logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای زیاد سشوار

علت صدای زیاد سشوار
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای زیاد سشوار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سشوار جزو یکی از محصولات برقی بسیار پرکاربرد به‌حساب می‌آید که به طور معمول همه ما در طول روز با آن سروکار داریم. باتوجه‌به نقش بسیار مهم این وسیله، خرابی آن می‌تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد. یکی از خرابی‌های رایج سشوارها، بروز سروصدای غیر طبیعی در آن‌ها است. بروز صدای نامناسب این وسیله مطمئناً برای همه ما ناخوشایند خواهد بود و یکی از موضوعات بسیار آزار دهنده به‌حساب می‌آید. در این مقاله از آی پی امداد، با علت صدای زیاد سشوار آشنا خواهید شد و با شناخت دلایل ایجاد این مشکل نسبت به عیب‌یابی و برطرف کردن آن اقدام خواهید کرد. درصورتی‌که سوالی دارید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد علت و راه‌حل را به شما ارائه دهند.

5 علت صدای بسیار زیاد سشوار + راه‌حل

همان‌طور که پیش‌تر نیز بیان کردیم، صدای بسیار بلند سشوار از جمله موارد بسیار آزاردهنده در استفاده از این وسیله به‌حساب می‌آید. ممکن است سشوار شما نیز دچار این مشکل شده باشد و از خود بپرسید که علت صدای زیاد سشوار چیست؟ قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که دلایل سرو صدای سشوار بسیار زیاد هستند و به‌طورکلی عوامل بسیار متعددی وجود دارند که می‌توانند موجب بروز این مشکل شوند. در واقع بروز صدای نامناسب سشوار، بیانگر عدم عملکرد صحیح و مناسب این وسیله است و به بررسی و تعمیر نیاز دارد. در قسمت زیر می‌توانید با برخی از دلایل سروصدای بیش از حد و غیر طبیعی این محصول آشنا شوید:

  1. خرابی بلبرینگ‌ها
  2. خرابی کویل‌ها
  3. انسداد هوا
  4. خرابی موتور
  5. خرابی‌های کوچک

5 علت صدای بسیار زیاد سشوار + راه‌حل

1. خرابی بلبرینگ‌ها

از اصلی‌ترین دلایل ایجاد سروصدای بسیار زیاد سشوار، می‌توان به خرابی بلبرینگ‌ها اشاره کرد. به طور کلی فرسودگی و بروز خرابی در بلبرینگ سشوار می‌تواند موجب سروصدای بیش از حد آن شود. خوب است بدانید که میزان این صداها، به طور معمول با سرعت چرخش موتور بیشتر می‌شود. بنابراین، خرابی بلبرینگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد صدای غیر طبیعی سشوار دانست.

راه‌حل:

  •  شما برای رفع این مشکل باید بلبرینگ‌ها را تعمیر و یا تعویض کنید.

2. خرابی کویل‌ها

کم کیفیت بودن و یا خرابی کویل‌های سشوار می‌تواند باعث ایجاد صدای بسیار زیاد این دستگاه شود. ازاین‌رو می‌توان گفت خرابی کویل‌ها نیز یکی دیگر از دلایل صدای بسیار زیاد سشوار است. به طور کلی خرابی کویل‌های سشوار می‌تواند به دلایل مختلفی موجب بروز صدای نامناسب و غیرمعمول دستگاه شود.

خرابی کویل‌ها

  •  کویل‌ها در واقع به تولید میدان مغناطیسی جهت به حرکت درآمدن موتور کمک بسیار زیادی می‌کنند. اگر کویل‌ها خراب شوند، این احتمال وجود دارد که اصطکاک الکتریکی میان قسمت‌های مختلف کویل‌ها به وجود آید. به طور کلی این اصطکاک‌ها می‌توانند موجب بروز صداهای نامناسب و غیرمعمول در موتور این دستگاه شوند.
  •  اگر کویل‌ها خرابی شوند، ممکن است قطعات مکانیکی موتور دستگاه فرسوده شوند و یا لغزش پیدا کنند که این موضوع موجب ایجاد اصطکاک مکانیکی میان اجزای موتور می‌شود. این اصطکاک‌ها نیز می‌توانند موجب بروز صداهای غیر معمول شوند.
  •  اگر کویل‌ها خراب شوند، امکان دارد که قطعات موتور به‌صورت ناهمسان دچار لرزش شوند. این لغزش‌ها نیز می‌توانند صداهای ناخوشایند و غیر عادی را ایجاد کند.
  •  خرابی کویل می‌تواند موجب کمتر شدن کارایی موتور و در نتیجه ناپایداری حرکت سشوار شود. این ناپایداری نیز امکان دارد موجب تغییراتی در سرعت چرخش موتور شود. به همین دلیل صدای نامناسبی را هنگام استفاده از دستگاه به وجود آورد.

راه‌حل:

  • برای تعمیر کویل سشوار شما نخست باید دستگاه را از برق جدا کنید تا تاخیر الکتریکی در آن به وجود نیاید.
  • سپس سعی کنید به کویل سشوار دسترسی پیدا کنید.
  • کویل معمولاً داخل قسمت بازشونده سشوار قرار دارد.
  • اگر این قطعه خراب شده است، باید آن را تعویض کنید.
  • اما اگر با تعمیر درست می‌شود، می‌توانید اتصال و سیم‌ها را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که به درستی متصل شده‌اند.
  • در نهایت پس از بستن سشوار، مجدد سشوار را به برق متصل کنید. در صورتی که مشکل دستگاه حل نشد، تعمیر سشوار را به یک تکنسین حرفه‌ای بسپارید.

3. انسداد هوا

انسداد هوا را نیز می‌توان مهم‌ترین علت صدای زیاد سشوار دانست. وجود انسداد در مسیر هوا ممکن است موجب بروز صداهای بسیار زیاد و غیر عادی شود. این مسئله امکان دارد که به علت ورود آلودگی به داخل دستگاه به وجود آید.

انسداد هوا

راه‌حل:

  •  برای حل این مشکل می‌توانید فیلتر هوای سشوار را با آب گرم و صابون بشویید.
  • در نهایت خشک کنید و مجدد آن را روی دستگاه قرار دهید.

4. خرابی موتور

خرابی موتور سشوار نیز می‌تواند موجب بروز صداهای نامناسب هنگام استفاده از این دستگاه شود. ممکن است دلیل صدای زیاد سشوار اصطکاک و یا خرابی قطعات موتور آن باشد. اما خرابی موتور این دستگاه ممکن است که به دلایل مختلفی به وجود آید که عبارتند از:

  •  خرابی موتور سشوار می‌تواند موجب بروز اصطکاک‌های غیر عادی میان قطعات مکانیکی موتور دستگاه شود. این اصطکاک نیز می‌تواند صداهای ناشی از فرسایش و یا اصطکاک باشد که در نتیجه سروصدای بسیار زیادی را تولید می‌کند.
  •  ایراد در موتور دستگاه امکان دارد موجب فرسایش قطعات مکانیکی موجود در آن شود و در نهایت صداهای غیر عادی به وجود آیند.

راه‌حل:

  • برای بررسی خرابی موتور سشوار دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.
  • ممکن است سیم‌ها پاره شده باشند یا ترمینال‌ها از برق جدا شده اند و یا اینکه قطعه مکانیکی موتور خراب شده باشد.
  • اگر سیم‌ها یا ترمینال‌ها مشکلی دارند، بهتر است آن‌ها را تعویض کنید.
  • همچنین باید قطعات مکانیکی موتور سشوار را نیز مورد بررسی قرار دهید تا اگر نیاز به تعویض دارند، آنها را نیز تعویض کنید.

5. خرابی‌های کوچک

پیش‌تر به بررسی چندین دلیل صدای زیاد سشوار پرداختیم که خرابی اجزای کوچک یکی از آن‌ها است. در برخی از مواقع، صداهای نامناسب و غیرمعمول در این دستگاه به دلیل خرابی‌های بسیار جزئی و کوچک مانند پیچ‌های شل و شده و یا بسیاری از قطعات دیگر است.

خرابی‌های کوچک

راه‌حل:

  • لازم است تا در چنین مواقعی به تنظیم مجدد قطعات دستگاه به‌صورت اصولی بپردازید.
  • بروز این صداها می‌تواند نشانه‌هایی از مشکلات متعدد باشد که هریک از این مشکلات به بررسی و تعمیر نیاز دارند.
  • اگر سشوار شما صداهای بسیار غیر عادی را تولید می‌کند، بهتر است که از استفاده مجدد از آن خودداری کنید و پیش از اینکه مشکل به وجود آمده بیشتر شود، به تعمیر صدای زیاد سشوار بپردازید.

جهت رفع صدای بلند سشوار با کجا تماس بگیریم؟

اگر هنگام خشک کردن موهایتان صدای زیاد سشوار شما را آزار می‌دهد، باید سعی کنید دلیل آن را بیابید و آن را تعمیر کنید. گاهی این مشکل به دلایلی رخ می‌دهد که خود شما می‌توانید به‌راحتی آن را در منزل و با استفاده از لوازم پیش پا افتاده تعمیر کنید. اگر علت صدای زیاد سشوار را نمی‌دانید، بهتر است از تکنسین‌های آی پی امداد کمک بگیرید و با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید تا متخصصین این مجموعه خدمات مورد نیاز را به شما ارائه نمایند.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست