logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی جهت خرید قطعات لوازم خانگی با شماره های زیر تماس حاصل نمایید 021-88986350 0933-3336936

معرفی قطعات چایساز

معرفی قطعات چایساز
معرفی قطعات چایساز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله معرفی قطعات چایساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید بتوان چای را محبوب ترین نوشیدنی برای ما ایرانی ها دانست که همه روزه چندین لیوان چای تهیه و نوشیده میشود روش های تهیه چای از ابتدا به صورت چای های ذغالی، سماورهای ذغالی، قوری کتری، سماور و در نهایت با پیشرفت تکنولوژی و علم شاهد تهیه چای در دستگاه های چایساز هستیم که امروزه در اکثر خانه ها موجود میباشد و میتواند در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سماور و یا قوری کتری آب را برای دم کردن چای به جوش بیاورد، این دستگاه ها از کنار هم قرار گرفتن یک سری قطعات تشکیل شده اند که در ادامه این مقاله سعی داریم برای شما عزیران به معرفی قطعات چایساز بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه قصد آشنایی با قطعات چای ساز را دارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکاران لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

انواع چای سازها کدامند؟

معمولا چایساز ای موجود در بازار امروزه به سه شکل دیده میشوند که در ادامه انواع چای سازها را برای شما آورده ایم:

  • چایی ساز های دم آور که در این نوع چای ساز ها محل قرار گیری قوری بر روی کتری میباشد و چای توسط بخار حاصل از کتری بر روی یک صفحه برقی دم میکشد.
  • چایی سازهای موازی که بر روی یک صفحه دو جایگاه برای کتری و قوری قرار دارد پس از جوش آمدن آب و ریختن آن در قوری محتوی چای خشک قوری را در جایگاه خود قرار داده که توسط المنت هایی که در زیر آن قرار دارند چای داغ شده و دم میکشد.
  • چای سازهای پارچی که تنها یک پارچ متصل به برق میباشد که بعد از به جوش آمدن آب میتوانید آن را روی چای خشک خود ریخته و نوش جان نمایید.

معمولا محبوب ترین مدل چای سازها، مدل دم آور هستند زیرا طعم چای در انها بسیاز نزدیک به طعم چای سماور میباشد.

معرفی قطعات چایساز

معمولا چای سازهای برقی از قطعات مختلفی تشکیل میشوند که این قطعات چایساز عبارتند از:

  • سینی
  • کتری
  • قوری
  • قسمت های داخلی شامل المنت ها و سیم پیچی های داخلی
  • کلیدهای روشن و خاموش چایی ساز

بررسی وظایف قطعات چایساز

همانطور که گفته شد چایساز ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که در ادامه به بررسی وظایف قطعات چایساز میپردازیم:

  • سینی به یک قطعه که در واقع نیز شبیه به سینی است گفته میشود که محل قرار گیری کتری و قوری روی آن میباشد که در قسمت داخل این سینی سیم پیچی ها و المنت های گرم کننده سینی قرار دارند، زمانی که دستگاه به برق متصل شده و روشن میگردد و دکمه روشن توسط فرد زده میشود این المنت ها ظرف مدت بسیار کوتاهی با استفاده از برق داغ شده و سبب میگردند که آب داخل کتری به جوش آید.
  • کتری چایسازها معمولا به شکل پارچهای بزرگ درجه بندی شده هستند که در قسمت تحتانی خود دارای یک المنت پر قدرت میباشد آب را به سرعت به جوش آورد که معمولا سنسورهای حساس به دمای کتری در روی صفحه سینی قرار دارد.
  • قوری دستگاه چایساز که معمولا از جنس شیشه هایی با مقاومت بالا در برابر شکستن هستند و روی صفحه ای با المنت های کم توان تر نسبت به کتری هستند که باعث دم کشیدن چای و گرم ماندن آن برای مدت زمان مشخصی میگردند.
  • دکمه های روشن و خاموش دستگاه چایساز نیز بعد از اتصال دستگاه به برق زده شده و باعث گرم شدن المنت ها میشوند که این گرم شدن المنت ها در واقع عامل اصلی به جوش آمدن آب میباشد.

بورس لوازم جانبی چایساز در تهران

ممکن است در اثر استفاده طولانی یا یک اتفاق ناگهانی یکی از قطعات چایساز شما مانند قوری دچار شکستگی و یا خرابی گردند اما نگران نباشید شما میتوانید به راحتی و با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آی پی یدک که زیر مجموعه آی پی امداد و بورس لوازم جانبی چایساز در تهران میباشد اقدام به خرید قطعه معیوب چایساز خود نمایید.

نتیجه گیری از معرفی قطعات چایساز

امروزه چایسازها یکی از وسایل محبوب در خانه ها میباشند که به کمک آنها میتوانتید در کوتاهترین زمان لذت نوشیدن یک فنجان چای داغ را تجربه نمایید، شما میتوانید با مطالعه مقاله بالا با قطعات مختلف این دستگاه آشنا شده و همچنین در صورت وجود اشکال یا نیاز به خرید مجدد یکی از قطعات چایساز از مرکز معتبر معرفی شده خرید نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد