logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی انواع پورت های تلویزیون

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی انواع پورت های تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تلویزیون‌ها هر روزه در حال ارتقا هستند و امکانات جدیدی به آنها افزوده می‌شود.  از جمله ویژگی و قابلیت‌هایی که باعث شده کار کردن با تلویزیون راحت‌تر و با کیفیت‌تر باشد، پورت‌های آن است. در واقع پورت‌های بیشتر در تلویزیون‌ها به معنای قابلیت و دسترسی بیشتر می باشد. پورت‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای یک قابلیت طراحی شده‌اند. برای آشنایی بیشتر و بررسی انواع پورت های تلویزیون و  یا هر آنچه که مورد نیاز شما است را با خواندن این مقاله از آی پی امداد به دست آورید.

انواع پورت در تلویزیون

تلویزیون‌ها بسته به مدل و کارایی پورت‌های متفاوت و زیادی دارند. پورت‌ها در تلویزیون‌ها مختلف می‌باشند اما در میان   این پورت‌ها اشتراک‌هایی نیز وجود دارد که در اکثر تلویزیون‌ها یا صفحه نمایش‌ها هستند. از پرکاربردترین و مهمترین پورت‌های تلویزیون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پورت HDMI
  • کابل استریو 5/3 میلیمتری
  • پورت USB
  • پورت VGA و DVI
  • پورت TOSLINK
  • پورت Optical Audio / Digital Audio
  • پورت کامپوزیت Composite
  • پورت Video Out
  • و…

البته در نظر داشته باشید با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روزه پورت و قابلت‌های جدیدی به تلویزیون‌ها اضافه می‌گردد.

پورت USB تلویزیون

یکی از پرکاربردترین پورت‌ها در میان ورودی و خروجی‌های، پورت USB است که تقریبا در تمامی تلویزیون‌ها وجود دارد. در برخی اوقات که تلویزیون دچار خرابی شده با کمک این پورت می‌توان مشکل دستگاه را برطرف کرد. البته عیب یابی و رفع آن توسط تکنسین ماهر انجام می‌شود. همچنین بیشتر مردم از این پورت برای پخش فیلم و یا موزیک استفاده می‌کنند. از پورت USB برای شارژ گوشی نیز میتوان استفاده کرد، البته تمامی تلویزیون‌ها قابلیت‌ آن را ندارند که گوشی و یا تبلت را شارژ نمایند.

پورت USB تلویزیون

پورت  Composite

از طریق پورت کامپوزیت به راحتی می‌توان سیگنال‌های صوتی و تصویری را دریافت و یا انتقال داد.  معمولا دوربین‌های فیلم برداری داری دارای چندین  پورت هستند، که پورت رایج در آنها کامپوزیت می‌باشد، تا کاربر به راحتی بتواند آن را با سایر تلویزیون‌ها هماهنگ سازد.

پورت  Composite

پورت HDMI

تقریبا تمامی تلویزیون‌های نسل جدید دارای پورت hdmi هستند. این درگاه در بیشتر لوازم الکترونیکی تعبیه گردیده و قابلیت های زیادی دارد. این درگاه از طرق کابل HDMI سیگنال‌های صوتی و تصویری را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. البته جنس این کابل‌ها متفاوت بوده که در کیفیفت ارائه سیگنال‌ها نیز تاثیر گذار است. اگر قصد دارید کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل نمایید یکی از ایمن‌ترین و بهترین اتصالات همین درگاه HDMI می‌باشد، که سیگنال‌ها را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد.

پورت HDMI تلویزیون

پورت TOSLINK

یکی از پرطرفدارترین پورت‌های تلویزیون درگاه TOSLINK می‌باشد که صدای بسیار با کیفیتی به کاربران ارائه می‌دهد. این درگاه اطلاعات و سیگنال‌ها را از طریق یک نور قرمز انتقال می‌دهد به همین دلیل به نام کابل نوری نیز مشهور است. اگر دو پورت TOSLINK و HDMI را همزمان استفاده نمایید کیفیت تصویری و صوتی تلویزیون شما به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

پورت TOSLINK تلویزیون

لازم به ذکر است که این درگاه علاوه بر کیفیت صدای بالا، تصاویر را نیز با کیفیت بسیار بالایی ارائه می‌دهد. این امر موجب شده تا طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشد.

کدام پورت تلویزیون کیفیت بالاتری دارد؟

با بررسی انواع پورت های تلویزیون متوجه خواهید شد که درگاه TOSLINK نسبت به سایر ورودی و خروجی‌های تلویزیون کیفیت بالاتری دارد. اگر تلویزیون شما درگاه  TOSLINK را پشتیبانی می‌کند به شما توصیه میکنیم حتما از این پورت استفاده نمایید. شما با این پورت هرگز نگران قطعی تصویر و یا کیفیت پایین صدا نباشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد