logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

کولرگازی تک کاره بهتره یا دوکاره؟

کولرگازی تک کاره بهتره یا دوکاره؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله کولرگازی تک کاره بهتره یا دوکاره؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، بار دیگر در خدمت شما هستیم برای مقایسه کولرگازی تک کاره و دوکاره و میخواهیم ببینیم کولرگازی تک کاره بهتره یا دوکاره؟ معمولا عزیزانی که قصد خرید کولرگازی دارند، تنها روی قابلیت سرمایش آنها حساب باز می کنند اما برخی از خریداران نیز هستند که نمی دانند تا چه اندازه میتوان روی قابلیت ایجاد گرمای کولرگازی ها حساب کرد. این افراد با خود فکر می کنند که آیا اگر هزینه بیشتری پرداخت کنند و کولرگازی دو کاره خریداری کنند، دیگر نیازی به خرید لوازم گرمایشی مانند بخاری گازی ندارند. این مطلب با هدف پاسخ دادن به این سوالات نوشته شده است و ما قصد داریم با بررسی ویژگی های کولرگازی تک کاره و دوکاره، در مورد برتری های آنها نسبت به یکدیگر بگوییم. لطفا تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

بررسی ویژگی های کولر گازی تک کاره

کولر گازی های تک کاره که به عنوان سیستم خنک کننده شناخته می شوند، تنها دارای قابلیت خنک کردن محیط می باشند. در فصول گرم سال از این نوع کولر گازی جهت کاهش دمای محیط استفاده می شود. در ادامه به بررسی ویژگی ها، مزایا و معایب اسپیلت های تک کاره برای شما خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب اسپیلت تک کاره

  • این نوع کولرگازی تنها وظیفه خنک کردن هوا را برعهده داشته و در فصول گرم سال کاربرد زیادی دارد.
  • این دستگاه از قابلیت های مختلفی نظیر تغییر جهت گردش هوا، تنظیم سرعت باد و کنترل دما برخوردار می باشد.
  • همچنین به دلیل حالت تک کاربردی این دستگاه، مصرف آن نسبتا پایین است.
  • از کولرگازی های تک کاره در انواع محیط های تجاری و خانگی که نیاز به گرمایش ندارند، استفاده می شود.
  • این مدل کولرگازی ها دارای ابعاد جمع و جوری بوده و نسبت به مدل های دوکاره دارای قیمت مناسب تری می باشند.

مزایا و معایب اسپیلت تک کاره

شناخت ویژگی های کولرگازی دو کاره

یکی دیگر از انواع مدل های پرطرفدار کولرهای گازی، از نوع دوکاره با قابلیت سرمایش و گرمایش می باشند. این کولرگازی ها می توانند در فصول سرد سال، اقدام به ایجاد گرما و در فصول گرم سال، سرمای مطبوعی را ایجاد نمایند. اسپیلت گرمایشی معمولا برای تولید گرما از یک سیستم چرخه معکوس استفاده می کند. از آنجایی که اسپیلت دوکاره می تواند سرمایش و گرمایش مورد نیاز مصرف کنندگان را فراهم کند، دیگر نیازی به خرید دو سیستم جداگانه نخواهد بود.

مزایا و معایب اسپیلت دو کاره

  • کولرگازی دوکاره علاوه بر برخورداری از سیستم سرمایس برای خنک کردن هوا، از حالت گرمایش برای گرم کردن محیط نیز برخوردار است.
  • این دستگاه دارای قابلیت ها و امکانات پیشرفته تری نسبت به مدل تم کاره نظیر تنظیمات تایمر، قابلیت تهویه و گرمایش همزمان، تصفیه هوا، رطوبت ‌سازی، اتصال به شبکه هوشمند و … می باشد.
  • از این نوع کولرگازی می توان برای تمامی مناطقی که نیاز به سرمایش و گرمایش محیط در فصول مختلف سال می باشد، استفاده نمود.
  • اسپیلت های دوکاره به دلیل برخورداری از امکانات پیشرفته تر، از قیمت بالاتری نسبت به مدل های تک کاره برخوردار هستند و مصرف انرژی بالاتری نیز دارند.

مزایا و معایب اسپیلت دو کاره

مقایسه کولرگازی تک کاره و دو کاره

در این بخش جدولی آماده کرده ایم که خلاصه ای از تفاوت کولرگازی تک کاره و دوکاره بوده و شما عزیزان می توانید با یک نگاه کوتاه ویژگی های آن ها را ببینید و مقایسه کنید:

ویژگی ها کولرگازی تک کاره کولرگازی دو کاره
کاربرد خنک کردن محیط خنک کردن و ایجاد گرما در محیط
گرمایش ندارد قابلیت گرم کردن محیط را دارد.
قابلیت های پیشرفته دارای قابلیت‌ های پایه مانند تنظیم سرعت باد و تغییر جهت باد می باشد. قابلیت‌های پیشرفته مانند تایمر، تهویه و گرمایش همزمان، تصفیه هوا، رطوبت ‌سازی و … را دارد.
قابلیت تهویه هوا دارد دارد
ابعاد و اندازه ابعاد کوچک و مناسب دارای ابعاد و اندازه بزرگ بوده و نیاز به فضای بیشتر برای نصب دارد.
مصرف انرژی مصرف برق بهینه تر مصرف برق بالاتر
هزینه و قیمت متناسب با قابلیت های آن قیمت متفاوتی دارد. دارای قیمت بالاتری می باشد.

نتیجه گیری از اینکه کولرگازی تک کاره بخریم یا دوکاره؟

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید، از شما سپاسگذاریم. در این مطلب به این سوال که کولرگازی تک کاره بهتره یا دوکاره؟ پاسخ دادیم و خلاصه ای از آن به شرح زیر است:

کولرگازی تک کاره

  • مزایا: قیمت ارزان‌ تر، اندازه کوچکتر، مصرف برق کمتر
  • معایب: عدم قابلیت گرمایش، امکانات کمتر، نیاز به دستگاه گرمایش جداگانه

کولرگازی دوکاره

  • مزایا: کاربرد دو کاره، قابلیت‌ های پیشرفته، صرفه‌ جویی در فضا و هزینه خرید سیستم گرمایش
  • معایب: قیمت بالاتر، اندازه بزرگتر، مصرف برق بیشتر

به طور کلی با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی خود، می ‌توانید بین انتخاب کولرگازی تک کاره و دوکاره تصمیم بگیرید. در صورتی که در فصل‌ های سرد سال نیاز به گرمایش دارید و به دنبال دستگاهی با امکانات پیشرفته تر هستید، کولرگازی دوکاره برای شما مناسب ‌تر خواهد بود. اما اگر فقط نیاز به خنک کردن هوا در فصل‌های گرم دارید و قیمت و اندازه کوچکتر را اولویت بالاتری می ‌دانید، کولرگازی تک کاره می ‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

4.6/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد