logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

موتور گردان ماکروفر

موتور گردان ماکروفر
موتور گردان ماکروفر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله موتور گردان ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر سینی ماکروفر نمیچرخد، احتمال خرابی موتور گردان وجود دارد. مشکلات موتور گردان ماکروفر می تواند به دلیل بروز ایراد در قسمت های مختلف این قطعه باشد. بنابراین یافتن علت این مشکلات و نحوه تعمیر و تعویض موتور چرخان مایکروویو می تواند در رفع مشکلات این دستگاه بسیار کمک کننده باشد. در این مقاله از آی‌پی امداد  قصد داریم تا بررسی کنیم که موتور چرخشی مایکروفر چیست و چگونه در این دستگاه استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کاربران گرامی در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد موتور گردان مایکروویو می توانید در انتهای صفحه (قسمت نظرات) با سایر کاربران و تعمیرکاران آی پی امداد به سوال و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از عیب یابی مشکلات موتور گردان ماکروفر

کاربران گرامی آی‌پی امداد برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، در این بخش به خلاصه ای از عیب یابی موتور گردان ماکروفر میپردازیم.

موتور گردان ماکروفر چیست و چه کاری انجام میدهد؟
  • برای اینکه تمام قسمت های غذای شما گرم شود یا به درستی در مایکروویو پخته شود، سینی باید بچرخد.
  • چرخش سینی مایکروویو توسط موتور گردان انجام می شود.
  • کوپلینگ زیر سینی به موتور گردان متصل می شود و در نهایت سینی می چرخد.
نشانه های خرابی موتور گردان مایکروفر چیست؟
  1. نچرخیدن سینی
  2. عدم پخت یکنواخت مواد غذایی
  3. سوختن بخشی از غذا
علت خرابی موتور چرخان مایکروویو چیست؟
  • موتور گردان جزء قطعات مصرفی بوده و احتمال خرابی آن وجود دارد.
  • قرار دادن اجسام سنگین بر روی سینی مایکروویو باعث فشار بر روی موتور چرخان می شود.
  • اگر کوپلینگ زیر سینی شکسته یا تغییر شکل داده باشد، باعث وارد آمدن فشار به موتور چرخان و آسیب به آن می شود.
آیا موتور گردان ماکروفر قابل تعمیر است؟
  • تعمیر موتور گردان مایکروویو با وجود چرخ دنده های آن امکان پذیر است.
نحوه تست موتور گردان ماکروفر چگونه است؟
  • به ولتاژ روی موتور گردان دقت نمایید که 110 یا 220 ولت است.
  • سپس با برق مستقیم تست نمایید.
  • همچنین میتوانید با استفاده از مولتی متر، موتورگردان را تست نمایید.
موتور گردان ماکروفر را از کجا بخریم؟
  • از فروشگاه قطعات ماکروفر آی‌پی یدک میتوانید موتور گردان را تهیه نمایید.

موتور گردان ماکروفر چیست؟

مایکروویو وسیله ای است که غذا را با پرتوهایی که از خود ساطع می کند، گرم یا پخته می نماید. یک سینی داخل مایکروویو وجود دارد که غذا در آن به طور مستقیم قرار می گیرد و گرم می شود. این بشقاب که به سینی ماکروفر معروف است در داخل دستگاه می چرخد تا تمام قسمت های مواد غذایی داخل دستگاه گرم شود. اما چه چیزی باعث چرخش این سینی می شود؟ موتور گردان یکی از مهمترین اجزای مایکروفر است که برای چرخاندن سینی استفاده می شود. موتور گردان ماکروفر با چرخاندن سینی، تمام قسمت های مواد غذایی داخل مایکروفر را گرم می کند.

کارایی موتور گردان مایکروفر

خراب شدن موتور گردان در ماکروفر باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟

آیا سلامت موتور گردان مایکروویو بر کیفیت عملکرد دستگاه تأثیر می گذارد؟ قطعا خرابی موتور دوار در مایکروویو بر کیفیت مایکروفر تاثیر منفی می گذارد. همانطور که می دانید موتور دوار باعث چرخش سینی مایکروویو می شود.

  • اگر موتور گردان خراب شود، سینی مایکروویو به درستی نمی چرخد و غذای داخل سینی به طور یکنواخت پخته یا گرم نمی شود.
  • بنابراین خرابی موتور گردان مانع از پخت یکنواخت غذا در مایکروفر می شود.
  • همچنین احتمال سوختن یا گرم شدن بیش از اندازه بخشی از غذا وجود دارد.
  • اگر سینی مایکروفر شما در حین چرخش گیر کرد و یا چرخش نکرد، بهتر است برای تعمیر موتور گردان مایکروفر به آی‌ پی امداد مراجعه کنید.

در صورت خراب شدن موتور گردان مایکروفر چه باید کرد؟

در صورت خراب شدن موتور گردان مایکروفر چه باید کرد؟ علت خراب شدن موتور گردان مایکروفر چیست؟ تعمیر موتور گردان مایکروفر چگونه است؟ اگر شما نیز با این سوالات همراه هستید، بهتر است تا انتهای این بخش همراه آی‌پی امداد باشید. در مایکروفر چند قطعه جهت چرخش سینی وجود دارد که یکی از قطعات، موتور گردان است. برای تعمیرات موتور گردان مایکروویو  در ابتدا باید این قطعه از دستگاه مایکروفر جدا شود. موتور گردان توسط دو قطعه به نام شفت و کوپلینگ به سینی مایکروفر متصل می شود.

علت خراب شدن موتور گردون ماکروفر

موتور گردان اصلی ترین عامل برای چرخش سینی گردان است؛ زیرا انرژی یا نیروی لازم برای به چرخش درآمدن سینی مایکروفر را فراهم می کند. بنابراین اگر به هر علتی موتور گردان خراب شود، سینی درون مایکروفر به چرخش در نمی آید. بنابراین اگر موتور گردان مایکروفر سوخته است، باید آن را تعویض کنید.

  • برای تعویض موتور گردان مایکروفر در ابتدا پریز را از برق جدا کنید و سپس با کمک آچار مخصوص پیچ های اطراف موتور را باز کنید.
  • موتور سوخته را خارج کنید و موتور جدیدی را جایگزین کنید.
  • در صورتی که شرایط و تجربه کافی در زمینه تعویض موتور گردان را ندارید، بهتر است از آی‌پی امداد کمک بگیرید.

تعمیر موتور گردان ماکروفر چگونه انجام می شود؟

برای تعمیر موتور گردان ماکروفر باید مراحل زیر را با دقت انجام دهید تا آسیبی به ماکروفر وارد نشود. در صورتی که تا به حال این عمل را انجام نداده اید و با نحوه تعمیرات موتور گردان مایکروویو آشنا نیستید، توصیه می شود حتماً تعمیرات آن را به مراکز آی‌پی امداد بسپارید.

مراحل تعمیر موتور گردان عبارت است از:

  • ابتدا دو شاخه را از پریز جدا کنید تا جریان برق قطع شود. توصیه می شود برای مدت چند دقیقه صبر کنید تا از خارج شدن جریان برق اطمینان حاصل کنید.
  • موتور گردان در بخش زیرین ماکروفر تعبیه شده است و باید برای تعمیر آن باید پنل زیرین مایکروفر را از آن جدا کنید.
  • بعد از جدا کردن پنل زیرین باید موتور گردان که توسط تعدادی پیچ و سیم محکم شده است را باز کنید تا بتوانید آن را از ماکروفر جدا کنید.
  • بهترین ابزار برای تشخیص سوختن یا سالم بودن موتور گردان، مولتی متر است که با نشان دادن جریان یا عدم جریان، به تعیین سلامت موتور می پردازد.
  • در صورتی که جریانی در موتور گردان وجود نداشته باشد، قطعاً موتور گردان آن سوخته است و برای رفع مشکل موتور گردان ماکروویو باید آن را تعویض کنید.
  • در این شرایط باید موتور گردان را تعویض کنید تا عملیات تعمیر ماکروفر تکمیل شود.
  • معمولاً سوختگی موتور گردان قابل تعمیر نمی باشد و شما می توانید با خرید یک موتور گردان جدید و جایگزین کردن آن در مایکروفر، تعمیرات آن را به پایان برسانید.

تعمیر موتور گردان مایکروفر

تعمیرکار آی پی امداد درباره عیب یابی مشکلات موتور گردان مایکروفر یا ماکروویو چه میگوید؟

در برخی مواقع موتور گردان ماکروفر دچار خرابی شده و در نتیجه سینی به درستی نمی چرخد. در این شرایط باید اقدام به عیب یابی موتور گردان مایکروفر خود نمایید تا پس از بررسی مشکلات آن بتوانید اقدامات لازم برای تعمیرات این قطعه را انجام دهید.

  • برای اینکه بتوانید اقدام به بررسی موتور گردان ماکروویو خود نمایید، باید ازجریان برق دستگاه را قطع کرده و از مولتی متر استفاده کنید.
  • پس از درآوردن پنل دستگاه با استفاده از مولتی متر اقدام به بررسی هریک از ترمینال های موتور گردان خود نمایید.
  • در برخی مواقع جریانی در این بخش مشاهده نمی شود که به معنای سوختگی موتور گردان است.
  • اگر پس از بررسی موتور جریان در آن وجود دارد اما باز هم کار نمی کند، باید در حالت دیگری اقدام به تست دستگاه خود نمایید.
  • چنانچه این قطعه دچار خرابی شده و یا به صورت کامل نمی چرخد، می توانید آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.

نتیجه گیری از موتور گردان ماکروفر

در این مطلب به بررسی اینکه موتور گردان ماکروفر چیست و چه کاربردی در مایکروفر دارد، پرداختیم. خراب شدن موتور گردان مایکروفر باعث اختلال در عملکرد مایکروفر می شود‌. در واقع موتور گردان مایکروفر در صورت خراب شدن موجب می شود تا گرما به صورت یکنواخت روی غذا پخش نشود. بنابراین اگر به هر علتی موتور گردان مایکروفر خراب شده است، توصیه می شود جهت تعمیرات مایکروویو به مجموعه بزرگ آی پی امداد مراجعه شود. مجموعه آی پی امداد از تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه خود برای تعمیر موتور گردان انواع مایکروفر کمک می گیرد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد