logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن دریل شارژی

علت کار نکردن دریل شارژی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن دریل شارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ممکن است گاهی اوقات برای کار با دریل خود به سراغ آن بروید، اما دستگاه کار نکند. اما علت کار نکردن دریل شارژی چیست؟ شما برای حل این مشکل و تعمیر آن، باید کار نکردن آن را از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار دهید. شاید مشکلی کوچک موجب این عدم کار کرد شده است. در این مقاله از آی پی امداد با علت روشن نشدن دریل شارژی آشنا خواهید شد. چنانچه سوال خاصی دربارۀ این مشکل دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

6 علت روشن نشدن دریل شارژی + راه‌حل

دریل شارژی یکی از لوازم کاربردی در صنایع مختلف به‌ویژه ساخت‌وساز است که برای سوراخکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نیز مانند دیگر لوازم به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل یا خرابی شود. کار نکردن و روشن نشدن دریل شارژی یکی از مشکلاتی است که حین استفاده از دستگاه ممکن است با آن مواجه شوید. اما علت کار نکردن دریل شارژی یا روشن نشدن چیست؟ موارد زیر می‌توانند دلایل اصلی کار نکردن دریل شارژی یا روشن نشدن آن باشند.:

  1. اتمام شارژ باتری
  2. ضعیف بودن باتری
  3. گیر کردن موتور دریل
  4. مشکل در سوئیچ روشن و خاموش
  5. مشکل در سیم‌کشی و اتصالات
  6. سوختن مدارهای الکتریکی

کار نکردن دریل شارژی

در ادامه این مطلب هر کدام از این موارد و دلیل کار نکردن دریل شارژی را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهیم و راهکارهایی برای رفع آنها بیان می‌کنیم. لازم به ذکر است که این راهکارها در شرایط خاص کاربرد ندارند و نیازمند مهارت و تخصص هستند. در نتیجه بهتر است برای عیب‌یابی دقیق مشکل دریل شارژی خود از نمایندگی این برند یا افراد متخصص کمک بگیرید.

1. اتمام شارژ باتری

دریل محصولی است که با نیروی الکتریکی ذخیره شده در باتری خود کار می‌کند. وجود این جریان الکتریکی اهمیت بسیار زیادی دارد و عدم وجود آن، موجب روشن نشدن دستگاه می‌شود. یکی از رایج‌ترین دلایلی که دریل کار نمی‌کند یا روشن نمی‌شود، به اتمام رسیدن شارژ باتری مربوط می‌شود یا اینکه به‌صورت کامل شارژ نشده است.

اتمام شارژ باتری

راه‌حل:

  • باید باتری را متصل به شارژ کنید و مجدد روشن شدن یا نشدن آن را مورد بررسی قرار دهید.

2. ضعیف بودن باتری

یکی دیگر از دلایلی که موجب روشن نشدن دریل شارژی می‌شود، ضعیف بودن باتری است. اگر باتری دارای طول عمر زیادی باشد، احتمالاً ضعیف شده است و قادر به روشن شدن دریل نیست.

راه‌حل:

  • در این شرایط باید یک باتری با کیفیت و قدرتمند را خریداری کنید.

3. گیر کردن موتور

موتور یکی از بخش‌های بسیار مهم دریل شارژی است که وجود اختلال در آن مانع روشن شدن و عملکرد صحیح آن می‌شود. اگر به هر دلیلی موتور دریل گیر کرده است یا مسدود شده باشد، موتور قادر به راه‌اندازی و روشن شدن نیست. در این زمان با کار نکردن دریل شارژی یا روشن نشدن آن مواجه می‌شوید.

راه‌حل:

  • اگر فکر می‌کنید مشکل روشن نشدن دریل شارژی مربوط به موتور است، باید از یک تکنسین ماهر بخواهید تا دریل را باز کند و موتور را بررسی و تعمیر کند.

4. مشکل در سوئیچ روشن و خاموش

دریل شارژی با استفاده از سوئیچ روشن و خاموش، راه اندازی می‌شود. اگر این سوئیچ مشکل داشته باشد، دریل شما روشن نخواهد شد. یکی از رایج‌ترین علت‌های کار نکردن دریل شارژی به خرابی سوئیچ روشن و خاموش مربوط می‌شود. برخی اوقات نیز این قطعه به دلیل کثیفی از کار می‌افتد.

مشکل در سوئیچ روشن و خاموش

راه‌حل:

  • با تمیز کردن این سوئیچ می‌توانید به‌راحتی مشکل را حل کنید. اما در برخی مواقع سوئیچ معیوب شده است که باید آن را تعویض کنید.

5. مشکل در سیم‌کشی و اتصالات

برای اینکه دریل شارژی به خوبی کار کند، باید اتصالات آن فاقد مشکل باشند. وجود نقص در هر بخشی از اتصالات و سیم پیچی این دستگاه موجب روشن نشدن آن می‌شود. اتصالات اشتباه یا مشکل در سیم‌کشی یکی از دلایل کار نکردن دریل شارژی است که از روشن شدن موتور دریل نیز جلوگیری می‌کند.

مشکل در سیم‌کشی و اتصالات

راه‌حل:

  • درصورتی‌که اتصالات و سیم‌کشی دریل مشکل داشته باشد، باید از تعمیرکاری حرفه‌ای برای عیب‌یابی و رفع مشکل کمک بگیرید.

6. سوختن مدارهای الکتریکی

دریل برای روشن شدن و کار کردن دارای چندین مدار الکتریکی است. اگر یکی از مدارهای الکتریکی معیوب شوند با مشکل کار نکردن دریل شارژی یا روشن نشدن مواجه می‌شوید.

سوختن مدارهای الکتریکی

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل باید دریل توسط یک تکنسین ماهر باز شود و در صورت نیاز مدارها را تعمیر یا تعویض کنید.

3 علت درست کار نکردن دریل شارژی + راه‌حل

در بسیاری از مواقع دریل روشن می‌شود، اما کارایی خوبی ندارد، یعنی زمان روشن بودن نمی‌تواند عمل سوراخ‌کاری را درست انجام دهد. اما دلیل کار نکردن صحیح دریل شارژی چیست؟ در ادامه مهم‌ترین دلایلی که موجب کار نکردن دریل شارژی می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

1. نامناسب بودن مته دریل

مته دریل دارای انواع مختلفی است که هریک مناسب چوب، فلز، دیوار و… هستند. اگر مته نامناسب برای کار مورد نظر را انتخاب کنید، با کار نکردن دریل و سوراخ نشدن محل مدنظر مواجه می‌شوید.

نامناسب بودن مته دریل

راه‌حل:

  • باید مته مناسب را برای سوراخکاری انتخاب کنید.

2. نصب نادرست مته

یکی دیگر از دلایلی که دریل کار نمی‌کند، نصب نادرست مته است که به‌خوبی درون سه‌نظام دریل قرار نمی‌گیرد و در نتیجه دریل سوراخ نمی‌کند.

نصب نادرست مته

راه‌حل:

  • باید مته را به درستی نصب کنید.
  • می‌توانید از دفترچه راهنمای دستگاه در این زمینه کمک بگیرید.

3. استفاده اشتباه از دریل

اگر دریل را به‌درستی در دست نگیرید یا فشار زیادی به دریل برای سوراخ کردن وارد کنید، دریل کار نخواهد کرد.

استفاده اشتباه از دریل

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید دریل را در زاویه درست در دست بگیرید و فشار زیادی به دریل وارد نکنید.

برای تعمیر مشکل کار نکردن دریل شارژی با کجا تماس بگیریم؟

کار نکردن دریل شارژی یکی از مشکلات رایجی است که حین استفاده ممکن است با آن مواجه شوید. دریل شارژی وسیله کاربردی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی، صنعت چوب، برش و … است که برای سوراخ کردن اجسام مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای حل مشکل کار نکردن این دستگاه باید آن را به‌خوبی بررسی کنید و اقداماتی که در آن هیچ تجربه و مهارتی را ندارید را انجام ندهید. اگر نتوانستید خودتان تعمیر آن را انجام دهید، بهتر است به تعمیرکاران اعتماد کنید و انجام این کار را به آن‌ها بسپارید. در شرایط مشابه می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. اگر مشکل دریل شارژی شما جدی بود، با تعمیر قطعات معیوب یا تعویض آنها مشکل رفع می‌شود. در پایان باید بگوییم که تعمیر دریل شارژی از هر نظر به صرفه‌تر از خرید مجدد آن است.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست