logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راه های زیادی برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون وجود دارد که به کاربران امکان می دهد از تجربه کار با صفحه نمایش بزرگ لذت ببرند و انواع اتصال لپ تاپ به تلویزیون را تجربه کنند. در این مقاله از آی پی امداد به نکات بسیار مهمی مانند نکات مهم قبل از اتصال لپ تاپ به تلویزیون، نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل و کدام روش برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون مناسب است؟ اشاره خواهیم کرد.

خلاصه ای از طریقه اتصال لپ تاپ به تلویزیون

کاربران گرامی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از چگونگی اتصال لپ تاپ به تلویزیون را مطرح کرده ایم.

قبل از اتصال لپ تاپ به تلویزیون چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟
  • توصیه می شود هنگام اتصال به تلویزیون، لپ تاپ را خاموش کنید.
  • برای اینکه لپ تاپ بتواند صفحه نمایش را پیدا کرده و تشخیص دهد، تلویزیون باید روشن باشد.
روش های اتصال لپ تاپ به تلویزیون
  • کابل HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با USB-C
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با VGA
طریقه اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل
  • برقراری اتصال وایرلس بین لپ تاپ و تلویزیون
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کروم کست گوگل
  • اتصال لپ تاپ به تلویزیون با dlna
  • ایجاد ارتباط با استاندارد MiraCast
بهترین روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون
  • استفاده از HDMI بهترین راه برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون می باشد.

نکات مهم قبل از اتصال لپ تاپ به تلویزیون

توصیه می شود هنگام اتصال به تلویزیون، لپ تاپ را خاموش کنید. البته برای اتصالات HDMI نیازی به خاموش کردن لپ تاپ نیست. با کمک دفترچه راهنمای تلویزیون، پورت ورودی صحیح را پیدا کنید. برای اینکه لپ تاپ بتواند صفحه نمایش را پیدا کرده و تشخیص دهد، تلویزیون باید روشن باشد. کاربران ویندوز 10 و 8 می توانند Windows + P را فشار دهند تا منویی ظاهر شود و به تنظیمات نمایش دسترسی پیدا کنند. با نصب کابل مخصوصا کابل HDMI تمامی مراحل به صورت خودکار انجام می شود و تصاویر لپ تاپ را روی تلویزیون خواهید دید.

انواع اتصال لپ تاپ به تلویزیون

روش های متفاوتی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کنید و در نمایشگری بزرگتر از آن لذت ببرید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  1. کابل HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون
  2. اتصال لپ تاپ به تلویزیون با USB-C
  3. اتصال لپ تاپ به تلویزیون با VGA

کابل HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

کابل های HDMI مستقیم ترین و مطمئن ترین راه برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون شما هستند. بیشتر لپ‌تاپ‌ها دارای پورت‌ hdmi هستند، که از آن برای برای کارهای دیگر نیز استفاده کرده اید. کابل های HDMI دارای بهترین کیفیت تصویر و کمترین تاخیر ورودی هستند، بنابراین کاملا تحت تاثیر محیط شبکه بی سیم خانگی شما قرار نمی گیرند. وقتی کابل HDMI را بین لپ تاپ و تلویزیون وصل می کنید، همه چیز به طور خودکار اتفاق می افتد، نیازی به تغییر تنظیمات لپ تاپ نیست. با این حال، اگر تصویر به درستی نمایش داده نمی شود، لطفا ابتدا اتصال HDMI را خودتان بررسی کنید و اگر اتصال ناموفق بود، راه حل زیر را انجام دهید:

  • کلید Windows Key + P را همزمان فشار دهید. یک نوار ابزار در کنار صفحه ایجاد می‌شود که باید تنظیمات آن را روی Duplicate یا Second Screen Only قرار دهید.
  • مراحل>TV Display Settings > Display > Adjust Resolutionرا در تنظیمات انجام دهید.

کابل HDMI برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با USB-C

اگر لپ تاپ شما دارای پورت USB-C باشد، گزینه های بیشتری خواهید داشت. می توانید آن را مستقیماً از طریق کابل USB-C به تلویزیون وصل کنید. گزینه دیگر خرید تبدیل USB-C به HDMI است. کابل USB-C را به لپ تاپ و کابل HDMI را به تلویزیون وصل کنید. سپس سر دیگر کابل HDMI را به تبدیل وصل کنید تا دو دستگاه متصل شوند. توجه داشته باشید که همه پورت‌های USB-C نمی‌توانند سیگنال ویدیویی ارسال کنند، بنابراین قبل از خرید کابل USB-C به HDMI حتماً این مورد را بررسی کنید.

  • دو دستگاه را با کابل USB-C به هم متصل کنید. از آداپتور USB-C به HDMI استفاده کنید.
  • تلویزیون و لپ تاپ را روشن کنید.
  • بسته به کابلی که استفاده کرده‌اید، ورودی مناسب تلویزیون با ریموت را انتخاب کنید.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با USB-C

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با VGA

اگر از لپ تاپ و تلویزیون قدیمی استفاده می کنید، احتمالاً در هر دو پورت VGA خواهید یافت. وضوح VGA به خوبی کیفیت HDMI نیست. این کابل فقط سیگنال ویدیویی را کنترل می کند، بنابراین هنگام استفاده از این کابل، یک کابل مدیریت صوتی جداگانه لازم است.

  • لپ تاپ را با کابل VGA به تلویزیون وصل کنید.
  • دو دستگاه را با کابل صوتی 3.5 میلی متری به هم متصل کنید.
  • هر دو دستگاه را روشن کنید.
  • ورودی PC یا RGB را در تلویزیون با ریموت انتخاب کنید.
  • ارتباط بین دو دستگاه باید به طور خودکار برقرار شود. اما در صورت عدم موفقیت، مراحل Settings > System > Display انجام دهید و مطمئن شوید گزینه TV انتخاب شده است.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با VGA

نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون بدون کابل

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، راه های زیادی وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها بدون کابل و اتصال فیزیکی، لپ تاپ را به تلویزیون متصل کرد:

  1. برقراری اتصال وایرلس بین لپ تاپ و تلویزیون
  2. اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کروم کست گوگل
  3. اتصال لپ تاپ به تلویزیون با dlna
  4. ایجاد ارتباط با استاندارد MiraCast

برقراری اتصال وایرلس بین لپ تاپ و تلویزیون

یکی از ویژگی های خاص تلویزیون های هوشمند، اتصال بی سیم داخلی آنها است. می توانید لپ تاپ را به صورت بی سیم به تلویزیون داخلی متصل کرده و صفحه نمایش لپ تاپ را روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید.

برقراری اتصال وایرلس بین لپ تاپ و تلویزیون

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کروم کست گوگل

اگر می خواهید ویدیوها و عکس های بیشتری را از لپ تاپ خود به تلویزیون خود ارسال کنید، دانگل Google Chromecast یک راه آسان برای انجام این کار به صورت بی سیم است. این دستگاه دارای یک پورت HDMI یا USB است، آن را به پشت تلویزیون خود وصل کنید و می توانید هر تب کروم را با فشار یک دکمه به تلویزیون خود منتقل کنید. این به معنای تماشای محتوایی مانند فیلم‌های Netflix، YouTube، یا هر محتوای جالبی از وب است که می‌توانید در تلویزیون خود مشاهده کنید. Chromecast عمدتا برای افرادی طراحی شده است که می خواهند فیلم تماشا کنند یا محتوایی مانند YouTube را از لپ تاپ خود به تلویزیون خود پخش کنند. Chromecast همچنین برای افرادی ساخته شده است که می خواهند از طریق تلویزیون به موسیقی گوش دهند.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با کروم کست گوگل

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با dlna

Dlna راه دیگری برای متصل کردن لپ تاپ به تلویزیون است که می تواند بی سیم یا سیمی باشد. این یک روش ارتباطی استاندارد بین دستگاه های دیجیتال برای مصرف خانگی در یک پلت فرم شبکه مبتنی بر IP است. این استاندارد در سال 2004 راه اندازی شد و توسط بیش از 245 شرکت پیشرو در جهان استفاده می شود. تمام دستگاه هایی که به صورت بی سیم از لپ تاپ به تلویزیون از طریق DLNA متصل می شوند می توانند به عنوان یک اتصال به شبکه خانگی عمل کنند که به راحتی می تواند منابع اطلاعاتی و بسیاری از خدمات اشتراک تجهیزات شبکه را شناسایی کند. دستگاه هایی مانند لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها، حتی پخش کننده های صوتی و گیرنده های ماهواره ای.

اتصال لپ تاپ به تلویزیون با dlna

ایجاد ارتباط با استاندارد MiraCast

Miracast در واقع نوعی دانگل است که دارای فناوری مشابه Wi-Fi است. Miracast مانند کابل HDMI عمل می کند، به این معنی که می تواند محتوا را از لپ تاپ به تلویزیون منتقل کند. این دستگاه کوچک بسته به برند و مدل در اشکال مختلف وجود دارد، اما همه آنها به روشی مشابه کار می کنند. دانگل به پورت HDMI لپ تاپ متصل می شود و به لپ تاپ اجازه می دهد دستگاه دیگری مانند تلویزیون را پیدا کند و به آن متصل شود. Miracast توسط ویندوز 8.1، ویندوز 10 و برخی برنامه نویسان تلویزیون هوشمند پشتیبانی می شود و نسبتاً ارزان است. این روش معمولا از کیفیت بسیا بالا پشتیبانی نمی کند و تاخیر زیاد در انتقال تصاویر باعث ایجاد مشکل در بازی ها می شود.

ایجاد ارتباط با استاندارد MiraCast

کدام روش برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون مناسب است؟

همه این روش ها در شرایط مختلف مفید هستند. البته کابل HDMI به سبک قدیمی به وضوح بهترین کابل برای مسافت های کوتاه است که کیفیت تصویر را حفظ می کند. این قابلیت برای افرادی که لپ تاپ تعویض می کنند بسیار مفید است. اگر نمی توانید از کابل استفاده کنید، Google Cast گزینه های عالی برای پخش رسانه شما هستند. در این میان Steam Link نیز گزینه بسیار مفیدی برای بازی ها است. می بینید که بسته به نحوه استفاده از صفحه نمایش دوم، انتخاب اتصال لپ تاپ به تلویزیون متفاوت است.

3.5/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد