logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟

چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟
چرا بدنه لباسشویی برق دارد
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا بدنه لباسشویی برق دارد؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست علت برق داشتن بدنه لباسشویی

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
2756

لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم برقی در خانه است که به طور مداوم با آب و برق سر و کار دارد. اما وجود این دو عنصر خطرناک در کنار یکدیگر، احتمال بروز حادثه را نیز افزایش می‌ دهد. یکی از این خطرات، برق داشتن بدنه لباسشویی است که می‌ تواند منجر به برق گرفتگی و جراحت‌ های جدی شود. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی اینکه چرا بدنه لباسشویی برق دارد پرداخته و راهکارهای رفع برق گرفتگی ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار دهیم. در استفاده از همه وسایل برقی ما باید همیشه نکات ایمنی را رعایت کنیم، اما در استفاده از لباسشویی باید موارد ایمنی را دو چندان رعایت نماییم. با ما همراه باشید تا با شناخت این خطر پنهان، از بروز حوادث ناگوار در منزل خود جلوگیری کنید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل برق دار بودن بدنه ماشین لباسشویی مواجه اید با همراهی سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله می توانید به بررسی عیب و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

ویدیو آموزشی علت برق داشتن بدنه لباسشویی

در صورتی که به هنگام لمس بدنه لباسشویی خود متوجه برق دار بودن آن شده اید، لازم است سریعا علت بروز مشکل را تشخیص داده و آن را رفع نمایید. در فیلم آموزشی زیر، تکنسین متخصص آی پی امداد علت بروز این مسئله را برای شما شرح داده است.

چرا ماشین لباسشویی برق دارد؟ 6 علت + راه‌حل

با توجه به خطرناک بودن دستگاهی مانند لباسشویی که همزمان از برق و آب استفاده می کند، سعی کنید قبل از بررسی علت برق داشتن دیواره های ماشین لباسشویی حتما دوشاخه آن را از برق بکشید و پس از آن، علت اتصال برق لباسشویی را بررسی نماییید. در ادامه دلایل بروز  این مشکل را ذکر کرده ایم:

  1. خرابی اتصالات و سیم پیچی ها
  2. اتصال نادرست سیم ارت
  3. خرابی دوشاخه و پریز برق
  4. خرابی قطعات داخلی
  5. نشتی آب در لباسشویی
  6. پوسیدگی بدنه دستگاه

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

1. فرسودگی یا خرابی اتصالات لباسشویی

با گذشت زمان، عایق سیم های لباسشویی ممکن است فرسوده یا پاره شود. این مسئله می تواند باعث تماس مستقیم سیم های حامل جریان برق با بدنه فلزی لباسشویی شده و بروز اتصالات کوتاه، ممکن است جریان برق به بدنه منتقل شود. همچنین اگر سیم کشی های داخلی لباسشویی به درستی به ترمینال ها یا اتصالات وصل نشده باشند، به مررو شل شده و باعث ایجاد جرقه می شود که می تواند به عایق بندی سیم ها آسیب برساند و بدنه لباسشویی را برق دار کند.

  • برای رفع مشکل سیم کشی ها و سیم پیچی های لباسشویی را بررسی و در صورت نیاز تعویض کند.
  • اتصالات و ترمینال ها نیز باید به ور کامل بررسی شده و در صورت نیاز اقدام به محکم کردن آنها نمایید.
  • عایق بندی سیم ها را نیز چک کنید و اگر آسیب دیده اند، آنها را تعویض نمایید.

فرسودگی یا خرابی اتصالات لباسشویی

2. اتصال نادرست سیم ارت ماشین لباسشویی

سیم ارت نوعی سیم محافظ است که برای جلوگیری از برق گرفتگی در صورت بروز اتصالی در دستگاه های برقی، به زمین متصل می شود. سیم ارت در لباسشویی به بدنه فلزی دستگاه متصل می شود تا در صورت بروز اتصالی، جریان برق به جای عبور از بدن کاربر، از طریق سیم ارت به زمین هدایت شود. اگر سیم ارت به طور کامل به زمین متصل نشده یا در جایی قطع شده باشد، جریان برق به جای عبور از زمین، از طریق سیم ارت به بدنه لباسشویی منتقل می شود.

  • ابتدا دو شاخه دستگاه را از برق جدا کنید. سپس مطمئن شوید که سیم ارت به طور کامل به زمین متصل شده است و هیچ گونه قطعی در آن وجود ندارد.
  • همچنین بررسی کنید که سیم ارت به اشتباه به قسمت برق دار دستگاه وصل نشده باشد.
  • همچنین برای رفع این مشکل می توانید ابتدا دو شاخه را برعکس کنید.
  • اگر با برعکس کردن دو شاخه مشکل حل نشد، باید دو سر یک سیم را لخت نمایید و میخی در زمین بکارید و یک سر سیم را به پیچ درب پشت لباسشویی و سر دیگر آن را به میخ وصل کنید.

اتصال نادرست سیم ارت ماشین لباسشویی

کاربران گرامی آی‌پی امداد، توجه نمایید که در ساختمان های امروزه به دلیل وجود چاه ارت، برق گرفتگی در بدنه لباسشویی احساس نمیشود. اما اگر ساختمان شما چاه ارت ندارد، بهتر است با یک دمپایی تردد کنید تا به مانند عایق عمل کند.

3. خرابی و سوختگی پریز برق و دوشاخه

آسیب دیدگی و سوختگی پریز برق و دوشاخه نیز می‌ تواند باعث برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی شود. در این شرایط عایق پریز یا دوشاخه آسیب دیده و جریان برق به بدنه فلزی لباسشویی منتقل می‌ شود که خطر برق‌ گرفتگی را به همراه دارد.

  • چنانچه پریز برق داغ شده، تغییر رنگ داده یا بوی سوختگی می‌ دهد، فورا آن را از برق جدا کرده و از یک پریز دیگر استفاده کنید.
  • اگر پریز شل، فرسوده یا لق شده است، اتصالات آن را بررسی و در صورت نیاز سفت یا تعویض کنید.
  • در صورتی که سیم‌های دوشاخه لخت یا آسیب دیده‌ اند، باید آنها را با روکش برق جدید عایق‌ بندی نمایید.
  • مطمئن شوید که دوشاخه به طور کامل و محکم در پریز برق قرار گرفته است.

خرابی پریز برق و دوشاخه لباسشویی

4. خرابی قطعات داخلی لباسشویی

به طور کلی برق‌ دار شدن بدنه ماشین لباسشویی یک مسئله خطرناک است که می‌ تواند منجر به برق‌ گرفتگی و آسیب‌ های جدی شود. این مشکل می‌ تواند ناشی از خرابی هریک از قطعات داخلی دستگاه باشد. موتور دارای عایقی است که از نشت جریان برق به بدنه جلوگیری می کند. اگر این عایق بندی یا سیم پیچی آن خراب شده باشد، باعث برق دار شدن بدنه می شود. همچنین ممکن است این مشکل به دلیل خرابی یا بروز اتصالی کوتاه در بخش هایی نظیر پمپ تخلیه یا هیتر المنت رخ دهد که باید بررسی شوند.

  • به هیچ عنوان خودتان اقدام به تعمیر قطعات داخلی لباسشویی نکنید.
  • اگر احساس کردید که بدنه لباسشویی شما برق دارد، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کرده و دو شاخه را از برق جدا کنید و با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

5. نشتی آب در ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی سیم‌ ها و قطعات الکتریکی در مجاورت آب قرار دارند. اگر آب از دستگاه نشت پیدا کند، با این قطعات تماس پیدا کرده و باعث برق‌ دار شدن بدنه لباسشویی خواهد شد. این اتفاق می‌ تواند خطر برق‌ گرفتگی را به همراه داشته باشد.

  • برای رفع مشکل اولین قدم جدا کردن ماشین لباسشویی از برق است.
  • سپس باید محل نشتی را پیدا کنید. برای این کار، اطراف و زیر ماشین لباسشویی را به دقت بررسی کنید.
  • اگر نشتی از شیلنگ‌ ها یا شیر برقی باشد، به راحتی قابل مشاهده است. برای پیدا کردن نشتی در اتصالات داخلی، نیاز به باز کردن محفظه لباسشویی خواهید داشت.
  • پس از پیدا کردن محل نشتی، باید اقدام به رفع آن کنید. اگر نشتی از شیلنگ‌ ها یا شیر برقی باشد، می‌ توانید با تعویض قطعه مشکل را حل کنید.

نشتی آب در ماشین لباسشویی

6. پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی

زنگ زدگی و پوسیدگی بدنه ماشین لباسشویی، مسیری رسانا برای جریان برق ایجاد می‌ کند. در صورت وجود نشتی آب در دستگاه، آب با فلز زنگ زده بدنه تماس پیدا می‌ کند و به دلیل خاصیت رسانایی آب، برق به بدنه منتقل می‌ شود.

  • برای جلوگیری از پوسیدگی بدنه، باید از ماشین لباسشویی در محیطی خشک و با تهویه مناسب استفاده کرد.
  • پس از هر بار استفاده، بدنه دستگاه را با دستمال خشک کنید.
  • برای محافظت از بدنه در برابر رطوبت و زنگ زدگی، از رنگ ضد زنگ استفاده کنید.

علت برق داشتن دیگ لباسشویی چیست؟

گاهی ممکن است شاهد این موضوع باشیم که در هنگام کارکرد و دست زدن به بدنه دستگاه، دچار احساس برق گرفتگی نشویم، اما در هنگام قرار دادن و یا بیرون آوردن لباس ها از دیگ لباسشویی، برق را احساس کنیم. در این زمان باید به بررسی این سوال که چرا دیگ ماشین لباسشویی برق دارد، بپردازیم:

  • وقتی به بدنه دست می زنیم و متوجه برق نمی شویم، به این دلیل است که روی بدنه فلزی دستگاه رنگ پاشیدن و یا دست به پنل لباسشویی می زنیم که پلاستیکی است.
  • اما دیگ خیس و از جنس فلز می باشد، برای همین برق گرفتگی را احساس می کنیم.

چرا دیگ ماشین لباسشویی برق دارد؟

برای رفع برق گرفتگی ماشین لباسشویی چه باید کرد؟

برق گرفتگی ماشین لباسشویی می‌ تواند امری خطرناک باشد و باید سریعا برای رفع آن اقدام کنید. در ادامه چند گام برای رفع این مشکل را ذکر کرده ایم:

  • دو شاخه لباسشویی را از برق جدا کنید. سپس آن را برعکس به پریز برق وصل کنید. اگر مشکل حل شد، دیگر نیازی به انجام مراحل بعدی نیست.
  • اگر با برعکس کردن دو شاخه مشکل حل نشد، باید از سیم ارت استفاده کنید. یک سیم ارت را به بدنه فلزی لباسشویی وصل کنید و سر دیگر آن را به یک لوله فلزی در آشپزخانه یا حمام که به زمین وصل است، متصل نمایید.
  • از سالم بودن قطعات الکترونیکی و المنت لباسشویی مطمئن شوید. برای این کار می‌ توانید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  • اگر لباسشویی‌تان دچار آبریزی است، باید سریعا مشکل را برطرف کنید.
  • چنانچه لباسشویی برق دارد، به هیچ عنوان آن را روشن نکنید. تا زمانی که مشکل برطرف نشده است، لباسشویی را از برق جدا نگه دارید.

لباسشویی به برق متصل است و این دستگاه با آب در ارتباط می باشد، بنابراین بهتر است مشکل آبریزی را جدی بگیرید.

برای رفع مشکل برق داشتن بدنه لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

همانطور که گفته شد، برق داشتن بدنه فلزی و یا داخلی ماشین های لباسشویی می تواند برای ما بسیار خطرآفرین باشد و در صورت مشاهده و احساس برق در اولین فرصت باید دستگاه را از برق جدا کرده و برای برطرف کردن مشکل اقدام نمایید و تا حد امکان از استفاده مجدد از دستگاه تا زمان برطرف کردن مشکل خودداری نمایید تا هم از بروز آسیب های بیشتر به دستگاه خود جلوگیری کنید و هم برای سلامت خودتان مشکلی پیش نیاید. از آنجایی که عیب یابی و رفع مشکل برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی امری تخصصی است، بهتر است این کار را به تکنسین های متخصص آی پی امداد بسپارید. در صورت نیاز به بهره مندی از خدمات این مجموعه می توانید با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

3.6/5 - (19 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

44 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • عاطفه یوسفی 25 فروردین 1403

    سلام وقتتون بخیر، من بدون اینکه لوله تخلیه رو باز کنم، یه دفعه ای فیلتر ماشین لباسشویی رو باز کردم و مقداری آب داخل ماشین لباسشویی رفت. حالا چه کار کنم. و وقتی دستمو روی بدنه میکشم احساس لرزش و برق گرفتگی دارم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 فروردین 1403

      درود، باید هریک از اتصالات داخلی لباسشویی توسط تکنسین بررسی کند تا برق گرفتگی رفع گردد.

      پاسخ دادن
  • محمد قدرت نما 19 فروردین 1403

    سلام، از راهنمائی شما در خصوص بر طرف شدن برق بدنه با کوبیدن میخ به زمین و اتصال میخ و بدنه با یک سیم ممنونم. با همین روش بر طرف شد،

    پاسخ دادن
  • اسماعیل رحمت 24 دی 1402

    سلام خسته نباشید. وقتی ماشین لباسشویی رو به برق میزنیم و روشن میکنیم، جریان آب داخل خانه درون لوله کشی برق دارد. قشنگ دستمونو که میگیریم زیر آب، برق احساس میشه. مشکل چیه و راه حلش لطفا !؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 دی 1402

      درود، این مشکل به دلیل نبود سیم ارت در ساختمان می باشد. یک سر سیم را به میخ درون درز سرامیک و سر دیگر سرامیک را به لباسشویی وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • مصطفی 04 آذر 1402

    سلام لباسشویی اسنوا خریدم و وقتی که لباسشویی خاموش است و به برق که وصل میکنم از قسمت جلوی لباسشویی صدای نویز برق میاد.(وقتی لباسشویی را روشن میکنم صدای نویز قطع میشه) بنظرتون علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1402

      درود، ممکن است در اثر نوسان برق، برد لباسشویی دچار مشکل شده باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • ناشناس 02 آبان 1402

    سلام.. یک ماهه لباسشویی خریدیم بدنه و دیگ و تموم پیچ ها برق میده..البته از شیر آب نشتی وجود داشت که اونو چندروزی میشه برطرف کردیم ولی همچنان این مشکل هست نمایندگی هم میگه مشکل از همون آبه.. ممکنه راهنمایی بفرمایید؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 آبان 1402

      درود، بهتر است با دمپایی در مسیر آشپزخانه تردد کنید. اگر دستگاه برق زیادی دارد، یک سر سیم لخت را به بدنه دستگاه و سر دیگر آن را به میخ در شیار سرامیک کف زمین فرو کنید تا مشکل رفع شود.

      پاسخ دادن
  • ناشناس 12 مهر 1402

    سلام وقتتون بخیر، آب ازپشت ریخت روی لباسشویی و بدنه لباسشویی کمی برق داره چکار کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مهر 1402

      درود، لباسشویی را از برق کشیده و صفحه روی لباسشویی را باز کنید. یک باد خنک و خشک روی صفحه بگیرید تا رطوبت آن خشک شود. پس از گذشت 24 ساعت مجددا آن را به برق وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • صابر گنجی 14 شهریور 1402

    سلام خسته نباشید، ماشین لباسشویی پاکشوما تازه خریدم. بدنه ماشین برق داره. ولتاژ برقشم ۱۱۰ ولته. خواهشا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 شهریور 1402

      درود، به طور کلی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل بهتر است با یک دمپایی در محل مورد نظر رفت و آمد کنید. همچنین این مشکل به دلیل عدم اتصال صحیح ارت دستگاه می باشد که می توانید یک سیم از پشت بدنه دستگاه به یک میخ که در زمین فرو رفته است، وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • جاوید 06 شهریور 1402

    سلام و درود تشکر از مطالب گروه آی پی امداد مشکل برق دار شدن بدنه یخچال داشتم که با بر عکس زدن به پیریز مشکل حل شد.

    پاسخ دادن
    • یاسی 20 شهریور 1402

      سلام ببخشید ماشین لباس شویی و ظرفشویی بوش سری ۸.. ۴،۵ ماه پیش خریدیم بعد از مدتی احساس کردیم بدنه داخلی ظرفشویی و قسمت های فلزی لباسشویی برق داره، ۴ میلیون دادیم محافظ خریدیم ولی تاثیر نکرد جای پریزشم برعکس کردیم نشد، خونه هم جدیده امکان هست سیم ارت نداشته باشه؟! خونه مقداری دارای اتصالی برقه. میخواستم بدونم احیانا مشکل از ظرف شویی لباس شویی نیست که؟!

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 20 شهریور 1402

        درود، تمامی لباسشویی ها و ظرفشویی ها دارای مقداری برق در بدنه هستند که بهتر است با دمپایی در آشپزخانه تردد کنید. همچنین می توانید یک سر سیم را به لباسشویی و سر دیگر سیم را به یک میخ یا پیچ در کف زمین متصل کنید تا رفع گردد.

        پاسخ دادن
  • حسین شهبازی 20 اسفند 1401

    با سلام و شب بخیر حضور دست اندرکاران و متخصصین آپی امداد/بنده حدود یک ماه پیش یک لباسشویی نه کیلویی کندی سفید خریداری کرده ام /با توجه به قدیمی بودن آپارتمان و نداشتن سیم آرت از بدنه پشتی و درب لباسشویی برق دارد/سوال بنده اینه که چرا در زمان نصب چرا لباسشویی برق نداشت و بعد از یک ماه برق می‌دهد/لطفآ برای جلوگیری از برق گرفتگی راهنمایی میفرمایید/شهبازی با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 اسفند 1401

      درود، احتمالا خازن پارازیت گیر خراب شده

      پاسخ دادن
  • ستاره 12 مهر 1401

    سلام . در لباسشویی قسمت استیل برق داره تازگی ها هم پایین لباسشویی جرقه میزنم وقتی کار می‌کنه علت چی می‌تونه باشه

    پاسخ دادن
  • محمد 27 مرداد 1401

    سلام روز بخیر .فنی ماشین لباسشویی روشن میکنیم بعد از چند ثانیه فیوز محافظ جان خانه می‌پرد اما وقتی ارت پریز رو قطع میکنم ماشین لباسشویی کار میکند اما به محض وصل کردن ارت فیوز مینیاتوری محافظ جان می‌پرد ولتاژ بین آرت و بدنه ماشین لباسشویی حدود ۷۰ تا ۸۰ ولت می‌باشد لطف میکنید راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مرداد 1401

      یا ارت رو قطع کنید یا برقرکار بیارید سیستم ارت پریرز رو. چک کند

      پاسخ دادن
      • معید 11 آذر 1402

        سلام ماشین لباسشویی صفر خریدم هنوز یکبار استفاده نکردم کل بدنه اش برق داره

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 11 آذر 1402

          درود، با دمپایی در محل تردد کنید. همچنین می توانید یک سر رشته سیم لخت را به پیچ پشت بدنه لباسشویی و سر دیگر آن را به یک میخ در شیارهای سرامیک وصل کنید تا کمی ولتاژ برق را بگیرد.

          پاسخ دادن
    • پیمان 26 اردیبهشت 1402

      سلام وقت بخیر لباس شویی ال جی اتومات خریدم قسمت پایه لباس شویی و دیگ ان دچار برق گرفتی ضعیف هستش امکان دارد این مشکل حل شود در خانه هایی که چاه ارت ندارند

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 اردیبهشت 1402

        درود، می توانید یک میخ ریز داخل زمین فرو کرده و یک طرف سیم را به میخ و طرف دیگر را به پایه لباسشویی وصل کنید. همچنین بهتر است به هنگام رفت و آمد در آشپزخانه از دمپایی استفاده کنید.

        پاسخ دادن
    • مصطفی 02 تیر 1402

      سلام اتصالی در بدنه لباس شویی شما از طریق ارت تخلیه می شه و محافظ جان عمل می کنه چون فکر می کنه کسی رو برق گرفته. با قطع ارت خطر برای خودتون ایجاد می کنید باید علت اتصالی در بدنه رو پیدا و رفع کنید.

      پاسخ دادن
  • عباس اسکویی 21 مرداد 1401

    عرض سلام و خسته نباشید استاد ببخشید خانه های قدیمی که چاه ارت نداره میشه یه سر سیم را به لباسشویی و یه سرسیم را با میخ به زمین کوبید و برق داشتن بدنه را رفع کرد.

    پاسخ دادن
  • امیر 25 تیر 1401

    سلام خسته نباشید ماشین لباسشویی برق داره در حدی که فازمتر رو به بدنه میزنم روشن میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 تیر 1401

      سلام، ارت دستگاه به جای خوبی وصل نشده یا اصلا وصل نشده. یه سیم از پشت بدنه دستگاه به یک میخ که در زمین فرو رفته ببندید. در حد امکان سعی کنید هنگام کار با دستگاه هایی که در آشپزخانه هستند از دمپایی پلاستیکی استفاده کنید

      پاسخ دادن
      • سامان 25 شهریور 1402

        سلام وقت بخیر ببخشید من یه لباسشویی زیرووات دارم. جابه جا شدیم به خونه جدید. بدنش برق داشت، یه سیم از بدنه به دیوار وصل کردم ولی باز برق داشت.

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 25 شهریور 1402

          درود، یک سر سیم را به جداره های سرامیک با یک میخ و سر دیگر آن را به پیچ پشت لباسشویی وصل کنید.

          پاسخ دادن
  • امیر صفرزاده 14 تیر 1401

    سلام وقت بخیر تقریبا ۱ هفته هست که یه ماشین لباسشویی بوش خریداری کردیم این ماشین لباسشویی زیر بدنش و قسمت لولای در که آهنی هست برق داره به اون قسمتی که برق داشت سیم وصل کردم اون سر سیم هم به چهارچوب در وصل کردم باز هم برق داشت دستگاه رو به چندراهی ارت دار وصل کردم برقی که بدنه داشت کم تر داشت با گارانتی تماس گرفتم گفتن که چون ساختمون شما چاه ارت نداره این مشکل به وجود میاد وباید سیم ارت داخل دستگاه جدا بشه میخواستم بدونم این کار درسته؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 تیر 1401

      از لحاظ فنی خیر چون برق القایی دستگاه قطع میشه واحتمال برق گرفتگی هست بهترین راه حل پوشیدن دمپایی در موقع کارکردن با دستگاه هست

      پاسخ دادن
  • دانیال 11 خرداد 1401

    باسلام و عرض ادب ماشین لباسشویی آزمایش ما بعد از تعمیری جزیی درست شد اما بدنه آن برق دارد من سیمی به عنوان آرت به لوله آب متصل کردم اما با اتصالی و فیوز کردن کنتور مواجه شدم با اهم متر اندازیگیری کردم ۲۲۰ ولت برق داره در ضمن المنت سیستم را برای نظافت باز کردیم و مجدد سر جایش قرار دادیم ممکن است و شلنگ خرطومی زیر مخزن هم به علت نشتی تعویض شد لطفا احتمالات این مشکل را در جهت رفع آن مرحمت فرمایید با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1401

      سلام، المنت شما اتصالی دارد و باید تعویض گردد

      پاسخ دادن
  • حبیب 10 خرداد 1401

    سلام ،من یه ماشین لباسشویی ال جی خریدم و به محض اینکه به برق وصل کردم بدون روشن کردن ماشین با تست فازمتر متوجه شدم بدنه ش برق داره،با فازمتر دیجیتال اندازه گیری کردم و متوجه شدم ۱۱۰ ولت برق داره،میخواستم علت رو بدونم؟ در ضمن خونه سیستم ارت نداره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 خرداد 1401

      سلام، سیستم ارت باید توسط تکنیسین نصب شود یا ولتاژ ارت قطع شود

      پاسخ دادن
      • اصغر 18 شهریور 1402

        سلام خسته نباشید بدنه لباسشویی از جمله درب در حالت خاموش هم برق داره مشکل از چی میتواند باشد

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 19 شهریور 1402

          درود، این مشکل مربوط به عدم وجود سیم آرت و وجود ولتاژ برق در بدنه دستگاه است که مشکلی رایج می باشد. حتما با دمپایی ابری در محیط رفت و آمد کنید. همچنین می توانید یک سر سیم را به ظرفشویی و سر دیگر سیم را به یک پیچ یا میخ در شیار سرامیک یا سنگ وصل کنید تا مشکل رفع گردد.

          پاسخ دادن
  • علی تولایی 06 اسفند 1400

    سلام فازمتر به بدنه ماشین لباسشویی روشن می شود! لطفا راهنمیی کنید

    پاسخ دادن
    • سجاد 29 آبان 1402

      سلام با عرض سلام و خداقوت لباسشویی کندی رو دو ماه هست خریدیم و نمایندگی اومده نصب کرده ولی یک مدت ک وقتی لباسشویی رو به پریز وصل میکنیم شیر حموم ک از لباسشویی هم دوره برق دار میشه و وقتی از برق میکشیم قطع میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 30 آبان 1402

        درود، دو سر سیم لخت را به پیچ بدنه لباسشویی و میخ در شیار سرامیک وصل کنید تا کمی جریان برق گرفته شود.

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد