logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی جهت خرید قطعات لوازم خانگی با شماره های زیر تماس حاصل نمایید 021-88986350 0933-3336936

معرفی قطعات بخارشوی

معرفی قطعات بخارشوی
معرفی قطعات بخارشوی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله معرفی قطعات بخارشوی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در سال های گذشته به منظور نظافت باید ابتدا محیط را جارو کرده وپس از آن با یک وسیله که دارای رطوبت میباشد اقدام به تمیز کردن می نمودیم اما امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاهی تولید شده است که میتواند این کار را با قدرت بسیار بالا انجام دهد وآن دستگاه بخار شوی میباشد که در پی استقبال مصرف کنندگان از این دستگاه اکثر برندهای مطرح اقدام به تولید آن کرده اند، دستگاه های بخار شوی نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری از کنار هم قرار گرفتن یک سری قطعات ریز و درشت تشکیل شده است که به منظور آشنایی بیشتر شما با این قطعات سعی داریم در این مقاله به معرفی قطعات بخارشوی بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه قصد بررسی و آشنایی با قطعات بخارشوی را دارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین تعمیرگاه آی پی امداد همراه باشید.

دستگاه بخارشوی چیست؟

بخارشوی یک وسیله بسیار کارآمد و مناسب جهت تمیز کردن محیط های منزل، محل کار، فرش،مبل، سرامیک و … میباشد که از کنار هم قرار گرفتن قطعات بخارشوی تشکیل شده است. که به دلیل استفاده از تکنولوژی بخار در هنگام شست و شو طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است و در مقایسه با روش های سنتی و قدیمی بسیار محبوب است. در این دستگاه تکنولوژی جدیدی برای تمیز کردن به کار رفته است که در ادامه برای شما نحوه کار بخارشوی را توضیح خواهیم داد:

  • در این دستگاه ها برای تمیز کردن آب به بخار تبدیل میشود.
  • که فشار بخار در دستگاه بخار شوی بسیار بالا است.
  • این دستگاه با دمای بسیار بالا بخار تولید میکند و به کمک این بخار محیط را تمیز مینماید.
  • در واقع این فرآیند با برخورد بخار با فشار زیاد به اجسام و سطوح انجام میگردد.

انواع دستگاه بخار شوی

معمولا بخارشوی ها در مدل های مختلفی تولید میشوند که شما میتوانید با توجه به نوع نیاز خود مدل مناسب را خریداری نمایید، در ادامه انواع دستگاه بخارشوی را برای شما معرفی میکنیم:

  • بخارشوی مدل تی: که بیشتر برای تمیزکردن سنگ و سرامیک و سطوح کف استفاده میشود و شکل طراحی شده برای آن نیز مانند تی است که شبیه به جاروبرقی ها دارای یک دسته بلند نیز هستند .
  • بخارشوی های دستی این دستگاه ها نسبت به مدل قبلی استفاده بیشتری دارند و میتوان از آنها برای تمیز کردن شیشه، دیوارها، اجاق گاز و … استفاده کرد که البته این مدل نسبت به سایر مدل ها ارزان قیمت تر نیز هستند.
  • نوع دیگر دستگاه های بخار شوی، مدل چند منظوره این دستگاه میباشد که در ابعاد بزرگتر بوده از نظر قیمت نیز از دو مدل قبلی گرانتر است و برای تمیز کردن همه مکان ها میتوان از آن استفاده کرد.

معرفی نام قطعات بخارشوی

دستگاه بخارشوی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعات وظیفه منحصر به فرد خود را انجام میدهند در ادامه این مقاله به معرفی قطعات بخارشوی میپردازیم:

  • مخزن بخارشوی
  • پمپ بخارشوی
  • شلنگ بخارشوی
  • موتور بخارشوی
  • برد بخارشوی
  • محفظه و یا بدنه بخار شوی
  • دسته بخارشوی
معرفی اجزا و قطعات بخارشو
معرفی اجزا و قطعات بخارشو

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

معرفی قطعات بخارشوی

پس از معرفی قطعات بخارشوی باید با نحوه کارکرد هرکدام از آنها آشنا شویم که در ادامه برای شما وظیفه هرکدام از این قطعات را توضیح خواهیم داد:

  • مخزن بخارشوی: این قطعه در دستگاه های بخارشوی بویلر نیز نامیده میوشد که با توجه به نوع بخارشوی شما میتواند در سایزها و گنجایش های مختلف دیده شود، معمولا در تولید این مخزن از آلیاژی استفاده میشود که داغ شدن آب آسیبی به آن وارد نکند، این مخزن در قسمت بالایی خود دربی برای ریختن آب درون آن دارد.
  • پمپ بخارشوی: وظیفه پمپ بخارشوی انتقال بخار به خارج از دستگاه میباشد.
  • شلنگ بخارشوی: یکی دیگراز قطعات بخارشوی شلنگ آن میباشد که معمولا طول زیادی نیز دارد، معمولا در طراحی این شلنگ در برندهای مختلف اولین نکته جنس ان است که باید طوری طراحی گردد که مانع خروج بخار و داغ شدن باشد که از سوختن دست شما جلوگیری گردد، اگر در مسیر این شلنگ سوراخی ایجاد شود ممکن است باعث خارج شدن بخار از آن گردد.
  • موتوربخارشوی: موتور دستگاه بخارشوی نیز از جمله قطعاتی است که میتواند با توجه به مدل دستگاه شما توان های متفاوتی داشته باشد. موتور را میتوان جزء اصلیترین قطعات بخارشوی دانست.
  • برد بخارشوی:برد از جمله قطعات حساس دستگاه بخارشوی میباشد که وظیفه هماهنگی و اجرای فرمان های داده شده به بخارشوی را دارد .
  • محفظه یا بدنه دستگاه بخار شوی به خارجی ترین قسمت و در بر گیرنده اجزای داخلی دستگاه بخارشوی گفته میشود که با توجه به مدل دستگاه از جنس های مختلف ساخته شده است که معمولا استحکام آن بسیار بالا بوده تا درهنگام کار و ضربه ناگهانی آسیبی نبیند.
  • دسته دستگاه بخارشوی نیز به قسمت بلند سر دستگاه گفته میشود که برای هدایت توسط شخص به دست گرفته میشود.

بورس خرید قطعات بخار شوی در تهران

دستگاه های بخارشوی نیز میتوانند مانند هر وسیله دیگر در اثر استفاده دچار خرابی گردند و یا یکی از قطعات بخارشوی شما معیوب گردد اما در صورت بروز این مشکل نگران نباشید زیرا میتوانید در هر نقطه ای از کشور که هستید از خدمات فروشگاه اینترنتی آی پی یدک که زیر مجموعه آی پی امداد میباشد خرید نموده و به برطرف کردن مکشل دستگاه بخارشوی خود بپردازید.

نتیجه گیری از معرفی قطعات بخارشوی

با توجه به کارآمد بودن و سهولت نظافت محل توسط دستگاه های بخارشوی شما میتوانید با آشنایی با قطعات مختلف این دستگاه و رعایت یک الگوی صحیح در استفاده از آن به راحتی سالیان طولانی و بدون نگرانی از دستگاه بخارشوی خود استفاده نمایید.

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حامد 12 اسفند 1401

    سلام و عرض احترام بنده به یک قطعه دسته کامل بخارشوی بایترون نیاز دارم، بخصوص قسمت پایین آن، یعنی کلاهک شوینده و قطعه ای که به آن مرتبط است، چون شکسته شده، ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید..

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد