logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی سیستم عامل های تلویزیون

بررسی سیستم عامل های تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی سیستم عامل های تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

سیستم عامل ((operating system، به اختصار OS،  یکی از معیارهای مهم در انتخاب و خرید یک تلویزیون اسمارت هوشمند است. سیستم‌ عامل درواقع  یک نرم‌افزارجامع است که وظیفه مدیریت کردن سخت‌ افزار و نرم‌افزار های روی یک سیستم رایانه ای  را بر عهده دارد. این مبحث به  OS و بررسی سیستم عامل های تلویزیون اختصاص دارد.

OS  درواقع رابط میان کاربر و سخت افزار است وامکان تعامل میان کاربر و سیستم را به طور کامل برقرار می کند. با ورود تلویزیون های هوشمند به عرصه فناوری، قابلیت های متعددی در آنها از جمله اتصال به اینترنت و بهره مندی از وب با تمام گستردگی هایش، مطرح گردید. به این ترتیب تلویزیون ها نیز مانند رایانه ها جهت استفاده ازفناوری های مبتنی بر رایانه به سیستم های عامل مجهز گردیدند، در ادامه با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

بررسی سیستم عامل های تلویزیون

در این مقاله تعدادی از سیستم عامل های مهم و پرکاربرد در تلویزیون ها را مورد بررسی قرار می دهیم. اندروید (Android) درتلویزیون های سونی، وب او اس(WebOS) درتلویزیون های ال جی ، تایزن (Tizen) در سامسونگ، روکو(Ruko)  در TCL و اسمارت کاست(Smart Cast)  در Visio ، استفاده می شوند. در تلویزیون هایی که در کشور انگلیس تولید می شود، مانند فیلیپس از سیستم عامل اندروید و در تلویزیون پاناسونیک از سیستم عامل MyHome استفاده می شود.

سیستم عامل  ANDROID در تلویزیون ها

رایج ترین سیستم عامل در اکثر سیستم های عامل اندروید می باشد. شرکت سونی در محصولات خود از این سیستم عامل استفاده می کند. توسط این سیستم عامل شیر کردن محتواهای متنی و گرافیکی، جستجوی انواع دیتا به صورت آنلاین امکن پذیر می باشد.

سیستم عامل WebOS ال جی

این سیستم عامل  در سال 2014 به عنوان برترین سیستم عامل تلویزیون هوشمند شناخته شد و هرسال به بهترین و بهینه ترین حالت ممکن به روز و آپدیت می شود.آخرین آپدیت آن در تلویزیون های سال 2021 ارائه گردیده است.سیستم عامل  WebOS سازگار با بلوتوث است، به همین دلیل اتصال آن با ابزارهای جانبی مانند ماوس، صفحه کلید وسایر دستگاه های هوشمند  …ساده است. امکان پخش فیلم 360 درجه (VR360) و تصاویردرحالت گالری نیز توسط این سیستم عامل فراهم گردیده است. همچنین امکان استفادهGoogle Home  یا Amazon Alexa ، از طریق دستیار صوتی در این تلویزیون امکان پذیر می باشد.

سیستم عامل TIZEN در تلویزیون سامسونگ

شرکت سامسونگ در کلیه محصولات خود ازجمله تلویزیون ، اجاق گاز، واحدهای تهویه مطبوع، دوربین و …از سیستم عامل TIZEN، استفاده کرده است.   TIZEN OS، یک سیستم عامل مربوط به شرکت لینوکس است. رابط هوشمند صفحه نمایش درتلویزیون های سامسونگ Smart Hub  است . این رابط امکان جستجوهای تحت وب، حضور در فضای مجازی و هرگونه تعاملی را برای کاربر امکان پذیر می سازد. مدل های جدید تلویزیون سامسونگ، با استفاده از برنامه  Smart Things، می تواند کنترل سایر دستگاه های هوشمند خانگی و اتصال آنها را به تلویزیون امکان پذیر کند.

سیستم عامل ROKU در تلویزیون ها

Roku در تلویزیون های تی سی ال و هایسنس مورد استفاده قرارگرفته است. ویژگی منحصر به فرد این سیستم عامل قدرت بسیار زیاد این سیستم عامل در جستجو می باشد که در بالاترین رده ها قرار دارد.  اما این سیستم عامل برنامه های کمی را ساپورت می کند و میان بر های محدودی دارد.

سیستم عامل Smart Cast در تلویزیون ها

در این بخش از بررسی سیستم عامل های تلویزیون به بررسی سیستم عامل smart cast میپردازیم:

سیستم عام Smart Cast سرعت بسیار پایینی دارد. سرعت پردازش اطلاعات، باز کردن صفحات و توانایی به اشتراک گذاری دیتا در این سیستم عامل نسبت به دیگر سیستم های عامل کمتر می باشد. صنعت تلویزیون درتلاش است تا به روزترین فناوری ها را بکارگرفته و به بازار عرضه کند. تمامی این امکانات از طریق یک سیستم عامل مناسب در تلویزیون برای کاربر فراهم می گردد. امروزه تلویزیون ها با استفاده از سیستم های عامل راه های خلاقانه ای برای بهبود زندگی و ارتباطات ارائه داده اند. بدیهی است این روند روندی پویا و غیرقابل توقف است . تکنولوژی در آینده قطعا” خبرهای تازه و شگفت انگیزی برایمان خواهد داشت.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد