب از بین گزینه های مختلف برایشان مشکل است، پیشنهاد میشود. در این مطلب قصد داریم به بررسی انواع پنکه و کاربرد آنها بپردازیم و به شما کمک کنیم که بتوانید از بین آنها بهترین گزینه را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. لطفا تا پایان مطلب آی پی امداد را همراهی بفرمایید.

آشنایی با انواع پنکه و کاربردهای آنها

قبل از اینکه اقدام به بررسی انواع پنکه و کاربرد آنها کنیم، لازم میدانیم توضیح دهیم که پنکه (به جز پنکه مه پاش) هیچ قدرتی برای ایجاد سرمایش و کاهش دما ندارد. اما قابلیت چرخش پره ها با سرعت بالا این امکان را فراهم می کند که هوا به گردش در بیاید و تنها از شدت گرمای آزاردهنده در محیط کاسته شود. اگر قصد خرید پنکه را دارید، بهتر است این نکته را بدانید که پنکه ها تنها با دریافت هوای محیط، آن را با سرعت بالاتر به جلو پرتاب می کند. بنابراین احساس میشود که هوا خنک تر شده است.

پنکه ایستاده (پرتابل)

قطعا یکی از بهترین گزینه ها برای خرید پنکه، نوع ایستاده بوده که روی یک پایه بلند قرار گرفته است. این پنکه را با نام پنکه های پرتابل (به معنی قابل حمل) نیز میشناسند. پنکه های ایستاده به دلیل قابلیت جابجایی آسان و با داشتن پایه های تنظیم ارتفاع بسیار محبوب شده اند و هیچ محدودیتی برای استفاده از آنها در هیچ مکانی نیست. فرقی نمی کند که برای  اتاق خواب، اتاق کار، محیط اداری نیاز به وسیله سرمایشی داشته باشید. بدون شک پنکه ایستاده گزینه بسیار مناسب و کارآمدی است.

  • پنکه های ایستاده قابلیت تبدیل به پنکه دیواری یا رومیزی را دارند.
  • پرتاب باد بسیار خوبی دارند.
  • ریموت برای کنترل از راه دور دارند.
  • راه اندازی این نوع پنکه بسیار راحت و بی دردسر است.
  • دارای قابلیت تنظیم دور چرخش می باشد.
  • به راحتی تمیز میشوند.

پنکه ایستاده (پرتابل)

پنکه سقفی

پنکه سقفی یادآور روزهای کودکی در مدرسه است که هر کلاس مجهز به یک پنکه سقفی بود. اسم این نوع پنکه، هر توضیحی را بی معنا می کند. همانطور که مشخص است، این پنکه روی سقف قرار میگیرد و به دلیل ابعاد بزرگ و مناسبی که دارد، حجم بیشتری از باد را به گردش در می آورد و آن را به سمت پایین هدایت می کند. پنکه های قدیمی تنها همین کار را می کردند، اما پنکه سقفی های نسل جدید قابلیت بسیار جالب دیگری نیز دارند.

  • پنکه های جدید نه تنها در تابستان قابل استفاده هستند، بلکه میتوان آن ها را در زمستان نیز روشن کرد. البته در صورتی که حالت چرخش معکوس آن را فعال کرده باشید.
  • چرخش معکوس پنکه ها در زمستان باعث میشود که هوای گرمی که در بالا جمع شده و مجددا به پایین هدایت شود. این کار از هدر رفتن گرما جلوگیری می کند و کمک می کند همه قسمت های خانه به خوبی گرم شوند.
  • قابلیت دیگر پنکه سقفی های جدید این است که در برخی مدل ها مجهز به لوستر هستند که زیبایی خاصی به آنها بخشیده است.
  • متاسفانه استفاده از پنکه سقفی خالی از عیب نخواهد بود. این دستگاه حین کار صدای بسیار بلندی ایجاد می کند و این ممکن است باعث آزار و اذیت شما شود.
  • همچنین تمیز کردن این نوع پنکه سقفی ها به دلیل عدم دسترسی به آنها بسیار سخت است.

پنکه سقفی

پنکه مه پاش

این نوع پنکه که زیر مجموعه پنکه پرتابل قرار میگیرد، دارای قابلیت جالبی است که برخلاف سایر پنکه ها میتواند دمای محیط را کاهش دهد و باعث خنک تر شدن آن شود. به پنکه های مه پاش یا رطوبت ساز یک سیستم پاشش آب نیز اضافه شده است. با تبخیر کردن آب، گرمای هوا را میگیرند و میتوانند دمای محیط را کنترل کنند.

  • طرز کار این پنکه به این صورت است که درون مخزن تعبیه شده برای آن، پر از آب است و هنگام روشن کردن پنکه، آب به سمت بالا پمپ میشود و به صورت قطره های خیلی ریز از نازل خارج میشود.
  • کارایی پنکه های مه پاش شبیه به کولر است؛ زیرا میتواند دمای هوا را بین 3 تا 5 درجه سانتی گراد کاهش دهد و خنکی مطبوعی را به شما هدیه دهد.

"</p

پنکه رومیزی

انواع پنکه های رومیزی اگر چه ظاهر بسیار قدیمی دارند، اما بهترین گزینه برای فراری دادن گرما از محیط های کوچک است. این مدل پنکه ها پایه پهنی دارند که میتوان آنها را روی یک سطح صاف مثل میز یا پیشخوان قرار داد و از جریان باد ملایم آن ها نهایت لذت را برد. پنکه های رومیزی جدید قابلیت های بیشتری دارند که در  ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم:

  • تایمر اتوماتیک برای تنظیم زمان خاموش شدن و روشن شدن دستگاه
  • ریموت کنترل برای کنترل چرخش و سرعت آن

پنکه دیواری

مدل های پنکه های دیواری همانطور که از اسمشان نیز مشخص است، قابلیت نصب روی دیوار را دارند. این پنکه ها گزینه مناسب برای افرادی هستند که نمی خواهند پنکه در دسترس کودکان قرار داشته باشد و یا بخشی از فضایی که در اختیار دارند، با وجود پنکه اشغال شود.

  • نصب پنکه های دیواری بسیار ساده است. تنها کافی است پایه اصلی را روی دیوار با پیچ محکم کنید و پنکه را روی آن قرار دهید.

پنکه برجی

شاید شما درمورد پنکه های برجی اطلاعات زیادی نداشته باشید. این پنکه های مدرن، طراحی بسیار خلاقانه و منحصر به فرد و همچنین قدرت بیشتری برای خنک کردن محیط دارند. دلیل نام گذاری این نوع پنکه به خاطر ظاهر خلاقانه آن است که شبیه به یک استوانه با پره های عمودی است.

  • پره های این نوع پنکه برخلاف نمونه هایی که تا به حال معرفی کرده ایم، این دیده نمیشوند و زیر پوسته هستند.
  • در این مدل پنکه ها هوای محیط از زیر پایه پنکه توسط پره ها کشیده میشود و مجددا با زاویه 90 درجه به محیط پرتاب میشود.
  • این نوع پنکه را میتوان در گوشه پذیرایی یا اتاق قرار داد.
  • این نوع پنکه معمولا نسبت به پنکه های معمولی قیمت بالاتری دارد.

پنکه بدون پره

شاید این نوع پره ها کمی برایتان عجیب باشد، اما این نسل جدید پنکه های مدرن است که طراحی آنها به شکل یک حلقه توخالی است که روی یک پایه استوانه قرار دارد.

  • اینگونه به نظر می رسد که این پنکه ها هیچ پره ای ندارند، اما پره ها درون محفظه داخلی قرار دارد.
  • وقتی این پنکه روشن میشود هوا از درون پایه استوانه ای به درون کشیده میشود و با شدت بیشتر از درون حلقه به محیط بیرون هدایت میشود.
  • بدیهی است قیمت این نوع پنکه ها بالاست، اما عملکرد خوبی دارند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد