logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا اسپرسوساز گرم نمیکنه؟

چرا اسپرسوساز گرم نمیکنه؟
چرا اسپرسوساز گرم نمیکنه؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا اسپرسوساز گرم نمیکنه؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از سوالات متداولی که در خصوص دستگاه اسپرسوساز پرسیده می شود، این است که چرا اسپرسوساز گرم نمیکنه؟ یا دلیل سرد بودن قهوه اسپرسو چیست؟ چه عاملی باعث گرم نشدن اسپرسوساز می شود؟

در گذشته تنها در کافه ها و مارکت ها از دستگاه اسپرسوساز جهت تهیه قهوه استفاده می شد، اما امروزه به دلیل علاقمندی بسیاری از مردم به نوشیدنی های آماده شده با قهوه، بسیاری از آنها اقدام به خرید و استفاده از دستگاه اسپرسوساز برای منزل یا محیط کار خود کرده اند. اسپرسوساز در حین استفاده ممکن است به مشکلات زیادی دچار شود که یکی از رایج ترین این ایرادات، گرم نکردن دستگاه است. ما در این مطلب از آی پی امداد، به بررسی علت سرد بودن قهوه اسپرسو در دستگاه و روش های رفع آن پرداخته ایم. همچنین یک فیلم آموزشی نیز برای درک بهتر این موضوع برای شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

کاربران گرامی آی پی امداد سوالات خود را درباره علت گرم نکردن اسپرسوساز، در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد مطرح نمایید.

فیلم آموزشی علت گرم نشدن آب دستگاه اسپرسوساز

جهت بررسی و عیب یابی علت گرم نشدن آب در اسپرسوساز، یک ویدیوی آموزشی به کمک تکنسین متخصص آی پی امداد آماده کرده ایم که پیش از مطالعه مقاله می توانید با مشاهده این ویدیو، نسبت به علل بروز مشکل و روش های رفع آن اطلاعات مهمی به دست آورید.

6 علت گرم نکردن دستگاه اسپرسوساز

اسپرسوساز دستگاه برقی نسبتاً کوچک است که برای استفاده از جریان برق و داشتن عملکرد صحیح، از قطعات مختلفی تشکیل شده است. در بسیاری از مواقع ممکن است عملکرد این دستگاه مختل شود و قادر به گرم کردن آب جهت تهیه قهوه اسپرسو مناسب نباشد. عیب یابی مشکل گرم نکردن دستگاه اسپرسوساز امری کاملاً تخصصی است و به دلیل حساسیت بالای این دستگاه، باید به واسطه تکنسین های حاذق و متخصص در این زمینه انجام شود.

به طور کلی دلایل گرم نشدن آب در اسپرسوساز شامل موارد زیر می باشد:

  1. معیوب شدن ترموستات اسپرسوساز
  2. خراب شدن المنت گرمایشی
  3. نبود جریان برق در دستگاه
  4. خرابی فیوز حرارتی دستگاه
  5. ایجاد رسوب بیش از حد در اسپرسوساز
  6. خرابی برد کنترل دستگاه

دلیل گرم نکردن آب در اسپرسوساز

1. معیوب شدن ترموستات

یکی از قطعات اصلی در اسپرسوساز که وظیفه آن تنظیم دمای دستگاه است، ترموستات می باشد. در صورتی که دمای دستگاه بیش از اندازه بالا برود، ترموستات فرمان خاموش شدن اسپرسوساز را صادر می کند. در صورتی که این قطعه دچار خرابی یا از کار افتادگی شود، عملکرد اسپرسوساز دچار مشکل شده و آب درون آن گرم نشده یا بیش از اندازه داغ خواهد شد. بنابراین در صورت مواجهه با این مشکل لازم است ترموستات اسپرسوساز خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • برای بررسی ترموستات اگر از نوع قابل تنظیم باشد، باید آن را تنظیم نموده و بر روی درجه مناسب قرار دهید.
  • در غیر اینصورت اگر ترموستات معیوب شده باشد، لازم است آن را با یک قطعه نو جایگزین نمایید.

2. خراب شدن المنت گرمایشی

چرا اسپرسوساز گرم نمی کنه؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است مطلع باشید که اسپرسوساز از چه قطعه ای برای گرم شدن آب کمک می گیرد. اسپرسوساز دستگاهی است که با جریان برق کار می کند. بنابراین باید قطعه ای در این دستگاه وجود داشته باشد که جریان الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل کند. المنت حرارتی قطعه ای در دستگاه اسپرسوساز است که این وظیفه را بر عهده دارد. المنت حرارتی با دریافت جریان الکتریکی و تبدیل آن به انرژی گرمایی، آب درون دستگاه را گرم می کند.

  • به همین دلیل اگر با مشکل سرد بودن آب اسپرسوساز مواجه شوید، باید در ابتدا بررسی المنت حرارتی انجام شود.
  • لازم به ذکر است که اگر المنت خراب و از کار افتاده باشد، امکان تعمیر آن وجود نداشته و باید المنت را تعویض کنید.

خراب شدن المنت حرارتی اسپرسوساز

3. نبود جریان برق در دستگاه اسپرسوساز

دیگر علت گرم نکردن اسپرسوساز مرتبط با جریان برق است. امروزه بیشتر دستگاه های موجود در بازار از طریق جریان برق کار می کنند. همانطور که می دانید، جریان برق با تامین انرژی الکتریکی باعث روشن شدن دستگاه می شود. در صورتی که هیچ جریان برقی در دستگاه اسپرسوساز وجود نداشته باشد، قطعاً بلا استفاده خواهد بود. بنابراین ممکن است دلیل گرم نشدن آب اسپرسوساز نبودن جریان برق باشد. اما چه عواملی باعث قطع شدن جریان برق می شود؟

  • سوختن محافظ دستگاه
  • پارگی و خراب شدن کابل
  • نوسانات جریان برق
  • جدا شدن دو شاخه دستگاه از پریز برق
  • پیچ خوردگی سیم یا کابل

راه‌حل:

  • در صورت خراب شدن سیم و کابل، بهتر است از تعمیرکار متخصص بخواهید تا آن را تعویض کند.
  • همچنین اگر محافظ دستگاه سوخته است، محافظ جدیدی را جایگزین کنید.
  • توصیه می شود همیشه از محافظ جهت جلوگیری از سوختن اسپرسوساز در اثر نوسانات جریان برق و اتصال کوتاه استفاده کنید.

عدم وجود جریان برق در اسپرسوساز

4. خرابی فیوز حرارتی

از دیگر قطعات مهم برای عملکرد صحیح دستگاه اسپرسوساز که می تواند جلوی گرم شدن آب را بگیرد، فیوزها می باشند. فیوز اسپرسوساز وظیفه دارد تا در صورت داغ شدن المنت، مانع از رسیدن برق به المنت شده و آن را خاموش کند. اگر پس از بررسی موارد بالا همچنان آب درون اسپرسوساز شما گرم نمی شود، لازم است فیوز حرارتی آن را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که ترموستات دستگاه به خوبی کار نکند، منجر به آسیب دیدگی فیوزهای دستگاه خواهد شد.

  • در صورتی که پس از بررسی فیوز متوجه عدم کارکرد صحیح یا سوختن آن شده اید، لازم است آن را تعویض نمایید.
  • لازم به ذکر است که پیش از بررسی و نصب فیوز جدید، باید حتما اسپرسوساز را از منبع برق جدا نمایید.

5. ایجاد رسوب بیش از حد

یکی دیگر از موارد موثر در بروز مشکل گرم نشدن آب در اسپرسوساز، مربوط به تشکیل رسوب در دستگاه است. به طور کلی ایجاد رسوب زیاد در دستگاه اسپرسو می تواند علاوه بر تاثیر گذاشتن بر روی طعم نوشیدنی، موجب بروز مشکلاتی در عملکرد دستگاه نیز شود. در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید که سیستم گرمایشی اسپرسوساز شما به درستی عمل می کند، اما باز هم آب گرم نمی شود، می تواند به دلیل تجمع آهک و رسوب زیاد در مدار دستگاه باشد که اجازه رسیدن به دمای ایده آل را نمی دهد.

  • در این شرایط کافیست اقدامات لازم را در جهت رسوب زدایی اسپرسوساز انجام دهید.
  • این کار باید با استفاده از محلول مخصوص و به صورت اصولی انجام شود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که این کار را به کارشناسان آی پی امداد بسپارید.

ایجاد رسوب بیش از حد در اسپرسوساز

6. خرابی برد کنترل

برد کنترل یکی از قطعات مهم و اصلی در دستگاه اسپرسوساز است که می تواند عملکرد بخش های مختلف آن را کمترل نماید. چنانچه هیچ یک از موارد بالا مربوط به مشکل گرم نکردن اسپرسوساز شما نمی باشد، باید به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید. در برخی مواقع ممکن است برد اتصالی داشته یا معیوب شده باشد که باید بررسی شود.

  • برای رفع این مشکل باید برد دستگاه اسپرسوساز شما توسط یک تکنسین متخصص بررسی شده و در صورت نیاز، اجزای معیوب آن تعویض شود.
  • حتما باید به این نکه توجه داشته باشید که هنگام نصب برد کنترل جدید، سیم ها را در مکان های دقیق وصل کنید.
  • جهت تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی دستگاه اسپرسوساز خود می توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل گرم نکردن دستگاه اسپرسوساز با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب به بررسی اینکه چرا اسپرسوساز گرم نمی کنه، پرداختیم. در صورت گرم نشدن آب در دستگاه اسپرسوساز خود در ابتدا می توانید هریک از موارد ذکر شده را به دقت مورد بررسی قرار دهید. چنانچه از تخصص و دانش لازم برای عیب یابی و رفع مشکل گرم نکردن اسپرسوساز خود برخوردار نیستید، بهتر است از یک تعمیرکار خبره بخواهید تا این مشکل را برای شما رفع کند. آی پی امداد یک مرکز تخصصی و پیشرفته در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی است و با کمک نیروهای متخصص و قطعات اورجینال، تعمیر اسپرسوساز شما را انجام می دهد. شما می توانید از طریق شماره تماس 02158941 یا 02191093903 درخواست خود را برای بهره مندی از خدمات این مجموعه به ثبت برسانید.

37 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سوران 03 فروردین 1403

    سلام وقتتون بخیر شرمنده من دستگاه نوا 149 دارم هنگام روشن کردن ، دستگاه خود به خود شروع به تخلیه میکنه بدون اینکه قطع بشه باید حتما خاموشش کنم که قطع بشه و اصلا چراغی هم روشن نمیشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 فروردین 1403

      درود، برد فرمان یکسره شده است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • نورالله سرشار 06 اسفند 1402

    سلام من اسپرسو ساز ندوا خریدم ولی ابو زیاد داغ نمیکنه ملایم هست علت چیست و کجا باید باز شود ؟ ممنون و تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 اسفند 1402

      درود، سلام اگر نو می باشد، اول دمای خالي آب را با دماسنج بگيريد. اگر خوب بود، مشكل از آسياب قهوه است. اگر زياد داغ نبود، ترموفيوز ها را چک كنيد.

      پاسخ دادن
    • ابوالفضل 12 اسفند 1402

      سلام.. صدرصد پرتافیلتر رو گرم نمیکنید قبل عصاره گیری،، حتما باید پرتافیلتر گرم. بشه بعد عصاره گیری کنید

      پاسخ دادن
  • میثم 07 بهمن 1402

    سلام دستگاه نوا۱۴۷ دارم آمپر دستگاه پایین می مونه و حرکتی نداره و آب گرم نمیشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 بهمن 1402

      درود، ابتدا ترموستات و بویلر را چک کنید. در نهایت سراغ المنت بویلر بروید؛ زیرا احتمال سوختن المنت بیشتر است.

      پاسخ دادن
  • محمد 19 دی 1402

    سلام من اسپرسوساز استوریا مدل تانیا دارم یه هدگروپش خوب کار میکنه اما یه هدگروپ دیگه اب گرم نداره و باید کلی اب ازش بره تا گرم بشه از طرف دیگه ترموستاتش هم کمو زیاد میکنم هیچ تاثیری نداره انگار اتومات خودش روی یه درجه کار میکنه لطفا راهنمایی کنید ممنونم

    پاسخ دادن
    • ابوالفضل 13 اسفند 1402

      دستگاه نیاز به سرویس کامل داره. مطمئنا دمای آب درسته بدلیل رسوب آب درون هد گروپ چرخش نداره یکی از هدگروپ هات سرده.

      پاسخ دادن
  • علی فلاح 03 آذر 1402

    قهوه ساز جی پاس مدل 6108 زمانیکه روشن میکنم، چراغ قرمز و سفید روشن میشه ولی آب گرم نمیکنه و دستگاه روشن میشه ولی تخلیه نمیکنه اصلا.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 آذر 1402

      درود، ممکن است المنت دستگاه سوخته باشد که باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • azinoroozi301@gmail.com 28 مهر 1402

    سلام خسته نباشید دستگاه اسپرسو ساز ناسا خریدم چهار یا پنج بار ازش استفاده کردم وقتی ب پریز برق میزنم دکمه روشن رو میزنم روشن میشه طبق دستور دوتا دکمه دیگه داره بصورت چشمک زنه باید از حالت چشمک زدن بمونه و ثابت بشه تا من قهوه مورد نظرمو بگیرم ولی از دیروز تا حالا نه گرم می‌کنه دستگاه نه اینکه چراغ چشمک زنش ثابت میمونه خیلی ناراحت شدم چون دستگاه رو تازه خریدم خیلی خورد ب ذوقم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مهر 1402

      درود، المنت دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • فرشید غفاریزاده 04 مهر 1402

    سلام خسته نباشید. من یه دستگاه قهوه ساز نوا دارم. تا الان ۲ بار المنت عوض کردم اما دستگاهو که روشن میکنم، قبل از اینکه دستگاه سر دما برسه و ترموسوییچ قطع کنه، المنت سرخ میشه و میسوزه. میخواستم بدونم به نظره شما مشکل چیه؟ ممنونم خسته نباشید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مهر 1402

      درود، مشکل از ترموستات یا برد دستگاه است که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • رضا نریمانی 23 مرداد 1402

    سلام وقت بخیر من ۱ ماه اسپرسوساز موا ۱۴۹ خریدم وقتی روشنش میکنم ۱ دقیقه زمان میبره برای شروع کار تا جوش بشه وقتی که جوش شد و استفاده کردم زود جوش میشه اما شروع کارش ۱ دقیقه زمان میبره گرم شه طبیعیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مرداد 1402

      درود، طبیعی است و مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
      • رضا 23 مرداد 1402

        مرسی از پاسخگوییتون خیالمو راحت کردید

        پاسخ دادن
  • ناهید 17 مرداد 1402

    دستگاه اسپرسوساز من مدل سانفورد و بلافاصله بعد از خرید کار نمیکنه و آب گرم جریان نداره و پودر قهوه خشک مونده. علت چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 مرداد 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به برد، المنت یا پمپ باشد که نیاز به بررسی دارد.

      پاسخ دادن
  • صبا اسدي 07 مرداد 1402

    با تشكر از اطلاعاتي كه ميديد واقعا خداقوت خوب شد كمك گرفتم ازتون داشتم دستگاه رو داغون ميكردم ممنون

    پاسخ دادن
  • پیمان 02 خرداد 1402

    عرض سلام. دستگاه من نواست. چرا با اینکه جریان برق برقراره اما درجه فشار بالا نمیره .. لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 خرداد 1402

      درود، باید پمپ یا بویلر دستگاه چک شود.

      پاسخ دادن
  • عباس 29 فروردین 1402

    با سلام چرا دستگاه من دیر روشن میشه؟ تایم گرفتم 90 ثانیه زمان میبره تا چراغش سبز بشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 فروردین 1402

      درود، ممکن است بویلر یا مخزن آب دستگاه شما رسوب گرفته باشد که باید رسوب گیری شود.

      پاسخ دادن
  • محمد 05 اسفند 1401

    ممنون.مقدار قهوه تو بسکت باید چقدر باشه؟ من نصف قهوه میریزم و بسکت را پر نمیکنم، یعنس مشکل از این نیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اسفند 1401

      مقدار قهوه ای که باید در سبد اسپرسوی خود استفاده کنید به اندازه سبد و قدرت قهوه ای که ترجیح می دهید بستگی دارد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، یک شات اسپرسو معمولاً به حدود 7 گرم قهوه نیاز دارد، در حالی که یک شات دوبل به حدود 14 گرم قهوه نیاز دارد. مهم است که توجه داشته باشید که کم پر کردن سبد ممکن است منجر به قهوه ضعیف شود، زیرا آب خیلی سریع از قهوه عبور می کند. از طرف دیگر، پر کردن بیش از حد سبد ممکن است منجر به گرفتگی فیلترها و فشار بیش از حد شود که می تواند بر کیفیت اسپرسو تأثیر منفی بگذارد. بنابراین توصیه می شود که سبد را تا حد مناسبی پر کنید. ممکن است لازم باشد کمی آزمایش کنید تا مقدار مناسبی از قهوه را پیدا کنید که برای ترجیحات طعم شما بهترین کار را دارد. اگر در مورد مقدار مناسب قهوه برای دستگاه خود مطمئن نیستید، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید یا با یک باریستای حرفه ای مشورت کنید.

      پاسخ دادن
  • امیری 05 اسفند 1401

    باسلام وخسته نباشید ممنون از سایت خوبتون.من اسپرسوساز مارک زیگما دارم هنوز یکسال نمیشه خریدمش اوایل فوم روی قهوه خیلی خوب بود و دیر ازبین میرفت اما جدیدا هم فوم خوبی نمیده هم زود کف رو فنجون ازبین میره اما دمای قهوه خوبه.اما دمای ابی که از نازل بخار استفاده میکنم خوب نیس ولرمه ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اسفند 1401

      سلام، به نظر می رسد مشکل ممکن است مربوط به نحوه تهیه قهوه یا کیفیت دانه های قهوه باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما در بهبود کیفیت اسپرسو کمک کند: از دانه‌های قهوه تازه و باکیفیت استفاده کنید: اگر دانه‌های قهوه شما قدیمی یا بی کیفیت هستند، ممکن است کرم (فم) خوبی روی اسپرسو تولید نکنند. دانه های قهوه را به درستی آسیاب کنید: مطمئن شوید که دانه های قهوه را به اندازه مناسب برای دستگاه اسپرسوساز خود آسیاب می کنید. آسیاب خیلی ریز می تواند دستگاه را مسدود کند و آسیاب خیلی درشت می تواند منجر به ضعیف شدن قهوه شود. از مقدار مناسب قهوه استفاده کنید: از مقدار مناسب تفاله قهوه برای سبد فیلتر دستگاه خود استفاده کنید. استفاده زیاد یا کم قهوه می تواند منجر به یک اسپرسوی بی کیفیت شود. از تمیز بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید: بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه اسپرسوساز شما تمیز و عاری از هرگونه رسوب یا باقیمانده است. یک دستگاه کثیف می تواند بر کیفیت اسپرسوی شما تأثیر بگذارد. دمای آب را بررسی کنید: مطمئن شوید که دمای آب در دستگاه اسپرسوساز شما صحیح است. اگر آب خیلی گرم یا خیلی سرد باشد، می تواند بر کیفیت اسپرسو تأثیر بگذارد. فشار را بررسی کنید: مطمئن شوید که فشار دستگاه صحیح است. فشار کم می تواند منجر به قهوه ضعیف شود و فشار بیش از حد می تواند منجر به قهوه تلخ شود. با پیروی از این نکات، باید بتوانید کیفیت اسپرسوی خود را بهبود ببخشید و کرم بهتری در بالای آن داشته باشید.

      پاسخ دادن
    • ابوالفضل 13 اسفند 1402

      زیر پرتافیلتر یه پیچ داره وا کنید ،، داخلش ناودانی داره در بیارید،، زیر ناودانی دو عدد پیچ داره در بیارید وسط یه توری گرد هست در ییارید وا کنید سه لایه هست اونو درون ظرف وایتکس نیم ساعت بگذارید بعد همون حالت لا بزنید جا بزنید مشکل خامه ندادن حل میشه، اون توری جرم گرفته باشه خامه نمیده، البته که قبل عصاره گیری حتما پرتافیلتر و گرم کنید

      پاسخ دادن
  • امیری 05 اسفند 1401

    باسلام دستگاه من مارک زیگما هستش موقع درست کردن قهوه دمای قهوه خوبه و مشکلی نداره اما جدیدا هم فوم خوبی نمیده هم زود فوم روی فنجون ازبین میره وهم اینکه موقع استفاده از میله بخار واسه گرفتن یه لیوان آب اصلا اب خروجی داغ نیس یکم گرمه فقط ممنون میشم پاسخگو باشید باتشکر

    پاسخ دادن
  • رامین 01 اسفند 1401

    سلام و خسته نباشید. دستگاه اسپرسو خانگی من روشن میشه کار هم میکنه ولی آب اصلا داغ نمیشه.لطف کنید و راهنمایی کنید که آیا مشکل از المنت هست یا چیز دیگری

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 اسفند 1401

      سلام، اگر اسپرسوساز خانگی شما روشن می شود، اما آب داغ نمی شود، چند دلیل احتمالی وجود دارد که می توانید بررسی کنید: سطح آب: بررسی کنید تا مطمئن شوید آب کافی در مخزن وجود دارد. اگر سطح آب خیلی پایین باشد، المنت گرمایشی ممکن است آب کافی برای گرم شدن نداشته باشد. المنت حرارتی: المنت گرم کننده وظیفه گرم کردن آب در اسپرسوساز شما را بر عهده دارد. اگر معیوب باشد یا سوخته باشد، ممکن است آب را به درستی گرم نکند. ممکن است نیاز به تعویض المنت گرمایش داشته باشید. ترموستات: ترموستات دمای آب موجود در اسپرسوساز را تنظیم می کند. اگر معیوب باشد ممکن است آب اصلا گرم نشود. ممکن است یک تکنسین نیاز به تعویض ترموستات داشته باشد. منبع تغذیه: بررسی کنید تا مطمئن شوید که اسپرسوساز شما به درستی به برق وصل شده و برق را دریافت می کند. اگر منبع تغذیه کار نکند، المنت گرمایشی نیز کار نخواهد کرد. انباشته شدن کلسیم: با گذشت زمان، رسوبات کلسیم بر روی عنصر گرمایشی ایجاد می شود که می تواند از گرم شدن مناسب آب جلوگیری کند. ممکن است لازم باشد اسپرسوساز خود را رسوب زدایی کنید تا تجمع مواد معدنی از بین برود.

      پاسخ دادن
      • رامین 01 اسفند 1401

        ممنون از پاسخگویی به موقع

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 01 اسفند 1401

          موفق باشید دوست عزیز

          پاسخ دادن
  • حامد رضایی 12 بهمن 1401

    با سلام خدمت شما یک دستگاه اسپرسوساز نوا مدل ۱۲۸ دارم که چند روزی میشه خریدم ولی هرکاری میکنم نمیتونم قهوه گرم بگیرم تموم مراحل قهوه گیریم سعی کردم درست انجام بدم حتی قبل از گرفتن شات قهوه پرتافیلتر و خالی امتحان کردم هیچ مشکلی از بابت داغ بودن آب نیست. فقط موقع شات قهوه ولرم و قابل خوردن نیست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 بهمن 1401

      سلام، اگر شات قهوه شما ولرم است، به احتمال زیاد دیگ دستگاه شما به درستی گرم نمی شود. برخی از دلایل رایج برای این مشکل عبارتند از گرفتگی میله بخار، سطح پایین آب یا عملکرد نادرست عنصر گرمایش.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد