logo logo تعمیرات اجاق گاز با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار؟

اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار؟
اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از سوالات پرتکرار خریدارن در هنگام خرید اجاق گاز این است که اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار؟ به طور کی نمی توان جواب قاطعی به این سوال داد؛ زیرا هر اجاق گاز مزایا و معایب خود را دارد. به طور کلی دقت در انتخاب اجاق گاز توکار یا اجاق گاز مبله بسیار مهم است؛ زیرا اجاق گاز دستگاهی است که همواره توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو مناسب نبودن اجاق گاز مبله یا اجاق گاز صفحه ای می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. از این رو برای اینکه بتوانید پاسخ درست و جامعی به این پرسش که گاز صفحه ای بهتره یا اجاق گاز مبله؟ بدهید، به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با آی پی امداد همراه باشید تا بتوانید با مقایسه اجاق گاز توکار و اجاق گاز مبله اقدام به خرید محصول مناسب نمایید.

کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد اجاق گازهای توکار یا مبله دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر یا تجربه خود در بخش دیدگاه ها به گفتمان با متخصصین و تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

بررسی مزایا و معایب اجاق گاز مبله یا ایستاده

یکی از اصلی ترین مسائل به هنگام خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز توکار این است که بتوانید ویژگی ها و مزایا و معایب هریک از این محصولات را بدانید. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام به بررسی این ویژگی ها در جدول زیر نموده ایم.

مزایای اجاق گاز مبله معایب اجاق گاز مبله
راندمان حرارتی بالا داشتن وزن سنگین
امکان جابجایی اجاق گاز اشغال فضای زیاد در آشپزخانه
دارای فر تنوع کمتر و ظاهر ساده تر
دوام و استحکام بالا حمل سخت تر به دلیل وزن زیاد
مناسب برای خانواده های پرجمعیت هزینه نگهداری و تعمیر بالا
امکان آشپزی سنگین و حرفه ای دشوار بودن نظافت گاز

ویژگی های اجاق گازهای مبله یا ایستاده به شرح زیر است:

  • اجاق گازهای مبله با ابعاد 50-60-90 سانتی تولید می شوند که میزان بزرگی آنها رابطه مستقیمی با تعداد شعله آن ها دارد.
  • این اجاق گازها معمولا در انواع 4 یا 5 شعله به کار می روند و فاصله مناسب شعله ها از یکدیگر باعث می شود تا آشپز در پخت چند غذای همزمان با مشکل مواجه نشود.
  • این اجاق گازها شامل صفحه ای به ضخامت 6 یا 7 سانتی متر هستند که روی آن شعله ها قرار گرفته و همراه با فر و جوجه گردان می باشند.
  • این مدل اجاق گازها مجموعه ای کامل برای آشپزان حرفه ای هستند؛ چرا که وجود فر، 5 شعله و جوجه گردان در کنار هم موجب می شود که یک آشپز در پخت هیچ غذایی به مشکل برنخورد.
  • تمام اجاق گازهای مبله ای که در حال حاضر در حال تولید هستند، دارای ترموکوپول و فندک می باشند که باعث آسودگی خیال ما از عدم نشت گاز از اجاق گاز می گردد.
  • امروزه با توجه به بیشتر شدن اهمیت زیبایی در طراحی اجاق گازها شرکت های پیشگام در تولید اجاق گازهای مبله دست به ایجاد تغییراتی در طراحی ها هم زده اند که در مواردی نیر موفق بوده اند.

اجاق گاز های مبله یا ایستاده

آشنایی با مزایا و معایب اجاق گاز توکار یا صفحه ای

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید گاز صفحه ای بهتره یا اجاق گاز مبله باید ویژگی ها و مزایا و معایب اجاق گازهای صفحه ای یا توکار را نیز بدانید که در جدول زیر این اطلاعات را برای شما آورده ایم.

مزایای اجاق گاز توکار معایب اجاق گاز توکار
اشغال فضای کم در آشپزخانه راندمان حرارتی پایین
دارای وزن کم فاقد فر
ظاهری مدرن و شیک عدم امکان جابجایی
تنوع مدل، جنس و طرح استحکام پایین
مناسب برای خانواده های کم جمعیت عدم امکان آشپزی حرفه ای
هزینه تعمیر و نگهداری کمتر قیمت بالا

در این بخش از مقاله اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز صفحه ای؟ قصد داریم تا ویژگی های اجاق گازهای صفحه ای را با بکدیگر بررسی کنیم.

  • امروزه اجاق گازهای صفحه ای به صورت 2 تا 6 شعله تولید می شوند که البته انواع 5 یا 6 شعله آنها بسیار مطرح است.
  • این اجاق گازها به صورت مستطیل، دایره و نیم دایره طراحی می شوند.
  • از این رو در ساختار یک آشپزخانه مدرن می توانند یک برگ برنده در طراحی باشند. چرا که با ظرافت خاصی طراحی شده اند و فضای کمی که اشغال می کنند.
  • جنس این اجاق گازها عمدتا از استیل، شیشه نشکن و یا استیل و شیشه به صورت همزمان می باشد.
  • طراحی این مدل گازها موجب زیبایی هرچه بیشتر اجاق گازهای توکار شده است.
  • اگر به دنبال طراحی مدرن و زیباتر اجاق گاز هستید، می توایند گاز توکار را انتخاب نمایید؛ چرا که با زیبایی و حجم بسیار کم خود با زندگی مدرن امروزی همگون تر است.

اجاق گازهای توکار یا صفحه ای

مقایسه اجاق گاز توکار (صفحه ای) با اجاق گاز مبله

هنگامی که تصمیم به خرید اجاق گاز می گیرید و سعی می کنید برای انتخابی بهتر تحقیق کنید، احتمالا میان اجاق گاز توکار یا اجاق گاز مبله دودل می شوید و انتخاب برایتان سخت می شود. زیرا به راحتی نمی توان تصمیم گرفت که بهتره اجاق گاز صفحه ای بخریم یا اجاق گاز مبله؟ در این مواقع نیاز شدیدی به مقایسه اجاق گاز توکار و اجاق گاز ایستاده وجود دارد. در ادامه طی یک جدول هریک از ویژگی های این دو مدل اجاق گاز را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

اجاق گاز مبله اجاق گاز صفحه ای
به فضای زیادی برای نصب نیاز دارد. جمع و جور بوده و فضای کمتری برای نصب آن نیاز است.
گاز مبله دارای فر می باشد. این مدل اجاق گاز فر ندارد.
حمل و جابجایی این مدل گاز آسان است. امکان جابجایی گاز توکار وجود ندارد.
راندمان حرارتی بالاتری دارد. راندمان حرارتی کمتری دارد.
اجاق گاز مبله وزن بالایی دارد. گاز صفحه ای سبک و کم حجم است.
تنوع مدل و طراحی آن کمتر است. ظاهری شیک و مدرن دارد.
هزینه سرویس و تعمیر بالاتری دارد. تعمیر گاز صفحه ای از مبله راحت تر است.
از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار است. اسحکام و دوام کمتری دارد.
قیمت گاز مبله کمتر از مدل صفحه ای می باشد. گاز صفحه ای قیمت بالاتری دارد.
برای خانواده های متوسط و پرجمعیت مناسب است. برای خانواده های کم جمعیت مناسب است.
امکان آشپزی حرفه ای با گاز مبله وجود دارد. برای آشپزی های حرفه ای مناسب نیست.

مقایسه اجاق گاز ایستاده و اجاق گاز توکار

مقایسه اجاق گازهای صفحه ای و مبله از نظر راندمان حرارتی

مقایسه اجاق گازه صفحه ای و مبله از نظر راندمان حرارتی به قرار زیر است:

  • در اجاق گازهای مبله زمانی که تمام شعله ها روشن باشند، می توانیم از تمام آنها با نهایت حرارت استفاده کنیم و مشکل افت پخش گاز نداشته باشیم.
  • اجاق گازهای صفحه ای زمانی که شما تمام شعله ها را روشن می کنید، راندمان حرارتی پایین می آید و اجاق شما با افت پخش گاز رو به رو می شود.
  • در چنین شرایطی گاز به اجاق گاز نمی رسد و به همین دلیل خرید اجاق گاز مبله از نظر راندمان حرارتی بهتر از اجاق گاز صفحه ای است.

راندمان حرارتی اجاق گاز صفحه ای و مبله

تفاوت اجاق گاز صفحه ای و مبله از لحاظ طراحی و زیبایی

به طور کلی طراحی اجاق گاز اهمیت بسزایی دارد. در پاسخ به این پرسش که اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار قصد داریم تا نگاهی هم به ظاهر این دو محصول بیاندازیم تا انتخاب برای شما عزیزان راحت تر شود.

  • زمانی که به مقایسه اجاق گازهای صفحه ای و مبله از جهت طراحی و زیبایی می پردازیم، با برتری اجاق گازهای ظریف صفحه ای مواجه می شویم.
  • هرچند که شرکت های تولید کننده اجاق گازهای مبله دست به نوآوری زده اند، اما هنوز در مقابله اجاق گازهای صفحه ای برتری زیادی ندارند.
  • از این رو می توان گفت طرح، مدل و زیبایی اجاق گازهای صفحه ای نسبت به اجاق گاز های مبله بیشتر است.

مقایسه طراحی اجاق گاز صفحه ای و مبله

اگر از فر استفاده می کنید اجاق گاز صفحه ای بهتر است یا مبله؟

فرق اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار از نظر داشتن یا نداشتن فر به شرح زیر است:

  • نداشتن فر در اجاق گازهای صفحه ای موجب شده تا خریداران مجبور شوند اقدام به خرید فر به صورت جداگانه نمایند که در این شراطی باید هزینه بیشتری صرف شود.
  • این درحالی است که در اجاق گازهای مبله ما با مجموعه کامل تری مواجه هستم و هنگامی که این اجاق گازها را می خریم، دغدغه فر را نداریم.
  • این یک امتیاز مثبت برای اجاق گاز مبله بوده و کسانی که نیاز به فر دارند، به خرید اجاق گاز مبله می پردازند.

فرق اجاق گاز صفحه ای و مبله از نظر فر

فرق اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار از نظر حجم و قابلیت جابجایی

مقایسه اجاق گاز توکار و اجاق گاز ایستاده از نظر حجم و قابلیت جا به جایی به قرار زیر است:

  • طبیعتا اجاق گازهای مبله با حجم بالاتری همراه هستند و نیاز به فضای اختصاصی دارند؛ اما با این حال به راحتی می توانید جای این اجاق گازها را عوض کنید.
  • اجاق گازهای توکار یا صفحه ای حجم کمی دارند و برای آشپزخانه های کوچک که فضای کمتری دارند، بسیار مناسب می باشد.
  • لازم به ذکر است که هنگامی که اجاق گازهای توکار روی کابینت نصب می شوند، دیگر امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد.
  • بنابراین افرادی که دائما در حال جابجایی هستند، بهتر است اقدام به خرید اجاق گازهای مبله نمایند.

مقایسه حجم اجاق گاز صفحه ای و مبله

تفاوت اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار از نظر استحکام

چنانچه به دنبال فرق اجاق گاز مبله با اجاق گاز توکار از لحاظ استحکام ساختاری هستید، در ادامه به توضیح این مورد پرداخته ایم:

  • با مقایسه اجاق گاز توکار با اجاق گاز مبله از لحاظ ساختاری و شکل تولید آنها می توان گفت که اجاق گاز مبله نسبت به اجاق گاز صفحه ای از استحکام بالاتری برخوردار است.
  • اما در مدل های مختلف اجاق گازهای صفحه ای به خصوص مدل شیشه ای این محصول، امکان شکستگی به دلیل هرگونه ضربه وجود دارد.

استحکام اجاق گاز صفحه ای و مبله

اجاق گاز صفحه ای بهتره یا اجاق گاز مبله؟

پاسخ به این پرسش که اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار مقایسه ای از انواع مختلف از اجاق گاز است که در نوع خود می تواند پیچیده باشد. در واقع دشواری که خریداران با آن روبه رو می شوند، ندانستن در مورد کارایی بالای اجاق گازهای مبله یا زیبایی و ظرافت اجاق گازهای صفحه ای است. اما برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری بگیرید، در ادامه نکات کلیدی را برای شما بیان کرده ایم.

  • اگر شما به دنبال مجموعه ای کامل از امکانات آشپزی هستید. بهتر است اجاق گازی را انتخاب کنید که دارای فر و جوجه گردان است که خرید اجاق گاز مبله توصیه می شود.
  • اما اگر به غیر از شعله های گازی انتظار دیگری از یک اجاق گاز را ندارید و همزمان به زیبایی هم اهمیت فراوانی می دهید، می توانید با هزینه بسیار کمتر صاحب یک اجاق گاز توکار یا همان صفحه ای شوید.
  • اگر شما آشپزخانه ای با طراحی مدرن دارید و اهل پخت کیک و غذاهای مختلف در فر نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال خرید اجاق گاز صفحه ای باشید.
  • اگر خانواده ای کم جمعیت یا زوج هستید، اجاق گاز صفحه ای می تواند برای شما مناسب باشد، اما اگر پرجمعیت هستید، بهتر است اجاق گاز مبله بخرید.
  • چنانچه مستاجر هستید و همواره در حال جابجا شدن در منازل مختلف می باشید، به عدم امکان جابجایی گاز توکار بهتر است اقدام به خرید اجاق گاز مبله کنید.
  • دقت داشته باشید که اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است، می توانید گاز مبله خریداری کنید؛ در غیر اینصورت برای آشپزخانه کوچک گاز صفحه ای مناسب تر است.

نتیجه گیری از اینکه بهتره اجاق گاز صفحه ای بخریم یا اجاق گاز مبله؟

اولین مسئله هنگام پاسخ به پرسش اجاق گاز مبله بخریم یا اجاق گاز توکار؟ سلیقه است. مقایسه اجاق گازهای صفحه ای و مبله، مقایسه ای از انواع مختلف از اجاق گاز است که در نوع خود می تواند پیچیده باشد. بنابراین بهتر است برای انتخاب هریک از این مدل اجاق گازها ابتدا اولویت و نیاز خود را تعیین کرده و نسبت از نکات زیر برای نتیجه گیری نهایی استفاده کنید:

  • کسانی که به دنبال آشپزی های سنگین و حرفه ای در اجاق گاز هستند، بهترین انتخاب برای آنها می تواند اجاق گاز مبله باشد.
  • لازم به ذکر است که اگر به فر نیاز دارید، باید اقدام به خرید اجاق گاز مبله فردار نمایید و در صورت خرید گاز توکار باید فر را به صورت جداگانه خریداری کنید.
  • از آنجایی که برای قرارگیری اجاق گاز مبله نیاز به فضای بیشتری در آشپزخانه است، در صورت کوچک بودن آشپزخانه می توانید گاز صفحه ای بخرید.
  • تنها در صورتی که صاحب خانه هستید، بهتر است گاز صفحه ای نصب کنید؛ زیرا امکان جابجایی گاز توکار برای افراد مستاجر وجود ندارد.
  • چنانچه زوج یا خانواده ای کم جمعیت هستید، اجاق گاز توکار می تواند جوابگوی نیازهای شما باشد؛ اما در صورت پرجمعیت بودن بهتر است گاز مبله خریداری نمایید.
4.2/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد