logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مشکلات صدای ماشین ریش تراش

مشکلات صدای ماشین ریش تراش
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مشکلات صدای ماشین ریش تراش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

صدای ماشین ریش تراش به هنگام کار می توان امری عادی باشد، اما زمانی که حس کردید موزر شما صدای بلندی تولید می کند، بهتر است پیش از آنکه مشکلی برای دستگاه رخ دهد، علت آن را بیابید و برای رفع مشکلات صدای ماشین ریش تراش اقدام کنید. در ادامه این مطلب علت صدای ماشین ریش تراش و نحوه تشخیص و عیب یابی آن را آورده ایم. چنانچه قادر به رفع مشکل صدای زیاد موزر خود نیستید، بهتر است از تکنسین های مجرب نمایندگی مجاز آی پی امداد کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید.

خلاصه ای از علت صدای بلند ماشین ریش تراش

در ابتدا برای اینکه وقت کمتری از شما گرفته شود، قصد داریم به بررسی علت صدای بلند ریش تراش و روش های رفع مشکل به صورت خلاصه در جدول زیر برای شما بپردازیم:

سوال پاسخ
علت صدای ماشین ریش تراش
  1. روشن ماندن طولانی مدت دستگاه
  2. مونتاژ اشتباه قطعات موزر
  3. خرابی یا فرسودگی تیغه ها
  4. عدم روغن کاری و تمیز کردن تیغه ها
نحوه رفع مشکل صدای ماشین اصلاح
  • ابتدا بررسی کنید که صدا مربوط به کدام قسمت است.
  • تیغه ها را بررسی و در صورت نیاز آنها تعویض کرده یا به درستی جا بزنید.
  • موتور دستگاه را چک کرده و در صورت لزوم آن را تعمیر یا تعویض کنید.
  • در صورت خرابی یا اتمام عمر باتری، آن را تعویض نمایید.
روش های جلوگیری از ایجاد صدای موزر
  • تمیز کردن منظم تیغه ها
  • روغن کاری موتور و تیغه ها
  • شارژ کامل باتری پیش از استفاده
  • تعویض قطعات فرسوده دستگاه
  • استراحت دستگاه در صورت استفاده طولانی مدت

علت صدای زیاد ریش تراش یا موزر چیست؟

صدای زیاد ماشین ریش تراش یا موزر با توجه به نوع دستگاه (برقی یا شارژی) ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان گفت دلایل صدای ناهنجار دستگاه در حین کار شامل موارد زیر می باشد:

  1. در صورتی که تیغه های ماشین اصلاح شما فرسوده یا خراب شده باشند، به هنگام استفاده از دستگاه صدای بلندی از سوی تیغه ها ایجاد خواهد شد.
  2. در برخی مواقع ممکن است پس از مدتی استفاده از ماشین ریش تراش، صدای بلندی ایجاد شود که دلیل آن کثیفی دستگاه بوده و باید تمیز شود.
  3. در صورتی که دستگاه را برای تمیز کردن باز کرده باشید و هنگام مونتاژ و بستن قطعات آن به درستی عمل نکرده باشید، موزر در حین کار صدای زیادی ایجاد خواهد کرد.
  4. روشن کردن دستگاه در مدت زمان طولانی باعث داغ شدن موتور ریش تراش و در نتیجه تولید صدای بلند می شود.

علت صدای زیاد ماشین ریش تراش یا موزر چیست؟

نحوه عیب یابی مشکلات صدای ماشین اصلاح

برای عیب یابی مشکلات صدای ماشین ریش تراش می‌ توانید به روش‌ های زیر اقدام کنید:

  • اولین قدم برای عیب یابی مشکل دستگاه گوش کردن به صدا است. با توجه به نوع صدا و زمانی که ایجاد می‌ شود، می‌ توانید به نوع مشکل پی ببرید. بهتر است قطعات و بدنه دستگاه را به خوبی بررسی کنید.
  • بررسی قطعات ماشین ریش تراش می‌ تواند به شما کمک کند تا مشکل را پیدا کنید. از جمله قطعاتی که ممکن است باعث ایجاد سروصدا شوند، می‌ توان به تیغه ریش تراش، موتور یا باتری اشاره کرد.
  • در صورتی که صدا مربوط به تیغه های دستگاه باشد، در صورت فرسودگی یا خرابی باید آنها را تعویض نمایید.
  • بروز مشکل در موتور یا باتری دستگاه نیز می تواند شامل تعمیر قطعه معیوب یا تعویض آن توسط تعمرکار متخصص باشد.
  • اگر نمی توانید مشکل را به صورت دقیق تشخیص دهید، بهتر است از تکنسین های نمایندگی مجاز آی پی امداد کمک بگیرید تا ماشین ریش تراش شما را به دقت عیب ایبی کرده و مشکل را تشخیص دهند.

خلاصه ای از علت صدای ماشین ریش تراش

روش های جلوگیری از ایجاد صدای ریش تراش و موزر

به طور کلی نگهداری صحیح از ماشین اصلاح برای عملکرد بهینه و جلوگیری از ایجاد صدای زیاد در دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی نکات مهم جهت جلوگیری از بروز این مشکل خواهیم پرداخت:

  • پس از هر بار استفاده، ریش تراش را خاموش کرده و موهای بین تیغه و بدنه دستگاه را با برس تمیز کنید. برخی از ریش تراش ها ضد آب هستند که می توانید سر دستگاه را زیر آب گرفته و آن را بشویید تا موهای باقی مانده را از بین ببرید. اگر ریش تراش شما ضد آب نیست، از محلول تمیزکننده برای تمیز کردن تیغه ها استفاده کنید.
  • برخی از ریش تراش های برقی نیاز به روغن کاری منظم توسط روغن روان کننده مخصوص دارند تا تیغه ها و موتور آنها به خوبی کار کنند.
  • با گذشت زمان تیغه های ریش تراش فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند که لازم است آنها را به طور منظم بررسی کرده و در صورت نیاز تیغه ها را تعویض کنید.
  • اگر ریش تراش شما شارژی است، قبل از استفاده مطمئن شوید که آن را به طور کامل شارژ کرده و از شارژ بیش از حد آن خودداری کنید.
  • در صورتی که قصد استفاده طولانی مدت از دستگاه را دارید، لازم است پس از هر 20 دقیقه استفاده، حدود ده دقیقه به آن استراحت دهید.

مراحل تمیز کردن تیغه های ریش تراش

4.5/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد