logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا

بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

امروزه قهوه به یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیا تبدیل شده است. بنابراین مصرف کنندگان با ترکیب دانه های مختلف قهوه مانند عربیکا و روبوستا، به دنبال ایجاد بهترین و باکیفیت ترین طعم قهوه مطابق با ذائقه خود می باشند. بطور کلی طعم قهوه نیز مانند سایر نوشیدنی ها به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد و هرکس می تواند با ترکیب دانه های مختلف، بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا را برای خود تهیه نماید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم در یک ویدیو آموزشی به بررسی هریک از ویژگی های قهوه عربیکا و روبوستا بپردازیم. همچنین درصد بهترین درصد ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

فیلم آموزشی ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا

در ابتدای این مقاله یک ویدیو آموزشی برای شما قرار داده ایم که در آن به بررسی هریک از ویژگی های قهوه عربیکا و روبوستا و همچنین علت ترکیب آنها پرداخته ایم. بنابراین در گام اول بهتر است این ویدیو را مشاهده نمایید.

علت ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا چیست؟

بسیاری از دوستداران قهوه در سراسر دنیا همواره دوست دارند در یک فنجان کوچک قهوه، طعم، عطر و بوی متفاوتی را حس کرده و تجربه نوشیدن قهوه با طعم مختلف را تجربه نمایند. دانه های قهوه روبوستا و عربیکا با هر بار ترکیب درصدهای مختلف، می توانند طعم متفاوتی شامل تلخ، ترش و … را ایجاد نموده و منحصر به سلیقه شخصی هر فرد باشند. بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که پس از هر بار میل کردن قهوه، به دنبال تغییر در مزه و طعم آن هستید، بهترین کار ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا می باشد که می تواند به ایجاد ترکیب متعادل و خوش عطر و طعم به شما کمک نماید.

فرآیند ترکیب‌ دو قهوه مختلف، بعد از تولید یک ترکیب متعادل و خوش عطر و طعم، به اتمام نمی‌ رسد. گاهی اوقات، فرد ترکیب‌ کننده نیاز به تغییر یا جایگزینی یک نوع قهوه در ترکیب‌ دارد. اگر می خواهید قهوه عربیکا و روبوستا را ترکیب کنید، انتظار نداشته باشید که سریعا به یک طعم منحصر به فرد دست پیدا کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، مهارت های شما بهتر می شود و قهوه بهتری خواهید شد.

آشنایی با ویژگی های قهوه روبوستا و عربیکا

پیش از اینکه بتوانید اقدام به تهیه قهوه عربیکا یا روبوستا نموده و یا اینکه بهترین ترکیب میان این دو قهوه را بشناسید، ابتدا لازم است با ویژگی ها و مشخصات هریک از این دو دانه قهوه آشنایی لازم را پیدا کنید تا بتوانید بهترین ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا را به دست آورید:

قهوه عربیکا

  • قهوه عربیکا از جمله پرطرفدارترین و اصلی ترین دانه های قهوه در دنیا است که دارای کیفیت و قیمت بالا و طعم ملایمی می باشد.
  • این نوع قهوه دارای چربی بیشتر و میزان غلظت پایین تری نسبت به قهوه روبوستا است.
  • عربیکا دارای اسیدیته ملایم تری بوده و از طعم ترش و شیرین تری نیز برخوردار است.
  • مقدار کافئین به کار رفته در قهوه عربیکا کمتر و حدودا نصف روبوستا می باشد.
  • دانه های قهوه عربیکا بیضی شکل بوده و خط وسط آنها دارای انحنا است و نسبتا از رنگ روشن تری برخوردار می باشند.
  • بطور کلی میتوان گفت قهوه عربیکا از آنتی اکسیدان های قوی برخوردار بوده و می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب نیز داشته باشد.

ویژگی های قهوه روبوستا و عربیکا

قهوه روبوستا

  • دانه قهوه روبوستا به شکل دایره بوده، خط وسط آن صاف است و نسبت به عربیکا دارای رنگ تیره تری می باشد.
  • قهوه روبوستا به دلیل میزان چربی و قند کمتر، نسبت به عربیکا طعم کمی تند دارد.
  • دانه های این نوع قهوه بسیار تلخ بوده و از میزان کافئین بیشتری در مقابل عربیکا (حدودا دو برابر) برخوردار هستند.
  • این مدل قهوه نسبت به عربیکا دارای عطر کمتری بوده، اما کرمای آن بیشتر می باشد.
  • بطور کلی می توان گفت طعم و عطر قهوه روبوستا نسبتا قوی تر بوده و دارای مقدار کمتری اسیدهای آمینه می باشد.

مقایسه قهوه عربیکا و روبوستا از جهات مختلف

حال که با ویژگی های هریک از قهوه های عربیکا و روبوستا و عطر و طعم آنها آشنا شدید، می توانید در جدول زیر به بررسی و مقایسه هریک از مشخصات آنها بپردازید. با این کار بتوانید بهترین ترکیب میان این دو قهوه را ایجاد نمایید.

ویژگی عربیکا روبوستا
کافئین کمتر بیشتر
میزان چربی 15% 10%
طعم ترش و شیرین تلخ
شکل ظاهری بیضی/ خط وسط منحنی گرد/ خط وسط صاف
عطر سبک و ملایم تند و قوی
میزان اسیدیته بیشتر کمتر
ارتفاع کاشت 600 الی 2100 متر تا 600 متر
مناسب برای قهوه دمی (فرانسه) اسپرسو
قیمت بالا کمتر

بهترین درصد ترکیب قهوه روبوستا و عربیکا کدام است؟

نکته ای که باید قبل از پرداختن به راهنمای ترکیب قهوه عربیکا وربوستا از آن آگاه بود، پیچیدگی کار است. ایجاد تعادل بین انواع قهوه از نظر عطر و طعم کار ساده ای نیست و دانش بالا و تمرین زیاد می طلبد. دانستن اینکه کدام قهوه بهترین ترکیب را دارد یا چند درصد از قهوه روبوستا یا عربیکا باید ترکیب شود، نیازمند تجربه و تمرین است.

  • در صورتی که به دنبال نوشیدن قهوه ای هستید که دارای بیشترین میزان کافئین باشد، می توانید از قهوه روبوستا به میزان 70 یا 100% استفاده نمایید.
  • البته باید توجه داشته باشید که میزان تلخی این قهوه بسیار زیاد است.
  • همچنین بهتر است بدانید بهترین ترکیب برای افرادی که قهوه مایل به طعم تلخ دوست دارند، شامل 30% عربیکا و 70% روبوستا می باشد.
  • ترکیب قهوه 30% روبوستا و 70% عربیکا ترکیبی لذت بخش است؛ زیرا می توانید ترکیبی از طعم ترش به همراه تلخی کمتر بهره مند شوید.
  • کسانی که به دنبال تهیه قهوه ای با طعم ترکیبی ترش و تلخی بسیار ملایم هستند، می توانند از ترکیب 20% روبوستا و 80% عربیکا استفاده نمایند.
  • قهوه های 100% روبوستا یا 100% عربیکا نیز از جمله دسته هایی با طعم کاملا تلخ یا کاملا ترش هستند که با ذائقه برخی افراد سازگار می باشند.
  • چنانچه می خواهید قهوه ای با عطر و طعم مناسب و با میزان کافئین بالا داشته باشید، می توانید از ترکیب 50 یا 60% روبوستا به همراه عربیکا استفاده کنید.
  • در نهایت اگر قصد تهیه قهوه ای متعادل با عطر و طعم خوب در کنار کافئین مناسب دارید، می توانید ترکیب 70% عربیکا را امتحان نمایید.

بطور کلی به هر اندازه از قهوه روبوستا در ترکیب خود بیشتر استفاده نمایید، طعم نوشیدنی به سمت تلخی رفته و کافئین آن نیز افزایش پیدا می کند. هرچقدر عربیکای بیشتری داشته باشد، طعم آن ملایم تر و ترش تر خواهد شد. لازم به ذکر است که بهترین درصد ترکیب قهوه عربیکا و روبوستا به نیازهای و سلایق شخصی هر فرد بستگی دارد. شما می توانید هریک از درصدها را امتحان کنید تا به طعم و عطر قهوه دلخواه خود دست پیدا نمایید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد