logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ارور کولرگازی سوپر جنرال

ارور کولرگازی سوپر جنرال
ارور کولرگازی سوپر جنرال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ارور کولرگازی سوپر جنرال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ارور کولرگازی سوپر جنرال نشان دهنده چه مشکلاتی در اسپلیت است؟ در سال های گذشته بسیاری از لوازم خانگی های موجود در بازار از دو بخش مکانیکی و الکترونیکی تشکیل می شدند. امروزه پیشرفت امکانات و تجهیزات موجب شده است که تمام دستگاه های برقی به روش الکترونیکی تولید شوند. سیستم الکترونیکی به گونه ای است که تمام مشکلات و اختلالات دستگاه های برقی را با نام و نشانه ای مخصوص نشان می دهد. در واقع هشدار کولرگازی سوپر جنرال با کد خطا یا ارور نمایش داده می شوند. در این مطلب به بررسی انواع کد خطای کولرگازی سوپر جنرال و روش های بر طرف کردن ارور کولرگازی سوپر جنرال می پردازیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، با استفاده از خدمات وبسایت تعمیرات لو.ازم خانگی آی پی امداد می توانید تا 75% در هزینه تعمیرات کولر گازی سوپر جنرال صرفه جویی داشته باشید.

منظور از کد خطا در کولرگازی سوپر جنرال چیست؟

در ساختار کولرگازی سوپر جنرال و سایر کولرها و لوازم خانگی موجود در بازار سیستمی وجود دارد که در صورت خراب شدن قطعه ای در کولرگازی، نشانه یا کدی در پنل صفحه نمایش داده می شود تا بر اساس آن فرد متوجه محل خرابی کولرگازی شود و برای رفع آن اقدام کند‌. هر نقطه دارای کد خطایی است که بلافاصله بعد از خراب شدت به صورت یک عدد و یک حروف انگلیسی نشان داده می شود.

در صورتی که شما علت دقیق هر کد خطا کولرگازی سوپر جنرال را بدانید، می توانید با عیب یابی و تعمیر آن بخش برای رفع آلارم کولرگازی سوپر جنرال در منزل اقدام کنید‌. توجه داشته باشید که برخی از کولر های گازی موجود در بازار به دلیل نداشتن صفحه نمایش دیجیتال با چراغ های چشمک زن اختلال و خرابی در دستگاه را نشان می دهند.

چگونه می توانیم به تشخیص علت هشدار کولر گازی سوپر جنرال بپردازیم؟

تشخیص علت هشدار کولرگازی سوپر جنرال به روش های مختلفی امکان پذیر است‌. اگر مایل به عیب یابی ارور کولرگازی سوپر جنرال در منزل هستید، ابتدا باید به بررسی دفترچه راهنمای کولرگازی بپردازید. با مطالعه دفترچه راهنمای کولرگازی سوپر جنرال می توانید به تشخیص علت آلارم کولر گازی سوپر جنرال بپردازید. همچنین می توانید با سرچ کردن کد خطا کولرگازی سوپر جنرال در سایت به تشخیص علت ارور بپردازید. اما با کمک گرفتن از یک تعمیرکار کولر گازی سوپر جنرال می توانید به راحتی علت ارور کولر گازی سوپر جنرال را پیدا کنید.

علت ارور کولرگازی سوپر جنرال چیست؟

تمام مشکلات کولرگازی سوپر جنرال با کدهای متفاوتی همراه هستند. برای رفع ارور کولرگازی سوپر جنرال ابتدا باید از طریق جدول زیر علت هشدار کولر گازی سوپر جنرال را پیدا کنید. انواع کد خطا کولرگازی سوپر جنرال عبارت است از:

کد خطای کولر گازی سوپر جنرال علت ارور کولرگازی سوپر جنرال
E1 سنسور دمای اوپراتور
E2 سنسور سیم پیچ دمای بیرونی
E3 سنسور دمای سیم پیچ اوپراتور
E4 موتور فن داخلی یا موتور dc
E5 ارتباط واحد داخلی و خارجی
F1 خطا از ipm
F2 خطا ازpec
F3 راه انداز کمپرسور
F4 ایراد از سنسور دما
F5 محافظ پوشش کمپرسور
F6 سنسور دمای محیط
F7 محافظ ولتاژ
F8 خطای ارتباطی
F9 آی سی
F0 اوت دور موتور فن dc
Fa سنسور دمای خط ساکشن
E1غیر اینورتر سنسور دمای اتاق
E2غیر اینورتر  سنسور دمای پایپ یونیت داخلی
E3 غیر اینورتر  سنسور دمای سیم پیچ واحد داخلی
E4 غیر اینورتر موتور فن داخلی
E6 غیر اینورتر اختلال در عملکرد فن موتور داخلی

در صورت مشاهده کد خطا کولرگازی سوپر جنرال چه باید کرد؟

در صورت مشاهده کد خطا کولر گازی سوپر جنرال ابتدا باید اقداماتی را انجام دهید که از آسیب بیشتر کولرگازی جنرال جلوگیری شود. با مشاهده آلارم کولر گازی سوپر جنرال در  صفحه نمایش بلافاصله با استفاده ریموت کولر دستگاه را خاموش کرده و دو شاخه را از برق جدا کنید. به مدت 30 تا 60 دقیقه صبر کنید تا کولر خنک شود. در برخی مواقع علت اصلی ارور کولرگازی سوپر جنرال استفاده طولانی مدت از کولرگازی است.

اگر با وجود گذشتن این تایم باز هم با مشکل ارور کولر گازی همراه هستید، بهتر از دستگاه را خاموش کرده و یک تکنسین متخصص در حوزه تعمیرات کولرگازی سوپر جنرال بخواهید تا عیب یابی دستگاه را انجام دهد. تمام دستگاه های موجود در بازار از قطعات متعددی تشکیل شده اند. بنابراین با وجود دانستن علت خطا، عیب یابی و بر طرف کردن کد خطا کولر گازی سوپر جنرال دشوار است و نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد. بنابراین برای حل این مشکل کافیست تا از تکنسین کولرگازی سوپر جنرال بخواهید تا برای رفع ارور کولرگازی سوپر جنرال در محل اقدام کند.

نتیجه گیری از کد خطا و ارورهای کولرگازی سوپر جنرال

در مطلب به بالا به توضیح اینکه منظور از ارور کولرگازی سوپر جنرال چیست و هر ارور نشان دهنده چه مشکلی در دستگاه است، پرداختیم. در صورت مشاهده آلارم کولر گازی سوپر جنرال کافیست تا دستگاه را از برق جدا کرده و برای عیب یابی به نمایندگی کولر گازی سوپر جنرال یعنی شرکت آی پی امداد مراجعه کنید.

مجموعه آی پی امداد به عنوان نمایندگی مجاز کولرگازی سوپر جنرال در تهران با استخدام تکنسین های حرفه ای، عیب یابی و تعمیرات اسپیلت را به صورت حرفه ای در محل و در مقابل مشتری انجام می دهد. کافیست تا از طریق شماره تماس 02158941 با این مجموعه تماس گرفته و درخواست خود را برای رفع کد خطا کولر گازی سوپر جنرال ثبت کنید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

51 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حسن 11 آبان 1402

    سلام خدمت دوستان عزیز کولر بنده ۳۲هزار سوپر جنرال روشن که میشه تا بیاد رو موتور روشن بشه ارور میده e3

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 آبان 1402

      درود، سنسور دمای سیم پیچ اوپراتور را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • یه نفری 08 آبان 1402

    سلام وقت بخیر.من مشکل کولر رو قبلا توضیح داده بودم.ولی یه سوال دور از خرابی برام پیش اومده.چرا کولر سوپر جنرال من تا درجه ۱۷ داره؟مثلا کولر گری مال فامیلمون تا درجه ۱۶ داره ولی کولر ما تا درجه ۱۷ .ایا میشه کاریش کرد؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 آبان 1402

      درود، درجه های مدل های مختلف کولرگازی با یکدیگر متفاوت بوده و تاثیری در عملکرد دستگاه ندارد.

      پاسخ دادن
  • یه نفری 30 مهر 1402

    باسلام مجدد خدمت ای پی امداد.ببخشید مزاحم شدم.کولر روی درجه ۱۸ گذاشتم بعد از ۱۰ دقیقه ارور ec داد رفتیم بالا موتور فن باز کردیم موتور کولر خیلی خیلی داغ شده بود.مشکل کولر هم قبلا توضیح داده بودم.با اجازه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 آبان 1402

      درود، مشکل مربوط به گاز، فن یا کیپ شدن مدار است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • یه نفری 30 مهر 1402

    با سلام مجدد خدمت شما.چگونه میتوان اتومات کولر را غیرفعال کرد(یعنی کلا روی کولر کار کنه)و اینکه اگر کولر روی درجه ۱۸ قرار بدم چرا روی اتومات کار نمیکنه؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 مهر 1402

      درود، روی درجه 18 کولر یکسره کار کرده و اتومات نمی کند. همچنین امکان غیرفعال کردن این حالت نیز وجود ندارد.

      پاسخ دادن
  • یه نفری 29 مهر 1402

    سلام.من یه کولر سوپر جنرال ۱۲۰۰۰ دارم. ۴ سال دارمش.یه مشکلی براش پیش اومده اینه که وقتی روشن میکنم میره روی کولر بعد میره رو فن دوباره میره رو کولر دوباره میره رو فن اینقدر میره رو فن اخرش ارور ec میده.تعمیرکاز اوردیم شستشو دادیم گازش رو بررسی کردیم برد pc رو رفتیم نشون دادیم گفت مشکلی نداره خازن تعویض کردیم مشکل رفع نشد.علت چیه؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 مهر 1402

      درود، درجه کولر را روی 18 قرار دهید تا اتومات نکند و مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
  • زارع 25 مهر 1402

    سلام کولر ۱۸ هزار سوپر جنرال دارم بعد افتادن سر موتور ۱۵ ثانیه خاموش و E6میزنه مشکلش چیه با سپاس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 مهر 1402

      درود، موتور فن داخلی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • مهران 21 تیر 1402

    عذر میخام آیا این کولرهای سوپر جنرال تولید ایران هستند که همیشه اینهمه مشکل دارن؟ هنوز ب یکسال نرسید، همش کد خطا میزنه!؟؟

    پاسخ دادن
  • مسلم 29 خرداد 1402

    باسلام کولر ۱۲ هزار سوپر جنرال زمانیکه دکمه روشن شدن کنترل میزنیم همه علامتهای روی صفحه کنترل روشن میشن باید چنددفعه دکمه پاور بزنم تا کولر روشن بشه و روی حالت توربو قرار میگیره که باید عوض کنم حالتشو اشکال چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 خرداد 1402

      درود، باتری ریموت کولر را تعویض کنید. اگر همچنان مشکل وجود دارد، زیر زغال های ریموت چربی جمع شده است که باید رفع شود.

      پاسخ دادن
      • مسلم 30 تیر 1402

        درود برشما با تعویض باتری مشکل برطرف شد سپاس بیکران

        پاسخ دادن
  • مژگان 17 خرداد 1402

    سلام. کولر 12 هزار سوپر جنرال دارم. چند باری ارورر EC میده. با کنترل هم خاموش نمیشه باید برق رو قطع و وصل کنیم. و اینکه باد بی نهایت گرم هم میزنه تازه هم تعمیر کار اوردیم گازش رو ب حد نرمال رسونده قسمت بالای کولر هم شستیم و فیلتر داخلی هم تمییز کردیم و شستیم. راهنمایی کنید دلیل باد گرم و ارورر EC؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 خرداد 1402

      درود، اتصالات، سیم کشی، برد پنل و نشتی گاز دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
      • محسن 17 شهریور 1402

        چند دلیل دیگه داره خرابی خازن کنتاکتور و فن بالا

        پاسخ دادن
    • اهواز 17 مهر 1402

      گاز کولر شما کم است

      پاسخ دادن
  • سپهر 09 اردیبهشت 1402

    سلام کولر گازی سوپر جنرال ۳۲ دارم که بعد از ۵ سال یک ماه پیش سرویسش کردم. بعد از یک هفته کار کردن بد کار میکنه و حین کار کردن خاموش میشه و خطای EC میزنه تا برقشو قطع نکنم و دیگه کنترل کارایی نداره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اردیبهشت 1402

      درود، اگر کولر گازی سوپر جنرال شما در حین کار خاموش می شود و خطای EC می دهد، می تواند نشان دهنده بروز مشکل در سیستم کنترل الکترونیکی دستگاه باشد. فیلترها را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تمیز یا تعویض کنید. میزان گاز مبرد را بررسی کرده و هرگونه نشتی را تعمیر کند. اگر برد کنترل الکترونیکی کولر گازی معیوب باشد، این مشکل رخ می دهد که باید بررسی شود. در نهایت لازم است اتصالات و سیم کشی ها را چک کنید.

      پاسخ دادن
    • امید 25 شهریور 1402

      خازن برد تعویض شود

      پاسخ دادن
  • امین 07 اردیبهشت 1402

    سلام کولر سوپر جنرال 30 دارم هر چند روز یه بار ارور e9 میده بعداز یک ساعت که دوباره روشن میکنم درست میشه دلیلش چیه؟ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 اردیبهشت 1402

      درود، ارور E9 در کولرگازی سوپر جنرال نشان دهنده بروز مشکل در ارتباط بین واحدهای داخلی و خارجی است. لازم است سنسور پایپ مربوط به حسگرهای دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • رضا 04 اسفند 1401

    سلام من یه کولر ۳۶ هزار دو فن سوپر جنرال دارم روشن که میکنم بعداز چند دقیقه خاموش میشه و کدخطای E9 رو میده تا از برق نکشم دیگه فرمان نمیگیره و بعد از روشن شدن مجدد همین مساله پیش میاد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اسفند 1401

      سلام، کد خطای E9 در کولرگازی سوپر جنرال معمولاً نشان دهنده مشکل در ارتباط بین واحدهای داخلی و خارجی است. این می تواند به دلیل مشکلات مختلفی از جمله نقص سنسور، سیم کشی معیوب یا مشکل در برد کنترل ایجاد شود. برای رفع این مشکل می توانید مراحل زیر را امتحان کنید: 1- کولر گازی را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید. 2- اتصالات سیم کشی بین واحدهای داخلی و خارجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها ایمن هستند و هیچ گونه آسیبی ندارند. 3- حسگر واقع در یونیت خارجی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز است و به درستی کار می کند. اگر هیچ یک از مراحل بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد برای عیب یابی و تعمیر با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  • جمال 17 مهر 1401

    سلام وقت بخیر کولر 24هزار سوپر جنرال هست لطفا توضیح بدید که چرا حداقل درجه سرما تا 20هستش

    پاسخ دادن
  • ahmad fawad 13 مهر 1401

    عرض سلام ادب کولر گازی سوپر جنرال کود E4 میزند

    پاسخ دادن
  • مهدی 04 مهر 1401

    سلام مشکل کولر من ۱۸ هزاره سوپر جنراله چند وقته که ی دفعه تو حین کار کردن خاموش میشه و روی صفحه نمایش حروف EC میات تا از برق خاموشش نکنم اصلا با کنترل خاموش نمیشه

    پاسخ دادن
    • مجتبی 02 اردیبهشت 1402

      سلام وقت بخیر کولر سوپر جنرال 32 هزار دارم. بعد چند ساعت که کار میکنه، خطای EC میزنه و خاموش میشه و باید حتما برقش رو قطع کنم نا دوباره روشن بشه. بعد از چند ساعت دوباره همون خطا رو میده. لطفا اگر براتون مقدوره راهنمایی فرمایید.

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 02 اردیبهشت 1402

        درود، سنسور دمای کولرگازی شما دچار مشکل شده است که باید تعویض شود.

        پاسخ دادن
  • عامری 14 شهریور 1401

    سلام وقت بخیر..کولر سوپر جنرال دارم پنلش خاموش میشه علامت e9 میاد روی صفحه نمایش..تعمیرکار اومد پنل و بازکرد برد سرویس کرد اورد نصب کرد. گفتم سنسورپایپ ایراد داره . گفت سنسور پایپ هم چک کردم سالمه..الان باز خاموش میشه علامت e9 میاد،۱۵ ثانیه بعد روشن میشه..فقط هم توی شرجی این اتفاق میافته..ممنون میشم راهنمایی کنید..

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 شهریور 1401

      سلام برد اصلی دستگاه که داخل پنل مشکل داره

      پاسخ دادن
  • شهرام 13 مرداد 1401

    سلام کولر کازی ۱۲۰۰ هزار سوپرجنرال دارم. خطای EC روی صفحه نمایش میاید و خاموش میشود و کنترل دیگر روی ان کارایی ندارد و بایداز برق کشید. این خطا مربوط به چیست ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مرداد 1401

      سلام برد و سنسورها چک شود

      پاسخ دادن
      • علی 11 شهریور 1401

        امکان اینکه مشکل گاز داشته باشه وسنسور بدلیل تشخیص دما ارور بده هست

        پاسخ دادن
    • milad 26 مرداد 1401

      سلام کولر سوپر جنرال ۳۰هزار چراغ پاور وقتی دستگاه خاموش هست چشمک زن هست مشکل چیه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 مرداد 1401

        سلام موتور دمپر مشکل دارد

        پاسخ دادن
        • milad 29 مرداد 1401

          ممنونم با راهنمایی شما مشکلش حل شد

          پاسخ دادن
  • حسین 06 مرداد 1401

    سلام کولر اسپیلت سوپر جنرال ۳۲ هزار دارم روشن که میکنم چند دقیقه بعد کد e9 رو میزنه موتور روشن میمونه پنل داخل خاموش میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 مرداد 1401

      سلام، سنسور پایپ (سنسور محیطی اواپراتور) مشکل دارد.

      پاسخ دادن
  • علی رازقی زاده 26 تیر 1401

    سلام، کولر 12000 سوپر جنرال روشن که میکنم فن درون اتاق چند ثانیه روشن میشه دوباره خاموش میشه بعد از چند بار خاموش و روشن شدن فن، خطای e6 روی صفحه میاد و کاملا خاموش میشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 تیر 1401

      سلام برد و سنسور باید چک شود

      پاسخ دادن
  • ارسلان عبدالهی 10 تیر 1401

    سلام کولرگازی سوپر جنرال ما باد گرم میزنه لطفا پیگیری کنید

    پاسخ دادن
    • محمد 20 مرداد 1402

      سلام مقدار سنسور های سوپرجنرال چند اهم هست؟

      پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد