logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن بخارشوی کنوود

علت کار نکردن بخارشوی کنوود
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن بخارشوی کنوود به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کار نکردن بخارشو کنوود یکی از مشکلات رایجی به‌حساب می‌آید که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد. در این مقاله از سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد، با علت کار نکردن بخارشوی کنوود آشنا خواهید شد و با مراحل تسلط بر این دستگاه می‌توانید آلودگی‌های موجود در منزل خود را از بین ببرید. درصورتی‌که پس از خواندن این مطلب در رابطه با علت عدم کارکرد دستگاه خود سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت ثبت دیدگاه مقاله یا بخش پرسش‌وپاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد بتوانند بهترین راهکار مناسب را در اختیار شما قرار دهند.

8 علت کار نکردن بخارشوی کنوود + راه‌حل

همان‌طور که بیان کردیم، در برخی مواقع ممکن است با مشکل عدم کارکرد بخارشوی کنوود مواجه شوید. اما در چنین شرایطی تنها دانستن علت‌های بروز این مشکل می‌تواند برای رفع آن کمک کند. از جمله عوامل و دلایل مهمی که باعث کار نکردن این بخارشوی می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بروز مشکل در برق‌رسانی
  2. قطع و وصل شدن دو شاخه برق
  3. رسوب گرفتن بخارشو
  4. خالی شدن منبع آب
  5. خراب‌ شدن برد
  6. خرابی دکمه روشن و خاموش
  7. استفاده طولانی‌مدت از دستگاه
  8. فعال بودن قفل کودک

8 علت کار نکردن بخارشوی کنوود + راه‌حل

در ادامه این مطلب هر یک از این موارد و علت کار نکردن بخارشوی کنوود را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی را برای رفع این مشکلات ارائه می‌دهیم. البته به این نکته دقت کنید که این راهکارها در شرایط خاص کاربردی نبوده و نیازمند مهارت و تخصص هستند. در نتیجه بهتر است برای عیب‌یابی دقیق‌ مشکل بخارشوی کنوود از افراد متخصص کمک بگیرید.

1. مشکل در برق‌رسانی

اولین و مهم‌ترین موردی که در صورت کار نکردن بخارشوی کنوود ممکن است با آن روبرو شوید، بروز مشکل در برق‌رسانی دستگاه است. این مشکل شاید مربوط به برق محل سکونت شما باشد؛ چرا که ممکن است در طول روز برق محله با نوسان زیادی روبرو شود که در نهایت باعث ایجاد آسیب جدی برای دستگاه خواهد شد. رخ دادن مشکل در برق‌رسانی محل سکونت از عوامل اصلی این مشکل به‌حساب می‌آید.

راه‌حل:

  • جهت رفع این مشکل و پیشگیری از آسیب رسیدن به دستگاه پیشنهاد می‌دهیم که حتماً از محافظ برق استاندارد جهت حفظ سلامت بخارشو کنوود استفاده کنید.

2. قطع و وصل شدن دو شاخه برق

دوشاخه‌های برق بخارشو کنوود از عوامل اصلی جهت اتصال به برق و متصل کردن آن به پریز به‌حساب می‌آید. در صورتی که به طور چندین سال متوالی از بخارشوی کنوود استفاده کنید و در این بازه زمانی مراقبت از دوشاخه را به‌خوبی انجام ندهید، به طور قطعی محصول دچار فرسودگی و قطع و وصلی خواهد شد.

قطع و وصل شدن دوشاخه برق

راه‌حل:

  • اگر متوجه فرسودگی یا قطع و وصل شدن مکرر دو شاخه بخارشو کنوود شده‌اید، باید بگوییم که می‌تواند به طور مستقیم روی برد و عملکرد آن تأثیر بگذارد و موجب کار نکردن بخارشوی کنوود شود.
  • پس می‌توانید با یک هزینه جزئی برای تعویض آن اقدام کنید.

3. رسوب گرفتن دستگاه

رسوب گرفتن دستگاه نیز از دیگر عوامل مهمی به‌حساب می‌آید که ممکن است برای بسیاری از دستگاه‌ها رخ دهد. پس در نتیجه باید موارد لازم در این رابطه را رعایت کنید. چنانچه برای پر کردن مخزن از آب لوله‌کشی استفاده کنید، قطعاً پس از گذشت 2 تا 3 ماه با در نظر گرفتن میزان استفاده، با رسوب گرفتن بخارشوی مواجه خواهید شد.

راه‌حل:

  • در صورت مواجه شدن با این مشکل توصیه می‌کنیم حتماً برای جرم گیری بخارشو اقدام کنید.
  • اگر در مورد این کار اطلاعات لازم در اختیار ندارید، بهتر است انجام رسوب‌زدایی را به یک مرکز معتبر بسپارید.

4. خالی شدن منبع آب بخارشو

منبع آب به‌عنوان یکی از قسمت‌های مهم بخارشوی کنوود تلقی می‌شود که پس از پر کردن آن، باید اجازه دهید چند دقیقه بگذرد تا امکان استفاده از آن فراهم شود. در برخی مواقع ممکن است شما احساس کنید که با پر کردن مخزن آب می‌توانید برای بازه زمانی طولانی از آن استفاده کنید، اما زمان خالی شدن آب درون مخزن با کار نکردن بخارشوی کنوود مواجه خواهید شد.

خالی شدن منبع آب بخارشو

راه‌حل:

  • بهترین و مناسب‌ترین کار این است که زمان استفاده از بخارشوی کنوود حتماً از میزان و مقدار آب موجود در مخزن آن مطلع شوید و در بازه‌های زمانی معین آن را چک کنید تا مطمئن شوید که آب درون مخزن تمام نشده است.

5. خراب‌شدن برد بخارشوی

بخارشو کنوود نیز مانند دیگر لوازم برقی موجود در منزل یک قطعه مهم و راهبردی به نام برد دارد که میزان حساسیت آن‌ فوق‌العاده بالا است. چنانچه آسیب و اشتباهی هنگام استفاده از دستگاه رخ دهد، با مشکل خرابی برد بخارشوی مواجه می‌شوید که از علت کار نکردن این بخارشو محسوب می‌شود. این مورد می‌تواند در اثر استفاده مداوم و پی در پی از دستگاه رخ دهد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی برای رفع مشکل کار نکردن بخارشوی کنوود که در اثر خراب شدن برد آن رخ می‌دهد، باید برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.
  • اگر در این زمینه تخصص لازم را ندارید، بهتر است برای تعمیر بخارشوی کنوود خود از تکنسین‌های مربوطه کمک بگیرید.

6. خرابی دکمه روشن و خاموش

دکمه روشن خاموش در هریک از دستگاه‌های برقی نقش مهمی از خود به اجرا می‌گذارند و قطعاً با وجود آن می‌توانید در هر زمان که احتیاج بود، آن را روشن و در پایان کار خود دستگاه را خاموش کنید. اما خرابی این دکمه نیز از دلایل کار نکردن این بخارشوی به‌حساب می‌آید. چنانچه تمام قطعات بخارشو کنوود سالم هستند و هیچ مشکلی برای آن‌ها وجود ندارد، قطعاً دکمه خاموش و روشن دستگاه در اثر استفاده نادرست دچار مشکل جدی شده است.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی باید برای تعویض یا تعمیر دکمه روشن خاموش بخارشوی از یک تکنسین حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

7. استفاده طولانی‌مدت از دستگاه

قطعاً برای هریک از دستگاه‌های برقی موجود در بازار یک بازه زمانی و عمر مفید تعریف شده است که بر اساس آن می‌توانید از بخارشوی کنوود استفاده کنید. در صورت عدم رعایت این کار قطعاً با مشکل و آسیب دستگاه مواجه خواهید شد. در صورت رعایت نکردن محدودیت زمانی برای کار با دستگاه، با کار نکردن بخارشو کنوود مواجه خواهید شد و با گذشت زمان نیز قطعاً با روشن نشدن آن روبرو می‌شوید.

استفاده طولانی‌مدت از دستگاه

راه‌حل:

  • در وهله اول پیشنهاد می‌دهیم که زمان خرید بخارشوی کنوود حتماً دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید تا متوجه شوید باید چگونه و به چه صورت با دستگاه کار کنید.
  • اما اگر متوجه روشن نشدن آن شده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم که از یک تکنسین برای بررسی قطعات آن کمک بگیرید.

8. فعال بودن قفل کودک بخارشو

قفل کودک یکی از قابلیت‌های مهم و حائز اهمیت روی اکثر دستگاه‌های برقی به شمار می‌آید که می‌تواند از دسترسی بدون کاربرد کودکان جلوگیری کند. فعال بودن این دکمه مانع کار کردن درست دستگاه خواهد شد. اگر به هر دلیلی این قفل روشن باشد، یکی از دلایل کار نکردن بخارشوی کنوود به‌حساب می‌آید.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی لازم است قفل کودک را تنها در مواقع خاموش بودن بخارشوی فعال کنید تا فشار آنچنانی به دستگاه وارد نشود.

برای تعمیر مشکل کار نکردن بخارشو کنوود با کجا تماس بگیریم؟

بخارشوی کنوود به‌عنوان یکی از وسایل کاربردی در منزل محسوب می‌شود و حتی امکان استفاده از آن در محل کار و دیگر مکان‌های مختلف نیز وجود دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید تمام آلودگی را به بهترین شکل ممکن از بین ببرید و به تمیز کردن سطوح مختلف بپردازید. ممکن است شما نیز مانند بسیاری از افراد با کار نکردن بخارشوی کنوود مواجه شوید. در چنین شرایطی باید برای رفع مشکل به وجود آمده اقدامات لازم را انجام دهید. اگر علت کار نکردن بخارشوی کنوود را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌دهیم از تکنسین‌های آی پی امداد کمک بگیرید و با ارتباط گرفتن با تیم آی پی امداد از طریق شماره 02158941 یا 02191093903، درخواست تعمیر دستگاه خود را ثبت نمایید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست