این سوال توسط فاطمه یعقوبی پرسیده شده است

علت روغن ریزی پیچ وسط خمیرزن هنریچ

سلام وقت بخیر. یک خمیرزن 12 لیتری هنریچ به مدت 5 ماه تهیه کردم و استفاده زیادی ازش نکردم (در کل حدود 10 بار) اما جدیدا وقتی حدود 1 کیلو آرد داخلش میریزم، بعد 10 دقیقه کار کردن (البته بصورت ناپیوسته و با سرعت کم و بعد زیاد) دور پیچ روغن جمع میشه و گاهی یک قطره چکه میکنه. این طبیعی است؟ بعضی از تعمیرکاران و فروشندگان میگن این طبیعیه فقط لازمه روغن رو پاک کنید.

1 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 05 مهر 1403

    درود کاربر گرامی، مشکلی که برای دستگاه خمیرزن هنریچ شما رخ آمده است، مسئله ای است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می‌ شوند. به طور کلی می توان گفت که در اکثر موارد جمع شدن روغن دور پیچ خمیرزن، یک مشکل طبیعی نیست و نشان‌ دهنده وجود ایراد در دستگاه است. در برخی مواقع ممکن است در زمان مونتاژ اولیه خمیرزن، مقدار روغن کاری بیش از حد انجام شده باشد که این روغن اضافی در طول زمان و به هنگام استفاده از دستگاه خارج می شود. همچنین اگر از روغن نامناسب یا روغنی که برای این نوع دستگاه‌ ها توصیه نشده استفاده شده باشد، ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود. دلیل دیگر بروز این مشکل مربوط به کارکرد طولانی مدت دستگاه با سرعت بالا و بار زیاد است که می‌ تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و در نتیجه نشت روغن شود. در نهایت واشرهای روغن نیز در طول زمان ممکن است فرسوده شده و خاصیت خود را از دست بدهند که این مسئله باعث نشت روغن می‌ شود. برای رفع این مشکل ابتدا دستگاه را به طور کامل تمیز کرده و روغن جمع شده را پاک کنید. واشرهای روغن را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید. از روغنی که برای خمیرزن‌ های خانگی و صنعتی توصیه شده استفاده کنید. اگر با انجام این کارها مشکل حل نشد، بهتر است دستگاه را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید تا مشکل را به صورت دقیق بررسی و رفع کند. متخصین مرکز آی پی امداد می توانند خدمات لازم برای تعمیر همزن برقی و رفع مشکل آن را به شما ارائه نمایند.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست