logo logo نمایندگی تعمیرات ظرفشویی آدمیرال با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال
راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند ادمیرال یک برند تجاری و قدرتمند اروپایی در تولید لوازم خانگی است که یکی از تولیدات پرطرفدار این کمپانی ماشین های ظرفشویی آن هستند، که در بین مصرف کنندگان طرفداران بسیاری نیز دارند، ممکن است شما به تازگی اقدام به خرید یک ماشین ظرفشویی ادمیرال نموده باشید و برای راه اندازی و نحوه استفاده از آن سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد به همین دلیل در این مقاله سعی داریم با راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال در خدمت شما عزیزان باشیم.

کاربران گرامی؛ در صورتی که به دفترچه راهنمای ظرفشویی آدمیرال دسترسی ندارید می توانید از راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال در آی پی امداد استفاده کنید.

نحوه راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی ادمیرال در راهنمای فارسی

بعد از قرار دادن ماشین ظرفشویی در محل مناسب خود و تراز نمودن آن مرحله بعدی در راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال راه اندازی این دستگاه میباشد که در ادامه برای شما این مرحله را توضیح خواهیم داد:

  • در ابتدا بهتر است اقدام به کندن پلاستیک ها و نایلون های قطعات ماشین ظرفشویی ادمیرال خود نمایید.
  • پس از آن قفسه های آن را برای راه اندازی و نصب ماشین ظرفشویی ادمیرال در محل خود قرار دهید.
  • در مرحله بعدی اقدام به نصب شیر آب ورودی دستگاه و شلنگ تخلیه آب ماشین ظرفشویی نموده.
  • و در مرحله آخر اتصالات برقی دستگاه خود را به وسیله یک محافظ انجام دهید.

انتخاب محل مناسب برای ماشین ظرفشویی آدمیرال

قرار دادن ماشین ظرفشویی در محیط درست باعث افزایش کارکرد مناسب و رضایتمندی بیشتر مصرف کنندگان میشود به این دلیل در راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی ادمیرال به آن توجه ویژه ای شده است تا با یک انتخاب هوشمندانه زمینه را برای کارکرد بهتر دستگاهمان فراهم کنیم در ادامه به بررسی این موضوع برای شما میپردازیم:

  • در انتخاب محل قرار دادن ماشین ظرفشویی این نکته را در نظر داشته باشید که سطح زیری ماشین ظرفشویی شما باید کاملا صاف و یکدست باشد تا از لرزش های در حین کار دستگاه شما جلوگیری گردد.
  • برای انتخاب محل مناسب برای ماشین ظرفشویی ادمیرال این نکته را در نظر داشته باشید که این دستگاه در مجاورت اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا قرار نداشته باشد.
  • همچنین بهتر است این دستگاه در نزدیکی شیر آب باشد تا برای استفاده از آب دستگاه نیاز به استفاده از شلنگ های طولانی نباشد.

نحوه تراز نمودن ماشین ظرفشویی آدمیرال در راهنمای فارسی

تراز نمودن یک دستگاه به منظور کارکرد بهتر و بدون صدا و لرزش یک ماشین ظرفشویی انجام میشود به دلیل اینکه ماشین ظرفشویی محل شست و شوی ظروف چینی میباشد بهتر است این مرحله را با دقت انجام دهید تا شاهد شکستن ظروف خود نباشید در ادامه نحوه تراز نمودن ماشین ظرفشویی ادمیرال در راهنمای فارسی را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • بعد از بیرون آوردن ماشین ظرفشویی از کارتن خود مشاهده میکنید که چهار پیچ در قسمت زیری این دستگاه قرار دارد(محل قرار گیری این پیچ ها دقیقا در چهار سمت ماشین ظرفشویی است) قرار دارد.
  • این پیچ ها به منظور به صفر رساندن ناصافی زیر ماشین ظرفشویی و همچنین قرار نداشتن ماشین ظرفشویی به صورت مستقیم بر روی زمین تعبیه شده اند.
  • برای تراز کردن پیچ های جلویی اقدام به چرخاندن آنها به کمک یک آچار در جهت عقربه های ساعت نمایید.
  • پس از آن قسمت جلویی ماشین ظرفشویی را مطابق این مراحل در دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال بلند کرده تا به پیچ های پشتی تسلط داشته باشید و اقدام به تنظیم کردن آنها نمایید.

نحوه جا به جا کردن ماشین ظرفشویی آدمیرال درهنگام اثاث کشی

برای جا به جا کردن ماشین ظرفشویی ادمیرال باید اقدام انجام مراحل نحوه جا به جا کردن ماشین ظرفشویی آدمیرال در هنگام اثاث کشی مطابق با مراحل زیر نمایید:

  • برای انجام اینکار مطئن شوید که درون ظرفشویی شما هیچ ظرفی قرار ندارد همچنین میتوانید برای جلوگیری از سقوط قفسه ها در هنگام باز شدن ناگهانی درب آنها را نیز بیرون بیاورید.
  • برای بیرون آوردن قفسه ها میتوانید از دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال استفاده نمایید.
  • بهتر است برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی ماشین ظرفشویی خود آن را دورن یک پلاستیک حباب دار و یا پتو قرار دهید.
  • برای حمل ماشین ظرفشویی روی محیط هم سطح میتوانید از پایه های چرخدار استفداه نمایید.

معرفی دکمه ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی ادمیرال

ممکن است شما اقدام به خرید یک ماشین ظرفشویی از بهترین برند موجود در بازار نیز نموده باشید اما تا زمانی که نحوه استفاده از دکمه ها و کلیدهای آن را به خوبی ندانید نمیتوانید از آن استفاده نمایید به این منظور در ادامه برای شما به معرفی دکمه ها و کلیدهای روی ماشین ظرفشویی ادمیرال میپردازیم:

  • یکی از نکات مهم در طراحی دکمه های کنترل پنل ماشین ظرفشویی ادمیرال وجود دکمه options برای ورود به منوی دستیابی به water, timer, lock, alarm میباشد که برای کارکرد با هر کدام از این دکمه ها از این منو وارد میشوید.
  • دکمه بعدی دکمه wash به معنای شست و شو میباشد.
  • پس از آن دکمه dry برای خشک کردن . Extra dry به معنای خشک کردن به صورت کامل را دارید.
  • و در قسمت بالایی این دکمه ها دکمه on/off برای خاموش و روشن کردن دستگاه قرار دارد.

آموزش نحوه فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین ظرفشویی آدمیرال

گزینه قفل کودک در ماشین ظرفشویی آدمیرال یکی از بهترین امکاناتی است که در مدل های مختلف ظرفشویی های این برند طراحی شده است. این گزینه تمامی فعالیت های این دستگاه را قفل نموده و اجازه تغییر تنظیمات را نخواهد داد. برای اینکه بتوانید اقدام به فعال سازی دکمه قفل کودک ماشین ظرفشویی برند آدمیرال خود نمایید، می توانید ابتدا از طریق دکمه option به گزینه های اصلی دستگاه دسترسی پیدا نموده و سپس از میان آن ها lock را انتخاب کنید تا حالت قفل دستگاه فعال گردد. با فشار دادن مجدد این دکمه امکان غیرفعالسازی قفل کودک وجود دارد.

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی آدمیرال

شاید برای شما نیز این اتفاق پیش آمده باشد که شاهد کارکرد نادرست ماشین ظرفشویی خود باشید در این صورت میتوانید با ریست کردن سبب از سر گیری فعالیت ماشین ظرفشویی خود گردید به این منظور میتوانید از ادامه این مقاله با موضوع نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی ادمیرال اقدام نمایید:

  • برای انجام اینکار باید از قسمت منوی یا همان options ماشین ظرفشویی ادمیرال وارد شده و دکمه ریست را انتخاب نمایید در این صورت فعالیت ماشین ظرفشویی شما اصلاح خواهد شد.

راهنمای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی ادمیرال

برای شستن ظرف در ماشین ظرفشویی ادمیرال شما نیاز به اطلاع از نحوه کارکرد آن دارید به این منظور در ادامه راهنمای شست و شوی ظروف در ماشین ظرفشویی ادمیرال را برای شما آورده ایم:

  • برای انجام اینکار ابتدا تمام ظروف خود را درون ماشین ظرفشویی خود بچینید.
  • پس از آن باید قاشق و چنگال ها را نیز در محل شست وشوی آنها قرار دهید.
  • و در این مرحله میتوانید قرص شست و شو را در محل خود بگذارید که در صورت اطلاع نداشتن از محل آن میتوانید از روی دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال این مکان را بیابید.
  • پس از ان تنظیمات مورد نظر را از قسمت options ماشین ظرفشویی خود انتخاب کرده و در انتها دکمه wash را فشار دهید.

از چه شوینده ای برای ماشین ظرفشویی آدمیرال استفاده کنیم؟

به طور کلی می توان گفت استفاده از مواد شوینده مناسب ظرفشویی آدمیرال در افزایش کیفیت شستشوی ظروف نقش بسیاری مهمی را ایفا می نماید. از این رو باید حتما از موادی استفاده کنید که با دستگاه شما مطابقت داشته باشد.

  • پودر ماشین ظرفشویی یکی از انواع شوینده های کاربردی است که نسبت به ژل و قرص به خوبی می تواند در آب سخت تأثیر پاک کنندگی خود را حفظ کند.
  • استفاده از قرص‌ ماشین ظرفشویی دارای مراحلی بسیار آسان است و برخلاف پودر، خبری از بی‌نظمی نیست. همچنین آنزیم‌های قرص در دمای پایین بهترین عملکرد خود را حفظ می‌کنند.
  • قرص‌های همه‌کاره، کوانتوم و پلاتینیوم قابلیت کاهش سختی آب را دارند و از این طریق می‌توانند مانع از به‌جای ماندن رسوبات و آهک در دستگاه و لوله‌ها شوند.
  • از دیگر شوینده های ماشین ظرفشویی می توان به نمک و جلادهنده اشاره نمود که برای کارکرد بهتر استفاده و تمیز شدن بیشتر ظرف ها باید از آن ها استفاده نمود.

شیوه استفاده از قرص، جلادهنده و نمک در ماشین ظرفشویی آدمیرال

طریقه استفاده از قرص، جلادهنده و نمک در ظرفشویی آدمیرال یکی از نکاتی است که دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. برای استفاده از مواد شوینده مختلف درون ماشین ظرفشویی آدمیرال نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  •  برای ریختن نمک درون دستگاه یک بخش مخصوص بر روی کف ظرفشویی در نظر گرفته شده است. ابتدا درب این قسمت را باز نموده و با استفاده قیف، نمک را درون مخزن مورد نظر بریزید.
  • برای استفاده از قرص، آن را از بسته بندی خارج نمایید. هنگام خارج نمودن قرص حتما دقت داشته باشید که دستتان کاملا خشک باشد. محفظه قرص را می توانید در قسمت بالایی ظرفشویی خود پیدا کنید. در صورتی که نتوانستید محفظه جاقرصی را پیدا کنید، می توانید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی آدمیرال کمک بگیرید.
  • برای جلادهنده ماشین ظرفشویی یک مخزن مخصوص بر روی درب ماشین ظرفشویی آدمیرال قرار داده شده است که باید مایع جلادهنده را درون این مخزن خالی کنید.

چه وسایلی را می توان در ظرفشویی آدمیرال شست و شو کرد؟

یکی از بهترین و کاربردی ترین لوازمی که در بسیاری از خانه ها برای شستشوی ظروف مختلف وجود دارد، ماشین ظرفشویی می باشد. اگرچه این دستگاه می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ظروف مختلف را درخشان و تمیز نماید، اما کاربردهای دیگری نیز دارد که ممکن است بسیاری از افراد از آن بی اطلاع باشند.

  • یکی از موارد استفاده ماشین ظرفشویی در زمینه شستشوی انواع لوازم پلاستیکی نظیر شانه، برس، مسواک و … می باشد.
  • این دستگاه می تواند انواع فرچه ها و اسفنج هایی که به هنگام شستشوی ظروف کثیف می شوند را نیز مورد شستشو قرار دهد.
  • اقلامی نظیر کفش و کلاه در صورت دارا بودن امکان شستشو با آب را می توان در ماشین ظرفشویی قرار داده و با درجه حرارت ملایم آن ها را شستشو نمود.
  • کش مو، تل، گل سر، پدها و لوازم آرایشی را می توان جهت پاکسازی از هرگونه آلودگی درون ماشین ظرفشویی قرار داد.
  • در صورتی که دستگیره های گاز، فر، یخچال و همچنین طبقات یخچال و دریچه های تهویه هوا دچار آلودگی هایی شده اند، جهت رفع کثیفی می توانید آن ها را به کمک ماشین ظرفشویی بشویید.
  • اسباب بازی های پلاستیکی و سیلیکونی که توسط کودکانتان مورد استفاده قرار می گیرند نیز قابلیت شستشو در ظرفشویی را دارند.
  • در صورت برخورداری از حیوانات خانگی می توانید ظروف یا اسباب بازی های آنها را نیز در ظرفشویی قرار دهید.
  • میوه ها و برخی از انواع سبزیجات را می توانید در ماشین ظرفشویی خود بشویید.
  • برای شستشوی ابزارآلات مختلف نیز می توانید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن و نگهداری ماشین ظرفشویی آدمیرال

شاید شما فکر میکنید با توجه به سروکار داشتن قسمت های داخلی ماشین ظرفشویی نیاز به تمیز کردن وشستن قسمت های داخلی در آن وجود ندارد اما این فکر کاملا اشتباه بوده و شما باید به طور مرتب اقدام به تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی خود نمایید این مراحل را میتوانید مطابق زیر از راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال انجام دهید:

  • در ابتدا اقدام به بیرون آوردن قفسه ها و سینی کف ماشین ظرفشویی خود نمایید بهتر است برای تمیز شدن آنها حدود 2 ساعت انها را دورن یک ظرف آب داغ و ماده شوینده قرار دهید تا همه چربی های آن از بین رود.
  • برای شستن ماشین ظرفشویی خود ابتدا از جنس این بدنه اطمینان حاصل نمایید اگر جنس آن از استیل بود میتوانید با پاک کننده سطوح و یک پارچه نرم اقدام به انجام اینکار نمایید اما اگر جنس آن از استیل نبود میتوانید از آب ولرم وجوش شیرین برای تمیز کردن آن استفاده نمایید.
  • برای بیرون آوردن و شستن آبپاش ماشین ظرفشویی میتوانید محل و نحوه بیرون آوردن آن را از روی دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال مشاهده نمایید. و پس از بیرون آوردن آن را زیر شیر آب بشویید.

نحوه جرمگیری ماشین ظرفشویی آدمیرال به چه صورت است؟

در این بخش شما را با چند روش نحوه جرمگیری ماشین ظرفشویی آدمیرال آشنا کردیم که با استفاده از آن‌ ها می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را جرم گیری کنید. در صورتی که رسوب زدایی و جرم گیری ماشین ظرفشویی خود را انجام ندهید، پس از مدتی باعث بروز اختلال در عملکرد آن خواهد شد و در آن صورت باید رفع ایرادات ماشین ظرفشویی را انجام دهید. برای جرمگیری باید یک لیوان سرکه کف ظرفشویی بریزید و ظرفشویی را راه اندازی کنید تا به صورت عادی کار کند. پس از به اتمام رسیدن و خاموش شدن ماشین ظرفشویی اجازه دهید تا سرکه کاملا خارج شود و سپس ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید تا سرکه را شسته و خارج کند و بوی آن را از بین ببرد.

چگونه بوی بد ماشین ظرفشویی آدمیرال را از بین ببریم؟

برای اینکه بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی را از بین ببرید، یک فنجان سرکه را در طبقه بالای ماشین قرار داده و ماشین ظرفشویی را روی یک برنامه کامل قرار دهید تا مرحله تمیز شدن ماشین انجام شود. یا اینکه کمی جوش شیرین کف ماشین ظرفشویی بریزید و آن را روی یک برنامه کامل قرار دهید تا مرحله تمیز شدن ماشین انجام شود. رفع بوی بد ماشین ظرفشویی آدمیرال با سرکه و جوش شیرین یک روش بسیار کاربردی و سالم است، زیرا این مواد هیچ ضرری برای سلامت انسان و حتی دستگاه ندارند.

راه های افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی ادمیرال

افزایش طول عمر مفید یک دستگاه در گرو رعایت الگوهای مناسب استفاده از آن است به این منظور در ادامه به بررسی برخی از راه های افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی ادمیرال میپردازیم:

  • به منظور ایجاد کارکرد بهتر و افزایش طول دستگاه خود بهتر است از انجام سرویس های دوره ای برای دستگاه خود غافل نشوید.
  • همچنین رعایت مراحل و نکات راه اندازی از روی دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال به شما این امکان را میدهد که بتوانید سال های بیشتری از ماشین ظرفشویی خود استفاده نمایید.

بررسی کلی راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال

دفترچه راهنمای لوازم برقی خانگی به منظور آشنایی و اطلاع شما از نحوه کارکرد آنها در اختیار شما قرار میگیرد به این منظور باید با مطالعه دقیق آنها سبب بهبود کارکرد دستگاه خود شوید میتوانید برای اطلاعات کامل در خصوص راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال مقاله بالا را مطالعه نمایید.

با توجه به قیمت این روز های ماشین ظرفشویی آدمیرال بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی آدمیرال چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت ماشین ظرفشویی آدمیرال را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت ماشین ظرفشویی آدمیرال خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی آدمیرال به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از ماشین ظرفشویی آدمیرال توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد