logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ویژگی تلویزیون‌های منحنی

ویژگی تلویزیون‌های منحنی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ویژگی تلویزیون‌های منحنی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این روزها بسیاری از مردم به تلویزیون‌ های منحنی علاقه پیدا کرده اند، اما چه امکاناتی سبب محبوبیت این نوع تلویزیون‌ ها نسبت به مدل‌ های تخت شده‌ است؟ اگر شما نیز به دنبال بررسی ویژگی تلویزیون‌های منحنی هستید، ابتدا باید مزایا و معایب این مدل تلویزیون را بشناسید و از تفاوت تلویزیون منحنی و تخت اطلاع پیدا کنید. در همین راستا در این مقاله از آی پی امداد در ادامه با بررسی امکانات و مزایا و معایب تلویزیون‌ منحنی و مقایسه این مدل تلویزیون با مدل های تخت پرداخته ایم که می تواند به شما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره ویژگی تلویزیون‌های منحنی می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

معرفی تلویزیون منحنی

یکی از جدیدترین انواع صفحه نمایش هایی که برای تولید و عرضه تلویزیون های مختلف به کار رفته است، صفحه نمایش منحنی تلویزیون می باشد. تلویزیون های منحنی معمولا دارای ابعاد بزرگی در حدود 80 اینچ هستند و زاویه دیدی که برای کاربران ایجاد می کنند، بیشتر از زاویه دید تلویزیون های تخت است. این تلویزیون ها به گونه ای ساخته شده است که زاویه انحنای آنها به سمت بیرون بوده و به هر اندازه که از تلویزیون خود فاصله بگیرید، خمیدگی صفحه تلویزیون کمتر نشان داده می شود.

تلویزیون منحنی

در واقع شما تنها زمانی می توانید به ویژگی تلویزیون‌های منحنی پی ببرید که در فاصله کمی از این تلویزیون نشسته باشید. به طور کلی شفافیت و کیفیت تصاویر در این تلویزیون بسیار بالا می باشد. به همین دلیل رضایت مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کرده است.

مزایا و معایب تلویزیون‌ منحنی

تلویزیون‌های هوشمند و منحنی قابلیت‌های زیادی دارند. ویژگی‌های زیادی که در این تلویزیون‌های منحنی تعبیه شده است، سبب گردیده تا طرفداران زیادی از سراسر دنیا داشته باشند. بنابراین در این بخش به صورت کامل مزایا و معایب استفاده از این مدل تلویزیون ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

مزایا معایب
کنتراست و وضوح تصویر بیشتر عدم برخورداری از ابعاد پایین تر از 40 اینچ
گستره دید وسیع کشیده تر نشان دادن تصاویر
ایجاد عمق در تصاویر عدم امکان اتصال به دیوار
دارای ظاهری امروزی و شیک ایجاد تحریفات هندسی در تصاویر
انتخابی هوشمندانه برای دوستداران فیلم قیمت گران تر از سایر مدل ها

بررسی مزایای تلویزیون منحنی

تلویزیون‌ های منحنی یک ویژگی منحصر به فرد دارند و آن هم صفحه خمیده آنها است. صفحات منحنی و خمیده زاویه دیده بسیار بهتری نسبت به صفحات تخت دارند. البته منحصر به فرد بودن این تلویزیون‌ها تنها به زاویه دید خوبه آنها تمام نمی‌شود. در ادامه با مزایای تلویزیون‌ های منحنی بیشتر آشنا خواهید شد.

تمرکز بالاتر با تلویزیون منحنی

شکل خمیده صفحه تلویزیون‌های منحنی باعث می‌گردد تا یک زاویه دید بسیار مناسب و نزدیک به واقعی برای مخاطب ایجاد گردد. تصاویر در تلویزیون‌های منحنی و خمیده به گونه‌ای به نمایش گذاشته می‌شوند که مخاطب احساس می‌کند تصاویر او را احاطه کرده‌اند. همچنین این ویژگی باعث می‌شود که کاربر احساس کند تصاویر به او نزدیک می‌شوند. به همین دلیل در هنگام تماشای برنامه مورد علاقه خود، تصاویر را کمی عمیق‌تر مشاهده می‌کند که به واقعیت نزدیک‌تر است. در تلویزیون‌های منحنی تصاویر شبیه به 3 بعدی نمایش داده می‌شوند، حتی اگر فیلم شما 3 بعدی نباشد.

مشاهده یکنواخت تصاویر در صفحه نمایش منحنی

یکی از مهمترین ویژگی تلویزیون‌های منحنی آن است که چشم ما تماشای تصاویر در صفحات خمیده و منحنی را بهتر می‌تواند ببیند و دنبال کند. به همین دلیل در هنگام تماشای برنامه‌های مورد علاقه در تلویزیون‌های منحنی، تصاویر را به صورت یکنواخت می‌بینیم.

مشاهده یکنواخت تصاویر در صفحه نمایش منحنی

آشنایی با معایب تلویزیون‌های منحن

هر وسیله‌ جدیدی که ساخته می‌شود، دارای مزایا و معایبی است. تلویزیون‌های منحنی نیز از این محصولات مستثنی نیستند. البته تمامی محصولات با گذر زمان معایب آن‌ها رفع شده و مزایای بیشتری به آن‌ها افزوده می‌شود. تلویزیون‌های منحنی همانگونه که دارای مزایا هستند، معایبی نیز دارند. البته مزایای تلویزیون‌های منحنی هوشمند آنقدر زیاد است که معایب اندک آن به چشم نمی‌ آیند. اما به طور کلی به شایع‌ترین معایب تلویزیون‌های منحنی در ادامه بیشتر پرداخته‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

انعکاس نور در تلویزیون‌های منحنی

یکی از معایبی که در بیشتر تلویزیون‌های منحنی دیده می شود، انعکاس نور در آن ها بوده است. اگر نور و یا هر چیز درخشان، به صورت مستقیم در رو به روی تلویزیون شما باشد، انعکاس آن در صفحه دیده می‌شود. انعکاس نور در صفحه خمیده تلویزیون به صورت خطی منحنی و یا کشیده دیده می‌شود. بنابراین اگر قصد استفاده از تلویزیون‌های منحنی را دارید، باید در نورپردازی اتاق خود تغییرات کوچکی اعمال کنید تا نور لامپ در تلویزیون منعکس نگردد.

انعکاس نور در تلویزیون‌های منحنی

زاویه دید محدود تلویزیون منحنی

زوایده دید در ویژگی تلویزیون‌های منحنی هم مزیت به شمار می‌رود و هم یک عیب. اما از چه نظر زاویه دید تلویزیون منحنی همزمان یک مزیت و یک عیب به شمار می‌رود؟ اگر در روبه رو و یا در زاویه استاندارند (حدودا زوایه 35 درجه) تلویزیون نشسته باشید، تصاویر را نزدیک به واقعیت می‌بینید که این موضوع یک مزیت مهم  به شمار می‌رود. اما مخاطبی که زاویه آن نسبت به تلویزیون از حالت استاندارد بیشتر شده (زاویه بیشتر از 35 درجه) تصاویر برای او غیر قابل مشاهده خواهد شد. هرچه زاویه بیشتر گردد، تصاویر برای مخاطب غیر قابل رویت‌تر خواهند شد.

زاویه دید محدودتر تلویزیون منحنی نسبت به تخت

توجه داشته باشید تا زمانی که مخاطب در زوایه استاندارد تماشای صفحه قرار دارد، تصاویر را با وضوح و کیفیت بالایی خواهد دید. مشکل دیدن تصاویر تنها برای کاربرانی رخ می‌دهد که از زوایه دید استاندارد خارج شده‌اند که این امری طبیعی است. در برخی از تلویزیون‌های تخت نیز ممکن از چنین حالتی رخ دهد و کاربر صفحه‌ای تیره مشاهده کند.

فراموش نکنید که اگر به هر دلیلی با خرابی تلویزیون خود مواجه شدید برای عیب یابی تلویزیون می توانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت

ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که فرق مانیتور خمیده و تخت در چیست و یا تلویزیون های منحنی و تخت چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. برای پاسخ به این پرسش قصد داریم در این بخش به مقایسه این دو محصول بپردازیم.

تلویزیون منحنی تلویزیون تخت
ابعاد تلویزیون منحنی از 40 اینچ کوچک تر نمی باشد. تلویزیون‌ های تخت در سایزهای مختلف قابل خریداری هستند.
انعکاس تصاویر و نور در این مدل کمی کشیده تر است. با دید غیرمستقیم به صفحه تلویزیون از کیفیت تصویر کم نمی‌ شود.
پنل باریک تری از مدل های تخت دارند. پهنای پنل به کار رفته در این مدل کمی بیشتر است.
امکان نصب این مدل تلویزیون روی دیوار وجود ندارد. به راحتی می توان تلویزیون تخت را روی دیوار نصب نمود.
دارای کنتراست بهتر و مطلوب‌ تری می باشد. عمق تصاویر و کنراست از مدل های منحنی کمتر است.
از قیمت گران تری نسبت به مدل تخت برخوردار است. قیمت خرید مناسب تری از مدل منحنی دارد.

مقایسه تلویزیون منحنی و تخت

بهترین تلویزیون های منحنی در بازار

این روزها برندهای مختلفی اقدام به عرضه انواع تلویزیون های منحنی با ویژگی ها و امکانات مختلف در بازار نموده اند. در همین راستا برای اینکه بتوانید بهترین برند تلویزیون منحنی را خریداری کنید، لازم است هریک از آنها را بشناسید. در این بخش بهترین برند تلویزیون های منحنی موجود در بازار و امکانات آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

برند تلویزیون ویژگی ها
سامسونگ
  • برخورداری از درگاه‌ های متنوع
  • دارای تکنولوژی Adaptive Sound
  • دارای قابلیت WiFi Direct
  • دارای کیفیت تصویر 4K و قابلیت‌ های تصویری متنوع
  • امکان اتصال به اینترنت با وای‌ فای و کابل
  • بلندگو با توان صوتی 20 وات
  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • فناوری Purcolor برای نمایش تصاویر واضح‌تر
  • قابلیت Auto Depth
ال جی
  • صفحه نمایش از نوع OLED
  • دارای قابلیت تقویت کننده رزولوشن
  • قدرت خروجی صدا 70 وات
  • دارای عمق رنگ مشکی
  • سرعت پاسخگویی بالا
  • دارای قابلیت ذخیره هوشمند انرژی
  • تنوع درگاه ها و عملکرد پخش سه بعدی
دوو
  • دارای پنل OLED
  • تلویزیون هوشمند مجهز به اندروید
  • پردازنده 4 هسته
  • مجهز به تکنولوژی HDR 10
  • کیفیت تصویر Ulta HD-4K
  • رزولوشن 2160 * 3840
  • توان خروجی صدای 20 وات
  • مجهز به گیرنده دیجیتال DVB-T2
هایسنس
  • وضوح فوق‌ العاده 3840 × 2160 پیکسل
  • نرخ نوسازی بومی 120 هرتز با عملکرد بالا در بازی
  • فناوری Total DBX برای کیفیت صدای بی‌ نظیر
  • دارای 4 درگاه HDMI
  • برخورداری از دو بلندگوی 15 واتی

تلویزیون محنی بهتر است یا تخت؟

با توجه به آنچه که در این مقاله گفته شد، ممکن است برای شما این سوال ایجاد گردد که تلویزیون منحنی بخریم یا تخت؟ کدام بهتر است. برای پاسخ به این پرسش نظرات کاربران در مورد تلویزیون منحنی را مورد بررسی قرار داده و در این بخش نکاتی مهم را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • به طور کلی با توجه به مقایسه تلویزیون های منحنی و تخت، تفاوت میان آنها بسیار اندک بوده و نمی توان فرق زیادی میان آنها قائل شد.
  • بزرگترین مزیت تلویزیون های منحنی نسبت به مدل های تخت این است که نمایی شیک تر و زیباتر در محیط ایجاد خواهند کرد.
  • چنانچه از لحاظ هزینه خرید مشکلی ندارید، می توانید مدل های منحنی را خریداری کنید که مزایای زیادی را برای شما به همراه دارند.
  • اگر نمی خواهید هزینه زیادی را صرف خرید تلویزیون نمایید، مدل های تخت از ابعاد و برندهای متنوعی برخوردار هستند که می توانید آنها را تهیه کنید.

نتیجه گیری از ویژگی تلویزیون‌های منحنی

در این مطلب به بررسی ویژگی و مزایا و معایب تلویزیون‌های منحنی پرداختیم. امروزه تلویزیون های منحنی نسبت به نمونه‌ های دیگر بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است و هر فرد با توجه به توقعاتی که از یک تلویزیون دارد، تلویزیون منحنی مورد نظر خود را خریداری می‌کند. آی پی امداد یکی از شرکت‌ های معتبری است که تعمیرات تلویزیون را انجام می ‌دهد. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، می‌ توانید برای تعمیرات آن به این مجموعه مراجعه کنید. تیم آی پی امداد با استفاده از قطعات اورجینال و دستگاه ‌های پیشرفته تعمیر تلویزیون را با کیفیت بالایی انجام می ‌دهد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد