تعمیر آسیاب برقی

خدمات تعمیر آسیاب برقی خانگی و صنعتی در کلیه مناطق شرق، غرب، شمال و جنوب تهران، توسط تکنسین های متخصص و مجرب آی پی امداد با استفاده از گارانتی معتبر و قطعات اورجینال در محل یا به صورت مراجعه حضوری به کارگاه مجهز به مشتریان ارائه می شود.

بازه هزینه تعمیرات آسیاب برقی: 120/000 الی 390/000 تومان
تکنسین متخصص: 250+
سفارش موفق: 500+ هزار
تعمیر آسیاب برقی

آسیاب برقی یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه است که با گذشت زمان ممکن است دچار مشکلاتی مانند روشن نشدن، آسیاب نکردن، گرم شدن بیش از حد، ایجاد سروصدای زیاد و ... شود. در چنین شرایطی، می توانید از خدمات تعمیر آسیاب برقی در آی پی امداد بهره مند شوید. تعمیر مدل ها و برندهای مختلف آسیاب برقی خانگی و صنعتی چه تک کاره و چه چند کاره، نیازمند تخصص و مهارت کافی است. تکنسین های مجرب و متخصص آی پی امداد با استفاده از قطعات فابریک و ارائه گارانتی معتبر، طیف وسیعی از خدمات مربوط به سرویس، عیب یابی و تعمیر آسیاب برقی را به مشتریان در سراسر تهران (شرق، غرب، شمال و جنوب) ارائه می دهند. برای استفاده از این خدمات می توانید به صورت آنلاین یا با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 درخواست خود را ثبت نمایید.

کلیه خدمات تعمیر آسیاب برقی در آی پی امداد از 90 الی 365 روز گارانتی می شود.

تعمیر در محل
فاکتور رسمی
گارانتی تا 12 ماه
قطعات اورجینال
پشتیبانی 24 ساعته
تاسیس از دهه 1370
مراجعه حضوری به کارگاه
تحویل کالا توسط پیک آی پی امداد

نحوه تماس و ثبت درخواست تعمیر آسیاب برقی خانگی و صنعتی در تهران

برای بهره مندی از خدمات تعمیر آسیاب برقی در آی پی امداد می توانید به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و مشکل آسیاب برقی خود را شرح دهید.
  • همچنین می توانید به بخش ثبت درخواست آنلاین تعمیر آسیاب برقی در سایت آی پی امداد مراجعه کنید.

شما مشتریان گرامی می توانید به کمک هریک از روش های زیر اقدام به استفاده از خدمات تعمیر آسیاب برقی در آی پی امداد نمایید:

  1. در روش اول شما می توانید درخواست حضور تعمیرکار آسیاب برقی در منزل یا محل کار خود را داشته باشید.
  2. در روش دوم می توانید به صورت حضوری به آدرس کارگاه مجهز آی پی امداد که در بخش تماس با ما درج شده است، مراجعه نمایید.
  3. در روش سوم می توانید از خدمات پیک مجموعه آی پی امداد بهره مند شوید.

فرآیند ارائه خدمات تعمیر آسیاب برقی خانگی و صنعتی در آی پی امداد

  1. پس از ثبت درخواست، لینک پنل کاربری از طریق پیامک به تلفن همراه شما ارسال می شود.
  2. شما می توانید از طریق پنل کاربری خود به اطلاعات مهمی نظیر مشخصات تعمیرکار یا تعمیرگاه، زمان حضور تکنسین، مدت زمان گارانتی، فاکتور هزینه ها و ... دسترسی کامل داشته باشید.
  3. تعمیرکار آسیاب برقی مطابق با زمانبندی توافق شده با شما در محل حاضر می شود.
  4. اگر از خدمات پیک بهره مند شوید، زمان حضور پیک در محل داخل پنل کاربری قابل مشاهده می باشد.
  5. همچنین ارتباط آنلاین با واحد پشتیبانی، شکایات، انتقادات و پیشنهادات آی پی امداد از طریق پنل کاربری برای شما امکان پذیر است.
  6. تعمیر آسیاب برقی با استفاده از قطعات اورجینال انجام شده و به شما فاکتور و گارانتی 3 الی 12 ماهه تقدیم می شود.
  7. در نهایت از سوی واحد هپی کال مجموعه آی پی امداد با شما تماس گرفته شده و چندین سوال کلیدی در زمینه نحوه ارائه خدمات تعمیرکار آسیاب برقی پرسیده می شود.
  8. همچنین می توانید از طریق پنل کاربری خود به تعمیرکار مربوطه امتیاز دهید و سپس فاکتور خدمات را مشاهده نمایید.

با استفاده از خدمات تعمیرکار آی پی امداد تا 75 درصد در هزینه تعمیر آسیاب برقی خود صرفه جویی خواهید کرد.

sp-ip
نحوه تماس برای تعمیر آسیاب برقی در آی پی امداد
ثبت آنلاین درخواست تعمیرات در آی پی امداد
تماس با شماره تلفن 58941-021
بعد از ثبت درخواست تعمیر، پروفایل کاربری شما در سامانه مشتریان آی پی امداد ثبت می شود.

هزینه تعمیر آسیاب برقی خانگی و صنعتی

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران آسیاب برقی، هزینه های تعمیر این دستگاه است. این هزینه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای تعیین دقیق قیمت تعمیر آسیاب برقی، لازم است مراحل زیر انجام شود:

  1. تکنسین متخصص آی پی امداد، ابتدا باید دستگاه شما را به طور کامل بررسی کند تا نوع خرابی آن را به درستی تشخیص دهد.
  2. مدل آسیاب برقی شما، نقش مهمی در تعیین هزینه تعمیر دارد.
  3. باید مشخص شود که کدام قطعات دستگاه شما معیوب هستند و به تعمیر یا تعویض نیاز دارند.
  4. تکنسین با توجه به نوع خرابی و قطعات معیوب، تعیین می کند که آیا قطعات باید تعمیر شوند یا تعویض.
  5. با جمع بندی موارد فوق، می‌توان هزینه نهایی تعمیرات آسیاب برقی شما را مشخص کرد.

لازم به ذکر است که کلیه هزینه های دریافتی مجموعه آی پی امداد برای تعمیر آسیاب برقی خانگی و صنعتی شما، براساس نرخ مصوب اتحادیه تعیین و به شما ارائه خواهد شد. در جدول زیر می توانید به صورت حدودی از هزینه های تعمیر یا تعویض قطعات معیوب آسیاب برقی خود اطلاع پیدا کنید.

جدول هزینه تعمیرات

قطعات آسیاب برقیهزینه تعمیرات آسیاب برقی
تیغه100/000 الی 500/000 تومان
موتور500/000 الی 800/000 تومان
میکروسوییچ70/000 الی 140/000 تومان
کوبل100/000 الی 350/000 تومان
کاسه100/000 الی 900/000 تومان
نمایش بیشتر

تعمیر کدام مدل ها و برندهای آسیاب برقی در آی پی امداد انجام می شود؟

آسیاب برقی یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه‌های امروزی است که برای آسیاب کردن و پودر کردن انواع مواد غذایی مانند ادویه جات، حبوبات، غلات، مغزها و دانه‌های روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هریک از انواع مدل های آسیاب برقی امکان بروز خرابی های مختلف مختلف وجود دارد. لازم به ذکر است که تعمیرکاران مرکز آی پی امداد می توانند انواع مدل های آسیاب برقی را با بهترین کیفیت و تجهیزات پیشرفته تعمیر نمایند.

  • انواع مدل های آسیاب برقی رومیزی تک کاره و چند کاره
  • آسیاب های برقی خانگی و صنعتی
  • انواع آسیاب برقی کوچک و بزرگ قدیمی و جدید

هریک از برندهای آسیاب برقی ممکن است با گذشت زمان و استفاده نادرست با مشکلاتی مواجه شوند که بهتر است هرچه سریع تر ایرادات دستگاه را عیب یابی و رفع کنید. از جمله برندهای آسیاب برقی که توسط تعمیرکاران آی پی امداد تعمیر می شوند، شامل:

  • بوش Bosch
  • مولینکس Moulinex
  • سایا Saya
  • پارس خزر Pars Khazar
  • کنوود Kenwood
  • فلر Feller
  • فیلیپس Philips
  • براون Braun
  • تفال Tefal
  • همیلتون Hamilton
  • گوسونیک Gosonic
  • و ….

خدمات تعمیرکار آسیاب برقی در آی پی امداد

آسیاب‌های برقی از جمله لوازم پرکاربرد در آشپزخانه‌های امروزی هستند که مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری، این آسیاب‌ها نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که نیاز به عیب یابی و تعمیر داشته باشند. در این شرایط می توانید برای سرویس و تعمیر آسیاب برقی خود از خدمات متخصصین مرکز آی پی امداد بهره مند شوید.

تعویض تیغه آسیاب برقی

تیغه یا پره آسیاب برقی، که به آن دندانه هم گفته می‌شود، قطعه‌ای فلزی است که وظیفه‌ی خرد کردن و آسیاب کردن مواد غذایی را بر عهده دارد. این تیغه‌ها معمولاً از جنس استیل ضد زنگ، سرامیک یا تیتانیوم ساخته می‌شوند و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف موجود هستند. تیغه‌های آسیاب برقی با چرخش با سرعت بالا، مواد غذایی را بین خود و بدنه آسیاب له می‌کنند و آن ها را به پودر یا ذرات ریز تبدیل می‌کنند. با گذشت زمان و استفاده مکرر، تیغه‌های آسیاب برقی کند شده و قدرت برش خود را از دست می‌دهند. این امر می‌تواند منجر به نتایج نامطلوب در آسیاب کردن مواد، مانند پودر شدن ناهموار یا باقی ماندن تکه‌های درشت شود. اگر تیغه‌ها به شدت آسیب دیده یا فرسوده شده باشند، باید با تیغه‌های جدید جایگزین شوند. تعویض تیغه‌ها به طور کلی کار ساده‌ای است و می‌تواند توسط خودتان انجام شود، با این حال، اگر در انجام این کار مهارت ندارید، بهتر است آن را به یک متخصص بسپارید.

تعویض تیغه آسیاب برقی

تعمیر برد آسیاب برقی

برد آسیاب برقی سیگنال‌هایی را که از دکمه‌ها، صفحه نمایش لمسی یا سایر رابط‌های کاربری دستگاه دریافت می‌کند، تفسیر و پردازش می‌کند. سپس بر اساس دستورات دریافتی، برد به موتور دستور می‌دهد تا با سرعت و دور مناسب بچرخد و در زمان‌های تعیین شده روشن یا خاموش شود. زمانی که برد آسیاب برقی دچار مشکل می‌شود، دستگاه یا به طور کامل از کار می‌افتد و یا عملکرد آن با اختلال مواجه می‌شود. در صورتی که آسیب به برد جزئی باشد، می‌توان با تعویض قطعات معیوب و لحیم‌کاری مجدد اتصالات، آن را تعمیر کرد. این کار به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است، اما به مهارت و تخصص بالایی نیاز دارد. اگر آسیب به برد گسترده بوده یا تعمیر آن غیرممکن باشد، باید کل برد با یک برد جدید جایگزین شود.

تعمیر برد آسیاب برقی

تعمیر موتور آسیاب برقی

موتور آسیاب برقی، قلب این دستگاه کاربردی است که با چرخش تیغه‌ها، مواد غذایی را آسیاب و پودر می‌کند. این موتور معمولا از نوع القایی است و با برق کار می‌کند. اگر موتور آسیاب برقی شما خراب شده باشد و آن را تعمیر نکنید، منجر به عدم کارکرد دستگاه، ایجاد صدای غیرعادی، بوی سوختگی و از کار افتادن آن خواهد شد. تعمیر موتور و قطعات آن نظیر آرمیچر آسیاب برقی یک کار و تخصصی است که نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. سپردن این کار به افراد غیر متخصص می‌تواند به موتور آسیب بیشتری برساند و هزینه‌های شما را افزایش دهد. بنابراین می توانید تعمیر و تعویض موتور و قطعات آن نظیر سیم پیچی موتور آسیاب برقی این کار را به تعمیرکاران متخصص آی پی امداد بسپارید.

تعمیر موتور آسیاب برقی

تعویض زغال آسیاب برقی

زغال آسیاب برقی از جنس کربن یا گرافیت بوده و وظیفه انتقال جریان الکتریسیته از بخش ثابت موتور به بخش گردان آن را بر عهده دارد. فرسودگی زغال، مانع از انتقال صحیح جریان الکتریسیته شده و در نتیجه، قدرت و کارایی موتور کاهش می‌یابد. ادامه کار با زغال فرسوده، می‌تواند به موتور آسیاب آسیب برساند و هزینه‌های تعمیرات را به طور قابل توجهی افزایش دهد. تعویض زغال نیازمند ظرافت و دقت بالایی است. عدم انجام صحیح آن می‌تواند به موتور آسیاب آسیب برساند. تعمیرکاران مجرب آی پی امداد، دانش و تخصص کافی برای تشخیص ایراد زغال و رفع آن را دارند.

تعویض کوبل آسیاب برقی

کوبل آسیاب برقی، قطعه‌ای است که پارچ آسیاب را به موتور دستگاه متصل می‌کند. این قطعه وظیفه انتقال قدرت از موتور به تیغه‌های آسیاب را بر عهده دارد و در عملکرد صحیح آسیاب برقی نقشی اساسی دارد. کوبل‌ها می‌توانند از جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک، فلز یا ترکیبی از هر دو ساخته شوند. نوع جنس کوبل به مدل آسیاب برقی و قدرت موتور آن بستگی دارد. اگر کوبل خراب بوده یا به درستی به موتور متصل نباشد، تیغه‌های آسیاب نمی‌چرخند و دستگاه کار نمی‌کند. تعمیر یا تعویض کوبل آسیاب برقی یک کار ظریف و تخصصی است که نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. توصیه می‌شود که برای تعمیر یا تعویض کوبل آسیاب برقی خود، حتماً به یک تعمیرکار مجاز و متخصص مراجعه کنید.

تعمیر سیم کشی آسیاب برقی

سیم‌کشی آسیاب برقی، شبکه‌ای از سیم‌ها و اتصالات است که وظیفه‌ی حیاتی انتقال جریان الکتریسیته به اجزای مختلف دستگاه و راه‌اندازی آن را دارد. تعمیرکار متخصص با استفاده از ابزارهای مختلف، ابتدا مشکل سیم‌کشی را تشخیص می‌دهد. در صورت امکان، سیم‌های آسیب‌دیده تعمیر یا جایگزین می‌شوند. اگر سیم‌کشی به طور کامل آسیب دیده باشد، باید کل آن تعویض شود.

تعمیر سیم کشی آسیاب برقی

تعمیر درب آسیاب برقی

درب آسیاب برقی، قطعه‌ای معمولاً پلاستیکی یا فلزی است که بر روی مخزن آسیاب قرار می‌گیرد و از ریختن مواد غذایی حین آسیاب شدن و همچنین ورود گرد و غبار به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند. اگر درب دستگاه خراب شده باشد، حین آسیاب شدن، مواد غذایی می‌توانند از طریق درزهای درب بیرون ریخته و به موتور دستگاه آسیب برسانند. تکنسین‌های متخصص آی پی امداد دارای تجربه لازم برای تعمیر یا تعویض درب آسیاب برقی با دقت و ظرافت هستند.

تعویض شیشه آسیاب برقی

شیشه آسیاب برقی دارای لبه‌هایی است که به بدنه آسیاب متصل می‌شود و تیغه‌های آسیاب در داخل آن قرار می‌گیرند. این شیشه‌ها در اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام برای آسیاب‌های خاص طراحی شده‌اند. اگر شیشه آسیاب برقی شما ترک برداشته یا لب پر شده باشد، ممکن است قابل تعمیر باشد. در این صورت، یک تکنسین متخصص می‌تواند ترک‌ها را با رزین مخصوص پر کند و لبه‌های لب پر شده را صاف کند. چنانچه شیشه آسیاب برقی شما شکسته باشد یا به شدت آسیب دیده باشد، باید تعویض شود. تکنسین متخصص می‌تواند شیشه شکسته را با یک شیشه جدید و مناسب آسیاب شما جایگزین کند.

تعمیر کاسه آسیاب برقی

کاسه آسیاب برقی، که به عنوان محفظه آسیاب نیز شناخته می‌شود، بخش حیاتی این دستگاه است که مواد غذایی را در خود جای داده و توسط تیغه‌های قدرتمند آسیاب می‌شود. جنس، اندازه و شکل کاسه می‌تواند بر کیفیت و عملکرد آسیاب شما تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر کاسه آسیاب شما ترک خورده یا شکسته باشد، باید تعویض شود. استفاده از کاسه شکسته خطرناک بوده و ممکن است باعث بریدگی یا آسیب دیدگی شود. همچنین اگر کاسه آسیاب شما نشتی دارد، باید تعمیر یا تعویض شود. نشتی می‌تواند باعث خراب شدن موتور دستگاه و یا آلوده شدن مواد غذایی شود.

تعمیر کلید آسیاب برقی

کلید آسیاب برقی به شما امکان می‌دهد دستگاه را روشن و خاموش کنید، سرعت و تنظیمات آسیاب را کنترل کنید و در برخی موارد، عملکردهای دیگری مانند عملکرد پالس را نیز ارائه می‌دهد. زمانی که کلید آسیاب برقی شما خراب می‌شود، ممکن است با علائمی مانند روشن نشدن دستگاه، ناتوانی در کنترل سرعت یا تنظیمات، یا عملکرد نامنظم کلید مواجه شوید. ر برخی موارد، ممکن است با تعویض قطعات داخلی یا تمیز کردن کلید، مشکل برطرف شود. اما در صورتی که کلید به شدت آسیب دیده باشد، باید با یک کلید جدید جایگزین شود.

کلید آسیاب برقی اشپزخانه

تعویض واشر آسیاب برقی

واشر آسیاب برقی، قطعه‌ای حلقه‌ای و اغلب از جنس لاستیک یا فلز است که در زیر کاسه آسیاب قرار می‌گیرد. واشر با ایجاد یک درزگیری کامل بین کاسه و بدنه آسیاب، از نشت مایعات و مواد آسیاب‌شده به بیرون جلوگیری می‌کند. همچنین واشر اصطکاک بین کاسه و بدنه را افزایش می‌دهد و از لغزش یا لرزش ناخواسته کاسه در حین کار دستگاه جلوگیری می‌کند. یک تکنسین متخصص ابتدا واشر را به دقت بررسی می‌کند تا میزان فرسودگی یا آسیب آن را تشخیص دهد. در صورت امکان، واشر به طور کامل تمیز می‌شود تا از هرگونه ذرات غذا یا مواد دیگر که ممکن است عملکرد آن را مختل کند، پاک شود. اگر واشر قابل تعمیر نباشد، با یک واشر جدید و اورجینال جایگزین می‌شود.

سرویس آسیاب برقی

سرویس آسیاب برقی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای حفظ کارایی، طول عمر و عملکرد صحیح دستگاه صورت می‌گیرد. این اقدامات شامل موارد زیر می‌باشند:

  • بررسی و تمیز کردن قطعات: در سرویس آسیاب برقی، تمام قطعات دستگاه از جمله تیغه‌ها، محفظه، موتور و اتصالات به دقت بررسی و تمیز می‌شوند. گرد و غبار، چربی و باقی‌مانده مواد غذایی که ممکن است در طول زمان در دستگاه جمع شده باشند، از بین می‌روند.
  • بررسی و تنظیم تیغه‌ها: تیغه‌ها مهم‌ترین بخش آسیاب برقی هستند و باید به طور مرتب بررسی و در صورت نیاز تیز شوند. تیغه‌های کند باعث می‌شود که دستگاه به درستی کار نکند و پودر حاصل نیز ناهموار باشد.
  • بررسی موتور و اتصالات: در سرویس آسیاب برقی، موتور و اتصالات دستگاه نیز به دقت بررسی می‌شوند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود.
  • با سرویس منظم آسیاب برقی، قطعات دستگاه به طور مرتب بررسی و تمیز می‌شوند و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض می‌شوند.

برای سرویس آسیاب برقی، حتما به یک تعمیرکار متخصص و مجاز مراجعه کنید. تعمیرکاران مجرب آی پی امداد، از دانش و تجربه کافی برای تعمیر و سرویس انواع آسیاب برقی برخوردار هستند.

مرکز تعمیرات آسیاب برقی در تهران

ساکنین شهر تهران در صورت بروز مشکل در آسیاب برقی خود، با چالش یافتن مرکز تعمیرات مجاز و متخصص روبرو هستند. مراجعه به تعمیرگاه‌های غیرمجاز نه تنها کیفیت تعمیر را تضمین نمی‌کند، بلکه هزینه‌های اضافی را نیز به دنبال دارد. خوشبختانه، آی پی امداد با راه‌اندازی شعبات متعدد در سراسر تهران، این مشکل را حل کرده است. شما می‌توانید به راحتی به یکی از این شعب مراجعه کرده و از خدمات تخصصی تعمیر آسیاب برقی خود با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بهره‌مند شوید.

خدمات آسیاب برقی در محل کار و منزل

امروزه با مشغله‌های فراوانی که در زندگی روزمره داریم، رسیدگی به امور جزئی و تعمیرات لوازم خانگی گاهی به امری دشوار تبدیل می‌شود. به خصوص زمانی که خرابی ناگهانی یکی از لوازم برقی مثل آسیاب برقی رخ دهد، پیدا کردن زمان و فرصت برای انتقال آن به تعمیرگاه می‌تواند بسیار دشوار باشد. آی‌ پی امداد با درک این دغدغه، خدمات خود را برای تعمیر آسیاب برقی در محل ارائه می‌دهد که مزایای زیر را به همراه دارد:

  • دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه برای جابجایی آسیاب برقی به تعمیرگاه نیست.
  • تکنسین‌های مجرب در سریع‌ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شده و مشکل آسیاب برقی‌ت را برطرف می‌کنند.
  • با تعمیر در محل، از جابجایی و ریسک آسیب‌ دیدگی دستگاه جلوگیری می‌شود.
  • شما می‌توانید در حین تعمیر دستگاه بر عملکرد تکنسین نظارت داشته باشید.

خدمات آسیاب برقی در محل کار و منزل

علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید از پیک آی‌ پی امداد برای انتقال دستگاه معیوب خود به تعمیرگاه مجهز این مجموعه کمک بگیرید تا آسیاب برقی در تعمیرگاه توسط تکنسین‌های متخصص شده و مجددا در محل به شما تحویل داده شود.

استفاده از خدمات تعمیرات آسیاب برقی در آی پی امداد چه مزایایی دارد؟

آی‌ پی امداد با 3 دهه تجربه درخشان در زمینه تعمیرات تخصصی لوازم خانگی، مفتخر است که بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه دهد. ما در این سال ها با تعهد به کیفیت و جلب رضایت مشتری، توانسته ایم اعتماد و اطمینان شما را به خود جلب نماییم. فرقی نمی کند که آسیاب برقی شما چه مدلی باشد و یا چه مشکلی داشته باشد، متخصصان مجرب آی‌ پی امداد با دانش و مهارت فنی خود، در سریع ترین زمان ممکن و با قیمتی منصفانه، مشکل دستگاه شما را رفع خواهند کرد. مزایای استفاده از خدمات آی‌ پی امداد برای تعمیرات آسیاب برقی به شرح زیر است:

  • ارائه ضمانت نامه معتبر 3 الی 12 ماهه برای خدمات
  • سرویس دهی سریع در تمامی روزهای هفته
  • ارائه خدمات در محل یا کارگاه پیشرفته ی مجموعه
  • تعیین هزینه منصفانه مطابق با نرخ مصوب اتحادیه
  • استفاده از قطعات یدکی اصلی و اورجینال
  • پشتیبانی به صورت آنلاین با واحد پشتیبانی

عیب یابی مشکلات آسیاب برقی

در این بخش به معرفی شایع ترین ایراداتی که برای آسیاب برقی شما پیش می آیند، می پردازیم. اگر در زمینه تعمیرات آسیاب برقی تخصص و تجربه ندارید، می توانید از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد برای رفع مشکلات دستگاه خود کمک بگیرید. همچنین می توانید سوال هایتان را در بخش دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح نمایید.

روشن نشدن آسیاب برقی

  • مطمئن شوید که آسیاب برقی به پریز برق سالم وصل شده باشد. می توانید با استفاده از وسیله دیگری مانند لامپ، بررسی کنید که پریز برق کار می کند یا خیر.
  • سیم برق را از نظر هرگونه پارگی، خوردگی یا اتصالی بررسی کنید. اگر سیم آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید.
  • کلید روشن/خاموش را بررسی کنید تا ببینید آیا خراب یا گیر کرده است. اگر کلید خراب است، باید آن را تعویض کنید.
  • اگر موتور آسیاب برقی سوخته باشد، روشن نمی شود. در این صورت، باید آسیاب برقی را تعمیر یا تعویض کنید.

کار نکردن آسیاب برقی

  • مطمئن شوید که پریز برقی که آسیاب را به آن وصل کرده اید کار می کند. می توانید با استفاده از یک وسیله برقی دیگر این موضوع را بررسی کنید.
  • اگر آسیاب برقی دارای دکمه روشن/خاموش یا کلید است، ممکن است خراب شده باشد.
  • برخی از آسیاب های برقی دارای قفل ایمنی هستند که از کار کردن دستگاه در صورت عدم قرارگیری صحیح ظرف یا درب جلوگیری می کند.
  • اگر بوی دود یا سوختگی از آسیاب برقی خود می آید، ممکن است موتور سوخته باشد و دستگاه کار نکند.
  • با گذشت زمان، تیغه های دستگاه می توانند کند شوند که موجب کار نکردن آسیاب برقی خواهند شد.

کار نکردن آسیاب برقی

جرقه زدن آسیاب برقی

  • با گذشت زمان، ذغال های موتور ساییده می شوند و کوتاه تر می شوند. این مسئله می تواند باعث ایجاد جرقه بین ذغال ها و کلکتور شود.
  • چنانچه ذغال ها گیر کرده باشند، می توانند به طور نامنظم با کلکتور تماس پیدا کنند جرقه ایجاد می کند.
  • اگر یاتاقان ها معیوب شوند، می توانند باعث جرقه زدن موتور آسیاب برقی شوند.
  • اگر سیم کشی موتور آسیب دیده باشد، می تواند باعث ایجاد جرقه شود.
  • در صورتی که ولتاژ برق خانه شما خیلی کم باشد، می تواند باعث ایجاد جرقه در موتور آسیاب برقی شود.

خرد نکردن آسیاب برقی

  • با گذشت زمان، تیغه های آسیاب می توانند کند شوند و به درستی مواد غذایی را خرد نکنند.
  • اگر تیغه ها به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند، ممکن است نتوانند به طور موثر بچرخند و مواد غذایی را خرد کنند.
  • گاهی اوقات، تکه های مواد غذایی می توانند بین تیغه ها گیر کنند و از چرخش آنها جلوگیری کنند.
  • اگر موتور آسیاب به اندازه کافی قوی نباشد، ممکن است نتواند مواد غذایی سفت را خرد کند.

داغ شدن موتور آسیاب برقی

  • استفاده از آسیاب برقی برای مدت طولانی بدون وقفه می تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور شود.
  • به موتور دستگاه خود استراحت بدهید. پس از هر 5 تا 10 دقیقه استفاده، چند دقیقه خاموشش کنید.
  • پر کردن بیش از حد آسیاب می تواند جریان هوا را به موتور محدود کند و باعث گرم شدن آن شود.
  • آسیاب کردن مواد غذایی سخت یا فیبری مانند غلات یا دانه ها می تواند موتور را بیشتر از حد معمول تحت فشار قرار دهد.
  • اگر یاتاقان ها یا سایر اجزای مکانیکی آسیاب فرسوده یا آسیب دیده باشند، می تواند باعث اصطکاک و گرم شدن بیش از حد موتور شود.

خاموش شدن ناگهانی آسیاب برقی

  • ممکن است سیم برق آسیاب برقی یا پریز برق ایراد داشته باشد.
  • اگر ولتاژ برق پایین بوده یا نوسان داشته باشد، ممکن است آسیاب برقی خاموش شود.
  • اگر از آسیاب برقی برای مدت طولانی یا برای آسیاب کردن مواد غذایی سفت استفاده می کنید، ممکن است موتور آن داغ شده و خاموش شود.
  • چنانچه بیش از حد مواد غذایی داخل آسیاب برقی بریزید، موتور ممکن است تحت فشار قرار گرفته و خاموش شود.
  • سوئیچ آسیاب برقی ممکن است خراب شده باشد و باعث خاموش شدن ناگهانی آن شود.

کم شدن قدرت آسیاب برقی

  • اگر آسیاب را بیش از حد پر کنید، موتور مجبور به کار سخت تر می شود و قدرت آن کاهش می یابد.
  • فقط به اندازه ای که برای آسیاب کردن مواد مورد نیازتان لازم است، مواد داخل آسیاب بریزید.
  • برخی از مواد غذایی، مانند دانه های قهوه یا آجیل، برای آسیاب شدن با آسیاب برقی سخت هستند.
  • ممکن است تیغه های دستگاه کند شده و توان خرد کردن مواد غذایی را نداشته باشد.
  • اگر موارد فوق را بررسی کردید و آسیاب شما هنوز هم قدرت کمی دارد، ممکن است مشکلی در موتور وجود داشته باشد.

کم شدن قدرت آسیاب برقی

لرزش و صدای زیاد آسیاب برقی

  • تیغه های آسیاب برقی با گذشت زمان می توانند کند، خم یا شکسته شوند که باعث عدم تعادل در حین چرخش و ایجاد سر و صدا و لرزش می شود.
  • اگر آسیاب به درستی مونتاژ نشده باشد، ممکن است قطعات آن لق باشند و در حین کار لرزش و صدا ایجاد کنند.
  • چنانچه دانه های قهوه خیلی سفت یا مرطوب باشند، می توانند به تیغه ها فشار وارد کرده و باعث ایجاد سر و صدا و لرزش شوند.
  • با گذشت زمان، ذرات قهوه و روغن می توانند در آسیاب جمع شوند و باعث ایجاد اصطکاک و سر و صدا شوند.
  • در موارد دیگر، سر و صدای زیاد آسیاب برقی می تواند ناشی از مشکل در موتور یا بلبرینگ باشد.

بوی سوختگی آسیاب برقی

  • اگر از آسیاب برقی خود برای مدت طولانی یا به طور مداوم استفاده می کنید، ممکن است موتور آن داغ شده و بوی سوختگی بدهد.
  • بلبرینگ های موتور با گذشت زمان می توانند فرسوده شوند، که منجر به اصطکاک و بوی سوختگی شود.
  • ممکن است موتور آسیاب برقی شما نیم سوز شده باشد که این مسئله با بوی دود و صدای غیرمعمول همراه است.
  • اگر بوی سوختگی از موتور می آید، آسیاب برقی را خاموش کنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه خنک شود.

سوالات متداول تعمیرات آسیاب برقی

در این بخش قصد داریم رایج ترین سوالاتی که متقاضیان خدمات تعمیر آسیاب برقی از کارشناسان آی پی امداد می پرسند را مطرح نماییم:

شما می توانید مدت زمان گارانتی 3 الی 12 ماهه تعمیرات آسیاب برقی خود را در پنل کاربری سایت آی پی امداد مشاهده نمایید.

تعمیرکاران متخصص آی پی امداد برای تعمیرات آسیاب برقی شما تنها از قطعات اورجینال و درجه یک استفاده می کنند.

هزینه تعمیر آسیاب برقی براساس نرخ مصوب اتحادیه تعیین می شود و هزینه های تعمیرات شما را تا 75% کاهش خواهد داد.

شما می توانید به سه روش: خدمات تعمیرات در محل، مراجعه به کارگاه و استفاده از پیک آی پی امداد اقدام به تعمیر آسیاب برقی خود در این مجموعه نمایید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست